ဘိုဘိုေက်ာ္ၿငိမ္းအတြက္ ဦးၫြန္႔ေ႐ႊ၏ သခၤန္းစာ

ဒီစာကို မတ္လ ၆ ရက္ေန႔က ေရးထားတာပါ၊
ဦးဘိုဘိုေက်ာ္ၿငိမ္း၊
         ခင္ဗ်ားေရးလိုက္တဲ့ သံေ၀ဂကထာကို ဖတ္ၿပီး ခ်က္ျခင္းေရးသင့္၊ ေရးခ်င္ခဲ့ေပမဲ့ ေရးရေလာက္ေအာင္ တန္ဖိုးမရွိဘူးထင္ၿပီး အခ်ိန္ဖင့္သြားတယ္ဗ်ာ။ ခု ျပန္စဥ္းစားမိတာက ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ တန္တန္ မတန္တန္ ခင္ဗ်ားအတြက္ အက်ိဳးရွိနိုုင္တာပဲလို႔ သံုုးသပ္ၿပီး ေရးလိုက္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့၊ ဒီစာကို ခင္ဗ်ား ဖတ္သြားဖို႔ မီမွ မီွပါ့မလားလို႔လဲ မတင္မက်ျဖစ္မိပါတယ္ဗ်ာ။ ခင္ဗ်ားကလဲ လူေကာင္က ခပ္ႀကီးႀကီး ဗိုက္ကလဲ ပူပူ ဆိုေတာ့ ႏွလံုးေရာဂါကို လက္ယပ္ေခၚေနသလိုကိုး။ ေအးဗ်ာ၊ ဘယ္တတ္ႏိုင္မွာလဲ၊ တကယ္လို႔ ဒီစာ အခ်ိန္မီမေရာက္ခဲ့ရင္ ခင္ဗ်ား ေနာက္ေရာက္မဲ့ေနရာမွာ ေဗြေဆာ္ဦးဖတ္ရေအာင္ ခင္ဗ်ားရဲ႕ကေလာင္ခြဲ ဆရာႀကီး သခင္သန္းထြန္း အီး-လိပ္စာနဲ႔ အ၀ီစိကိုလဲ မိတၱဴ ပီဒီအက္ဖ္ဖိုင္နဲ႔ ပို႔လိုက္ပါတယ္။ ဒယ္အိုးထဲမွာ ဖတ္ေပါ့ဗ်ာ၊ ေနာ္။

         က်ေနာ္က တိုက်ိဳကပါ။ ခင္ဗ်ားနဲ႔ မိတ္ေဆြ တစ္ေယာက္ရဲ႕ တိုက္တြန္းခ်က္အရ က်ေနာ္ တစ္ခါေတြ႕ဖူး၊ စကားေျပာဖူးခဲ့တယ္၊ ၾကာေတာ့ ၾကာပါၿပီ။ အဲဒီတုန္းက ခင္ဗ်ားအေဖရဲ႕သမိုုင္းနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ က်ေနာ္ သိၾကားထားတာကေတာ့ အနံ႔တေထာင္းေထာင္းပဲ၊ အတိအက် ဟုတ္မဟုတ္ေတာ့ က်ေနာ္လဲ မသိေသးဘူး။ ခင္ဗ်ားအေနနဲ႔ သိသေလာက္ ျပန္ေရးသင့္တယ္လို႔ က်ေနာ္ ခၽြန္ေပးခဲ့ဖူးတယ္။ ခင္ဗ်ားကေတာ့ ဒီလက္၀ဲသမားေတြကို ေသာက္ဂ႐ုမစိုက္ဘူး လို႔ပဲ ျပန္ေျဖခဲ့တယ္။ အဲဒီတုန္းက က်ေနာ္ အေမရိကားကိိုလာခ်င္ရင္ ခင္ဗ်ားကူညီႏိုင္ပါတယ္လို႔ လက္ကမ္းခဲ့တာကိုေတာ့ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

         က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္လဲ တစ္ခ်ိန္က လက္၀ဲေယာင္ေယာင္မို႔ ခင္ဗ်ားအေဖကို ျမန္မာျပည္ရဲ႕ သမိုင္းတရားခံလို႔ပဲ ေတာက္ေလ်ာက္ ျမင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဂိုဏ္းဂဏဆန္တဲ့အျမင္နဲ႔ ျမင္ခဲ့တာမ်ိဳးပါ။ ခင္ဗ်ာ့အေဖရဲ႕သမိုင္းကို တိတိပပသိလိုု႔ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ သိရသေလာက္ကလဲ လက္၀ဲသမားေတြ စြပ္စြဲမယ္ဆို စြပ္စြဲေလာက္တဲ့ ဖ်ံၾကမႈေတြ၊ ကလိန္ကက်စ္မႈေတြ၊ ေကာက္က်စ္မႈေတြခ်ည္းလိုလိုဆိုေတာ့ သူတို႔ကိုလဲ ဒီကိစၥမွာ လြန္တယ္လို႔ေျပာမရျပန္ဘူး။ ဒီလိုေျပာလိုက္လို႔ လက္၀ဲသမားေတြ တိုင္းျပည္အတြက္ ေကာင္းတယ္လို႔ ဆိုလိုတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီေန႔ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ျပႆနာေတြ၊ ဒုကၡေတြဟာ ဦးေက်ာ္ၿငိမ္းနဲ႔ သူ႕ရန္ဖက္ လက္၀ဲသမားေတြ ဖန္တည္းထားရစ္ခဲ့တဲ့အေမြေတြလို႔ က်ေနာ္ သေဘာေပါက္ပါတယ္။ ဦးနဳလဲ ပါတာေပါ့ဗ်ာ။

         ဦးေက်ာ္ၿငိမ္းအေၾကာင္းဆိုလို႔ ဟိုစာအုပ္ ဒီစာအုပ္က တစ္စြန္းတစ္စေလးေတြကေန သိရတာ မ်ားပါတယ္။ လံုးခ်င္းဆိုလို႔ ဆရာသိန္းေဖျမင့္ရဲ႕ ေက်ာ္ၿငိမ္းပဲ ဖတ္ဖူးတယ္ဗ်ာ။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဦးေက်ာ္ၿငိမ္း ေတာ္တာဆိုရင္ မေတာ္မတရားတဲ့ဖက္မွာေတာ္တာပဲ သိပါတယ္။ ေ၀ါဟာရအမွန္ကို သံုးရမယ္ဆိုရင္ ေတာ္တာအစား မိုက္တယ္လို႔ သံုးရမွာေပါ့ဗ်ာ။ အဲဒါကို မ်က္ေစ့စံုမွိတ္ၿပီး၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ ရွာၾကံၿပီး ငါ့အေဖ အၿမဲတရားတယ္၊ ငါ့အေဖ အၿမဲမွန္တယ္၊ ငါ့အေဖမွ ငါ့အေဖလို႔ ေခ်ပခဲ့ ရပ္တည္ခဲ့တဲ့ ခင္ဗ်ားလို သားမ်ိဳးကိိုေတာ့ မိဖတိုင္းက အလိုရွိမယ္လို႔ထင္ပါတယ္။ ဗကပ ျဖဳတ္ထုတ္သတ္ပြဲစဥ္ေတြက ဖိုးထူးတို႔တေတြ၊ ေနာင္တစ္ခ်ိန္မွာ သူတို႔ကို က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္ စြဲခ်က္တင္ၿပီး သတ္မယ္လို႔ မေအနဲ႔ဖေအကို ႀကိမ္းခဲ့တဲ့ ရဲေဘာ္စိုး၀င္းတို႔တေတြနဲ႔ေတာ့ ကြာခ်င္တိုင္း ကြာပါတယ္။ 

         ေအးဗ်ာ၊ ခ်ီးက်ဴးစရာ ေနာက္တစ္ခုလဲ ရွိေသးတယ္၊ ခင္ဗ်ားေရးတဲ့ သေရာ္စာေတြဟာ အေတာ္ပဲ ရယ္ရပါတယ္။ မဟုတ္တာအပထားေပါ့ဗ်ာ။ အရယ္ရဆံုးကေတာ့ ေ-းေ-း (တိုက်ိဳ)နဲ႔ေတြ႕မွပဲ ရသစာေပ ဂႏၳ၀င္စာေပေတြကို ခံစားရေကာင္းမွန္း သိလာတယ္ဆိုတာပါပဲ။ ပုတ္ခတ္ေ၀ဖန္တာ မဟုတ္တဲ့၊ အခ်က္အလက္ေတြေပၚမွာ အေျခခံတဲ့ ေဆာင္းပါးတစ္ခ်ိဳ႕ဆိုရင္လဲ ပညာရွင္ေတြအတြက္ သိပ္တန္ဖိုးမရွိေပမဲ့၊ အမ်ားဖတ္ေပ်ာ္ပါတယ္။ 

         တစ္ခုေတာ့ ရွိတယ္ဗ်ာ။ အခု ဘီဘီစီမွာ အပတ္စဥ္တင္ဆက္ေနတဲ့ ျမန္မာစာ ပုလဲပန္း အစီအစဥ္မွာ အဓိကေျပာေနတဲ့ ျမန္မာစကား အရြတ္အဖတ္မမွန္တာေတြမ်ားလြန္းလို႔ နားမခ်မ္းသာျဖစ္ရတာ ၾကာပါၿပီဆိုတဲ့ ကိုေလး(အင္း၀ဂုဏ္ရည္) တို႔မ်ား ခင္ဗ်ားေရးတာေတြ ဖတ္ရရင္ အာ႐ံုၾကား နားတင္မက မ်က္ေစ့ပါ မခ်မ္းသာပဲ ျဖစ္ေလာက္ေအာင္ကိုပဲ သတ္ပံုုအမွားေတြကို ေျဗာင္းဆန္ေအာင္ ေတြ႕ရမွာပါပဲ။ ခင္ဗ်ားဟာ အသက္ ၆၀ တန္းဆိုေတာ့ကာ၊ ပညာေရးေခတ္ေကာင္းကို က်ေနာ္တို႔လိုပဲ မီလိုက္သူ ျဖစ္ပါလ်က္၊ ခင္ဗ်ားရဲ႕ျမန္မာစာအေျခအေနက အေတာ္ပဲ ခ်ာတာေတြ႕ရလို႔ ခင္ဗ်ားပညာရေအာင္ အခု အမွားအခ်ိဳ႕ကို အမွန္ျပင္ေပးလိုက္တယ္။ ေနာင္ မမွားေအာင္၊ ဒါမွမဟုတ္ အမွားနည္းေအာင္ ႀကိဳးစား၊ ဟုတ္လား။ 

၁။ အသိသတိ..ႏွင္႕ …. ယံုၾကည္မႈ (အသိိ)                          အသိ၊ သတိႏွင့္ ယံုၾကည္မႈ (အသိ)
ျမန္မာစာေရးထံုးမွာ အစက္အစက္ (ဖူးလ္စေတာ့ပ္)ခ်တာ မပါဘူး။ မလိုတဲ့ ေနရာမွာ မထြင္ပါနဲ႔။ ဖတ္တဲ့သူက နားလည္ပါတယ္။ အစက္ေတြ မ်ားလြန္းေတာ့ မ်က္ေစ့ေနာက္လာတယ္။
၂။ အေမရိကန္မ ကေလးသည္..စိတ္ႏွလံုးျဖဴစင္ေသာ္လည္းအလွပ်က္မွာစိုး၍ အစာမစားပါ 
…. ထို႕ေၾကာင္႕ သူ႕ေခြးၾကီးမ်ားချမာ ညသန္းေကာင္.. မနက္ () နာရီခန္႕ 
..သိပ္စာမွာအစာေျခာက္မ်ားကို ကကၽြပ္ ကကၽြပ္ႏွင္႕ ၀ါးေနရရွာပါသည္။ 
စာ အဆက္အစပ္မေကာင္း၊ သူ မစားသလို ေခြးႀကီးကိုလဲ အစာ၀ေအာင္ မေၾကြးဆိုတာ မေပၚ။ ဒါထက္၊ သိပ္စာမွာ မဟုတ္ သိပ္ဆာမွ 
ကကၽြပ္ ကကၽြပ္မဟုတ္ တကၽြတ္ကၽြတ္ (တဂၽြတ္္ဂၽြတ္ လို႔ အသံထြက္ပါ) (ျမန္မာစာေလာကတြင္ ကကၽြပ္ကကၽြပ္လို႔ ဘယ္သူမွမေရး)
၃။ က်ေနာ္စီ..ေရာက္ကာစ က …. အလာစကာ မွာ ပိုင္ရွင္ကစြန္႔ျပစ္ခံရရာ 
က်ေနာ္ ့ဆီ            (စီ ဆိုတာ သူသူ၊ ကိုယ္ကိုယ္ အားလံုးမွာ လူတိုင္း၊ ေက်ာင္းသားတိုင္း၊ စသျဖင့္၊ ဥပမာ၊ ကိုယ္စီကိုယ္ငွ။ အစီအစဥ္၊ တန္းစီ၊ အစီအရီ၊ ေနာက္အဓိပ္ပါယ္တစ္ခုက စီကနဲဆို ဘိုဘို)
စြန္႔့ျပစ္ ဆိုတာ မရွိ၊ ျပစ္ဆိုတာ ျပစ္မႈ၊ အျပစ္၊ ပစ္ဆိုတာက စြန္႔ပစ္ ခဲႏွင့္ ပစ္သည္၊ ေသနတ္ျဖင့္ ပစ္သည္။ အသံထြက္ တူတယ္။
၄။ ေၾသာ္..အသိဥါဏ္မမွီတာကလြဲ..လို႕..ခံစားမႈ..ရွိတာ..လက္ေတြ႕..သိလာရသည္။
ေၾသာ္၊ အသိဥာဏ္ (ေမာက္ခ်မဟုတ္၊ ၀ိုက္ခ်)
(ျဖစ္ႏိုင္လ ွ်င္ အစား ညကေလးႏွင့္ ေရးသင့္၊ က်ေနာ့္ ပန္းသီးမွာ ညကေလး ဘယ္လို ႐ိုက္ရမွန္း မသိလို႔ နဲ႔ပဲ ေရးတယ္၊ စကားခ်ပ္)
၅။ အလာစကားကို မန္ၾကသည္ 
မန္ မဟုတ္ မာန္ (မာနက သက္တဲ့ ၾကိယာ) (အမွန္က မာန္ဖီတာ မဟုတ္ေလာက္ အေမရိကန္မေလးကို ေဂၚတာ ပိုျဖစ္ႏိုင္၊ စကားခ်ပ္) (ဘုိဘို အိမ္ေနရာေရြးတာလဲပဲ ဟဲဟဲ)။ 
၆။ တအိမ္လံုး သက္သတ္လြပ္စားၾကသည္။ 
သက္သတ္လြတ္ (တသတ္၊ သတ္မဟုတ္) လြတ္ဆိုတာ လြတ္လပ္တဲ့ သေဘာ။ လြပ္ အသံုး  မသိ၊ မရွိ။
၇။ က်ီးကန္းေတာင္ေမွာက္ 
က်ီးကန္းေတာင္းေမွာက္ လို႔သာ ၾကားဖူးပါတယ္၊ စစ္ၾကည့္ပါ။ အနည္းအက်ဥ္း စာ႐ိုက္တုန္း လက္ကြက္ေဖာ့လိုက္မိလို႔ ၀စၥေပါက္က်တာဆိုရင္ ဘြာ ေနာ္။
၈။ တက္လာျပီးပြပ္သီးပြပ္သပ္ လုပ္ေနရာက
ပြတ္သီး ပြတ္သပ္ (ပြတ္ကို တသတ္နဲ႔ ပြတ္ပါတယ္
။က်ေနာ္ငယ္စဥ္က..အေဖကို..ဦးေန၀င္း ..က
က်ေနာ္ငယ္စဥ္က အေဖ့ကို ဦးေန၀င္းက
၁၀။ ဦးပႏၶိတကတရားျပဆရာေတာ္…. ငယ္ဆရာ….
ဦးပ႑ိတ ျဖစ္မယ္ထင္တယ္။ ပဌ္ဆင့္ မေပါင္းတတ္ရင္ ဦးပဏ္ဍိတ လို႔ေပါင္းတာက ပိုၿပီး လက္ခံႏိုင္ဖြယ္ ရွိတယ္။
၁၁။ လြန္ခဲ႕တဲ႕.... က..လူတခ်ိဳ႕ု..ႏွင္႕..စံုမိသည္ 
ဆံုမိသည္လို႔ ေပါင္းမွ မွန္တယ္။ စံုတယ္ဆိုတာ အားလံုးပါတယ္ ဆိုတဲ့ အဓိပ္ပါယ္။ ဆံု ဆိုတာက ေတြ႕တဲ့ အဓိပ္ပါယ္။ (ပန္းသီးကြန္ပ်ဴတာမွာ ပဌ္ဆင့္ ေအာက္က ရွာမရေသးလို႔ ခြဲေပါင္းထားတာ။
၁၂။ ဦးေက်ာ္ျငိမ္း ကို ေထာက္ေလ်ာက္
ေတာက္ေလ ွ်ာက္ လို႔ ေပါင္းပါ။ ေထာက္က အခုအခံလုပ္ေပးတာ၊ မေပးတာ၊ ေဖးေပးတာ။ ေလ ွ်ာက္ ဆိုတာက ဆက္ေနတဲ့သေဘာ။
၁၃။ (အသိ) …ခ်င္း မတူတာေတြရွိ
အသိျခင္း မတူတာေတြ ရွိ၊ ခ်င္းက ခ်င္းလူမ်ိဳး၊ တစ္ခ်ိဳ႕က ဂ်င္း လို႔ေခၚတဲ့ ဟင္းခ်က္ဥ တစ္မ်ိဳးကိုု ျမန္မာစာမွာ ခ်င္း လို႔ေပါင္းတယ္။ ခ်င္းစိမ္းနဲ႔ မိတ္သလင္ သူၾကင္မွ ကိုယ္ၾကင္ တဲ့။ သူငယ္ခ်င္း
၁၄။ ရင္ထဲမွာ.
ဦးၫြန္႔ေ႐ႊ (မင္းေက်ာင္း)

No comments: