မႏၲေလး- စစ္ကုိင္း ကားလမ္းမေဘး ညာဘက္က “ေဒၚေစာရွင္ (ပုိးထည္) သုိ႔” လမ္းၫႊန္ဆုိင္းဘုတ္ အတုိင္း၀င္သြားေတာ့ အံု႔ဆုိင္းေနတဲ့ သစ္ပင္ေတြအၾကားမွာ ေဒၚေစာရွင္ ပုိးထည္ဆုိင္ကုိ ခံ့ခံ့ညားညားနဲ႔ ေတြ႕ရတယ္။ ပုိးထည္တုိက္ရဲ႕ ေဘး၀ဲယာမွာ ေရနံႀကီး၀ေအာင္ သုတ္ထားတဲ့ ကၽြန္းအိမ္ႀကီးေတြ၊ အသက္ ၃၅ ႏွစ္ကစၿပီး ပုိးထည္ လုပ္ငန္းလုပ္ခဲ့တဲ့ အဘြားေဒၚေစာရွင္က ယခုအခါမွာ လုပ္ငန္းကုိ တူမေတြနဲ႔ လႊဲထားၿပီး ေန႔စဥ္ သံဃာအပါး ၃၀၀ ေက်ာ္ကုိ ဆြမ္း၊ ဆြမ္းဟင္းေလာင္းလွဴၿပီး ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းေနတယ္။ က်န္းမာေရး သိပ္မေကာင္းေပမဲ့ ပုိးထည္လုပ္ငန္းကုိ အခုလုိ တေလးတစားလာၿပီး ေလ့လာေမးျမန္းတာကုိ အားနာၿပီး ရက္ကန္း႐ံုေတြကုိ ေလ့လာခုိင္းပါတယ္။ ရက္ကန္း႐ံုေတြကုိ အမ်ိဳးသား၊ အမ်ိဳးသမီး သီးသန္႔ခဲြထားၿပီး အမ်ိဳးသားက ပုဆုိး၊ အမ်ိဳးသမီးက လံုခ်ည္ ရက္လုပ္ေနတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ရက္ကန္းသမားေလးရဲ႕ ေရွ႕တည့္တည့္ သစ္သားေဘာင္ေပၚမွာေတာ့ ေျပတီဦး၊ ေနတုိး၊ ဖုိးခ်စ္စတဲ့ မင္းသားေတြရဲ႕ ပိုစတာေတြ ကပ္ထားတာျမင္ရေတာ့ ၿပံဳးမိရပါတယ္။ ရက္ကန္း႐ံုေတြကုိ ေလ့လာၿပီး အဘြားေဒၚေစာရွင္ထံက သိလုိသမွ်ကုိ ေမးျမန္းခဲ့ရပါတယ္။
အေဒၚ့ရဲ႕ပုိးထည္လုပ္ငန္းအစကုိ သိပါရေစ။
ဒီပုိးလုပ္ငန္းကုိ ကၽြန္မ ၃၅ ႏွစ္ကတည္းက သင္ခဲ့တာပါ။ အခု ကၽြန္မ အသက္ ၈၀ ေက်ာ္ပါၿပီ။ ဒီပညာကုိ ကၽြန္မအေဖရဲ႕ အေဒၚဆီက သင္ခဲ့တာပါ။ ကၽြန္မအေနနဲ႔ကေတာ့ တူမေတြေလာက္ သိပ္မသင္လုိက္ရဘူး။ တူမေတြက ဒီပညာကုိ ကၽြန္မထက္ပုိၿပီး ကၽြမ္းကၽြမ္းက်င္က်င္ တတ္ပါတယ္။ ကၽြန္မကေတာ့ အဘြားေလး တည္ေထာင္ခဲ့တဲ့ အထည္လုပ္ငန္းကုိပဲ ေရာင္း၊ ၀ယ္ဦးေဆာင္ရတယ္။ တူမေတြကေတာ့ ရက္ကန္း႐ုံမွာ ဦးေဆာင္ရတယ္။ တူမတစ္ေယာက္ကဆုိရင္ ဒီဇုိင္းျမင္လုိက္တာနဲ႔ ေဖာ္ျပႏုိင္တယ္။ ရက္ကန္း႐ံုမွာ အလုပ္သမား ၈၀ ေက်ာ္ရွိၿပီး ေယာက္်ားေလးေတြက ပုဆုိး၊ မိန္းကေလး ေတြက လံုခ်ည္ရက္ၾကပါတယ္။
ယေန႔ ပုိးခ်ိတ္ထုတ္လုပ္မႈအေနအထားကုိ သိပါရေစ။
ပုိးခ်ိတ္ ထုတ္လုပ္လာတာဟာ ႏွစ္ေပါင္း ၄၀ ေက်ာ္လာပါၿပီ။ ပထမ ေပၚတဲ့ ခ်ိတ္ေတြက ထိပ္ေခါင္တင္ပါ။ အခု ထုတ္လုပ္မႈ နည္းေနပါၿပီ။ ေခတ္အလုိက္ ေျပာင္းလဲ လာေတာ့ ေျပာင္းေျပာင္းလာတဲ့ ခ်ိတ္ေတြအတုိင္း လုိက္လုပ္ရတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေရွးတုန္းက လုပ္ခဲ့တဲ့ ခ်ိတ္ပံုစံကေတာ့ သိပ္မေျပာင္းလဲပါဘူး။
ထိပ္ေခါင္ တင္၊ စံပယ္ႏြဲ႕၊ ၀တ္လဲေတာ္တုိ႔ဆုိရင္ အႀကီးဆံုးဒီဇုိင္းေတြေပါ့။ ေနာက္ဟာ ေတြကေတာ့ အဲဒီထဲက ခြဲခဲြထုတ္ၿပီး တစ္မ်ိဳးစီလွေအာင္ လုပ္တာေပါ့။ သူ႔ေခတ္နဲ႔သူ လုပ္ရတာဆုိေတာ့လည္း အရင္တုန္းက လုပ္ခဲ့တဲ့ မူအတုိင္း မျဖစ္ေတာ့ဘူး။ ကၽြန္မ တုိ႔ကေတာ့ အၿမဲတမ္းခတ္တယ္။ တခိ်ဳ႕ကေတာ့ အခုေပၚတဲ့ဟာ အခုခတ္ၾကတာေပါ့။ အရင္နဲ႔ အခု ရက္လုပ္ေနၾကရာမွာ ပညာပုိင္း ကၽြမ္းက်င္မႈက- အခုေခတ္ကေလးေတြရဲ႕ ပညာနဲ႔ဆုိရင္ က်ဲတာေပါ့။ ေရွးတုန္းက လက္သန္း တစ္လံုးစာေလာက္ကုိ ျပဒါးမရွိဘူး။ အဲဒီလုိပံုစံကလည္း ေတာ္႐ံုပညာရွင္ေတြ မတတ္ႏုိင္ဘူး။ အခုေခတ္ လူေတြကလည္း အဲဒီနည္းပညာေတြကုိ မယူၾကေတာ့ဘူး။ အရင္တုန္းက ကၽြန္မ လူေတြကုိ အဲဒီပညာ သင္လုိက္ေသးတယ္။ အခုက်ေတာ့ ေခတ္ေပၚေနတဲ့ အနားဆုိလည္း ခပ္က်ဲက်ဲေတြပဲ လုပ္ရတာေပါ့။ လြန္းအေနနဲ႔ကလည္း ဟုိတုန္းက လြန္းေတြနဲ႔ စာရင္ တစ္၀က္မက ကြာတာေပါ့။ ကၽြန္မတုိ႔ အေနနဲ႔ကေတာ့ ေရွးအစဥ္အလာကုိ မဖ်က္ပါဘူး။ အၿမဲတမ္းလည္း ထုတ္လုပ္ထားတယ္။ ၀ယ္သူေတြလည္း အၿမဲတမ္း အားေပးၾကပါတယ္။ ဟုိေခတ္တုန္းက ထိပ္ေခါင္ျပင္ဆုိတာ ေဖာင္ေတာ္ဦး၊ ေဆးလိမ္၊ ႏွပ္ေဆးလိမ္၊ ေလးဆင္းလိမ္ တုိ႔က ခပ္စိပ္စိပ္ေလးေတြေပါ့။ ၀တ္လဲေတာ္ဆုိတာလည္း ရွိပါတယ္။ သူတုိ႔ေခတ္မွာလည္း ခ်ည္အသြားလုိက္ဆုိၿပီး အခ်ိန္ရွိပါတယ္။
အခုေခတ္စားလာတဲ့ အထည္ေတြကေရာ...
အခုေခတ္ လုပ္ငန္းအေနနဲ႔ကေတာ့ ပုဆုိးေတြ၊ ထမီေတြထဲမွာ ေရႊခ်ည္၊ ေငြခ်ည္ေတြ ထည္ၾကေတာ့ လွလည္း လွပါတယ္။ တန္ဖုိးလည္း ေတာ္ေတာ္မ်ားပါတယ္။ ၀တ္လည္း ၀တ္ၾကပါတယ္။ တစ္ေခတ္နဲ႔တစ္ေခတ္ မတူပါဘူး။ ေနာက္ ေရွးမူမပ်က္ အထည္ဒီဇုိင္း ေတြကုိလည္း ေရႊခ်ည္၊ ေငြခ်ည္လုိက္ၿပီး မွာၾကတယ္။
ပညာရွင္ေတြ ပေပ်ာက္ မသြားေအာင္ေရာ အေဒၚတုိ႔ ဘယ္လုိ ထိန္းသိမ္းထားရသလဲ။ ေရွးတုန္းကေတာ့ ဒီပညာကုိ သံုးႏွစ္ သံုးမုိး သင္ခဲ့ရတယ္။ အခုကေတာ့ တစ္ႏွစ္ခဲြ ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္ကုိ ဆရာေကာင္းရင္ တတ္ၾကပါတယ္။ သူတုိ႔သြက္ရင္ သြက္သလုိ ပါပဲ။ ကၽြန္မအေနနဲ႔က ဒီပညာေလး ေပ်ာက္မသြားေအာင္ ကၽြန္မဆီက ကေလးေတြကုိ စိတ္ရွည္ရွည္ထားၿပီး သင္ေပးရပါတယ္။ တခ်ိဳ႕မိဘေတြက မတတ္ႏုိင္ၾကေတာ့ ကၽြန္မကပဲ ေကၽြးၿပီး ပညာသင္ေပးရတယ္။
ေခတ္အလုိက္ ပုိးခ်ိတ္ေျပာင္းလဲ ထုတ္လုပ္ပံုေလးကုိ သိပါရေစ။
ေရွးတုန္းက လုပ္တဲ့ ပုိးခ်ိတ္ေတြက လြန္း ၂၀၀ ဆုိရင္ ၂၀၀ ေပါ့။ လြန္း ၁၀၀ ဆုိရင္ ၁၀၀ ေပါ့။ အခုဟာေတြက လြန္း ၇၀၊ ၈၀ ေလာက္ပဲ။ အရည္အေသြး မက်ေပမဲ့ အဆင္ကေတာ့ ကဲြသြားတာေပါ့။ အသားကေတာ့ ကုိယ္ေကာင္းရင္ ေကာင္းသလုိ ရက္ရတာေပါ့။ တခ်ိဳ႕က်ေတာ့လည္း ေပ်ာ့ေပ်ာ့ေလး ႀကိဳက္ေတာ့ အသားပါးပါးေလးေတြ ရက္ၾကတယ္။ တကယ္တမ္းမွာေတာ့ အဲဒါေတြက သိပ္မခံဘူး။ ကၽြန္မတုိ႔တုန္းက အဆင့္နဲ႔ဆုိရင္ ပုိးက၂၄ ပင္၊ ၂၂ ပင္ေပါင္းခတ္တာ ဆုိေတာ့ ထူပိန္းေနတာေပါ့။ အခုေခတ္က ထူၿပီး ေခါက္ေတာက္ေတာက္ႀကီး မႀကိဳက္ၾကေတာ့ ၁၀ ပင္ပဲ ခတ္ၾကတယ္။ ကၽြန္မတုိ႔လည္း ၁၀ ပင္၊ ၁၂ ပင္နဲ႔ ႐ိုက္ခတ္ခုိင္းၿပီး လက္ခတ္ၾကယ္ေလးကုိ ထိ႐ံုေလးတင္ ခတ္ၾကတယ္။ ပုိးဆီဆုိလည္း အဆီနည္းရင္ အျမတ္မ်ားတယ္။ အဆီမ်ားရင္ အျမတ္နည္းတာေပါ့။ ကၽြန္မတုိ႔ကေတာ့ အျမတ္မ်ားတာကုိ မလုိက္ဘူး။ ပံုမွန္ေလးပဲ ရခ်င္ပါတယ္။ အထည္ေကာင္းလည္း ျဖစ္ေစခ်င္တယ္။
ပုိးထည္ကုန္ၾကမ္း ၀ယ္ယူမႈ အေနအထားကေရာ....
ပုိးထည္အတြက္ ကုန္ၾကမ္းကေတာ့ ပုိးကုန္သည္ တ႐ုတ္ေတြ ဆီက ၀ယ္ရတယ္။ ျမန္မာျပည္မွာ ေမၿမိဳ႕က ထြက္တဲ့ ပုိးက နည္းေသးေတာ့ ဒီဘက္နယ္အထိ သိပ္မေရာက္ေသးဘူး။ ကုန္ေခ်ာ အတြက္ကေတာ့ အခုလာပုိ႔တဲ့ ပုိးေတြက နံပါတ္ေတြနဲ႔ ဆုိေတာ့ ၂၀-၂၂ ဆုိတဲ့ ပုိးကုိ သံုးပင္ ေလးပင္ေပါင္းၿပီး ကုိင္ရပါတယ္။ မိန္းမ၀တ္ေျပာင္ ေတြေပၚမွာလည္း သံုးပင္က်စ္ကုိင္ရတယ္။ ကုိယ္လုိခ်င္သေလာက္ ပုိးကုန္ၾကမ္းကုိ တ႐ုတ္ေတြဆီက ၀ယ္လုိ႔ရပါတယ္။ အရင္ကေတာ့ ဂ်ပန္ကလည္း လာတယ္။ ဂ်ပန္က လာတဲ့ ပုိးက ေကာင္းတယ္။
လက္ရွိထုတ္လုပ္တဲ့ အမ်ိဳးအစားနဲ႔ ဘယ္အေရာင္ကုိ လူႀကိဳက္မ်ားလဲ သိပါရေစ။
လက္ရွိေစ်းကြက္မွာ ဒီဇုိင္းစံု ပိုးအမ်ိဳးအစားေပါင္း ၂၀ ေလာက္ရွိပါတယ္။ အမ်ိဳးသား၀တ္ေတြလည္း ဒီဇုိင္းစံုရွိပါတယ္။ ကင္းတက္၊ သရက္ကင္း၊ ရခုိင္၊ သိဂႌေရႊ၀ါစတဲ့ အမ်ိဳးအစား ဒီဇုိင္းစံု ထုတ္လုပ္ပါတယ္။ သိဂႌေရႊဝါပုိးထည္ကုိ ကၽြန္မတုိ႔ လုပ္တာပါ။ အမ်ားဆံုး လူငယ္ ၀တ္၊ အလွဴ၊ မဂၤလာေဆာင္တုိ႔မွာဆုိရင္ ကင္းတက္ပဲ အ၀တ္မ်ားၾကတယ္ သိဂႌေရႊ၀ါ ပုိးထည္ကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ပဲြႀကီးတဲ့ သူေတြမွ ၀တ္ၾကတယ္။ လူႀကီးပုိင္းေတြကေတာ့ သရက္ကင္းတုိ႔၊ ရခုိင္တုိ႔ အမ်ားဆံုး ၀တ္ၾကတယ္။ ပဲြထုိင္ဆုိရင္ေတာ့ ပန္းႏုေရာင္၊ သခြားေရာင္၊ ႏုိ႔ႏွစ္ေရာင္၊ သဇင္ေရာင္၊ မိတ္ကပ္ႏုေရာင္၊ အျပာႏု၊ စိမ္းျပာႏု၊ ျမင္းေခ်းေရာင္၊ ေၾကးေရာင္၊ ေရညိႇစိမ္း၊ ေခ်ာ္၀ါေရာင္တုိ႔ အ၀တ္မ်ားတယ္။ ရခုိင္ကေတာ့ အေရာင္ရင့္ေတြ မ်ားတယ္။
ပုိးဒီဇုိင္းအစိပ္ကုိ ရက္လုပ္မႈ နည္းလာရတဲ့ အေၾကာင္းက...
ဒီပညာက အင္မတန္မွ ေလးနက္ပါတယ္။ ဂုဏ္ယူစရာလည္း ေကာင္းပါတယ္။ လူမ်ိဳးျခားေတြကလည္း ေထာက္ခံတယ္။ ႏုိင္ငံျခားမွာဆုိရင္လည္း ေတာ္ေတာ္အဖုိးတန္တဲ့ ပညာေကာင္းပဲဆုိၿပီး ကေလးေတြကုိ ေခ်ာ့ခုိင္းပါတယ္။ အခုကေလးေတြက စိပ္တယ္ဆုိရင္ သိပ္မခတ္ခ်င္ၾကဘူး။ စိပ္ေတာ့ အသားက သိပ္မရဘူး။ အင္မတန္ အခတ္ျမန္တဲ့သူမွ တစ္ေနကုန္ခတ္မွ ႏွစ္လက္မပဲရတယ္။ က်ဲတာက်ေတာ့ က်ဲတဲ့ေစ်း၊ စိပ္တာက်ေတာ့ စိပ္တဲ့ေစ်းေပးပါတယ္။ ခတ္တဲ့ သူေတြက်ေတာ့ တစ္ကြင္းကုိ လက္ခတစ္ေသာင္းေက်ာ္ပဲ ရတယ္။ ေရာင္းေစ်းကေတာ့ တစ္ကြင္းကုိ ပုိးဖုိး၊ လက္ခ၊ ေကၽြးစရိတ္နဲ႔ဆုိေတာ့ တစ္သိန္းေက်ာ္ေရာင္းပါတယ္။ ဒီဇုိင္းအစိပ္ကုိ လုပ္ရတဲ့ အလုပ္သမားေတြကလည္း ခဲခဲယဥ္ယဥ္းနဲ႔ အခ်ိန္ယူၿပီး လုပ္ရပါတယ္။ စိပ္မွလည္း အထည္က လွတယ္။
ပုိးထည္ တစ္ထည္ကုိ ႀကိဳတင္မွာရင္ အခ်ိန္ ဘယ္ေလာက္ေပးရပါသလဲ။
ဒီႏွစ္ပုိင္းမွာေတာ့ ပုိးထည္လုပ္ငန္းက သြက္လာပါတယ္။ ပုိးထဲမွာ ေရႊေရးထည္တာတင္ မဟုတ္ဘဲ ေက်ာက္ေတြပါ ထည္ၾကပါတယ္။ ႀကိဳတင္ေအာ္ဒါမွာရင္ေတာ့ ႏွစ္လေလာက္က ႀကိဳမွာၾက။ ပုိးပုဆုိး၊ လံုခ်ည္ရက္ရင္ တစ္လေက်ာ္ၾကာတယ္။ ေရႊေရးတာတုိ႔၊ ေက်ာက္စီ တာတုိ႔က ၁၅ ရက္ေလာက္ အခ်ိန္ေပးရတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ ကၽြန္မတုိ႔ အေနနဲ႔ ၿပီးၿပီးေရာဆုိၿပီး ျမန္ျမန္လုပ္ရင္လည္း အထည္က မေကာင္းဘူး။ စနစ္တက် ျဖစ္ရမယ္။ သပ္ရပ္ရမယ္ေပါ့။ ပုိးလံုခ်ည္ တစ္ကြင္းဆုိရင္ ႏွစ္ ၃၀ ေလာက္အထိ ခံပါတယ္။ ကၽြန္မတုိ႔က ပုိးပုိးခ်င္း ခ်ိတ္ၿပီး ခတ္ရေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလးခုိင္ခံ့မႈရွိပါတယ္။
အေဒၚ့ပုိးထည္ရဲ႕ ေစ်းကြက္ျဖန္႔ခ်ိမႈအေနအထားကေရာ...
အစကေတာ့ ကၽြန္မတုိ႔ရဲ႕ ေစ်းကြက္အေနအထားနဲ႔ ျဖန္႔ခ်ိမႈကေတာ့ ၀ယ္လက္ေတြကုိ သိပ္မႏုိင္ဘူး။ အထည္ကလည္း ေတာ္ေတာ္ေလး ရက္ယူၿပီးမွ ခတ္ရတာဆုိေတာ့ ေဖာက္သည္ မေပးႏုိင္ဘူး။ အခု ေနာက္ပုိင္းမွ တန္းေတြတုိးၿပီး ခတ္ေတာ့ ရန္ကုန္၊ မႏၲေလး ၿမိဳ႕ေတြလည္း ေဖာက္သည္ေပးေနရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္မတုိ႔အေနနဲ႔ သူတုိ႔ လုိသေလာက္ မေပးႏုိင္ဘူး။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ အလွဴမဂၤလာေဆာင္တုိ႔က ေအာ္ဒါမွာၾကေတာ့ ျပင္ပကုန္ သိပ္မေပးႏုိင္ဘူး။ ကၽြန္မတုိ႔မွာ ဆုိင္ခဲြမရွိပါဘူး။ ဒီေရႊခဲေရးရြာမွာပဲ ေရာင္းပါတယ္။
အေဒၚ့ရဲ႕ပိုးထည္လုပ္ငန္းမွာ အမွတ္တရေျပာစရာစကားေလးတစ္ခုေလာက္ သိပါရေစ။
ဒီေရႊခဲေရး ဆုိတဲ့နာမည္ကုိ ကၽြန္မအေမက ေျပာဖူးတယ္။ မင္းတုန္းမင္းႀကီး လက္ထက္တုန္းက ကၽြန္မတုိ႔အေမ အထည္ရက္လုပ္တဲ့အခါ ပုဆုိးခါးပံုစမွာ ၾကက္တူေရြး အ႐ုပ္ေလးကုိ ပီပီျပင္ျပင္ ရက္လုပ္တယ္။ အဲဒီအ႐ုပ္ေလးကုိ ဘုရင္မင္းျမတ္က ျမင္ၿပီး ႏွစ္သက္ေတာ္မူတယ္။ ေရႊခဲၾကက္တူေရြးနဲ႔ တူေအာင္ ရက္လုပ္ႏုိင္တယ္ဆုိၿပီး ဒီရြာကုိ ေရႊခဲေရးရြာလုိ႔ ဘုရင္ကုိယ္ေတာ္တုိင္ နာမည္ေပးခဲ့တာပါ။ ၿပီးေတာ့ ကၽြန္မအဘုိး လက္ထက္တုန္းက အဂၤလိပ္မင္း ကုိယ္တုိင္က ပုိးအၾကမ္း တစ္ထည္ကုိ သူတုိ႔လုိခ်င္တဲ့ ဒီဇုိင္းကုိ ပံုေဖာ္ခုိင္းတယ္။ အဂၤလိပ္မင္းက သေဘာက်ၿပီး ဆုေတာ္ေငြေတြေတာင္ ခ်ီးျမႇင့္ခဲ့တယ္။ အဘုိး လက္ထက္ၿပီးေတာ့ အေမ၊ အေမ့လက္ထက္ကေန ကၽြန္မလက္ထက္ အထိ မ်ိဳး႐ုိးစဥ္ဆက္ လုပ္ခဲ့တာပါ။
အႏုပညာရွင္ေတြကုိ စပြန္ဆာေပးၿပီး ေၾကာ္ျငာခဲ့ျခင္းက အက်ိဳး သက္ေရာက္မႈရွိပါသလား။
လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၅ ႏွစ္ေလာက္တုန္းက ေမသန္းႏု၊ မုိ႔မုိ႔ျမင့္ေအာင္၊ စုိးျမတ္သူဇာ၊ ရန္ေအာင္၊ ရဲေအာင္ တုိ႔ကုိ စပြန္ဆာေပးၿပီး ေၾကာ္ျငာခဲ့တယ္။ အဲဒီတုန္းကေတာ့ ျပက္ၡဒိန္ၾကည့္ၿပီး ႀကိဳက္ၾကတဲ့ ေခတ္ဆုိေတာ့ ျပကၡဒိန္ ထုတ္တဲ့ဆီကုိ အထည္ေပးၿပီး မင္းသား၊ မင္းသမီးေတြ ကုိ ၀တ္ခုိင္းၿပီး ေၾကာ္ျငာခဲ့ပါတယ္။ အမ်ားဆံုးကေတာ့ ေမသန္းႏုကပဲ လုပ္ေပးပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ကလည္း ျပကၡဒိန္ေတြ ၀ယ္လာၿပီး သူတုိ႔ ႀကိဳက္တဲ့ ဒီဇုိင္းေလးေတြ ရက္လုပ္ခုိင္းၾကေတာ့ အဲဒီကတည္းက လုပ္ငန္းေတာ္ေတာ္ေလး တြင္က်ယ္လာပါတယ္။ အခုခ်ိန္ထိ ေမာရိယ မန္းေဆး အလွဴမွာဆုိရင္ ကၽြန္မဆီကပဲ အထည္ေတြ မွာၾကပါတယ္။ အားလံုးေသာ မိတ္ေဆြေတြရဲ႕ အလွဴေတြကလည္း ကၽြန္မတုိ႔ဆီမွာပဲ မွာၾကပါတယ္။
ပုိးထည္ေလာကမွာ ေဒၚေစာရွင္ အမည္နဲ႔ ေရရွည္ရပ္တည္လာႏုိင္တဲ့ အေၾကာင္းက...
ကၽြန္မတုိ႔ အေနနဲ႔ကလည္း ကုိယ့္ပစၥည္းေကာင္းသည္ထက္ ေကာင္းေအာင္ လုပ္မယ္ဆုိတဲ့ ကၽြန္မရဲ႕စိတ္ေစတနာက တစ္ဘ၀ထိန္းတာပဲ လုိ႔ထင္ပါတယ္။ ၿပီးၿပီးေရာဆုိတဲ့ စိတ္မထားပါဘူး။
အနာဂတ္ပုိးထည္လုပ္ငန္းေတြအေပၚ အေဒၚျဖစ္ေစခ်င္တာက...
တင့္ေတာင္း တင့္တယ္ပဲြေတြမွာ ပုိးထည္ေလးေတြ ၀တ္ထားတာ ျမင္ရင္ တအား၀မ္းသာပါတယ္။ ကၽြန္မတင္ မဟုတ္ပါဘူး။ တျခားသူေတြကလည္း ဒီလုပ္ငန္းကုိ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔နဲ႔ လုပ္လာၾကတာဆုိေတာ့ ၀မ္းသာၾကမွာပါ။ ဒီအမရပူရၿမိဳ႕မွာဆုိရင္ ကၽြန္မ အလုပ္သမားေတြ အမ်ားႀကီးပါပဲ။ ဒီအလုပ္သမားေတြကပဲ ျပန္႔ပြားၿပီး တျခားဆုိင္ေတြကုိ ေရာက္သြားၾကသူေတြလည္း အမ်ားႀကီးပါ။ ဒီလုပ္ငန္းႀကီး တုိးတက္ေအာင္ တစ္ဆင့္ထက္ တစ္ဆင့္သယ္ၿပီး လုပ္သြားေစခ်င္ပါ တယ္။ ကုိယ့္တစ္ဦးတည္းအတြက္ မဟုတ္ဘဲ အားလံုးကုိ ဒီပညာတတ္သြားၿပီး လုပ္ေစခ်င္ပါတယ္။ ဒီပုိးထည္လုပ္ငန္းဟာ ကမၻာသိ၊ ကမၻာက ေထာက္ခံထားတဲ့အတြက္ လက္လွမ္းမီသေလာက္ ရာသက္ပန္ သားစဥ္ေျမးဆက္ထိ လုပ္ကုိင္သြားၿပီး ႀကီးပြားတုိးတက္တာကုိ ျမင္ခ်င္ပါတယ္။
No comments:
Post a Comment