ယံုၾကည္ျမတ္ႏိုး ၉၆၉ ႏွင့္ ၎၏ ဂယက္မ်ား


ပဋိပကၡ ဂ႐ုျပဳ သတင္းစာပညာ သင္တန္းသားမ်ား စုေပါင္းေရးသားသည္။
အသက္ ၃၀ အရြယ္ မေဝေဝက သူ႔အေနနဲ႔ လြန္ခဲ့တဲ့ ၂ ပတ္ခန္႔ကစၿပီး တကၠစီငွား ရမ္းသည့္အခါ ၉၆၉ အမွတ္တံဆိပ္ပါတဲ့ တကၠစီကိုသာ ငွားရမ္းစီးနင္းတဲ့အေၾကာင္း ေျပာသည္။
သူ႔အေနနဲ႔ ဘာေၾကာင့္ ၉၆၉ အမွတ္တံဆိပ္ပါသည့္ ကားကိုေရြးခ်ယ္ရ သလဲ ဆိုသည္ နွင့္ ပတ္သက္၍ေတာ့ “ဘာလို႔ အဲ့ဒီတံဆိပ္ပါတဲ့ကားကို စီးရတာလဲဆိုေတာ့ ကိုယ့္လူ မ်ိဳးဆိုေတာ့ ပိုလုံၿခံဳမယ္ထင္လို႔ပါ။ ဗုဒၶဘာသာဆိုတဲ့ ယုံၾကည္ခ်က္ေၾကာင့္လည္း ပါ တာေပါ့” ဟု ေျပာသည္။
သူမသည္ ႏိုက္ကလပ္ တခုမွာ ကိုယ္ခႏၵာကိုရင္းၿပီး စီးပြားရွာေနတဲ့ မိသားစုတာ၀န္အား တစ္ဦးတည္း ထမ္းေဆာင္ေနရသူလည္း ျဖစ္သည္။
၎သည္ အမ်ိဳးသားႏွင့္ လင္မယားအျဖစ္မွ ျပတ္စဲသည္မွာ ၃ ႏွစ္ ရွိၿပီျဖစ္ၿပီး ကေလး ငယ္ ၃ ဦးႏွင့္ အိမ္စရိတ္မ်ားအတြက္ ညစဥ္ အလုပ္တာဝန္မွာ ရပ္နား၍ မရေၾကာင္းသူမက ဆက္လက္ေျပာသည္။
၉၆၉ အမွတ္တံဆိပ္၏ အဓိပၸါယ္မွာ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ (၉) ပါး၊ တရားဂုဏ္ေတာ္ (၆) ပါး၊ သံဃာဂုဏ္ေတာ္ (၉) ပါးတို႔ စုေပါင္းထား သည့္အတြက္ ထိုအမွတ္တံဆိပ္အား ေဆာင္ထားပါက ေဘးအႏၱရာယ္ကင္းျခင္း၊ လာဘ္လာဘေပါမ်ားျခင္းစေသာ ေကာင္းက်ိဳးတ ရားမ်ား ျဖစ္ေပၚေစႏိုင္သည္ဟု ၎အမွတ္တံဆိပ္ ေဆာင္ထားသူ မေ၀ေ၀ ၏ မိတ္ေဆြတကၠစီသမားက ဆိုသည္။
၎က “ကၽြန္ေတာ့္ ကားမွာ ၉၆၉ အမွတ္တံဆိပ္ တပ္ထားတယ္ဆိုတာ ဗုဒၶဘာသာကားဆိုတာ သိၿပီး လူေတြမ်ားမ်ား တင္ရေအာင္ လို႔ပါ။ဒါေပမဲ့ မြတ္စလင္ေတြ ငွားတာ၊ မြတ္စလင္ေတြ စုၿပီးေနတဲ့ ေနရာေတြေတာ့ မသြားရဲဘူး”ပာု ေျပာသည္။
၉၆၉ အမွတ္တံဆိပ္ ေပၚထြက္လာၿပီး ေနာက္ပိုင္းတြင္ အေျခခံ လူတန္းစားအမ်ားစုမွာ မိမိတို႔၏ေနအိမ္မ်ား၊ ကားမ်ား၊ ဆိုင္ကယ္ မ်ားႏွင့္ ေစ်းဆိုင္မ်ားတြင္ ၎အမွတ္တံဆိပ္ကို ေဆာင္ထားလာၾကျခင္းျဖစ္သည္။
“လမ္းထဲကလူေတြ အိမ္ေရွ႕တံခါးေတြမွာ ကပ္ထားတာေတြ႔လို႔ ေမးၾကည့္လိုက္တယ္။ အဲ့ဒီတံဆိပ္ကပ္ထားရင္ ေဘးအႏၱရာယ္ ကင္းတယ္၊ ေစ်းေရာင္းေကာင္းတယ္။ လာဘ္ရႊင္တယ္။ ဗုဒၶဘာသာ အိမ္မွန္းသိသာတယ္ဆိုလို႔ ကပ္ထားတာ။ ကို္ယ့္ဆႏၵနဲ႔ကိုယ္ ကပ္ထားတာပါ။” ေျမာက္ဥကၠလာပ ၿမိဳ ႔နယ္ေန ပန္းေရာင္းသူ မခင္ေမက ေျပာသည္။
ထ႔ိုျပင္ ပဋိပကၡမ်ား ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ အုတ္ဖို၊ မင္းလွ၊ မိတၱီလာ စသည့္ၿမိဳ႕မ်ားအျပင္ အျခားၿမိဳ႕အသီးသီး၌လည္း ဗုဒၶဘာသာအိမ္ အ ျဖစ္ သိသာေစရန္အတြက္ ၉၆၉ အမွတ္တံဆိပ္အား ဗုဒၶဘာသာ၀င္ အမ်ားအျပား ကိုင္ေဆာင္ထားလ်က္ရွိသည္ဟု ေဒသခံမ်ားထံမွ သိရွိရသည္။
မိထၳီလာအပါအ၀င္ အဓိက႐ုဏ္းမ်ား ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ ေဒသမ်ားတြင္ ပဋိပကၡ မျဖစ္ပြားမီ အခ်ိန္ႏွင့္ျဖစ္ပြား ခ်ိန္မ်ားတြင္ ၉၆၉ တံဆိပ္ မ်ား ၊တရားေခြမ်ားအား လိုက္လံျဖန္႔ခ်ီမႈမ်ား ရွိခဲ့သည္ပာု အဆိုပါၿမိဳ႕မ်ားမွ ေဒသခံမ်ားက ဆိုသည္။
“အဓိက႐ုဏ္းေတြ စျဖစ္တဲ့ေန႔မွာပဲ ၉၆၉ တံဆိပ္ေတြ တရားေခြေတြ လူစည္ကားတဲ့ေနရာမွာ လိုက္ျဖန္႔တာေတြ ရွိပါတယ္။ ၿမိဳ႕လည္ ေခါင္က ဆိုင္ႀကီးေတြမွာ အဲ့ဒီတံဆိပ္ေတြ ကပ္ထားတယ္” ဟု အုတ္ဖိုၿမိဳ႕နယ္မွ ကိုေက်ာ္ေဇယ်က ေျပာသည္။
၎အမွတ္တံဆိပ္သည္ ၁၉၉၈ ခုႏွစ္က သာႆနာျပန႔္ပြားေရး ဌာနမွ ညႊန္ၾကားေရးမႈးခ်ဳပ္အျဖစ္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ ဖက္လွ ဦးေက်ာ္လႊင္က ဖန္တီးခဲ့ေၾကာင္း သာသနာ့အသိုင္းအ၀ိုင္းႏွင့္ အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား၌ ေဖာ္ျပထားသည္။
၉၆၉ သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ အေျခတည္ျခင္းမွာ ဆယ္စုနွစ္ ႏွစ္ခုနီးပါး ရွိၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာစကားမ်ားအရ သိရေသာ္လည္း ေတြရွိ ထားေသာ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ားအရ ယခုေနာက္ပိုင္းတြင္ အတိအလင္း ထြက္ေပၚလာခ်ိန္မွာ ၂၀၁၂ ခုႏွွစ္ ေအာက္တိုဘာလ ၃၀ ရက္ေန႔တြင္ ဂဏ၀ါစကသံဃကြန္ရက္မွ စတင္ထုတ္လုပ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္ဟု အဆိုပါကြန္ရက္မွ ဆိုသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ဆင္းရဲမႈ ျပႆနာသည္ ထိပ္သီးအေျခခံ ျပႆနာတစ္ခု အျဖစ္ ႏွစ္စဥ္ ႏွစ္တိုင္း ျပည္သူမ်ား ႀကံဳေတြ႔ လ်က္ရွိၿပီး ျပည္သူမ်ားထဲတြင္ ဗုဒၶဘာသာဦးေရမွာ အမ်ားဆံုးျဖစ္ကာ လူတန္းစား အလႊာအစံု၌ရွိၾကသည္။
၉၆၉ သည္ ယခု ရက္သတၱပတ္မ်ားအတြင္း ျဖစ္ေပၚခဲ့ေသာ အဓိက႐ုဏ္းေဒသမ်ားႏွင့္ ပတ္သတ္ ဆက္ႏြယ္ႏိုင္ေၾကာင္း သတင္းမီ ဒီယာ အခ်ိဳ ႔တြင္လည္း ေဖာ္ျပခဲ့ၾကၿပီး အစၥလာမ္ဘာသာဝင္အခ်ိဳ႕ကလည္း ထင္ျမင္ေျပာဆိုလ်က္ရွိသည္။
၉၆၉လႈပ္ရွားမႈမ်ားေၾကာင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ အစၥလာမ္ဘာသာဝင္မ်ား၏ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား အေပၚအက်ိဳး သက္ေရာက္မႈ မရွိေသာ္ လည္း နယ္ၿမိဳ႕မ်ားတြင္မူ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈမ်ား ျဖစ္ေပၚလ်က္ရွိသည္ဟု အစၥလာမ္ဘာဘာသာ၀င္အခ်ိဳ႕က ဆိုသည္။
အဆိုပါ အမွတ္တံဆိပ္အား စီးပြာေရးအရအသံုးျပဳမႈမ်ားရွိျခင္းေၾကာင့္ အျခားဘာသာဝင္မ်ား၏ စီပြားေရးမွာ ထိခိုက္မႈမ်ားရွိေၾကာင္း ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႕မွ အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္ ဦးေက်ာ္စိုးကေျပာသည္။
“ဗမာစိုက္တဲ့ဆန္ ကုလားစားတယ္ ကုလားထုတ္တဲ့ေရ ဗမာေသာက္တယ္။ ဒီလိုမွ မစားေသာက္ရင္ သတၱ၀ါေတြ ေသေၾကပ်က္စီး ကုန္ၾကမွာေပါ့” ဟု အစၥလာမ္ဘာသာဝင္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ ဦးေရႊၾကည္က ဆိုသည္။
၉၆၉ ဘာသာေရးတရားပြဲ အခ်ဳိ႕တြင္ ဘာသာေရး ခြဲျခားကာ ဗုဒၶဘာသာမ်ားအေနျဖင့္ မိမိဘာသာ၀င္မ်ား၏ အက်ဳိးစီးပြားသာ ေရွး ရႈ၍ စီပြားေရး တိုးတက္ေစရန္ေဖာ္ေဆာင္သင့္ေၾကာင္း သို႔မွသာ ဘာသာသာႆနာ ျပန္႔ပြားမည္ လမ္းညႊန္ျပသေနသည္ကို ၉၆၉ တရားေခြမ်ားမွ သိရသည္။


ဒုတိယ ကမာၻစစ္ မတိုင္မီ အခ်ိန္က ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ ေမာ္လ၀ီဆရာတစ္ဦး ၏ စာအုပ္တစ္အုပ္ေၾကာင္ ဘာသာေရး အဓိက႐ုဏ္း တစ္ခု အပါအဝင္ ကိုလိုနီေခတ္တြင္ ဘာသာေရး အဓိက႐ုဏ္း (၃) ခု ျဖစ္ပြားမႈရွိခဲ့ေၾကာင္း ျမန္မာ့သမိုင္းသုေတသီ ဆရာတစ္ဦးက ဆိုသည္။
လြတ္လပ္ေရးရၿပီးေနာက္ပိုင္း ၁၉၄၉- ၅၀ ၀န္းက်င္တြင္ ဘူးသီးေတာင္- ေမာင္ေတာ၌လည္းေကာင္း၊ ၁၉၈၂ ခုႏွစ္တြင္ ေမာ္လ ၿမိဳင္- က်ဴံဒိုး ၌လည္းေကာင္း၊ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္မတိုင္ခင္ ေတာင္ႀကီးႏွင့္ ျပည္ၿမိဳ႕တို႔၌ လည္းေကာင္း ဘာသာေရးႏွင့္ ဆက္ႏြယ္ေသာ ေဒသတြင္း အဓိက႐ုဏ္းမ်ား ေပၚေပါက္ခဲ့သည္။
၉၆၉ သည္ အျခားဘာသာ အမွတ္တံဆိပ္မ်ားကို တုပသည့္ အေနျဖင့္ ထုတ္ေ၀ ျခင္းျဖစ္ၿပီး ၇၈၆ လမ္းစဥ္အတိုင္းသာ သြားေနျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း THE VOICE ေန ့စဥ္ထုတ္ သတင္းစာ၌ ဆရာေတာ္ ဦး၀ီရသူက မိန႔္ၾကားထားသည္။
ယခုျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ အဓိကရုဏ္းမ်ားတြင္ ၉၆၉ေၾကာင့္ မဟုတ္ေၾကာင္း၊ ၉၆၉ေၾကာင့္ အဓိက႐ုဏ္း ျဖစ္ပြားသည္ဟု အေထာက္ အထား ျပႏိုင္ပါက ၉၆၉ လႈပ္ရွားမႈအား ရပ္တန္႔ေပးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဆရာေတာ္ဦးဝီရသူက ေန႔စဥ္ထုတ္ ပုဂၢလိကသတင္းစာ တစ္ ေစာင္၌ မိန္႔ၾကားခဲ့သည္။
ဂဏဝါစကသံဃကြန္ရက္၏ ၉၆၉ အမွတ္တံဆိပ္ ထုတ္ေဝခဲ့ျခင္းမွာ အျခားဘာသာမ်ားအား တိုက္ခိုက္ခ်င္ေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္မရွိ ေၾကာင္း၊ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ား စည္းကမ္းရွိစြာ ဘာသာေရး ထြန္းကားလာေစရန္ျဖစ္ေၾကာင္း အရွင္ဝိမလာဘိဝံသ (ဟိစာဓရဆရာ ေတာ္၊ မဟာၿမိဳင္ပရိယတၱိစာသင္တိုက္၊ ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႕) က မိန္႔ၾကားသည္။
“ဒီ ၉၆၉ ကိုထုတ္ရတာက အျခားရည္ရြယ္ခ်က္မရွိပါဘူး။ အခုက ေမွ်ာ္မွန္းထားတာထက္ကို ပိုၿပီး ေအာင္ျမင္လာတယ္။ ဒီေတာ့ အသုံးခ်ခ်င္တဲ့သူေတြ ေပၚလာတယ္။ ၉၆၉ ရဲ႕နာမည္ကို အသုံးခ်ၿပီး စီးပြားေရး လုပ္ေနတဲ့ သူေတြလည္း ေတြ႔ေနရတယ္” အရွင္ ၀ိမလာဘိ၀ံသက ေျပာသည္။
အဆိုပါ ကြန္ရက္အေနျဖင့္ ထိုသို႔ ၉၆၉ တံဆိပ္ေတာ္အား နည္းလမ္းအမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ အသံုးခ်ေနျခင္းအား လက္မခံေၾကာင္းႏွင့္ ၉၆၉ နာမည္သုံး၍ ကိုယ္က်ဳိးစီးပြားရွာေနသူမ်ားအား အေရးယူေဆာင္ရြက္ သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း အဆိုပါကြန္ရက္ မွသိရသည္။
ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ၏ မတ္လ (၂၉) ရက္ေန႔က ေျပာၾကားခဲ့ေသာ မိန္႔ခြန္းအၿပီးတြင္ ရန္ကုန္တိုင္းဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ အေနျဖင့္ ဘာသာေရး အဓိက႐ုဏ္းမ်ား ျဖစ္ပြားရန္ ႀကိဳးပမ္းမႈအား အေရးယူသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဒဂံုဆိပ္ကမ္းၿမိဳ႕နယ္ တိုင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္ကိုယ္ စားလွယ္ ဦးသိန္းေက်ာ္ေအာင္ထံက သိရသည္။
၎ အဓိက႐ုဏ္းမ်ားေၾကာင့္ပင္ ဦးသိန္းေက်ာ္ေအာင္က “ဒီ အဓိက႐ုဏ္းေၾကာင့္ အလုပ္ရွင္ေတြကအစ အလုပ္သမားေတြအဆံုး စီးပြားေရးကို အနည္းနဲ႔အမ်ားထိခိုက္ေစပါတယ္။” ပာု ေျပာသည္။
အထက္ပါ လႈပ္ရွားမႈအေနျဖင့္ မည္သည့္အတိုင္းအတာအထိ ရွိလာမည္ကို ေစာင့္ၾကည့္ရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း လသာမဲဆႏၵနယ္မွ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ဦးၾကည္ျမင့္က သံုးသပ္သည္။
အဓိကရုဏ္းမ်ားႏွင့္ ၉၆၉ လႈပ္ရွားမႈသည္ အားေကာင္းလာသည့္အတြက္ ညဥ့္ငွက္တစ္ဦးအေနျဖင့္ အႏၱရာယ္အား ေၾကာက္႐ြံ႕ ေသာ္လည္း လုပ္ငန္းခြင္၌ ဘာသာစံု လူမ်ိဴးစံုအား ၾကည္ႏႈး ပာန္ေဆာင္ကာ ဆက္ဆံေနရေၾကာင္း မေ၀ေ၀ကဆိုသည္။
“ဘယ္ေလာက္ဘဲ ယံုၾကည္မႈေတြရွိေနေပမဲ့ ည အလုပ္လုပ္ရင္ေတာ့ လူမည္းကိုလဲ အေဖာ္ျပဳရတယ္။ လူျဖဴကိုလဲ အေဖာ္ျပဳရတယ္။ ဒါမွမပာုတ္ရင္ မနက္ျဖန္ အိမ္စရိတ္အတြက္ အခက္အခဲရွိတယ္” ပာု ၎၏ ဘဝအခက္အခဲအား ေျပာသည္။
                   

No comments: