ယေန႔ လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ မီဒီယာ
(ျပည္သူ႔ေခတ္ဂ်ာနယ္အတြက္ မီဒီယာႏွင့္လႊတ္ေတာ္ ေခါင္းစဥ္ျဖင့္ ေဆာင္းပါးအတြက္ ဆရာလူထုစိန္၀င္း အား ေမးျမန္းခဲ့စဥ္က ဆရာေျဖၾကားေပးခဲ့ေသာ စကားလံုးမ်ားအား မူရင္းအတိုင္း၊ အျဖတ္အေတာက္မရွိ ေဖာ္ျပပါသည္။ အဆုိပါ စာပိုဒ္မ်ားမွာ စာေပစီစစ္ေရးမွ ျဖဳတ္ထားခဲ့ေသာ စာပိုဒ္မ်ားျဖစ္ပါသည္။)
ၿငိမ္း ဆက္လင္း (ျမစ္မခ)
ဆရာတို႔ တုန္းကေတာ့ ၀န္ႀကီးမ်ား႐ုံးေလ အဲ့ထဲမွာ လႊတ္ေတာ္ခန္းမရွိတယ္ လႊတ္ေတာ္မွာ သတင္းေထာက္ ေတြက လြတ္လြတ္လပ္လပ္ သတင္း၀င္ယူခြင့္ ရွိတယ္။ ႀကိဳက္တာကို ေရးခြင့္ရွိတယ္၊ လာတတ္တဲ့ လႊတ္ေတာ္ အမတ္ေတြကိုေရာ အစိုးရအဖြဲ႕က ၀န္ႀကီး ၀န္ငယ္ေလးေတြကိုေရာ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေတြ႕ဆံုေမးျမန္ၿပီးေတာ့ ေရးခ်င္တာေတြ ေရးလို႔ရတယ္။ ဒီလို ဆင္ဆာမရွိတဲ့အတြက္ တစ္ကယ့္ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ေျပာၾက ဆိုၾက ေဆြးေႏြးၾကတာေတြ ျငင္းခံုၾကတာေတြ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး ခနဲ႔ၾကတာေတြ ပုပ္ခတ္ၾကတာေတြက အစ ျပည္သူလူထုက သတင္းစာေတြမွာ ေသခ်ာ ဖတ္ၾကရတယ္၊ အဲ့ေတာ့ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ သြားၿပီး သတင္းယူရတာကိုက ေပ်ာ္စရာ သိပ္ေကာင္းတာ။ အမတ္ေတြ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ ကလိၾကတယ္ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ ခႏိုခနဲ႔ေတြ ေျပာၾကတယ္ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ ေ၀ဖန္ၾကတယ္ တိုက္ခိုက္ၾကတယ္ဆိုတာ လူႀကီးလူေကာင္းေတြ စကားမ်ားေနၾကတာေပါ့၊ ရန္ျဖစ္ေနၾကတာမ်ိဳးေပါ့၊ ရန္ျဖစ္တယ္ ဆိုတာကလည္း ဟိုလိုမ်ဳိး ဆဲေရးတိုင္းထြာတာတို႔ ဘာတို႔ မဟုတ္ဘူး ႀကံႀကံဖန္ဖန္ စကားလံုးေတြ သံုးၾကတာမ်ိဳးေပါ့၊ လူႀကီးလူေကာင္း ရန္ျဖစ္နည္းေပါ့၊ အဲ့လုိဟာေတြက အင္မတန္ ေပ်ာ္စရာေကာင္းတယ္။ အဲ့ဒါေတြကို သတင္းစာထဲမွာ ဖတ္ရတဲ့ အခါၾကေတာ့လည္း ဖတ္ရတဲ့လူေတြက အင္မတန္ ေပ်ာ္စရာေကာင္းတယ္။
ေနာက္ၿပီးေတာ့ ျပည္သူလူထုကလည္းဘဲ တို႔အမတ္ကေတာ့ ဘာေတြေျပာတယ္ တို႔အမတ္ကေတာ့ တို႔အတြက္ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ဘာေတြေမးေပးတယ္ တို႔အတြက္ ဘာေတြ ေဆာင္ရြက္ေပးဖို႔ အစိုးရကို တိုက္တြန္း ေတာင္းဆိုေပးတယ္ တစ္ခ်ိဳ႕ဟာေတြကို မဲဆႏၵရွင္ေတြက သိရတယ္။ သိရတဲ့အတြက္တို႔ အမတ္ေကာင္းတယ္ မေကာင္းဘူး ေနာက္တစ္ႀကိမ္ၾကရင္ သူ႔ကို ျပန္ေရြးသင့္ မေရြးသင့္ ဆိုတာ ျပည္သူလူထုက ဆံုးျဖတ္လို႔ရတာေပါ့ အခုေတာ့ လႊတ္ေတာ္ဆိုတာ ထားေတာ့ သူတို႔က သိေစခ်င္လို႔ သိေစခ်င္တဲ့အတြက္ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲတို႔ကို သတင္းေထာက္ေတြကို ဖိတ္ၿပီးေတာ့ ရွင္းလင္း ေျပာၾကားတာကိုေတာင္မွ အမွန္အတိုင္း ေရးလို႔မရဘူး။ အဲ့ေတာ့ ျပည္သူလူထုက ဘာမွ မသိရေတာ့ဘူး။ သိသင့္သိထိုက္တာေတြကို ဘာမွ မသိရေတာ့ဘူး။ သူတို႔ သိေစခ်င္တာကိုဘဲ သိေနရတယ္။ အ့ဲဒါ ဒီမိုကေရစီနဲ႔ တံတားတစ္လမ္း၊ သံတစ္လမ္းျဖစ္ေနတယ္။
ဒီမိုကေရစီဆိုတာက ျပည္သူလူထုကသာလွ်င္ အဆံုးအျဖတ္ေပးတယ္။ ျပည္သူသာလွ်င္ အမိ၊ ျပည္သူသာလွ်င္ အဖျဖစ္ေနတယ္။ ဒီတစ္ပတ္ ဆရာေဆာင္းပါး ေရးထားတဲ့ “အစိုးရက မိဘလား ျပည္သူလူထုက မိဘလား” ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္နဲ႔ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက စာေတြလည္း ေရးတာေတြ႕ရတယ္ အစိုးရဆိုတာ တုိင္းသူျပည္သူေတြကို ရင္၀ယ္တိိုက္ကဲ့သို႔ သနားခ်စ္ခင္ရမယ္ ဆိုတဲ့ အေရးသားမ်ိဳးေပါ့ ဒီအေရးသားမ်ိဳးက လံုး၀မွားတဲ့ အေရးသားသမ်ဳိးျဖစ္တယ္။ အဲ့ေတာ့ ျပည္သူျပည္သားမ်ားကို ရင္၀ယ္သားကဲ့သုိ႔ ခ်စ္ခင္ရမယ္ဆိုေတာ့ အစုိးရက မိဘေနရာ ေရာက္သြားတာေပါ့၊ ဘုရားကေအာက္ ေမ်ာက္ကအထက္ ျဖစ္ေနတယ္။ တစ္ကယ္ တိုင္းျပည္ရဲ႕ မိဘက မဲဆႏၵရွင္ ျပည္သူလူထုျဖစ္တယ္။ အစိုးရဆိုတာ ျပည္သူလူထုက ေ႐ြးခ်ယ္ၿပီး တာ၀န္ေပးထားတယ္၊ အဲ့အတြက္ ျပည္သူလူထုက ျပည္သူ႔ ဘ႑ာေငြကေနၿပီး လစာ ရိကၡာေငြေတြ ေပးထားတယ္၊ ေရွးအဂၤလိပ္ေခတ္ကတည္းကိုက အစိုးရႏွင့္တကြ အစိုးရ၀န္ထမ္းအားလံုးကို (Public servent) လို႔ ေခၚတယ္၊ ျပည္သူ႔အေစခံ ခပ္ရင္းရင္းေျပာမယ္ဆိုရင္ ျပည္သူ႔၀န္ထမ္းေပ့ါ၊ ျပည္သူ႔၀န္ကို ထမ္းေနရတာ၊ အခုေတာ့ ေစာေစာက ေျပာတယ္၊ အစိုးရဆိုတာ မိဘနဲ႔ တူတယ္တို႔ အစိုးရဆိုတာ တိုင္းျပည္ရဲ႕ အာဏာပိုင္ဘဲဆိုတဲ့ အသံုးအႏႈန္းေတြေၾကာင့္ ပညတ္သြားရာ ဓားသက္ပါ ျဖစ္သြားၿပီးေတာ့ ၀န္ထမ္းေတြက သူတုိ႔႐ုံး သူတို႔ထံ သူတို႔ဌာမွာ သူတို႔သာလွ်င္ အရွင္သခင္ျဖစ္ၿပီးေတာ့ သူတို႔ကို လခေပးထားတဲ့ ျပည္သူလူထုကို ႀကိမ္းလိုက္ ေမာင္းလိုက္ ဆဲလိုက္ ဆိုလိုက္ အာဏာ အမ်ိဳးမ်ိဳးျပလိုက္ဆိုတာေတြ လုပ္တယ္၊ အဲ့ဒါေတြက ခုနက စကားလံုးေတြက လူေတြရဲ႕ စိတ္ဓာတ္ကို ေျပာင္းပစ္လိုက္တာျဖစ္တယ္၊ ဒါေၾကာင့္မို႔ ဒီစကားလံုး အသံုးအႏႈန္းေတြကုိဘဲ အာဏာပိုင္မ်ားတို႔၊ အာဏာပိုင္အဖြဲ႕အစည္းမ်ားတို႔၊ တိုင္းျပည္ရဲ႕ မိဘတို႔ဆိုတဲ့ အသံုးအႏႈန္းေတြကို ဒီမိုကေရစီေခတ္မွာ မသံုးအပ္ေတာ့ဘူး၊ ဒီစကားလံုးေတြကို ေဖ်ာက္ပစ္ဖို႔လိုတယ္၊ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ဒီအာဏာပိုင္ေတြကို မဲဆႏၵပိုင္ရွင္ ဒီျပည္သူလူထုက အာဏာပိုင္ဘဲ၊ ျပည္သူက ေ႐ြးၿပီးေတာ့မွ သူတို႔ကို ခန္႔ထားတာျဖစ္တယ္။ အာဏာပိုင္ အဖြဲ႕အစညး္ဆိုတာကလည္း ျပည္သူလူထုဘဲ ျဖစ္ရမယ္ အာဏာပိုင္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားဆိုတဲ့ ျပည္သူလူထုဘဲ ျဖစ္ရမယ္၊ ဌာနဆိုင္ရာ အရာရွိေတြက အာဏာပိုင္ မဟုတ္ဘူး၊ ဌာနဆိုင္ရာ အရာရွိေတြက (Public servent) ျပည္သူ႔ အေစခံေတြဘဲ၊ ျပည္သူ႔အေစခံဆုိေတာ့ သူတို႔က ျပည္သူကို အၿမဲတမ္း ႐ိုေသေနရမယ္၊ ျပည္သူကို ဦးထိပ္ထားရမယ္၊ ျပည္သူကို အလုပ္အေကြ်းျပဳရမယ္။ အဲ့ဒါေတြက မင္းတုိ႔လူငယ္ေတြ မၾကားရ၊ မျမင္ရ၊ မေတြ႕ရတဲ့ စကားလံုးေလးေတြ၊ အဆံုးမေလးေတြဘဲ အဲ့ဒါေတြကို မင္းတို႔ကို သိေအာင္ေျပာျပတာ။
ေမး။ ဆရာတုိ႔ ေခတ္တုန္းက သတင္းယူတဲ့ အခါမွာေကာ လံုၿခံဳေရးအရဆိုၿပီး စစ္ေဆးတာမ်ဳိးေတြ၊ သတင္းသမား မလာရဆိုၿပီး ပိတ္ပင္တာမ်ိဳးေတြ ရွိခဲ့ပါသလားဆရာ။
မရွိပါဘူး ဆရာတို႔တုန္းက လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ဘယ္သတင္းမဆို လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ယူခြင့္ရွိပါတယ္၊ ၀န္ႀကီးမ်ား ႐ုံးမွာေတာင္မွ သတင္းေထာက္တစ္ေယာက္က တံခါးမရွိ ဓားမရွိ ၀င္သြားလို႔ရတယ္ ၀န္ႀကီးရဲ႕ အခန္းထဲကို ၀န္ႀကီး ရွိသည္ျဖစ္ေစ၊ မရွိသည္ျဖစ္ေစ ၀င္သြားလို႔ရတယ္ ဘယ္သူ႔ကိုမွ ခြင့္ေတာင္းေနလုိ႔ မရဘူး အသိေပးစရာလည္း မလိုဘူး ၀န္ႀကီးကို လြတ္လြတ္လပ္လပ္ စကားေျပာလို႔ရတယ္၊ ေမးခ်င္တာေတြလည္း ေမးလို႔ရတယ္၊ အဲ့ဒါနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ျပန္ေရးလို႔ရတယ္၊ အဲ့ဒါ ဒီမိုကေရစီေခတ္။ အခုဟာ ဒီထိန္းခ်ဳပ္မႈေပၚမွာ (control) ေပါ့၊ သူတို႔ရဲ႕ အစီအမံ ထိန္းခ်ဳပ္မႈနဲ႔ လုိက္ျပတယ္ဆိုရင္ ဒါဟာ လြတ္လပ္တဲ့ သတင္းယူခြင့္ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ သူတို႔ ျမင္ေစခ်င္တာကိုဘဲ ျပတယ္၊ သူတို႔ေျပာေစခ်င္တဲ့ လူေတြနဲ႔ဘဲ ေတြ႕ေပးမယ္၊ သူတို႔ေျပာခိုင္းတာ ေျပာမယ့္လူေတြနဲ႔ဘဲ ေတြ႕ေပးမယ္၊ အဲ့ကတည္းက ျပည္သူလူထုက သတင္းအမွန္ကို္ မသိႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ျပည္သူလူထုက သတင္းအမွန္ကို မသိေတာ့ဘူးဆိုရင္ ျပည္သူလူထုက မွန္ကန္တဲ့ ဆႏၵမဲ ေပးခြင့္ ဆႏၵမဲ ေပးႏိုင္ျခင္း၊ ဆံုးျဖတ္ႏိုင္ျခင္းဆိုတာလည္း ရွိႏိုင္မွာ။ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။
မဲေပး ေရြေကာက္ပြဲ လုပ္ႏိုင္တယ္
ေမး။ ဆရာတို႔တုန္းက ေ႐ြးေကာက္ပြဲ အေျခအေနနဲ႔ သမီးတို႔ေခတ္ရဲ႕ ေရြးေကာက္ပြဲ အေျ
`၁၉၆၀ ခုႏွစ္ သန္႔ရွင္း၊ တည္ၿမဲ အဓိကၿပိဳင္က်တဲ့ ေနာက္ဆံုး ၿပိဳင္က်တဲ့ ေရြးေကာက္ပြဲေပါ့ေနာ္ အဲ့ေရြးေကာက္ပြဲမွာ ဆိုရင္ မဲေပးတဲ့ေန႔ ညေနေစာင္းက စၿပီးေတာ့ ဒီၿမိဳ႕ေတာ္ခန္းမႀကီးမွာ မဲေရတြက္တယ္၊ မဲေရတြက္တဲ့ အခါမွာလည္း အမတ္ေလာင္းေတြ သူတို႔ရဲ႕ကိုယ္စားလွယ္ေတြကိုယ္တိုင္ မဲေရတဲ့ေနရာမွာ ထိုင္ၿပီးေတာ့ ၾကည့္ေနလို႔ ရတယ္။ မဲဆႏၵနယ္ တစ္ခု ေၾကညာၿပီးတိုင္း၊ ေရတြက္ၿပီးတိုင္း ၿမိဳ႕ေတာ္ခန္းမ အေပၚကေန အသံခ်ဲ႕စက္ႀကီးနဲ႔ မဲစာရင္းေတြ ေၾကညာေပးတယ္။ အဲ့ေန႔က ၿမိဳ႕ေတာ္ခန္းမေရွ႕ ဆူးေလပန္းၿခံတစ္၀ိုက္ သိန္းနဲ႔ခ်ီတဲ့ လူအုပ္ႀကီးက ေစာင့္ၾကည့္ေနၾကတယ္။ လူအုပ္ႀကီးကလည္း တစ္ညလံုး ေစာင့္ၾကည့္တယ္။ မဲေရတဲ့ လူေတြကလည္း တစ္ညလံုးေရတယ္။ တစ္ညလံုးေရၿပီး မဲဆႏၵနယ္ တစ္နယ္ၿပီးတိုင္း၊ ေရၿပီးတိုင္း ေၾကညာေပးတယ္။ လက္ခုပ္သံေတြလည္း တစ္ေျဖာင္းေျဖာင္းေပါ့၊ အဲ့လို ဒီေန႔မဲေပးတယ္ ဒီေန႔အေျဖက ထြက္လာတယ္။ မဲေရတဲ့ အခါလည္းဘဲ ျပည္သူလူထုက ခုနက သိန္းနဲ႔ခ်ီတဲ့ လူအုပ္ႀကီးက ေအာက္မွာ ေစာင့္ၾကည့္ေနတယ္။ ၿမိဳ႕ေတာ္ခန္းမေပၚက မဲေရတဲ့ ေနရာမွာလည္းဘဲ အမတ္ေလာင္းေတြက၊ သူတို႔ရဲ႕ ကိုယ္စားလွယ္ေတြက၊ မဲေရတာေတြကို ထိုင္ၿပီးေတာ့ ေစာင့္ၾကည့္ေနလို႔ ရတယ္။ အဲ့လို ပြင့္လင္းလြတ္လပ္တဲ့ ေ႐ြးေကာက္ပြဲ ျဖစ္တဲ့အတြက္လည္းဘဲ ဒီေ႐ြးေကာက္ပြဲမွာ တရားမမွ်တဘူးတို႔ ဘာတုိ႔ဆိုတဲ့ အသံေတြ သိပ္ၿပီးေတာ့ မထြက္ဘူး။ တစ္ခ်ဳိ႕ နယ္ေတြမွာဆိုရင္ လက္နက္ျပၿပီး ၿခိမ္းေျခာက္တာတို႔ ဘာတို႔ အႏိုင္က်င့္တာတို႔ ရွိၾကတာေပါ့ေလ။ ရွိတာနဲ႔ ကန္႔ကြက္စာေတြ တင္တယ္။ ေ႐ြးေကာက္ပြဲ ေကာ္မရွင္ကေန အေရးယူခဲ့ရမႈေတြလည္း ရွိတယ္။ အခုေခတ္က်ေတာ့ မဲေပးၿပီး ဘယ္ႏွစ္ရက္ေနမွ ဘာကိုေၾကညာမယ္ဆိုတာလည္း ဆိုတာ မသိဘူး။ မဲေရတြက္တဲ့ ေနရာမွာ ခုနက ေျပာသလို ျပည္သူလူထုက ေစာင့္ၾကည့္၊ မၾကည့္ဆုိတာ မသိရဘူး၊ အဲ့ေတာ့ ဒီေရြးေကာက္ပြဲနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေတာ့လည္း ယံုစားလို႔ မရဘူးေပါ့၊ တံခါးပိတ္ၿပီး လုပ္ခ်င္ရာ လုပ္မယ္ဆုိတာကေတာ့ လံုး၀ကို္ မလုပ္သင့္ မလုပ္ထိုက္တဲ့ ကိစၥတစ္ခုလို႔ဘဲ ဆရာကျမင္တယ္။
ဖတ္ရပါတယ္၊ သတင္းစာေတြမွာလဲ ဖတ္ရတယ္၊ ဆက္တိုက္ေပါ့ မဲေပးဖို႔ လႈပ္ေဆာ္တဲ့ ေဆာင္းပါးေတြ ဖတ္ေနရတယ္၊ ဒီမိုကေရစီစနစ္ကို သြားဖို႔အတြက္ ေ႐ြးေကာက္ပြဲလုပ္မယ္ဆိုရင္ အခင္းအက်င္းေလးေတြက စၿပီးေတာ့ ဒီမိုကေရစီသေဘာ သက္၀င္ေနဖို႔ေတာ့ လုိအပ္တယ္၊ အခုက်ေတာ့ ေ႐ြးေကာက္ပြဲကို မဲထည့္ႏိုင္ဖို႔က်ေတာ့ လႈပ္ေဆာ္ၾကတယ္၊ စည္း႐ုံးလို႔ရတယ္၊ မဲမထည့္ဘဲနဲ႔ ေနလို႔ရတယ္လို႔ေျပာတယ္ အဲ့ဒီ လူေတြက်ေတာ့ ဖမ္းတယ္၊ အဲ့လို ေဆာင္ပါးမ်ဳိးေရးလို႔ မရဘူ
အဲ့ဒါကို (civil society) ဘက္ကို ယူလာလို႔ မျဖစ္ဘူး။ ရပ္ဘက္ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းေတြဆိုတာက ဒီမိုကေရစီအရ အုပ္ခ်ဳပ္လုပ္ကိုင္ရတာ ျဖစ္တယ္။ လူေတြမွာ ျပန္လည္ ေမးခြန္းေမးခြင့္၊ ျငင္းပယ္ခြင့္၊ ေစာတကတက္ခြင့္ ရွိကိုရွိရမယ္။ အဲ့ဒါမွသာ တုိင္းျပည္က ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္တဲ့ တိုင္းျပည္တစ္ခု ျဖစ္တယ္၊ အဲ့ဒီလို ေစာတက တက္ခြင့္ေတြ၊ ျငင္းဆန္ခြင့္ေတြ၊ ကိုယ့္ဆႏၵအမွန္ကို ထုတ္ေဖာ္ခြင့္ေတြ မရွိေတာ့ဘူးဆိုရင္ အရင္ မဆလေခတ္က ျဖစ္ခဲ့သလိုမ်ိဳးဘဲ ဘ၀ရွင္မင္းတရားႀကီး အမိန္႔ေပးသမွ် အကုန္လံုးကို ႀကိဳက္ႀကိဳက္ မႀကိဳက္ႀကိဳက္ လိုက္နာရတယ္။ အကုန္လံုး ဘ၀ရွင္မင္းတရားႀကီးကို မွန္ပါ့ဘုရား၊ ေကာင္းပါ့ဘုရား၊ မွန္ပါ့ဘုရားခ်ည္းဘဲ ကန္ေတာ့ဦးတင္ေနရတယ္၊ အဲ့ဒီအတြက္ တုိင္းျပည္ဟာ ငါးပါးေမွာက္ခဲ့ၿပီ ၈၈ က က်ခဲ့ၿပီ၊ အခု ဒီဘက္ ဆယ့္ေလးႏွစ္ ကာလမွာလည္းဘဲ ၂၂ ႏွစ္ ကာလမွာလည္းဘဲ မဆလ ေခတ္ကလိုဘဲ သြားေနၿပီ၊ လူေတြက ေအာက္က အဆင့္ဆင့္ ေကာင္းတာေတြဘဲ (Report) တင္က်တယ္။ ဆိုးတာေတြ၊ အနိဌာရံုေတြ၊ မေကာင္းတာေတြဆုိလို႔ရွိရင္ လူႀကီးေတြ မသိေအာင္ ဖံုးၾကတယ္၊ ဖိၾကတယ္၊ လိမ္ၾကတယ္၊ ညာၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ စာရင္းအင္းေတြေတာင္မွ တုိင္းျပည္ရဲ႕ လူဦးေရ ဘယ္ေလာက္ရွိတယ္ဆိုတာ လည္းမသိဘူး၊ တိုင္းျပည္မွ လယ္ယာ ဘယ္ေလာက္ဧက၊ တစ္တိုင္းျပည္လံုးမွာ စိုက္ပ်ိဳးဧက ဘယ္ေလာက္လဲ ဆိုတာလည္း မသိဘူး။ စပါးတစ္ဧကမွာ ဘယ္ေလာက္ဧက ထြက္တယ္ဆိုတာလည္း အမွန္အတိုင္းမသိဘူး။ သတင္းစာထဲမွာေတာ့ စပါးေတြက ဧကတစ္ရာ တစ္ဧကကို တင္း ၁၅၀ ထြက္တယ္တို႔၊ တင္း ၂၀၀ ထြက္တယ္လို႔ တင္ေနၾကတာ တကယ့္ တစ္ကယ္ေတာ့ ဒါေတြက အမွန္မဟုတ္ဘူး။ ဆရာတို႔က အညာသားဆိုေတာ့ အညာအေၾကာင္း ေကာင္းေကာင္းသိတယ္၊ အညာမွာ စပါးတင္း ေလး၊ ငါးဆယ္ကိုေတာင္ အႏိုင္ႏိုင္၊ မိုးမွန္မွ ေလမွန္မွ စပါးနဲနဲထြက္တာ၊ အဲ့ဒါကို စပါးတင္း ၁၅၀ ထြက္တယ္၊ ၂၀၀ ထြက္တယ္ဆိုၿပီး ညာၿပီး အစီရင္ခံၾကတယ္။
အဲ့ဒီအခါက်ေတာ့ စီမံကိန္း ေရးဆြဲတဲ့ အခါက်ေတာ့ အလြဲအမွားေတြျဖစ္ၿပီး ဒုကၡေရာက္ခဲ့ၾကရတယ္ အဲ့ဒီလို ဘာေၾကာင့္ ျဖစ္ရလဲဆိုရင္ တစ္ေသြး၊ တစ္သံ၊ တစ္မိန္႔၊ စစ္တပ္ကို အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ ပံုစံနဲ႔ အရပ္ဘက္ အဖြဲ႕အစည္းကို အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့အတြက္ ဒါေတြျဖစ္ရတာ၊ ဒါေတြ မျဖစ္ေစခ်င္ရင္ ဒီဟာကို ဆရာတို႔က ေျပာင္းလဲပစ္မွရမယ္။ ဒီမိုကေရစီ ရပ္ဘက္ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းကို စစ္တပ္အုပ္ခ်ဳပ္သလို အုပ္ခ်ဳပ္လို႔ မရဘူး။ စစ္တပ္ပံုစံ သြင္းလို႔မရဘူးဆိုတာကို သေဘာေပါက္ နားလည္ဖို႔လိုတယ္။
ေမး။ ေ႐ြးေကာက္ပြဲၿပီး လႊတ္ေတာ္ေခၚေပမဲ့ လက္ရွိ အေျခအေနကို ဆရာ ဘယ္လိုျမင္မိပါသလဲ။
ဆရာကေတာ့ အေစာႀကီးကတည္းက ဒါေတြကို သိထားၿပီးသား၊ ျမင္ထားၿပီးသား ျဖစ္တယ္၊ ဘာ့ေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ အေစာႀကီးကတည္းက ဆရာ ေျပာထားၿပီးတဲ့ အတိုင္းေပါ့ စစ္တပ္နဲ႔ ဒီမိုကေရစီဆိုတာ တံတားတစ္လမ္း သံတစ္လမ္းျဖစ္တယ္။ အဲ့ေတာ့ စစ္တပ္က ဒီမိုကေရစီေရာက္ေအာင္ ေရြးေကာက္ပြဲကို မွန္မွန္ကန္ကန္ လုပ္ေပးမယ္လုိ႔ ဆရာက မယံုခဲ့ဘူး။ မယံုခဲ့တဲ့အတြက္ မီဒီယာေတြမွာလည္း ဆရာေျပာခဲ့ၿပီ၊ ေဆာင္းပါးအျဖစ္နဲ႔လည္း ဆရာေရးခဲ့ၿပီ။ ေခါင္းစဥ္ကေတာင္မွ "ယိမ္းကတဲ့အထဲ မပါေတာ့ဘူး" တဲ့ ဒီမိုကေရစီ ယိမ္းကတဲ့အထဲ ဆရာ၀င္မပါေတာ့ဘူးလို႔ ဆရာေျပာခဲ့တယ္။ အဲ့ဒီေနာက္ပိုင္းမွာ ဆရာက ေ႐ြးေကာက္ပြဲနဲ႔ ပတ္သက္တာေတြ၊ ဒီမိုကေရစီနဲ႔ ပတ္သက္တာေတြ၊ ေျပာလဲ မေျပာေတာ့ဘူး၊ ေရးလည္း မေရးေတာ့ဘူး။ မသိက်ိဳးကြ်န္ဘဲ ေနလိုက္တယ္။ ဘာ့ေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ ဒီေ႐ြးေကာက္ပြဲဟာ လြတ္လပ္ၿပီး တရားမွ်တတဲ့ ေ႐ြးေကာက္ပြဲျဖစ္မယ္လို႔ ဆရာက မယံုၾကည္ဘူး။ မယံုၾကည္တဲ့အတြက္ ဆရာက အဲ့လို ပ်က္ပ်က္ဘဲ ေျပာခဲ့တယ္။ အခုလည္းဘဲ ဒါက လက္ေတြ႕ျဖစ္လာရၿပီ။ သူတို႔နဲ႔ ရသေလာက္ကေလး တိုးၿပီးေတာ့ လုပ္ၾကတာေပါ့ဆိုၿပီး ၀င္လာတဲ့ ႏိုင္ငံေရးပါတီေတြေတာင္မွ ႏွာဖူးေတြ႕ဒူးေတြ႕ ေတြ႕အခါက်ေတာ့ သူတို႔ ေကာင္းေကာင္းႀကီး အေၾကာင္းသိကုန္ၾကၿပီ။ (complain) ေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳး တက္ေနၾကတယ္ ေရြးေကာက္ပြဲ ေကာ္မရွင္ ကန္႔ကြက္စာေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳးပို႔ေနၾကတယ္။
သို႔ေသာ္လည္း ဘာမွ မထူးျခားဘူး။ အဲ့ဒါကို ဆရာ့ အေနနဲ႔ကေတာ့ ဒီလႊတ္ေတာ္ ၿပီးသြားရင္လည္း ဘာမွထူးမယ္လို႔ မထင္ဘူး။ ေ႐ြးေကာက္ပြဲ ၿပီးသြားလည္း ဘာမွ ထူးမယ္လို႔ မထင္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္မုိ႔ ဆရာက
ေျပာခဲ့ၿပီ၊ အရင္တုန္းကလည္း ဆရာ အႀကိမ္ႀကိမ္ေျပာခဲ့တယ္၊ ၇၄ တုန္းကလိုဘဲ ဘာမွမထူးပါဘူးလို႔ ၇၄ တုန္းကလည္း ဖြဲ႕စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံဥပေဒ မရွိတာထက္ စာရင္ေတာ့ ရွိတာက ေကာင္းတာေပါ့ ဆိုၿပီးေတာ့ ေထာက္ခံခဲ့ၾကတာဘဲ။ မဲေပးခဲ့ၾကတာဘဲ။ အဲ့ဒီေနာက္ ေ႐ြးေကာက္ပြဲေတြ သံုးေလးႀကိမ္ လုပ္ခဲ့တာဘဲ။ တိုင္းျပည္ရဲ႕ အေျခအေနက ဘာထူးလဲ၊ ဘာမွမထူးဘူး။ အဲ့လို ေ႐ြးေကာက္ပြဲေတြ အေျခအတင္လုပ္ရင္း တုိင္းျပည္ဟာ ကမၻာ့အဆင္းရဲဆံုးႏိုင္ငံ စာရင္း၀င္သြားတာဘဲ။ အခုလည္းဘဲ ဒီေ႐ြးေကာက္ပြဲ ၿပီးလည္းဘဲ အသြင္သ႑ာန္သာလွ်င္ ေျပာင္းသြားတာေပါ့၊ အႏွွစ္သာရက ေျပာင္းမသြားဘူး။ အႏွစ္သာရက ေျပာင္းသြားတယ္၊ ေရြးေကာက္ပြဲ ၿပီးသြားလည္းဘဲ ဒီလိုအခြင့္အေရးေတြ၊ ဒီမိုကေရစီ အခြင့္အေရးေတြ အျပည့္အ၀ ရလိမ့္မယ္လို႔ မထင္မိဘူး။ ဒါ ဆရာတစ္ဦးတည္းရဲ႕ ထင္ျမင္ခ်က္ဘဲ။ ၇၄ တုန္းက ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေန၀င္းကေနၿပီးေတာ
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးသိန္းစိန္က စစ္သားဘဲ။ ဦးသိန္းစိန္ ျဖစ္သြားလည္း သူ႔ရဲ႕ ခံယူခ်က္ေတြ၊ သူ႔ရဲ႕ အမူအက်င့္ေတြ၊ သူ႔ရဲ႕ စရုိက္ေတြကေတာ့ စစ္သားစရိုက္ဘဲ ရွိေနအုန္းမွာဘဲ။ အဲ့ေတာ့ ဆရာကေတာ့ အႏွစ္သာရ အရ ဘာမွ ထူးမယ္မထင္ဘူး ။
လူထုစိန္ဝင္း
No comments:
Post a Comment