ႏိုင္ငံေရးဟူသည္မွာ

က်ေနာ္တို႔မွာ ေဖာက္ပ်က္ျခင္းငွာ မရႏိုင္ေသာ တာ၀န္တရပ္အျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ရမည့္ လုပ္ငန္းကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ မိဘ- ဘိုးဘြားမ်ားထံမွ အေမႊခံရထားခဲ့ၾကပါၿပီ။ ဤတာ၀န္ကို ေက်ပြန္ေအာင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔မည္သို႔ ေဆာင္ရြက္ ၾကပါမည္နည္း။ ဤပုစာၦကိုအေျဖမီ အေျဖကို ရရွိႏိုင္မည့္ လမ္းၫႊန္မ်ားကို ရွာရန္သင့္သည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ထင္ျမင္ပါသည္။ လူသားတရပ္လံုးအား ယေန႔ ရင္ဆိုင္ေနသည့္ ျပႆနာရပ္မ်ားမွာ တဆက္တစပ္တည္း ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္လည္း ျဖစ္သည္။ ပံုသဏၰာန္မ်ား အမ်ိဳးမ်ိဳး ေျပာင္းလဲေနေသာ ယေန႔ကမာၻ၏ အေျခအေနမွာ ဤအတိုင္းျဖစ္ေနသည္။ လူမ်ိဳးစံု၀ါဒႏွင့္ အမ်ိဳးသားေရး၀ါဒသည္၎၊ စီးပြားေရးႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးသည္၎၊ ႏိုင္ငံေရးႏွင့္လူမႈေရးသည္၎၊ လူမႈေရးႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈ ဘာသာတရား- ဓေလ့ထံုးစံတို႔သည္၎ ရႈပ္ေထြးေသာ အျခင္းအရာတခု၏ သီးျခား အစိတ္အပိုင္းမ်ားသာ ျဖစ္ေပသည္။ ၎တို႔မွာလည္းတစ္ခုႏွင့္ တစ္ခုဆက္စပ္လ်က္ ရွိၿပီး အႏွစ္သာရေရာ၊ ပံုသဏၰာန္ပါ အၿမဲတေစ ေျပာင္းလဲေနေပသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ အလံုပိတ္ထားေသာ အခန္းမ်ားထဲတြင္ စားေသာက္ေနထိုင္ ေတြးေခၚေန၍ မျဖစ္ပါ။ ေခတ္ကာလႏွင့္ မကိုက္ညီေတာ့ေသာ ပံုေသ ကားခ်ပ္ အယူအဆတို႔ကို တရားေသကိုင္စြဲထား၍ မရပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔တိုင္းျပည္မွာ ယေန႔အထိ လူ႔ဘ၀ႏွင့္ လူ႔ေဘာင္အေၾကာင္းကို ေကာင္းစြာ မသိေသးသူ အမ်ားအျပားရွိၾကပါေသးသည္။ 

အခ်ိဳ႕ေသာ သူတို႔မွာ- သိလ်က္ႏွင့္၎၊ မသိ၍၎ ညစ္ပတ္ေသာ ႏိုင္ငံေရးကို ဆက္လုပ္လ်က္ ရွိၾကပါေသးသည္။ သို႔ေသာ္ ႏိုင္ငံေရး ဆိုသည္မွာ တကယ္ပင္ ညစ္ပတ္ေလသလား၊ မညစ္ပတ္ပါ။ ႏိုင္ငံေရးက ညစ္ပတ္သည္မဟုတ္၊ ႏိုင္ငံေရးကို ညစ္ပတ္ေအာင္ လုပ္ေနသူမ်ားသည္သာ ညစ္ပတ္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ႏိုင္ငံေရးဆိုတာ ဘာလဲ-ကၽြန္ေတာ္တို႔ အေနႏွင့္ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ျခင္းငွါ မအပ္ေသာ၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔က တရိုတေသ- တအံ့တၾသ ေမာ့၍သာၾကည့္ေနရ မည္ျဖစ္ေသာ အျခင္းအရာေလာ။ သို႔မဟုတ္- ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံေခ်ာင္ႀကိဳ ေခ်ာင္ၾကားတို႔ကို လည့္ပတ္ သြားလာကာ ယံုလြယ္တတ္ေသာ ျပည္သူအခ်ိဳ႕ကို ညာ၀ါးေနၾကသည့္ သူမ်ားေျပာသလို၊ ပံုျပင္မ်ား၊ ဒဏၰာရီမ်ား ေျပာျပရုံႏွင့္ အရာခပ္သိမ္း ၿပီးၿငိမ္းသည္ဆိုႏိုင္သည့္ အျခင္းအရာေလာ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မသြားအပ္၊ ေရွာင္ရွားႏိုင္က ေရွာင္ရွားအပ္ေသာ အႏၱရာယ္ႃပြမ္းသည့္ နယ္ေျမပင္ေလာ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔တစ္ခါက ေျပာခဲ့ၾက သလို လူမ်ိဳးေရး၊ ဘာသာေရး၊ စာေပအေရးမွ်သာ ျဖစ္သေလာ။ သို႔မဟုတ္-ႏိုင္ငံေရးဆိုသည္မွာ ဘာလဲ၊ အမွန္မွာ ႏိုင္ငံေရးဆိုသည္မွာ အျမင့္တြင္ရွိသည္လည္းမဟုတ္၊ အနိမ့္တြင္ ရွိသည္လည္းမဟုတ္၊ မ်က္လွည့္ လည္းမဟုတ္၊ ေဗဒင္ေဟာျခင္းလည္း မဟုတ္၊ အဂၢိရတ္ပညာလည္း မဟုတ္၊ မသြားအပ္ေသာ အႏၱရာယ္ႁပြမ္းသည့္ နယ္ေျမလည္း မဟုတ္၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အထင္ႀကီးေနရသည့္ အမ်ိဳးသားေရး ကိစၥလည္းမဟုတ္၊ ႏိုင္ငံေရး သည္ အစဥ္သျဖင့္ တိုးတက္ျဖစ္ေပၚေနေသာ ျဖစ္ရပ္မ်ားႏွင့္ ကိုက္ညီရမည္။ အတိုခ်ဳပ္ေျပာရမည္ဆိုလွ်င္ ႏိုင္ငံေရးဆိုသည္မွာ ရဲေဘာ္တို႔၏ ဘ၀ျဖစ္သည္။ အမွန္မွာ ႏိုင္ငံေရးဆိုသည္မွာ ရဲေဘာ္ပင္ျဖစ္သည္။ 

ေရွးပေ၀ဏီကပင္ အရစ္(စ္)တိုတယ္လို ေျပာခဲ့သလို၊ ရဲေဘာ္သည္ပင္ ႏိုင္ငံေရး သတၱ၀ါျဖစ္ေသာေၾကာင့္ပင္၊ ရဲေဘာ္၏ စားေရး၊ အိပ္ေရး၊ ေနေရး၊ အလုပ္လုပ္ေရးသည္ပင္ ႏိုင္ငံေရးျဖစ္သည္။ ရဲေဘာ္ ႏိုင္ငံေရးအေၾကာင္း စဥ္းစားခ်င္မွ စဥ္းစားမည္၊ သို႔ေသာ္ ႏိုင္ငံေရးကရဲေဘာ္ အေၾကာင္းကို စဥ္းစားေပးလိမ့္မည္။ ရဲေဘာ္က ႏိုင္ငံေရးကို ေရွာင္ခ်င္ ေရွာင္ေပလိမ့္မည္၊ သို႔ေသာ္ ႏိုင္ငံေရးက ရဲေဘာ္ကို အိမ္မွာ၎၊ ရုံးမွာ၎၊ အလုပ္ရုံမွာ၎၊ တြယ္ကပ္ေနေပလိမ့္မည္။ ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် ရဲေဘာ္သည္ ႏိုင္ငံေရးကိုလုပ္ေနရသည္၊ ကိုင္တြယ္ေနရသည္၊ ရုန္းကန္ေနရသည္၊ အလုပ္သမားက လုပ္ခအတြက္ အလုပ္လုပ္ရ၍ လယ္သမားက စားေသာက္ေနထိုင္ႏိုင္ ေရးအတြက္ လယ္ထြန္ကာ၊ စာေရးစာခ်ီအရာရွိ အရာခံတို႕က လစာအတြက္ အလုပ္လုပ္ၾကရကာ၊ ကုန္သည္ပြဲစားတို႔မွာလည္း ေငြ၀င္ေကာင္းေအာင္ ရုန္းကန္ေနၾကရသည္။ အသက္ရွင္ ေနထိုင္ေရးဆိုသည့္ ျပႆနာပင္ျဖစ္သည္။ အလုပ္သမားက လုပ္ခမ်ားမ်ားလိုခ်င္၍ ေကာင္းေကာင္းေနခ်င္သည္။ လယ္သမားက သူ႔ေျမႏွင့္သူ႔ ဘ၀တိုးတက္ခ်င္သည္။ စာေရးစာခ်ီအရာရွိ အရာခံတို႔ကလည္း ပ်င္းရိၿငီးေငြ႕ဘြယ္ေကာင္းေသာ ရုံးလုပ္ငန္းမ်ိဳးထက္ ပိုမိုခိုင္ၿမဲမႈ၊ ပိုမိုျပည့္စံုမႈ၊ ပိုမိုလြပ္လပ္မႈကို လိုခ်င္သည္။ ကုန္သည္ပြဲစားတို႔မွာ ကုန္သြယ္ေရး လုပ္ငန္းအတြက္ သင့္တင့္မွ်တေသာ အခြင့္အလမ္းမ်ားကို လိုခ်င္သည္။ ဤသို႔အားျဖင့္ ရဲေဘာ္မွာ အသက္ရွင္ ရပ္တည္ေနရန္လိုသည္။ အသက္ရွင္ တည္ေနႏိုင္ေရးအတြက္ ရုပ္၀တၳဳပစၥည္းလိုသည္။ ဤသည္ပင္ ႏိုင္ငံေရး ျဖစ္သည္။ ဤသည္ပင္ ရဲေဘာ္၏ဘ၀ျဖစ္၍ ရဲေဘာ္၏ ဘ၀ေျပာင္းသလို၊ ႏိုင္ငံေရးကလည္း ေျပာင္းလိုက္သည္။ ရဲေဘာ္တို႔ အသက္ရွင္ေနႏိုင္ေရး ပိုမိုေကာင္းမြန္စြာ ေနႏိုင္ေရးအတြက္ လြတ္လပ္ေရးရွိရမည္။ ေနႏိုင္မႈအတြက္ လြတ္လပ္ေရး၊ တစ္ဦးခ်င္းအလိုက္ တမ်ိဳးသားလံုးအလိုက္ ဖန္တီးႏိုင္မႈ- ဖြ႔ံၿဖိဳးေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မႈအတြက္ လြတ္လပ္ေရး၊ အျခားသူ၏အခြင့္အေရးကို အထိခိုက္ေစဘဲ ရဲေဘာ္တို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ အဆင့္အတန္း တိုးတက္ႏိုင္မႈအတြက္ လြတ္လပ္ေရးရွိရမည္ဟု ကၽြန္ေတာ္တို႔ေျပာဆိုေနၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ဤသည္ပင္လွ်င္ ႏိုင္ငံေရးျဖစ္သည္။ သို႔ျဖစ္၍ ႏိုင္ငံေရးဆိုသည္မွာ ႏိုင္ငံေရးဆိုသည္မွာ လူ႔ကိစၥပင္ျဖစ္သည္။ 

ႏိုင္ငံေရးသည္ ညစ္ပတ္သည္မဟုတ္။ ႏိုင္ငံေရးသည္ အႏၱရယ္ႁပြမ္းသည္မဟုတ္။ ႏိုင္ငံေရးသည္ က်ဥ္းေျမာင္းေသာ အလုပ္မဟုတ္။ ႏိုင္ငံေရးသည္ မ်က္လွည့္လည္း မဟုတ္။ သဘာ၀၏ အထက္ကလည္း မဟုတ္။ ႏိုင္ငံေရးသည္ နားလည္ရခက္သည္လည္း မဟုတ္။ သို႔ေသာ္ တခ်ိဳ႕ေသာပညာရွိတို႔က ဤသို႔ ဗ်ာဒိတ္ေတာ္ မခ်မွတ္ၾက။ သူတို႔က ႏိုင္ငံေရးသည္ ညစ္ပတ္သည္။ ႏိုင္ငံေရးသည္ ဘာသာေရးျဖစ္သည္ စသည္ျဖင့္ တဆက္ထဲမွာပင္ မၿမီးအေမာက္မတည့္ ေျပာဆိုေနၾကသည္။ႏိုင္ငံေရးသည္ ဘာသာေရးလား- မဟုတ္ပါ။သို႔ေသာ္ညစ္ပတ္ေသာ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ားက ဤစကားကို “ႏိုင္ဖဲ” သေဘာထားကာ သံုးစြဲေနၾကသည္။ ဤနည္းအားျဖင့္ ျပည္သူလူထု ေခါင္းရႈတ္ကုန္ေအာင္၊ တကဲ့ျပႆနာမ်ား ဖံုးကြယ္သြားေအာင္ ႀကိဳးပမ္းလိုၾကျခင္းျဖစ္သည္။ သူတို႔နည္းမွာ အေခ်ာင္သမားတို႔၏ နည္းသာျဖစ္၍၊ ႏိုင္ငံေရးမဟုတ္ ဘာသာေရးဆိုသည္မွာ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးစီ တဦးစီ၏ အသိတရားျဖစ္၍ ႏိုင္ငံေရးဆိုသည္မွာ လူမႈေရးသိပၸံျဖစ္သည္။ လူမႈေရးသိပၸံ ပညာတရပ္အေနႏွင့္ လူပုဂၢဳိလ္လိုက္သည္ လြတ္လပ္စြာ ကိုးကြယ္ႏိုင္ခြင့္ အပါအ၀င္ အျခားအခြင့္အေရးမ်ားရွိေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံေရးက အသိအမွတ္ျပဳရမည္။ သို႔ေသာ္ ဤေနရာတြင္ပင္ ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ ဘာသာေရးကို စည္းျခားရမည္။ ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ ဘာသာေရးသည္ အတူတူ မဟုတ္ေသာေၾကာင့္ပင္၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘာသာေရးကို ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ ေရာေထြးပစ္ပါ လွ်င္၊ ဘာသာေရးကိုပင္ ဆန္႔က်င္ရာေရာက္သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဘာသာေရးဆိုသည္မွာ တမလြန္ ဘ၀အက်ိဳးအတြက္ သည္ပိုးရြက္ေဆာင္ျခင္းသာျဖစ္၍ ႏိုင္ငံေရး အသိုင္းအ၀ိုင္းျဖစ္ေသာ မ်က္ေမွာက္ ဘ၀အေရးတို႔ႏွင့္ သာမန္အားျဖင့္မသက္ဆိုင္။ ႏိုင္ငံေရးဆိုသည္မွာကား ပုထုဇဥ္တို႔၏ သိပၸံပညာရပ္ ျဖစ္သည္။

ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း
ဘားမားခ်ဲလင္းခ်္ စာအုပ္မွာ ထုတ္ႏႈတ္တင္ျပသည္။

No comments: