“ဘ၀ဆုိတာ ပပက ဆိုင္မွာ ပစၥည္း ၀ယ္ရသလိုပဲ။ လုိခ်င္တာနဲ႔ မလိုခ်င္တာ တြဲၿပီးရတယ္” စာေရး ဆရာမႀကီး ေဒၚခင္မ်ိဳးခ်စ္က အထက္ပါ အတုိင္း ေျပာခဲ့ဖူးပါသည္။ ၁၉၇၀ ၀န္းက်င္က “ပပက” ဆိုသည္မွာ “ျပည္သူ႔ ပစၥည္း ေကာ္ပိုေရးရွင္း” ဟု အမည္ရၿပီး ပစၥည္းမ်ားကို ခြဲတမ္းႏွင့္ အတြဲလုိက္ ေရာင္းခဲ့၏။ ေစ်းကြက္ဖြင့္ စနစ္ မရွိေသးသျဖင့္ ထုိဆုိင္မ်ားကိုသာ အားကိုးခဲ့ ရ၏။ ဆိုင္မ်ားက အေရာင္းထိုင္း ပစၥည္းမ်ား က်န္ေနမည္ စိုးသျဖင့္ လိုခ်င္ေသာ လူႀကိဳက္မ်ား ပစၥည္းမ်ားကို လူႀကိဳက္နည္း ပစၥည္းမ်ားႏွင့္ တြဲျခင္း ျဖစ္သည္။ ဥပမာ ႏို႔ဆီ၊ အထည္ပိတ္စႏွင့္ ေဆးလိပ္လိုမ်ိဳး။ ဆရာမႀကီးက လူ႔ဘ၀ ဆုိသည္မွာ ကိုယ့္ဆႏၵ၊ ကိုယ္လိုအင္ေတြခ်ည္း မရႏုိင္။ ကိုယ္ မလိုခ်င္ပါပဲ လ်က္ႏွင့္ ကိုယ္မျဖစ္ခ်င္ ပါပဲႏွင့္လည္း ထိုမလိုခ်င္ မျဖစ္ခ်င္သည္ မ်ားကို မလြဲမေသြ ႀကံဳရလိမ့္မည္ဟု ဥပမာ အလကၤာႏွင့္ ေျပာခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ဆရာမႀကီးကား အေတြ႔အႀကံဳ စံုခဲ့ၿပီ။ ရွင္ႀကီး၀မ္းထဲလည္း ၀င္ခဲ့ၿပီးၿပီ။ ရွင္ငယ္၀မ္းထဲလည္း ၀င္ခဲ့ၿပီးၿပီ။ ထိုအခ်ိန္က ကြ်န္မတို႔ကား ရင္တခ်ီခ်ီႏွင့္ မာန္တ၀င့္၀င့္ႏွင့္ လုပ္လွ်င္ ျဖစ္ရမည္ဟု ေႂကြးေၾကာ္ေနၾကဆဲ။ မျဖစ္ေလတုိင္း ေဒါသႏွင့္ ေသာကတုိ႔ အံုႂကြကာ မုန္တိုင္း ၾကမ္းစၿမဲ။ ထိုအခါမ်ိဳးတြင္ အထက္ပါ အတိုင္း ဆရာမႀကီးက ဆုံးမ ေဖ်ာင္းဖ် ျခင္းတည္း။ သို႔ေသာ္ ကြ်န္မတို႔ကား ၿငိမ္သက္၍ မသြားၾက။ ေရႊျပည္ေအး တရား မၾကားႏုိင္ဟု ခါထုတ္ခဲ့ၾက ေလသည္။ ငယ္ငယ္တုန္းက ဆုိလွ်င္ “ဘ၀ဆိုတာ” ဟု ေျပာရတုိင္း ခပ္ရႊင္ရႊင္၊ ခပ္ေသာေသာ အနက္ ဖြင့္ခဲ့ဖူးသည္။ “ဥႆာလိႈင္ထိပ္ထား” ဟု လူသိမ်ားေသာ သူငယ္ခ်င္း ထားထားသည္ အေဆာင္ ၀ရန္တာမွ ေန၍ လ၀န္းႀကီး သာေနသည္ကို ေငးၾကည့္ရင္း “ေၾသာ္ ဘ၀...ဘ၀ တကယ္ေတာ့ ဘ၀ဆိုတာ ဘနဲ႔၀ ေပါင္း ထားတာပဲ”ဟု ေျပာလုိက္ရာ ဟက္ဟက္ပက္ပက္ ရယ္ေမာ လုိက္ၾကသည္။ ငယ္သူတုိ႔ ဘ၀ကား အရာရာသည္ ေပ်ာ္ရႊင္ ရယ္ေမာဖြယ္ေပပဲ။
အဆိုေတာ္ ကိုမင္းေနာင္၏ “ဘ၀ ဟူသည္ ရယူျခင္း မဟုတ္၊ ေပးဆပ္ေနရ ျခင္းျဖစ္သည္” ဆုိေသာ သီခ်င္း ေပၚလာ၏။ ကြၽန္မတုိ႔သည္ ႐ုံးမွာ ကုတ္ျခစ္၍ ႐ုန္းကန္ေနၾက၏။ လဆန္းမွ လလယ္ အသြယ္သြယ္ေသာ ေစ်းဖိုးမ်ားကို ေရတြက္ေနၾက၏။ “ျပတ္တုန္းလပ္တုန္း ၂၃” ထုံးကို ႏွလုံးမူၾက၏။ ၂၅ ရက္ဆုိလွ်င္ ေခ်းေငြရသည္။ ၃၀ ရက္ေန႔ လခ ထုတ္ေတာ့ ဆပ္ရ၏။ ထုိအခါ ေၾသာ္ ဘ၀ဟူသည္ ရယူျခင္းမဟုတ္၊ ေႂကြးဆပ္ ေနရျခင္း ျဖစ္သည္”ဟု ေတးဆုိ လ်က္ ရယ္ပစ္ခဲ့ၾက ေလသည္။ခ်စ္သူမ်က္ႏွာ ေမာ့ၾကည့္ ေနရသည့္ အခ်ိန္မ်ားဆို ဘာကုိမွ စိုးရိမ္ ေၾကာင့္ၾကမႈ မရွိခဲ့။ ခ်စ္သူနဲ႔သာ ဆိုရင္ စၾက၀ဠာ အျပင္ဘက္ ထြက္ရမလား ဆုိသည့္ သီခ်င္းကို မ႐ိုးတမ္း ဆုိခဲ့ေလသည္ေပါ့။ တူႏွစ္ကိုယ္ တဲအိုပ်က္ေတာ့ မဟုတ္။ တဲအိမ္သစ္ကေလးမွာ ေနဖူးသည္။ ၀ါးၾကမ္းျပင္ေပၚမွာ အတူလိွမ့္ အိပ္ရင္း ၀ါးစိမ္းနံ႕ေလးက ေမႊးလုိက္တာေနာ္ဟု အမွတ္ထင္ထင္ ေျပာခဲ့မိေသးသည္။ မိုးတြင္းမွာ ဓနိေတြ မိုးယိုေတာ့ ကုိယ္က ေခါင္မိုး အေပါက္ကို ဂ်ာနယ္ စာရြက္ေတြႏွင့္ လုိက္၍ ဖာသည္။ ေခါင္တုိင္တန္းေပၚသုိ႔ ေဘာင္းဘီရွည္ႏွင့္ လႊားခနဲ တက္သြားေသာ မိန္းမကို သူက ေအာက္က ေမာ့ၾကည့္ရင္း ေအးဟုတ္ၿပီ၊ ဟုိဘက္မွာ တစ္ေပါက္ဆုိေတာ့ ဘယ္ေလာက္ ရယ္စရာ ေကာင္းသလဲေနာ္။ ကိုယ္က သူ႔ကိုယ္ေပၚ တမင္ ခုန္ခ်လိုက္ရာ ႏွစ္ေယာက္သား ၀ါးၾကမ္းျပင္ေပၚ လဲက်ေတာ့ ရယ္လုိက္ၾကတာေလ။
မိုးတြင္းႀကီးမွာပင္ ႏွစ္ေယာက္သား စားပြဲ ၀ုိင္းေလးႏွင့္ ထမင္းလက္ဆုံ စားေနၾကစဥ္ ေလျပင္းက ေ၀ွ႕လုိက္ေတာ့ အေနာက္ဘက္က ထရံတစ္ခ်ပ္လုံး ၀ုန္းဆုိ လြင့္က်သြားပါ ေလေရာ။ ႏွစ္ဦးသား ခ်ိန္ကိုက္ထားသကဲ့သုိ႔ ထလိုက္ၾကၿပီး ေအာက္ဆင္း၊ ၀ါးထရံကို ျပန္ေထာင္၊ ၀ါးလုံးရွည္ တစ္ခုနဲ႔ထိန္း။ လုပ္ပါဟဆိုေသာ အခါ လုပ္ေနတယ္ ေလတဲ့။ ေလကတိုက္၊ မိုးကရႊဲ၊ တဟဲဟဲႏွင့္ ရယ္ေမာရင္း ထရံျပန္ကာမိ ေတာ့မွ ျပန္တက္ လက္ေဆးၿပီး ထမင္း ၀ိုင္းျပန္ထုိင္ၾကသည္။ ဘာမွ စိတ္ညစ္တယ္ မရွိခဲ့။
ကိုယ္က လက္ထဲပိုက္ဆံ နည္းလွ်င္ ေစ်းမ၀ယ္တတ္။ ထုိရက္ဆုိလွ်င္ သူက ေစ်းသြားေပးသည္။ ေငြ ၁ က်ပ္နဲ႔ ဘာရမွာတုံး။ ရသားပဲ။ ငါးခူ တစ္ေကာင္ပါလာ၏။ ငါးခူ ငါးဆုပ္ဟင္း ခ်က္ေကြၽးမယ္ဟု သူဆိုသည္။ ငါးခူ ေလးကို အသားလႊာ၊ ဆန္လက္တစ္ ဆုပ္ေလာက္ကိုေလွာ္ေထာင္း၊ ငါးခူနဲ႔ ေရာၿပီးေထာင္း။ ဆီျပန္ခ်က္ ေပးသည္မွာ ေကာင္းမွေကာင္း။ ရွမ္းနံနံပင္ခတ္ လုိ႔ေလ။ ဘယ္မွာ ဆင္းရဲလုိ႕လဲ။
ႏွစ္ေယာက္အတူ အလုပ္နဲ႔ ေလွ်ာက္သြားရင္းလည္း ပိုက္ဆံျပတ္ ဖူးပါသည္။ စိတ္မညစ္ပါ။ ဘတ္စ္ ကားေပၚ ခပ္တည္တည္တက္သည္။ သူကေတာ့မ်က္ႏွာပ်က္တတ္၏။ ကိုယ္ ကစပ္ၿဖီးၿဖီးႏွင့္ စပယ္ယာကို မ်က္ႏွာခ်ဳိ ေသြးပါသည္။ မမတို႔ ပိုက္ဆံ ကုန္သြား လု႔ိလုိ႔ တုိးတိုး ေျပာလုိက္၏။ စပယ္ယာက ေမာင္းခ်ပါ့မလား။ ကုိယ္ေတြ၏ ဥပဓိ႐ုပ္ႏွင့္ ဆုိေတာ့ နားလည္စြာ ျပံဳးရယ္ရင္း ႀကိဳက္သေလာက္ စီးပါဗ်ာ ဟုဆိုသည္။ ကားဂိတ္က အိမ္အျပန္ သူ႔ဘယ္ဘက္ လက္ေမာင္းကို ကုိယ့္ လက္ႏွစ္ဖက္လုံးနဲ႔ ဆုပ္ကိုင္ ခုိစီးရင္း ခုန္ဆြ ခုန္ဆြနဲ႔ ျဖစ္ခဲ့ဖူးသည္။ ဘ၀ဆိုတာ ေငြရွိမွ ေပ်ာ္ရမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ အခ်စ္ ရွိေနရင္ အရာရာ ျပည့္စုံတာပါပဲဟု ထင္ခဲ့ဖူးျခင္းသည္ အသက္ ၃၀ မေက်ာ္ခင္က ျဖစ္ပါ သည္။
ကြၽန္မသည္ ေလွငယ္ေလးတစ္ စင္းထဲမွာ ေရာက္ေနေလသည္။ ေလွ ထဲမွာ ဘာမွ် မရွိပါ။ ေလွာ္တက္ မရွိ၊ ရိကၡာ မရွိ။ ေကာင္းကင္ကို ေမာ့ၾကည့္ ေသာအခါ တလိပ္လိပ္တက္လာေသာ မုိးရိပ္တုိ႔ကို ျမင္ရ၏။ အေနာက္ဘက္ ဆီတြင္ နီရဲေနသည္။ ေလနီၾကမ္း ဆင္ေတာ့မည္ ထင္ရဲ႕။ တက္မရွိရင္ လက္ ႏွင့္ ေလွာ္ရမွာေပါ့ဟု စိတ္ကူးလုိက္ ေသာအခါ ေလွပတ္ပတ္လည္ ေရျပင္ က်ယ္မွာ ငါး၊ လိပ္၊ ငါးမန္းမ်ား လူး လြန္႔ေနၾကသည္ကိုျမင္ရ၏။ ေရထဲ လက္ခ်၍ မျဖစ္ႏုိင္။
ေခတၱမွ် ငိုင္ေနၿပီး စဥ္းစားသည္။အေလာင္းေတာ္ မဟာဇနက မင္းႏွင့္ စာေသာ္ မိမိက ေတာ္ေသးသည္ဟု ယူဆမိ၏။ မိမိသည္ ေရထဲေရာက္ မေနေခ်။ ေရကူးရန္မလိုေခ်။ ေလာ ေလာဆယ္ေတာ့ ေျခာက္ေျခာက္ေသြ႕ေသြ႕ႏွင့္ အသက္မွန္မွန္ ႐ွဴ၍ ရေနေသး သည္။
ေဟာ အေနာက္ဘက္က ေလျပင္း တုိက္လာေလၿပီ။
ေလွသည္လူးစျပဳလာ၏။ ကိုယ္ကို ဘယ္ညာယိမ္းၿပီး ထိန္းေနရသည္။ ေလျပင္းကပုိ၍သည္းလာသည္။ မိုး ေမွာင္က်လာသည္။ မိုးစက္ေတြပါက် လာၾကၿပီ။ ကြၽန္မသည္ ေလွနံႏွစ္ဖက္ကို လက္ႏွစ္ဖက္ျဖင့္ တင္းတင္းဆုပ္ရင္း မ်က္စိကိုမွိတ္ထားရ၏။ အသက္ ကို ၀၀႐ွဴသြင္းစဥ္ ငါမေသေသးဘူး ဟု အားတင္းရ၏။ စိတ္ထဲမွာလည္း သရဏဂုံ သုံးပါးကို မရပ္မနား ရြတ္ ေနမိပါသည္။
အိပ္ရာမွႏိုးေသာအခါ...
လူသည္ေမာလ်လ်ျဖစ္ေနသည္။
တစ္ကိုယ္လုံး ေခြၽးေစးမ်ားျဖင့္ ရႊဲနစ္ေနေလသည္။
အိပ္မက္က ဆုိးလွခ်ည္လား။
တကယ္ေတာ့ အျပင္ဘ၀မွာ လည္း သည္အတုိင္းပါပဲ။ ကြၽန္မသည္ ေလွကေလး တစ္စင္းႏွင့္ တက္မပါ၊ ရြက္မပါ၊ ရိကၡာဗလာႏွင့္ လြင့္ေမ်ာေန ခဲ့သည္။ ဘယ္ခရီးဟု မမွန္းဆတတ္။ ဘယ္ဆိပ္ကမ္းဟု မတမ္းတတတ္။ ဘယ္အေဖာ္ဟုလည္း မရည္မွန္းတတ္ ေတာ့ၿပီ။
ေလာေလာဆယ္ ကြၽန္မအတြက္ အေရးအႀကီးဆုံး ကိစၥသည္ အသက္႐ွဴ ႏိုင္ေရးသာ ျဖစ္သည္။ အသက္မွန္မွန္႐ွဴ ေနရသည္ကို သတိထားၿပီး ငါမေသ ေသးဟု သေဘာေပါက္ေန၏။ အသက္ ရွင္ေနေသာ လူသည္ ဘာကုိမဆုိ ေမွ်ာ္ လင့္ႏိုင္သည္ပဲ။ အသက္ မွန္မွန္႐ွဴရင္း အတိတ္ကိုလည္းေကာင္း၊ အနာဂတ္ကို လည္းေကာင္း ေတြးၾကည့္သည္။ ဘာကိုမွ် ေတြး၍မရ။ ရင္ထဲမွာ လိႈင္းထလာသည္။ လိႈင္းေခါင္းျဖဴတုိ႔က နဂါး အေမာက္ႏွယ္ မာန္ဖီ၍ လာၾကသည္။ မိမိကို ၀ါးမ်ဳိအံ့ဟု ရက္စက္စြာ ၾကံဳး၀ါး ေနၾကသည္။ မ်က္စိမွိတ္ၿပီး အသက္ ကိုသာ ႀကိဳးစား႐ွဴရျပန္၏။
အေမာေျပစျပဳေသာ အခါ ေဘးဘီ ကို ၾကည့္ခ်င္လာျပန္သည္။ ငါ့ အနားမွာ ဘယ္သူရွိလဲ။ ငါ ဘာလုပ္စရာ ရွိသလဲ။ အို ငါ့အနားမွာ ဘယ္သူမွ်မရွိ ေခ်တကား။ တကယ္ေတာ့ အႏၲရာယ္ေတာထဲ ေရာက္ၿပီဆုိလွ်င္ ဘယ္သစၥာရွင္ကမွ် အသက္ေပးၿပီး လာမကယ္ၾကေပ။ အား စိတ္နာဖုိ႔ မေကာင္းေပဘူးလား။
ငါ ဘာလုပ္စရာရွိသလဲ။ လုပ္စရာ ေတြကေတာ့ အမ်ားႀကီးပဲေလ။ ေရးလက္စ စာမူေတြ တစ္ထပ္ႀကီးပဲ။ ေရး ၿပီးသားေတြေရာ၊ ေရးဖုိ႔ စီစဥ္ထားတာ ေတြေရာ၊ စာအုပ္ ျဖစ္ၿပီးတာေတြေရာ၊ ကြန္ပ်ဴတာ စီၿပီး စာအုပ္ ခ်ဳပ္ထားတာ ေတြေရာ။ ၿပီးေတာ့ ေရးရန္ဆိုသည့္ စာကပ္ထားေသာ ဖိုင္တြဲေတြ။
ေရးဖုိ႔ အေၾကာင္းအရာေတြကလည္း မကုန္ႏိုင္။
လူငယ္မ်ား ျပဳျပင္ေရးတဲ့။ လူငယ္ အေတြးအေခၚ တုိးတက္ ေရးတဲ့။
လူမႈသိပၸံႏွင့္ ေခတ္မီ တုိးတက္ေသာ ကမၻာတဲ့။
သဘာ၀ ပတ္၀န္းက်င္ ႏွင့္ လူ႔အဖြဲ႕ အစည္းတဲ့။
ခ်မ္းသာေသာ ႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ ဆင္းရဲ ေသာႏုိင္ငံမ်ားအေရးတဲ့။
ပဋိပကၡအၾကား လႈပ္ရွားျခင္းတဲ့။
အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ မိမိကိုယ္ တိုင္ေရး ႐ုပ္ပုံလြာတဲ့။
“ေၾသာ္ အားနာလုိက္တာ တစ္ခ်ိန္က ခ်စ္သူရယ္။ ရွင့္အတြက္ေတာ့ ကြၽန္မ အခ်ိန္ မေပးႏိုင္ေတာ့ဘူးေနာ္။ ေပးဆပ္ ခဲ့ၿပီးတဲ့ အခ်ိန္ေတြ၊ အင္အားေတြဟာ ကြၽန္မကို တက္ကေလး တစ္ေခ်ာင္းေတာင္ ၀ယ္မေပးခဲ့ဘူး။
ရွိပါေစေလ။ ေပ်ာ္စရာေတြ ဖန္တီး ေပးခဲ့တဲ့ ရွင့္ကို ေက်းဇူးတင္ရမွာပါ။ လူတစ္ေယာက္က “အခ်စ္ကို မခံစားဖူးဘူး”ဆုိရင္ ဘ၀ဟာ ဘယ္ျပည့္စုံမလဲ ေနာ္။ သုိ႔ေပမယ့္ အလုပ္ေတြ လုပ္ရဦး မယ္ကြယ္”
ဟိုး ေ၀းေ၀းမွာ ပ်ပ်ေလး ျမင္ေနရတာ ဘာပါလိမ့္။
တိမ္ေတာင္ တိမ္လိပ္ေတြလား၊ ကမ္းရိပ္ ေသာင္ေျခေလလား။
ေၾသာ္ သဲ့သဲ့ေလး ေတးသံလည္း ၾကားေနရသည္။
ရွင္တို႔ ေတးသြားက ဘာ အေၾကာင္းလဲကြယ္။
“ယုိယီးေလ ယီးေလးေလး”တဲ့။ ဒါက ေရလားျဖစ္သည္။ ေလွေတာ္သံ ျဖစ္၏။ ခမ္းနားလုိက္ေပစြ။ ခ်စ္သူကို တမ္းတလြမ္းဆြတ္ေနသံ မဟုတ္။ ပတ္ ၀န္းက်င္ကုိ မေက်မနပ္ႏွင့္ ရန္လုိေနသံ မဟုတ္။ အားငယ္ ႏြမ္းလ်ေနသံ မဟုတ္။ ငါးဖမ္း တံငါေလွေတြဆီက ပိုက္ကြန္ဆြဲရင္း အားေပးသည့္အသံ၊ ေမွ်ာ္လင့္သံ။ ေကာင္းေလစြ။
ဒါမ်ဳိးေတြ ၾကားခ်င္ပါသည္။ ညည္းညဴ တမ္းတေနလုိ႔ ဘာထူးမွာတဲ့လဲ။ အားေပ်ာ့ ညိႇဳးေလ်ာ္ေနလုိ႔ဘာ ျဖစ္လာမွာလဲ။ ကိုယ့္ဘ၀ရပ္တည္ေရး အတြက္ တကယ္လုပ္သင့္တဲ့အလုပ္ ကိုပဲအားစုိက္ခြန္စုိက္ရေပမယ္ေပါ့ဟု စဥ္းစားသည္။ မဟာဇနကမင္းသား ေတာင္ အားမေလွ်ာ့ဘဲ ခုနစ္ရက္ လုံးလုံး သမုဒၵရာျပင္မွာ ကူးခတ္ေနခဲ့လုိ႔ ေမခလာ ကယ္တင္တာခံရတာ မဟုတ္လား။ ညိႇဳးေလ်ာ္အားပ်က္သူတုိ႔ ငါး မန္းစာ ျဖစ္ခဲ့ၿပီးၿပီ မဟုတ္လားဟု ေတြး မိသည္။
ကြၽန္မက ေတးသံကို နားစြင့္ျပန္ သည္။
ေလညင္းထဲမွာပါလာတာ ဘာ ေတးသြားပါလိမ့္။
လူတို႔၏ ေတးသံကား မဟုတ္။ ငွက္ကေလးေတြ အသံပါ။
ဒါဆုိ ေသခ်ာၿပီ။ ကြၽန္းေျမ တစ္ခုခုႏွင့္ နီးေနၿပီေပါ့။ ဒါနဲ႔ သူတို႔က ဘာငွက္ ကေလးေတြပါလိမ့္။ ပင္လယ္ထဲ ဆုိေတာ့ ပင္လယ္ပ်ံလႊားေတြလား။ ဇီ၀စုိး ေတြလား၊ ပင္လယ္စင္ေရာ္ေတြလား။
ပင္လယ္စင္ေရာ္ဆိုေသာ အေတြးတြင္ ေယာနသံ စင္ေရာ္ကို သတိရသြား သည္ Jonathan Livingston Seagull ေပါ့။ ေရးသူစာေရးဆရာကRichard Bach တဲ့ အေမရိကန္ လူမ်ဳိးပါ။ အမွန္ေတာ့ သူက စာေရးဆရာလည္း မဟုတ္ပါ။ Pilot ေလယာဥ္ေမာင္း သမားျဖစ္သည္။ ေလယာဥ္ အတတ္ပညာကို စာအုပ္မ်ား ေရးခဲ့ရာ စုစုေပါင္း သုံးအုပ္ျဖစ္ခဲ့၏။ ယခုဆုိ ဂႏၴ၀င္ေတြ ျဖစ္ေနေလၿပီ။ ေလတပ္မေတာ္တြင္ အရာရွိ အျဖစ္ အမႈထမ္းခဲ့သည္။ ေယာန သံစင္ေရာ္ ကို ေရးေသာ အခါမွာေတာ့ သန္းခ်ီ၍ ပုိက္ဆံရသျဖင့္ သူေဌးႀကီး ျဖစ္သြားခဲ့၏။ ကုိယ္ပိုင္ ေလယာဥ္ပ်ံႀကီး တစ္စင္းကို ေမာင္းကာ ခရီး ဆက္ေန သည္ဆုိပဲ။
ဘယ္ေလာက္မ်ား အားက်ဖြယ္ ေကာင္းပါသလဲ။
ကုိယ္ေတြ စာေရးစားလာတာ ေရႊရတု ေရာက္ေတာ့မည္။ ကိုယ္ပိုင္ ေလယာဥ္ပံ် အသာထား၊ ကုိယ္ပိုင္ “မိုဘိုင္းလ္” ေလးေတာင္ မ၀ယ္ႏိုင္။ ကြာသည္ေပါ့ေလ။ သူေရးေသာ ေယာနသံ ကိုလည္း ၾကည့္ပါဦး။ စာတစ္အုပ္လုံးကို မေျပာ။ စာလုံးတစ္လုံးသည္ ျမန္မာက်ပ္ေငြ ငါးေထာင္ တန္ေနၿပီတဲ့။ ဘာျဖစ္လုိ႔မ်ား ဒါေလာက္ေအာင္ျမင္ရတာပါလိမ့္။ သိပ္ထူး ထူးဆန္းဆန္းေတာ့ မဟုတ္ပါ။Pilot ကိုယ္တုိင္ေျပာျပခ်က္ အရ “လူတိုင္း လူတုိင္းသည္ မည္ကဲ့သုိ႔ေသာ အလုပ္မ်ဳိးကို မိမိ လုပ္လုိေၾကာင္း၊ ကုိယ္တိုင္ေတြ႕ ေအာင္ စိစစ္ရွာေဖြၿပီးေသာ္၊ ထိုအလုပ္ကို ေသေသေက်ေက် ဇြဲနပဲျဖင့္ လုပ္အပ္သည္” ဟူ၍ျဖစ္ပါသည္။
ပန္းခ်ီ ပညာရွင္တစ္ဦးက ဤပုံ၀တၳဳသည္ ပင္လယ္ စင္ေရာ္မ်ား အေၾကာင္း မဟုတ္၊ ပန္းခ်ီပညာရွင္ တစ္ဦးအဖုိ႔ မိမိ၏ ပန္းခ်ီပညာမႈအထာကို ကိုယ္တိုင္ေတြ႕ ေအာင္ရွာေဖြဖုိ႔ အေၾကာင္းသာ ျဖစ္သည္ဟုဆိုသည္။ ကုန္စည္ထုတ္လုပ္သူ တစ္ဦးကမူ ဤပုံ၀တၳဳသည္ ႀကီးျမင့္ တုိးပြားရန္ အာသာ ဆႏၵျပင္းျပမႈ၊ ေအာင္ျမင္မႈ၊ ေခါင္းေဆာင္မႈ၊ စြန္႔စားမႈ၊ တီထြင္မႈ၊ အေကာင္းဆုံး ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေလ့လုပ္ထရွိမႈ၊ သစၥာရွိမႈ၊ မွ်ေ၀ ခံစားစံစားမႈ၊ ပညာ သင္ၾကားမႈႏွင့္ သင္ယူမႈအမ်ားအတြက္ ေၾကာင့္ၾကစိုက္မႈ၊ ေမတၱာပြားမႈ စသည္တို႔ကို အားေပးအား ေျမႇာက္ျပဳေသာ ပုံ၀တၳဳဟုဆိုသည္။
ေ၀ဖန္ေရးဆရာ တစ္ဦးကလည္း “ကုိယ္မွန္ေနသည္ဟု သိလွ်င္ တစ္ေရြးသားမွ် ေလွ်ာ့မေပးတတ္ေသာ လူစားမ်ဳိး၊ အလုပ္တစ္ခုခုကို လုပ္ၿပီဆုိလွ်င္ ကုိယ့္အတြက္ ဘယ္လုိအက်ဳိးမွ် မရွိေစကာမူ အေကာင္းဆုံး ျဖစ္ေအာင္ လုပ္တတ္ေသာ လူစားမ်ဳိး၊ ဘ၀ဟူသည္ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းျခင္း အလုပ္သာ မဟုတ္ဘဲ ၿပီးျပည့္စုံေအာင္ ေနျခင္းျဖစ္ရမည္ဟု သက္၀င္ယုံၾကည္ ေနထိုင္သည့္ လူစားမ်ဳိးတို႔သည္ ဤပံု၀တၳဳ ၏ အဓိကဇာတ္ေဆာင္ ေယာနသံစင္ေရာ္ ႏွင့္ သေဘာခ်င္း တုိက္ဆိုင္ေနၾကမည္” ဟုဆုိပါသည္။
Richard Bach၏ အဂၤလိပ္လုိ ေရးထားေသာ စာအုပ္ကို ျမန္မာဘာသာသုိ႔ ျပန္ဆုိ ထုတ္ေ၀ ျဖန္႔ခ်ိေပးသူကား ဘသန္း(ဓမိၼက)တည္း။ ထုိဘာသာျပန္သူ ဆရာ ကလည္း “ျပန္ဆိုသူ အဖို႔မူ၊ လူသတၱ၀ါတုိ႔ အတြက္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္သည္ လူသတၱ၀ါ၌သာ ရွိ၏။ အဆုံးအမေပၚတြင္ ေမတၱာ ပြားမ်ားျခင္း ဟူေသာ ေကာင္းျမတ္ ခ်ဳိၿမိန္ သည့္ သေဘာကို ထပ္ေလာင္း ထားသည္ကို ေတြ႕ရသျဖင့္ စာက်ဥ္းေသာ္လည္း အနက္က်ယ္ေျပာ ဘိသည္တကားဟု တအ့ံတၾသ ေတြ႕ရ၍ အလြန္ပင္ စိတ္ၾကည္ႏူး ျခင္းျဖစ္မိသည္”ဟု ေရးသားခဲ့သည္။
ကြၽန္မသည္ မေသေသး။
လြင့္ေမ်ာေနဆဲျဖစ္သည္။
မိမိအသက္ကို မိမိ ေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္ဆဲျဖစ္သည္။
ေယာနသံစင္ေရာ္သည္၊ ကိုယ္က်ဳိးမငဲ့ဘဲ အသက္ကိုပင္ မမႈဘဲ ေလာက၌ ဘာအလုပ္သင့္ဆုံးနည္း ဟူေသာ ေမးခြန္း၏ အေျဖကို ေပးသြားခဲ့ေလၿပီ။
ကြၽန္မသည္ ေလာကအတြက္၊
ထုိ႔ေနာက္ လူသားမ်ားအတြက္၊
ထု႔ိျပင္ မိမိကုိယ္တုိင္အတြက္၊
ေယာနသံစင္ေရာ္ ပ်ံသန္းေသာ လမ္းအတိုင္း၊ ပ်ံသန္းရန္ ရွိသည္မွ တစ္ပါး အျခား အက်ဳိးရွိေသာ အလုပ္ ဘာကို လုပ္ရပါဦး မည္နည္း။
ဘ၀၏ အရသာကား ထုိအလုပ္ပင္ မဟုတ္ပါလား။
ေရႊကူေမႏွင္း
ေ႐ႊအျမဳေတမွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။
No comments:
Post a Comment