စာဖတ္မွ ပညာရွိမည္

စာဖတ္မွ ပညာရွိမည္
 ေမာင္စိုးေမာင္
ျမင္းၿခံ

ေခြးႏြားတိရိစၦာန္မ်ားသည္၊ ၎တို႔ကိုယ္ပိုင္ ေခြးႏြားတိရိစၦာန္ စာေပမ်ားရွိကာ လူမ်ား စာဖတ္သလို၊ ၎တို႔လည္း ေခြးသတင္းစာ ႏြားဂ်ာနယ္၊ တိရိစၦာန္ မဂၢဇင္းစာေပ က်မ္းဂန္မ်ားကို ဘတ္မွတ္ေလ့လာက်င့္ႀကံၾကေခ်က ႏြားမ်ားလည္း နဖါးႀကိဳးအတပ္ခံကာ ေသလုေျမာပါး လူတို႔၏ အႏြံအနာကို ခံရဘို႔မရွိ။ ေခြးမ်ားလည္း လူမ်ား၏ ေနာက္သုိ႔ လည္ပတ္ကေလးမ်ားႏွင့္ ေအာက္က်ေနာက္က် လိုက္ဘုိ႔မလို။ တိရိစၦာန္ စာတတ္၊ တိရိစၦာန္ပညာရွိ၊ လူပါးဝသူေတြ ေပၚေပါက္ခါ လူေတြႏွင့္ ရင္ေဘာင္တန္း နင္လား- ငါလား လိုက္ၾကေပလိမ့္မည္။

ယခုကဲ့သုိ႔ မ်ားစြာေသာ တိရိစၦာန္မ်ား လူတို႔ကို ကြ်န္ခံကာ လူေတြ ေကြ်းေမြးထားသမွ် မဝ- တဝႏွင့္ စားေသာက္ေနၾကရသည္မွာ အျခားေၾကာင့္မဟုတ္။ ၎တို႔မွာ စာေပမရွိ၊ စာဖတ္ခြင့္မရ၊ တိရိစၦာန္ ပညာရွိမ်ား မရွိေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏။ ေခြးႏြားတိရိစၦာန္မ်ားသည္ စာမတတ္ၾကေပ။ အခ်ဳိ႕ လူဆိုသူမ်ားလည္း စာမဖတ္ၾကေပ။ စာမဖတ္ေသာ သူမ်ားသည္ ေခြးႏြားတိရိစၦာန္မ်ားျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ အခ်ဳိ႕စာမဖတ္ေသာ လူမ်ားလည္း သဘာဝ အသိဉာဏ္ခ်င္း ေခြးႏြားတိရိစၦာန္မ်ားႏွင့္ မထူးျခားလွေပ။

“စာဖတ္မွ- ပညာရွိ ျဖစ္မည္” ဟူေသာ စကားသည္ “စာမဖတ္လွ်င္ ပညာရွိမျဖစ္” ဟူသည္ႏွင့္ အတူတူပင္ျဖစ္ေလသည္။ သုိ႔ရာတြင္ ထိုစကားမွာ ေျပာ့၍ေန၏။ အမွန္မွာ စာမဖတ္လွ်င္ ပညာရွိမျဖစ္႐ုံမွ်မက ရွိရင္းစြဲ ပညာမ်ားပင္ ဆုတ္ယုတ္ရေလသည္။ အဘယ္အရာအဘယ္ဝတၳဳပင္ ျဖစ္ေစကာမူ ပြားမ်ား တိုးတက္၍ေန၏။ မပြားမ်ား မတိုးတက္လွ်င္ ဆုတ္ယုတ္ရမည္မွာ ဓမၼတာ ျဖစ္ေလသည္။ အဘယ္အရာမွ တသမတ္တည္း မတိုးမဆုတ္ ရပ္တည္၍ မေနႏိုင္ေပ။ ဆုတ္ယုတ္ေသာ အရာသည္ အသက္မရွိေသာအရာ ေသေသာအရာမ်ား ျဖစ္ၾက၏။ အသက္ရွိလွ်င္ တိုးပြားရေလသည္။ သို႔ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဆုတ္ယုတ္ေနေသာသူ မတက္ဘဲ သက္ေနသူမ်ားသည္ ေသသူမ်ားျဖစ္ၾက၏။ ထို႔ေၾကာင့္ စာမဖတ္သူမ်ားသည္ ပညာရွိ မျဖစ္႐ုံမွ်မက အသက္ရွိသည္ဟု ဆိုရေသာ္လည္း အေသေကာင္ႀကီးမ်ားပင္ ျဖစ္ၾကေလသည္။

“စာဖတ္မွ ပညာရွိျဖစ္မည္” ဟူေသာ စကားသည္ စာဖတ္႐ုံမွ်ႏွင့္ ကမၻာေပၚ၌ ရွိသမွ်ေသာ ပညာေတြကို တဘက္ကမ္းခပ္တတ္ေျမာက္၍ သြားလိမ့္မည္ဟု ဆိုလိုသည္ မဟုတ္ေပ။ ပညာရွိဆိုသည္မွာ အမွန္ကို အခါခပ္သိမ္း သိျမင္ေသာ သူမ်ားျဖစ္၏။ အမွန္ကို အခါခပ္သိမ္း သိျမင္ေသာ သူမ်ားမွာလည္း သာမန္လူမ်ား မျဖစ္ႏိုင္။ ဘုရား ရဟႏၱာမ်ားသာ ျဖစ္ၾကေလသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ တကဲ့ပညာရွိသည္ ဘုရား ဟႏၱာမ်ားသာ ျဖစ္ရေပမည္။ ေလာက၌ ပညာရွိ အေခၚခံေနသူမ်ားသည္ကား တခါတရံ လူအမ်ားႏွင့္ မတူ၊ အမွန္ကို ထူးျခားစြာ ေတြးေခၚတတ္သူမ်ား၊ အမ်ားထက္ ထူးခြ်န္ေသာ ကိုယ္ပိုင္ဉာဏ္ရွိသူမ်ားသာ ျဖစ္ၾကေလသည္။ ထိုကိုယ္ပိုင္ဉာဏ္မ်ားမွာလည္း ေမြးကတည္းက အလိုလို ေပၚေပါက္လာၾကသည္မဟုတ္။ စာေပေပါင္းမ်ားစြာကို ဖတ္ကာ၊ မွတ္ကာ ထိုစာေပမ်ားမွ အခ်က္အလက္- အကြက္ ခလုပ္မ်ားႏွင့္ ပါရင္းစြဲစိတ္ဓါတ္- ထိေတြ႕ေသာ အခါမွ ပင္ကိုယ္ဉာဏ္ေခၚေသာ အသိဉာဏ္မ်ား ေပၚေပါက္လာရျခင္းျဖစ္ရာ ထုိဉာဏ္သည္ စာေပဗဟုသုတကို အမွီျပဳကာ ေပၚေပါက္လာရျခင္း ျဖစ္ေလသည္။ ပင္ကုိဉာဏ္ျဖင့္ ႀကီးျမင့္ၾကေသာ ရွိတ္စပီးယား၊ ဂိုးသ၊ ကယ္လဘင္၊ အယ္ဒီဆင္စေသာ ပုဂၢဳိလ္ႀကီးမ်ားသည္ အထူးပင္ စာကို ဖတ္ခဲ့ၾကသူမ်ား ျဖစ္ေလသည္။ သုိ႔ရာတြင္ ၎တို႔၏ ေက်ာ္ေစာရင္း အေၾကာင္းရင္းမ်ားမွာ မတူၾကေပ။ ရွိတ္စပီးယားမွာ စာေပ၌ ထူးခြ်န္ေသာ ဉာဏ္ပညာေၾကာင့္ ေက်ာ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္၏။ အယ္ဒီဆင္ကား ေလာကဓာတ္ပညာအတြက္ ျဖစ္ေလသည္။ သုိ႔ျဖင္ေလရာ ပညာရွိဟု ေက်ာ္ၾကားသူမ်ားသည္ စာေပ- ေလာကဓါတ္- နကၡတ္- တာရာ- ကမၻာေပၚ ရွိသမွ်ေသာ အတတ္မ်ား အားလုံးကို သိမ္းႀကဳံး၍ တတ္သိၾကမ်ားမဟုတ္။ တခုခုကို ပိုင္ႏုိင္ေလာက္ေအာင္ တတ္သိသူမ်ားသာ ျဖစ္ၾကေလသည္။ သုိ႔ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ “စာဖတ္မွ ပညာရွိျဖစ္မည္” ဟူေသာ စကားသည္ တစုံတခုေသာ အတတ္ပညာကို လိုလား တတ္ေျမာက္လိုလွ်င္ စာဖတ္မွ တတ္ေျမာက္မည္။ ထိုပညာကို ရမည္ဟု အဓိပၸါယ္ ယူဆရေပမည္။

၎ျပင္- ေတြးေတာရန္ တခ်က္ရွိသည္မွာ ပညာရွိႏွင့္ ပညာတတ္ အဓိပၸါယ္ခ်င္း တူမတူပင္ျဖစ္ေလသည္။ ပညာတတ္သည္ တစုံတခုေသာ အတတ္ကို တတ္ေျမာက္သူျဖစ္၍ ပညာရွိသည္ကား တစုံတရာကို ဆင္ျခင္ဉာဏ္ျဖင့္ ေတြးႀကံကာ အမွန္ကို ဖြင့္လင္းႏုိင္သူျဖစ္သည္ဟု ခြဲျခားႏုိင္ေလသည္။ သုိ႔ရာတြင္ ပညာရွိႏိုင့္ ပညာတတ္ တူ- မတူက အေရးမႀကီး၊ အေရးႀကီးသည္မွာ ပညာတတ္လိုလွ်င္ ျဖစ္ေစ၊ ပညာရွိလိုလွ်င္ျဖစ္ေစ စာဖတ္မွ ျဖစ္ေျမာက္ႏိုင္သည္ကို ပိုင္ႏိုင္စြာသိဘို႔ပင္ ျဖစ္ေလသည္။

ကြ်ႏု္ပ္တို႔သည္ ကိုယ္ခႏၶာအတြက္ အစာကို စားၾက၏။ စိတ္အတြက္ စာကို ဖတ္ၾကရေလသည္။ “စာဖတ္ျခင္းသည္ အသိဉာဏ္ကို တိုးေစ၍၊ မွားေသာ အစြဲေတြကို ေပ်ာက္ေစသည္” ဟု- ေဂ်ာ့ဘရမ္းဆိုသူက ေျပာေလသည္။ မွားေသာ အစြဲေတြ ေပ်ာက္၍ အသိဉာဏ္တိုးတက္လာျခင္းသည္ ပညာရွိျဖစ္၍ လာျခင္းပင္ ျဖစ္ေလသည္။ လူ၏ တသက္၌ ကိုပင္ေတြ႕ျဖင့္ သိမွတ္စရာ အလိမၼာ ဗဟုသတေတြကို စုံလင္စြာ အဘယ္နည္းႏွင့္မွ် မရႏိုင္။ မိမိအရင္ေတြ႕ႀကံဳ၍ သြားခဲ့ေသာ လူေပါင္းမ်ားစြာတို႔၏ သိမွတ္စရာစာေတြကို ဖတ္မွသာ အသိ အလိမၼာ- ဉာဏ္ပညာ တိုးႏုိင္ေလသည္။ ယခုေခတ္မွာ စာမ်ားသည္။ သာ၍စုံ၏။ ကြ်ႏု္ပ္တို႔ တတ္လိုေသာ အတတ္မ်ား သိလိုေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို အဘယ္ အတတ္ပညာကိုပင္ ျဖစ္ေစကာမူ စာအုပ္ကိုဖတ္ခဲ့႐ုံႏွင့္ တတ္သိနားလည္ႏိုင္ေသာေခတ္ ျဖစ္ေလသည္။ ေရွးက ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ လိုက္လံစုံစမ္း ႀကိဳးစားသင္ၾကားမွ သိႏိုင္သည့္ အတတ္မ်ားကို ယခုအခါ ၂- နာရီေလာက္ႏွင့္ စာအုပ္ကိုဖတ္ခါ သိႏိုင္ၾကေလသည္။ ေၾကာင္းမူကား ကမၻာေပၚ၌ တတ္၍ မကုန္ႏိုင္ေသာ အတတ္ပညာမ်ားႏွင့္ သိမွတ္စရာမ်ားလည္း အားလုံးစာအုပ္ စာတမ္းမ်ားတြင္ လာ၍ စုေပါင္းအႀကဳံးဝင္ကာ ေနၿပီး ျဖစ္ေလသည္။ သို႔ရာတြင္ ထိုစာမ်ားမွာ အဂၤလိပ္ဘာသာႏွင့္ အမ်ားဆုံး၍ ေနေလသည္။ အဂၤလိပ္စာ မတတ္သူမ်ားမွာ အဂၤလိပ္စာမွ အႏွစ္သာရေတြကို ျမန္မာလို ျပန္ထားေသာ စာမ်ားကို အထူးဖတ္သင့္ၾကေလသည္။ အေၾကာင္းမူကား ထိုစာမ်ားမွာ ကမၻာေက်ာ္ေသာ စာထူးမ်ား ျဖစ္ၾကေလသည္။

ကမၻာ့ရာဇဝင္ကို ျပန္၍ၾကည့္က ကမၻာေက်ာ္ ပညာရွိႀကီးမ်ားသည္ စာကိုဖတ္ကာ စာကို မွီးျငမ္းျပဳၿပီးလွ်င္ အထြဋ္အထိပ္သို႔ ေရာက္၍ လာၾကရာ အထြဋ္အထိပ္သို႔ ေရာက္၍ လာေသာ္လည္း မွီျငမ္းကို ျဖဳတ္ပစ္သူမ်ား မဟုတ္ဘဲ စာကို စြဲၿမဲစြာ ၾကည့္ခဲ့ၾကသူမ်ား ျဖစ္သည္ကိုသာ ေတြ႕ျမင္ရေလသည္။ အဘယ္ရာဇဝင္တြင္မွ စာမဖတ္ေသာ ပညာရွိ ပုဂၢဳိလ္ေက်ာ္ေတြ ထြန္းကားလာခဲ့သည္ဟု မၾကားဖူးေပ။ ယခုေခတ္၌လည္း ဘားနဒ္ေရွာစေသာ ပညာရွိႀကီးမ်ားသည္ စာကို အၿမဲၾကည့္သူမ်ားသာ ျဖစ္ေလသည္။ အေၾကာင္းမူကား စာသည္ လူတိုင္းလူတိုင္းကိုသာ အသိဉာဏ္ အလိမၼာ ဗဟုသုတေတြ ေပးသည္မဟုတ္ လူမ်ဳိး၏ ယဥ္ေက်းျခင္း အဆင့္အတန္းကိုပင္ ရွင္းလင္း၍ ပြင့္လင္းစာ ေဖာ္ျပေသာ စာျဖစ္ေလသည္။ သုိ႔ရာတြင္ စာဖတ္တိုင္းလည္း ပညာမရွိႏိုင္၊ ပညာကို ေပးႏိုင္မည့္ စာေကာင္းေပေကာင္း စာအညြန္႔အဖူးမ်ားကို ဖတ္မွလည္း ပညာ အသိေတြကို ရကာ ပညာရွိ ျဖစ္ႏိုင္သည္ကို သတိျပဳရေပမည္။

ကြ်ႏု္ပ္တို႔ ျမန္မာျပည္၌ ေတာသူေတာင္သားမ်ားမွာ စာမဖတ္ အသိပညာမရွိ၊ ႐ိုး- အူ- အ- နၾကေသာေၾကာင့္ အမတ္ေတြ၏ အႏွပ္ကို ခံရကာ အမတ္ေတြ ေျပာေဟာတိုင္း တကယ္မွတ္ၾကသျဖင့္ တျဖည္းျဖည္း ၾကပ္သည္ထက္ ၾကပ္၊ ငတ္သည္ထက္ ငတ္ကာလာၾကေလၿပီ။ ေတာသားမ်ား ငတ္လွ်င္လည္း ၿမိဳ႕သားမ်ား မေခ်ာင္လည္ႏိုင္။ ျမန္မာျပည္၌ ယခုကဲ့သို႔ အူသူ အသူ ေက်ာခ်၍မွ ဓါးျပမွန္း မသိသူေတြ ေပါမ်ားေနသည္မွာ စာမဖတ္ေသာေၾကာင့္ဟုဆိုလွ်င္ မွားမည္မထင္။ စာဖတ္လွ်င္ လူတိုင္းကမၻာေက်ာ္ ပညာရွိေတြခ်ည့္ မျဖစ္ေသာလည္း စာမဖတ္သူထက္မူ အသိပညာ သာရမည္မွာ မုခ်။ ထိုအသိပညာမ်ားရွိေသာအခါ စာမဖတ္ဘဲ မေနႏိုင္ေတာ့ စာဖတ္ေသာေၾကာင့္ ပညာရွိၾက၏။ ပညာရွိေသာေၾကာင့္ စာဖတ္ၾကျခင္းျဖစ္ေလသည္။

စာသည္ စာဖတ္သူအား အသိအလိမၼာ ဗဟုသုတ အတတ္ပညာေတြကိုေပး၏ စာသည္ ေရွးေဟာင္းအျဖစ္အပ်က္မ်ား ဘာသာတရားမ်ား အတတ္ပညာေတြကို တည္ၿမဲ၍ ေနေစ၏။ စာသည္မွားေသာ အယူအစြဲအလမ္းေတြကို ေပ်ာက္ေစ၏ စာသည္ စိတ္အားတက္ႂကြ ပီတိေသာမနႆ ျဖစ္ေစ၏။ စာသည္ အပ်င္းေျပေစ၏။ စာသည္ ရယ္ေမာ ေပ်ာ္႐ႊင္ေစ၏။ ငိုယိုပူေဆြးေစ၏။ စာသည္ ဖတ္သူတို႔၏ စိတ္ကို မထိတထိႏွင့္ ကလိႏိုင္ေသာ အစြမ္းလည္းရွိ၏။ အံသြားကို ႀကိတ္ကာ စိတ္အားကို တင္းေစႏိုင္ေသာ အစြမ္းသတၱိႏွင့္လည္း ျပည့္စုံကာ ကမၻာႀကီးကို ေမွာက္လွမ္းကစား၍ ေနေသာ စာေပတည္း။

သို႔ျဖစ္ေလရာ “စာဖတ္မွ ပညာရွိ ျဖစ္မည္” ဟူေသာ စကားသည္ သံပုသီးသည္ခ်င္၏။ ျမန္မာသည္ သတၱိေကာင္း၏။ ဟစ္တလာသည္ အာဏာရွင္ျဖစ္၏ ဟူေသာ စကားမ်ားကဲ့သို႔ ျဖစ္၍ေနေတာ့သည္။

ေမာင္စိုးေမာင္
ျမင္းၿခံၿမိဳ႕။
2nd. November. 1940
အတြဲ ၂၊ နံပါတ္ ၂၂
နဂါးနီမဂၢဇင္းမွ ထုတ္ႏႈတ္ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

No comments: