ႏိုင္ငံေရး သံေဝဂရသူမ်ား၊ ႏိုင္ငံေရး အသည္းကြဲသူမ်ားနဲ႔ ႏိုင္ငံေရး ဆရာလုပ္သူမ်ားအေၾကာင္း

သံေဝဂရသူမ်ား
ႏိုင္ငံေရးက 'အနားယူ' သြားတဲ့ သူေတြထဲမွာ 'သံေဝဂ' ရသူေတြက ႏိုင္ငံေရးဘဝမွာ အာဏာရရာက အာဏာမဲ့သြားသူေတြပဲ ျဖစ္တယ္။ သူတို႔က 'တူ' ျဖစ္ခိုက္မွာ နာနာ ႏွက္ခဲ့ဖူးသူေတြပါ။ ဒါေပမဲ့ 'ေပ' အျဖစ္ တလွည့္ၾကံဳတဲ့ အခါမွာေတာ့ အနာမခံဝံ့ဘူး။ အဲဒီေတာ့ ႏိုင္ငံေရး သံေဝဂစကား ေရးၾက ေျပာၾကတယ္။ ႏိုင္ငံေရးေလာကဓံကို ၾကံ႕ၾကံ႕ခံႏိုင္စြမ္း မရွိဘူး။

ပထမဆံုး ႏိုင္ငံေရးသံေဝဂရသူေတြကေတာ့ တည္ၿမဲ ဖဆပလ ေတြပဲ။ သခင္သာခင္ ဝရမ္းေျပးလုပ္ေနတုန္းက ပထမဆံုးစၿပီးၾကားရ ဖူးတယ္။ ေနာက္ ဗိုလ္ခင္ေမာင္ေလး။ သူက လူထုဦးလွကို လာၿပီးကန္ေတာ့ရင္း ႏိုင္ငံေရးသံေဝဂစကား ေျပာသြားတဲ့သူပဲ။ စာအုပ္ အျဖစ္နဲ႔ စၿပီး ေရးထုတ္သူကေတာ့ ျမန္ေအာင္ သခင္ခ်စ္ေမာင္ပါ။ သူတို႔တေတြဟာ 'တူ' ျဖစ္တုန္းက တကယ္ပဲ ရက္ရက္စက္စက္ လုပ္ခ့ဲ သူေတြပါ။ ဦးေက်ာ္ၿငိမ္း ကေတာ့ (သခင္တင္ျမ အဆိုအရ) ႏိုင္ငံေရး သကၤာရွင္းပဲြ လုပ္တယ္။ သံေဝဂရဟန္ မရိွဘူး။ 'ေပ' အျဖစ္ေတာ့ ၾကံ႕ၾကံ႕ခံႏိုင္စြမ္း မရွိတာ ေသခ်ာတယ္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ပဲ ေသေၾကာင္းၾကံခဲ့တယ္။ (သူ႔သားအဆိုအရ) ဗိုလ္ေနဝင္းက ၾကမ္းျပင္ေပၚမွာ ေခြေခြေလးပံုလ်က္ လဲက်ေနတဲ့ ဦးေက်ာ္ၿငိမ္းကို ေတြ႔ၿပီး စိတ္လည္သြားလို႔ ဆက္ၿပီးမ ႏွိပ္စက္ေတာ့ဘူးလို႔ ဆိုတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူ႔သားသမီးေတြက မထုတ္ျပန္ဘဲ ထားတဲ့ (သူေသမွ ထုတ္ျပန္ဖို႔ မွာခဲ့တဲ့) စာတမ္းမွာေတာ့ ႏိုင္ငံေရး သံေဝဂရတဲ့ေလသံ မေတြ႔ရဘူး။ သူ႔ေနာက္ဆံုး အာဃာတက ဦးဗေဆြ အေပၚမွာပဲ။

သန္႔ရွင္း ဖဆပလ ထဲကေတာ့ ဦးႏုက ႏိုင္ငံေရးသံေဝဂ ရသူပဲ။ "တာေတစေနသား" မွာ အနည္းအက်ဥ္း ေတြ႔ရတယ္။ ပိုၿပီးပြင့္လင္းတာက လူထုဦးလွနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေရးတဲ့ ေဆာင္းပါးမွာက်ေတာ့ ႏိုင္ငံေရးသံေဝဂသံ ပိုၿပီးပါလာတယ္။ (သူက အဓိကနံပါတ္ (၁) တရားခံ မဟုတ္ဘူးဆိုတာေတာ့ ထည့္ေရးတယ္။)

ႏိုင္ငံေရးသံေဝဂ မရၾကသူမ်ားကေတာ့ (စစ္အုပ္စုထိပ္သီး) ဗိုလ္ေနဝင္း၊ ဗိုလ္ေအာင္ႀကီးတို႔ပဲ။ သူတို႔ကေတာ့ သူတို႔ရဲ႕ အေနအထားအရ သံေဝဂစကား မေျပာဘဲေနတာ ျဖစ္မွာပါ။ ေျပာမိရင္ နဝတ/ နအဖ ကို ထိခိုက္မွာ စိုးၾကလို႔ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ကို ထိခိုက္မွာစိုးလို႔ ျဖစ္တယ္။

အသည္းကြဲသူမ်ား
သူတို႔ရဲ႕ ဘဝမွာ 'ေပ' အျဖစ္ပဲ ေနခဲ့ရသူခ်ည္း ျဖစ္တယ္။ ဗကပနဲ႔ ပတ္သက္ခဲ့သူေတြပဲ။ ဗကပ ကလည္း အၿမဲတမ္း ခံဘက္ကခ်ည္းပါ။ ပါတီ မေထာင္ခင္ ၁၉၃၆ ကတည္းက စၿပီး 'ေပ' အျဖစ္နဲ႔ စခဲ့တာပဲ။ အခု ပါတီရဲ႕အသက္ '၇၀' ေက်ာ္သည္ အထိ 'ေပ' ျဖစ္ေနတုန္းပဲ။ (၁၉၃၆ က စစ္ကိုင္းမွာ ကိုဗဟိန္းတို႔နဲ႔ ေက်ာင္းသားတခ်ိဳ႕ သပိတ္တားတုန္းက အ႐ိုက္ခံရတာကို ရည္ၫႊန္းပါတယ္။

႐ိုက္သူေတြထဲမွာ ေနာင္ၿမိဳ႕ေတာ္ဝန္ ဗိုလ္မHIးႀကီးထြန္းစိန္အျဖစ္ ထင္ရွားတဲ့ ကိုထြန္းစိန္ပါတယ္။) ေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့ ခံရတာမ်ားၿပီ ဆိုၿပီး တခ်ဳိ႕ထိုင္သူထိုင္၊ အာဏာရအစိုးရဆီ ကပ္သူကပ္ ျဖစ္ကုန္တယ္။

ခံရဲတ့ဲသတၱိ
'ေပ' ျဖစ္စဥ္မွာ အံႀကိတ္ၿပီး ခံရဲတဲ့သတၱိ ရွိရမွာပါ။ 'တူ' ျဖစ္တဲ့အခိုက္ဆိုတာ 'ဗကပ' မွာ မရွိခဲ့ပါဘူး။ တကယ္လို႔ ရွိခဲ့ရင္လည္း သေဘာထား ႀကီးရမွာပါ။ ႏိုင္တုန္းဖိေထာင္းတ့ဲ အက်င့္ကို အျမစ္ျဖတ္ရမွာပဲ။ ခံရဲတဲ့သတၱိ ေမြးရတာက (ဗကပ အဖို႔) ၾကာပါၿပီ။ မဆန္းပါဘူး။

ႏုိင္ငံေရးအနားယူတာကို အျပစ္မေျပာဘူး
အခု ေဆာင္းပါးေရးတာက အနားယူသူေတြကို အျပစ္ေျပာဖို႔ မဟုတ္ဘူး။ အသည္းမကြဲၾက ပါနဲ႔လို႔ ေျပာခ်င္တာပါ။ စိတ္ကူးစံ ရွိခ်င္ရွိ၊ မရွိရင္လည္းေန ဘာမွ မေျပာလိုပါ။ ေျပာခ်င္တာက တဒဂၤလက္ေတြ႔ကို ထာဝရလက္ ေတြ႕အထိ ဆြဲယူ မသြားေစခ်င္တာပဲ။ ၁၉၈၈ လက္ေတြ႔နဲ႔ ၂၀၁၀ လက္ေတြ႔ မတူပါဘူး။ လက္ေတြ႔ေတြဆိုတာ ေျပာင္းတတ္ပါတယ္။ ၁၉၈၈ တုန္းက အထူးသျဖင့္ မ်ဳိးခ်စ္စစ္သည္ ေဟာင္းမ်ား ေပၚလာတုန္းက သူမနာကိုယ္မနာ (အခုအေျပာမ်ားေနတဲ့ ၂ ဖက္စလံုးႏိုင္တဲ့ ေျဖရွင္းမႈ) ရၿပီလုိ႔ ဗကပ ထင္ခဲ့တာပဲ။ ၁၉၄၅ တုန္းက အေျခအေနမ်ဳိး ျပန္ရေတာ့မယ္ ထင္ခဲ့တာပဲ။ ဒါေပမဲ့ ၁၉၉၀ မွာက်ေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ဘူး ဆိုတာကို (တစတစ) သိလာတယ္။ လက္ေတြ႕က ေျပာင္းေနၿပီ။ ဒဘရင္း (ဒီပဲယင္း) ျဖစ္ေတာ့ လက္ေတြ႔က တဆစ္ခ်ဳိး ေျပာင္းသြားၿပီ။ "ေပ်ာ္႐ႊင္စြာဇာတ္ ေပါင္းၾကေလသတည္း" မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့တဲ့ "လက္ေတြ႕”လို႔ သိလာပါတယ္။ လမ္းျပေျမပံု (RM) ေပၚၿပီး ကတည္းက '၁၉၄၈ ဇာတ္ဝင္ခန္းမ်ဳိး' လာေတာ့မယ္ဆိုတာလည္း သိပါတယ္။ အခု လာေနပါၿပီ။

ဒီေခတ္မွာ ဗကပက အဓိကဇာတ္ေဆာင္ မဟုတ္တာလည္း သိပါတယ္။ NLD ဟာ အဓိကဇာတ္ေဆာင္ပါ။ သူဘာလုပ္မလဲ ဘယ္လုိ လက္ေတြ႔ လာမလဲဆိုတာကိုပဲ ေစာင့္ၾကည့္ေနပါတယ္။ ေသခ်ာတာက 'အသည္းကြဲ' တဲ့ထဲ ဗကပ ဘယ္ေတာ့မွပါမွာ မဟုတ္ဘူး။

ျပည္တြင္းလက္ေတြ႔ ေျပာင္းေနတယ္၊ ႏုိင္ငံတကာလက္ေတြ႔လည္း ေျပာင္းေနတယ္

ျပည္တြင္းလက္ေတြ႔ကို မိမိတို႔ (တစုံတရာ) ဖန္တီးႏိုင္တယ္။ ႏိုင္ငံတကာ့ လက္ေတြ႔ကိုေတာ့ ေရွ႕တန္းေရာက္ေတြပဲ ဖန္တီးၾကမွာပါ။ ေရွ႕တန္းေရာက္ေတြ ဘယ္လိုဖန္တီးမလဲ။ ဒါကိုလည္း ေစာင့္ၾကည့္ေနပါတယ္။ ႏိုင္ငံတကာ့ လက္ေတြ႔ကို (မိမိတို႔ဘက္က) ပကတိ ဘာဝလို႔ပဲ သေဘာထားရမွာပါ။ ျပည္တြင္းလက္ေတြ႔ကိုေတာ့ အတၱဘာဝလို႔ သေဘာထားႏိုင္ပါတယ္။

ႏုိင္ငံေရးဆရာလုပ္သူမ်ား
'ေပ' လည္းျဖစ္ဖူး၊ 'တူ' လည္းျဖစ္ဖူးတဲ့ သူေတြက 'ဆရာ' လုပ္ေလ့ရွိတယ္။ သူတို႔က အခုတေလာမွာ 'ႏိုင္ငံေရးမွာ ငါဆရာ' လုပ္ေနတာ ေတြ႔ရတယ္။ သူတို႔က ႏိုင္ငံေရးလက္ေတြ႔ကို အကဲျဖတ္ေနတာ မဟုတ္ဘူး။ ဆရာလုပ္ေနတာပဲ။ အဓိကအားျဖင့္ NLD ကို ဆရာ လုပ္ေနတာပါ။ ဗကပ ကိုေတာ့ ေလာေလာဆယ္ ဆရာမလုပ္ေသးပါဘူး။ ၂၀၁၀ လြန္ရင္ သူတို႔ကိုလည္း မေသေသးရင္ အစိုးရကလည္း သူတို႔ကို သံုးေနေသးရင္ေတာ့ ဗကပကို ေျဗာင္ဆရာလုပ္လာမယ္ ထင္ပါတယ္။ အခုေတာ့ သြယ္ကာဝိုက္ကာ ဆရာလုပ္ေနေသးတယ္။

ဗကပ ရဲ႕ သေဘာထား
ႏိုင္ငံေရးက အနားယူသြားသူေတြ မ်ားလွၿပီ။ အနားယူၿပီး ကိုယ္သန္ရာသန္ရာကို လုပ္ေနၾကတာမွာ ဗကပက ဘာမွ မေျပာဘူး။ သူ႔နယ္ပယ္မွာ ထြန္းထြန္းေပါက္ေပါက္ ႐ွိရင္ပဲ မုဒိတာပြားရတယ္။

အနားယူတာ မဟုတ္ဘဲ မသည္းကြဲစကားေျပာရင္၊ ဆရာလုပ္ရင္ေတာ့ ဝင္ေျပာရမွာပဲ။ ဘယ္အတုိင္းအတာနဲ႔ ေျပာမလဲ ဆိုတာကိုပဲ စဥ္းစားမွာပါ။ အသြားတတိုင္ရွိရင္ အျပန္တတိုင္ရွိမွာပါ။

(၂၇ - ၂ - ၂၀၁၀)
www.cpburma.org

No comments: