ကြ်န္ေတာ္ စာမေရးျဖစ္တာ ၾကာပါၿပီ။ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္နဲ႔ ေထာင္ထဲက ကြ်န္ေတာ္တို႔ရဲ႕ (ဗ. က. သ) ရဲေဘာ္ေတြ ျပန္လည္ လြတ္ေျမာက္လာခ်ိန္ကစလို႔ ဗမာႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ား အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ (ဗ. က. သ) ျပန္လည္ ဖြဲ႕စည္းေရး အလုပ္ေတြ၊ ႏုိင္ငံအႏွံ႔ ခရုိင္ေတြမွာ ေက်ာင္းသားသမဂၢ ေပၚေပါက္ေရး ႀကိဳးပမ္းရတဲ့ တာ၀န္ေတြနဲ႔ မအားလပ္ႏုိင္ခဲ့ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ အခုမအားလပ္တဲ့ၾကားကပဲ မေရးမျဖစ္တဲ့ အျဖစ္ေတြ ေပၚေပါက္လာသည့္အတြက္ အမ်ားျပည္သူသိေအာင္ ခ်မေရးျပခ်င္တဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကို ေရးျပရေတာ့မွာပါ။
ဒီစာအတြက္ အလံုးစံု ကြ်န္ေတာ္တာ၀န္ယူသလို ဒီစာပါ အေၾကာင္းအရာမ်ားဟာလဲ ကြ်န္ေတာ္ ဘာကိုမွေမွ်ာ္ကိုးလို႔ ေရးျပတာမဟုတ္ပါဘူးဆိုတာ ႀကိဳတင္ ေျပာထားပါရေစ။ ကြ်န္ေတာ္ရဲ႕ အဓိက ရည္ရြက္ခ်က္ကေတာ့ ျပည္တြင္းကေရာ ျပည္ပမွာပါရွိေနတဲ့ ေက်ာင္းသား မ်ဳိးဆက္မ်ားစြာက ကြ်န္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ေက်ာင္းသားရဲေဘာ္ေတြဟာ ဗကသ ဆိုတဲ့ ဗမာႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ေက်ာင္းသား သမဂၢမ်ားအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ရဲ႕ သမိုင္းတန္ဖိုးနဲ႔ လက္ဆင့္ကမ္းေပးခဲ့တဲ့ မ်ိဳးဆက္ တာ၀န္ကို ဘယ္လို အခက္အခဲေတြၾကားထဲက တာ၀န္ေၾကပြန္ေအာင္ ဘယ္လိုထမ္းေဆာင္ေနရတယ္ဆိုတာ သိရွိ နားလည္ျပီး ဗကသမ်ားအဖြဲ႕ခ်ဳပ္အေပၚကို ပိုမို တန္ဖိုးထားတတ္လာေအာင္ရယ္၊ ျပည္တြင္းက ေက်ာင္းသားရဲေဘာ္ေတြအေပၚ စာနာနားလည္လာႏိုင္ဖို႔ ရယ္ပါပဲ။ ထပ္ေျပာပါရေစ။ ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္လူပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးတေယာက္၊ အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုကိုမွ ေစာင္းေျမာင္းထိခိုက္ေစလိုတဲ့ အေၾကာင္း အရာ သို႔မဟုတ္ ရည္ရြယ္ခ်က္လံုး၀မပါဘူး ဆိုတာသစၥာျပဳရဲပါတယ္။
လြန္ခဲ့တဲ့ ဆယ္ရက္ေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္ကပဲ အြန္လိုင္းေပၚက ဝက္ဆိုက္ဒ္တစ္ခုမွာ ေက်ာင္းသား ေခါင္းေဆာင္ေဟာင္းတစ္ဦး ေရးထားတဲ့ “တစ္ခုတည္းေသာေက်ာင္းသားသမဂၢ၊ တစ္ခုတည္းေသာ ဗဟို” ဆိုတဲ့ေဆာင္းပါးကို ဖတ္မိၿပီး ႀကိဳက္လြန္းတဲ့အတြက္ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္၀က္ဆိုက္ဒ္ျဖစ္တဲ့ “ရန္ကုန္ေက်ာင္းသား (ရကသ)” www.yakatha.blogspot.com မွာ တင္ထားခဲ့ပါတယ္။
အဲဒီ ရက္ပိုင္းအတြင္းမွာပဲ အင္တာနက္၀က္ဆိုက္ဒ္ေတြထဲမွာ ေက်ာင္းသားသမဂၢနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ေ၀ဖန္ ခ်က္ေတြ၊ ေျပာဆိုခ်က္ေတြ ပ်ံ႕ႏွံ႔ေနတာေတြ႕ရပါတယ္။ ၿပီးခဲ့တဲ့ ေလးရက္ကေတာ့ ၇ ဇူလိုင္ ႏွစ္ငါးဆယ္ျပည့္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အရင္က ဗကသမွာ တာ၀န္ယူျပီး ယခုအထိလည္း ႏိုင္ငံေရး ေလာကမွာ အခန္းက႑ကိုယ္စီနဲ႔ ဆက္လက္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေနၾကတ့ဲ ေက်ာင္းသားသမဂၢေခါင္း
ေဆာင္ေဟာင္းႀကီးမ်ားျဖစ္တဲ့ ဦးလွေရႊ၊ ဆရာေအာင္၀ံသ၊ ဆရာ၀င္းထြဋ္ေဇာ္၊ ဦးတင္ေအးတို႔နဲ႔ စကား၀ိုင္းဖြဲ႕ၿပီး ဟိုးအရင္ (၇. ၇. ၆၂) တုန္းက သူတို႔ ကိုယ္ေတြ႕ႀကံဳခဲ့ရတဲ့ ၇ ဇူလိုင္ အေရးအခင္း အေတြ႕အႀကံဳေတြကို ဗ.က.သ မ်ိဳးဆက္သစ္မ်ားကို လက္ဆင့္ကမ္းေျပာျပတဲ့ စကား၀ိုင္းေလး လုပ္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔အတြက္ တန္ဖိုးမျဖတ္ႏိုင္တဲ့ သမိုင္းဆိုင္ရာ အမွန္တရားေတြကို သိရွိခဲ့ပါတယ္။ ဒီအတြက္ စကား၀ိုင္းျဖစ္ေျမာက္ေအာင္ ၀ိုင္း၀န္းကူညီလုပ္ေဆာင္ေပးခဲ့တဲ့ သူေတြေရာ၊ သမိုင္းစကား လက္ဆင့္ကမ္းေပးခဲ့တဲ့ ဗ. က. သ ရဲေဘာ္ေဟာင္းႀကီးေတြကိုေရာ အလြန္ပဲ ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္း ေျပာၾကားလိုပါတယ္။
ေဆာင္ေဟာင္းႀကီးမ်ားျဖစ္တဲ့ ဦးလွေရႊ၊ ဆရာေအာင္၀ံသ၊ ဆရာ၀င္းထြဋ္ေဇာ္၊ ဦးတင္ေအးတို႔နဲ႔ စကား၀ိုင္းဖြဲ႕ၿပီး ဟိုးအရင္ (၇. ၇. ၆၂) တုန္းက သူတို႔ ကိုယ္ေတြ႕ႀကံဳခဲ့ရတဲ့ ၇ ဇူလိုင္ အေရးအခင္း အေတြ႕အႀကံဳေတြကို ဗ.က.သ မ်ိဳးဆက္သစ္မ်ားကို လက္ဆင့္ကမ္းေျပာျပတဲ့ စကား၀ိုင္းေလး လုပ္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔အတြက္ တန္ဖိုးမျဖတ္ႏိုင္တဲ့ သမိုင္းဆိုင္ရာ အမွန္တရားေတြကို သိရွိခဲ့ပါတယ္။ ဒီအတြက္ စကား၀ိုင္းျဖစ္ေျမာက္ေအာင္ ၀ိုင္း၀န္းကူညီလုပ္ေဆာင္ေပးခဲ့တဲ့ သူေတြေရာ၊ သမိုင္းစကား လက္ဆင့္ကမ္းေပးခဲ့တဲ့ ဗ. က. သ ရဲေဘာ္ေဟာင္းႀကီးေတြကိုေရာ အလြန္ပဲ ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္း ေျပာၾကားလိုပါတယ္။
အဲဒီစကား၀ိုင္းမွာ ဆရာေမာင္၀ံသက စကားတစ္ခြန္း ေျပာပါတယ္။ သူတို႔လက္ထက္၊ သူတို႔ ေခတ္တုန္းကလဲ ေက်ာင္းသားေတြၾကားမွာ ကိုယ့္အယူအဆ၊ ကိုယ့္၀ါဒနဲ႔ကိုယ္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ကြဲေနတာပါပဲတဲ့။ ဒါေပမယ့္ ဘယ္လိုပဲ ကြဲျပားေနသည္ျဖစ္ေစ ေက်ာင္းသားသမဂၢအမႈေဆာင္ေရြးပြဲမွာ အႏိုင္ရရွိသူကို ႐ႈံးနိမ့္သူက လက္ဆြဲႏႈတ္ဆက္ၿပီး ထြက္ေပၚ လာတဲ့ ရလဒ္ကို ဒီမိုကေရစီ နည္းလမ္းက်က် ေက်နပ္စြာ လက္ခံေပးခဲ့တာ ခ်ည္းပါပဲတဲ့။ ဘယ္ေလာက္ပဲၿပိဳင္ဆိုင္မႈ ျပင္းထန္ ေနပါေစ၊ အယူ၀ါဒျခင္း ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္ေနပါေစ ကိုယ္ေခါင္း ေဆာင္ မလုပ္ရလို႔ ေက်ာင္းသား သမဂၢကို ေနာက္တခု ထပ္ထူေထာင္သူ မရွိခဲ့ပါဘူးတဲ့။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ “လူ” ကိုမေလးစားရင္ေတာင္ “မူ” ကိုေလးစားတယ္၊ ဗ. က. သ ရဲ႕ သမိုင္းဂုဏ္ေရာင္ကို တန္ဖိုးထားတဲ့ အတြက္ သမိုင္းတေလွ်ာက္မွာ ေက်ာင္းသားသမဂၢႏွစ္ခု စင္ၿပိဳင္ေထာင္တဲ့ ျဖစ္စဥ္မ်ိဳး ဘယ္တုန္းကမွ မရွိခဲ့ေၾကာင္း တကယ္ကိုေလးေလးနက္နက္ ေျပာသြားခဲ့ပါတယ္။ ဒီစကားဟာ အလြန္ပဲတန္ဖိုးရွိတဲ့ စကားျဖစ္ၿပီး၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မ်ိဳးဆက္ေက်ာင္းသား သမဂၢရဲေဘာ္ေတြ စဥ္းစားဆင္ျခင္သင့္ၾကတဲ့ စကားပါ။
ဒီ ဗ.က.သ ဆိုတဲ့ ဗမာႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ားအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ရဲ ့သမိုင္းတန္ဖိုးကို ေလးစား
တန္ဖိုးထားလို႔ ျပည္တြင္းက ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ေက်ာင္းသားရဲေဘာ္ေတြ ဘယ္လို အခက္အခဲၾကားက ဆက္လက္ သယ္ေဆာင္ခ်ီတက္ေနၾကရတယ္ဆိုတာကို ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ နီးစပ္တဲ့ ရန္ကုန္ ေတာင္ပိုင္း ခရိုင္ ေက်ာင္းသားမ်ားသမဂၢ (ရ. တ. က. သ) က ေက်ာင္းသားရဲေဘာ္ေတြရဲ ့ အျဖစ္အပ်က္အခ်ဳိ႕ကို ကၽြန္ေတာ္ ထုတ္ႏႈတ္တင္ျပပါ့မယ္။
တန္ဖိုးထားလို႔ ျပည္တြင္းက ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ေက်ာင္းသားရဲေဘာ္ေတြ ဘယ္လို အခက္အခဲၾကားက ဆက္လက္ သယ္ေဆာင္ခ်ီတက္ေနၾကရတယ္ဆိုတာကို ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ နီးစပ္တဲ့ ရန္ကုန္ ေတာင္ပိုင္း ခရိုင္ ေက်ာင္းသားမ်ားသမဂၢ (ရ. တ. က. သ) က ေက်ာင္းသားရဲေဘာ္ေတြရဲ ့ အျဖစ္အပ်က္အခ်ဳိ႕ကို ကၽြန္ေတာ္ ထုတ္ႏႈတ္တင္ျပပါ့မယ္။
ဗ. က. သ နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ၀ိ၀ါဒ ကြဲျပားေနသူမ်ား၊ အယူအဆမတူသူမ်ား ဒီစာကိုဖတ္ၿပီး ေတြးေတာ ဆင္ျခင္ႏိုင္ၾကဖို႔ပါ။ ကၽြန္ေတာ္က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရဲ႕ တဖက္ကမ္းက ရန္ကုန္အေရွ႕ပိုင္း တကၠသိုလ္ တည္ရွိတဲ့ သန္လ်င္ၿမိဳ႕ေလးမွာ ေနထိုင္ပါတယ္။ တကၠသိုလ္၀င္တန္းကို (၂၀၀၀) ခုႏွစ္မွာ ေအာင္ျမင္ၿပီး (၂၀၀၂) ခုႏွစ္မွာ ရန္ကုန္အေရွ႕ပိုင္း တကၠသိုလ္ ရုကၡေဗဒအထူးျပဳနဲ႔ ပထမႏွစ္ စတက္ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ကတည္းက (၂၀၀၃) ဗ. က. သ မ်ိဳးဆက္ေတြျဖစ္တဲ့ ကိုလြင္ကိုလတ္တို႔ ကိုနႏၵာစစ္ေအာင္တို႔နဲ႔ စတင္ရင္းႏွီးၿပီး လက္တြဲျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ စစ္အစိုးရရဲ ့ လမ္းျပ
ေျမပံု (၇) ခ်က္ကို ဆန္႔က်င္တယ္ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္နဲ႔ ကိုလြင္ကိုလတ္တို႔ ကိုနႏၵာစစ္ေအာင္တို႔ ကို ဖမ္းဆီးၿပီး ႏွစ္ရွည္ေထာင္ဒဏ္မ်ား ခ်မွတ္ခဲ့တဲ့အတြက္ အေရွ႕ပိုင္းတကၠသိုလ္က ကၽြန္ေတာ္တို႔ အဖြဲ႕ေလးလဲ ၀ါးအစည္း ေျပသလို တကြဲတျပား ျဖစ္ခဲ့ၾကပါတယ္။
ေျမပံု (၇) ခ်က္ကို ဆန္႔က်င္တယ္ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္နဲ႔ ကိုလြင္ကိုလတ္တို႔ ကိုနႏၵာစစ္ေအာင္တို႔ ကို ဖမ္းဆီးၿပီး ႏွစ္ရွည္ေထာင္ဒဏ္မ်ား ခ်မွတ္ခဲ့တဲ့အတြက္ အေရွ႕ပိုင္းတကၠသိုလ္က ကၽြန္ေတာ္တို႔ အဖြဲ႕ေလးလဲ ၀ါးအစည္း ေျပသလို တကြဲတျပား ျဖစ္ခဲ့ၾကပါတယ္။
ဒီတုန္းက ကၽြန္ေတာ့္အသက္ (၁၈) ႏွစ္မျပည့္ေသးပါဘူး။ ရပ္ကြက္ရံုးက မိဘေတြကိုေခၚၿပီး လက္မွတ္ထိုးခိုင္းတာ၊ ဌာနက ပါေမာကၡဆီမွာ ၀န္ခံလက္မွတ္ထိုးခဲ့ရတာ၊ စစ္ေထာက္လွမ္းေရးေတြရဲ႕ ၿခိမ္းေျခာက္သလိုလို၊ ေစတနာနဲ႔ သတိေပး သလိုလို ေျပာဆိုခံခဲ့ရတာေတြကို အရြယ္နဲ႔ မမွ်ေအာင္ ခံခဲ့ရတာပါ။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ တၿမိဳ႕ထဲသားျခင္းလဲျဖစ္၊ ကၽြန္ေတာ့္လက္ဦးဆရာလိုလဲျဖစ္တဲ့ ကိုလြင္ကိုလတ္တို႔ ကိုယ္ပိုင္ ဘ၀နဲ႔ ရင္းျပသြားခဲ့တဲ့ ယံုၾကည္မႈတန္ဖိုးဟာ ကၽြန္ေတာ့္ရင္ထဲမွာ စြဲသြားၿပီျဖစ္တဲ့အတြက္ ကၽြန္ေတာ့္လမ္းေၾကာင္းဟာ မေသြဖယ္ခဲ့ပါဘူး။ (၂၀၀၇) ေရႊ၀ါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရးမွာလဲ ေခါင္းေဆာင္ေဟာင္းတခ်ဳိ႕ရဲ႕ အေမွ်ာ္အျမင္ႀကီးမႈေၾကာင့္ ဗ. က. သ ရဲ ့(Second Line) အျဖစ္ ကန္႔လန္႔ကာ ေနာက္ကြယ္ကသာ လႈပ္ရွားခဲ့တဲ့အတြက္ တျခားရဲေဘာ္မ်ားထက္စာရင္ ကၽြန္ေတာ္ ကံေကာင္းခဲ့ပါတယ္။
(၂၀၀၈) ခုႏွစ္ နာဂစ္အၿပီးမွာလဲ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ကံတရားေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ထပ္မံ ကံေကာင္းခဲ့ပါ ေသးတယ္။ ဒီလိုကံေကာင္းမႈေတြေၾကာင့္ အျပင္ေလာကမွာ ေနထိုင္ခြင့္ ရခဲ့ေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္ အလကား မေနခဲ့ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ရဲေဘာ္ရဲဘက္ေတြ အက်ဥ္းေထာင္ အသီးသီးကျပန္လည္ လြတ္ေျမာက္လာခ်ိန္မွာ ဗ. က. သ ကို အဆင္သင့္ ဦးေဆာင္ လႈပ္ရွားလို႔ရေအာင္ အင္အားစုတခုကို စုစည္း ေနခဲ့ပါတယ္။ ယခု တိုင္းႏိုင္ငံအႏွံ႔မွာ ခရိုင္ ေက်ာင္းသားသမဂၢ အသီးသီး ေပၚေပါက္လာခဲ့ ခ်ိန္မွာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ အခ်ိန္ယူ တည္ေဆာက္ခဲ့ရတဲ့ အင္အားစုေလးဟာ ရန္ကုန္ေတာင္ပိုင္းခရိုင္ ေက်ာင္းသားမ်ားသမဂၢ (ရ. တ. က. သ) အျဖစ္ ရပ္တည္ေနၿပီျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေတြကေတာ့ (ရ. တ. က. သ) နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕ၾကားက ေနာက္ခံ သမိုင္းေၾကာင္းပဲျဖစ္ပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္ဟာ ဗ. က. သ ရဲ႕ လုပ္ငန္းတာ၀န္မ်ားကို ထမ္းေဆာင္ရင္း တၿပိဳင္နက္ထဲမွာပဲ ေတာင္ပိုင္းခရိုင္ ဗ.က.သ ရဲေဘာ္မ်ားနဲ႔ အတူ (ရ. တ. က. သ) ေက်ာင္းသား ရဲေဘာ္မ်ား အရည္အေသြး ျမင့္မားတိုးတက္လာေအာင္ရယ္၊ ကၽြန္ေတာ့္ေမြးရပ္ၿမိဳ႕ေလးက ျပည္သူလူထုကို တတ္ႏိုင္တဲ့ဘက္က အလုပ္အေကၽြး ျပဳခ်င္တာရယ္ေၾကာင့္ သန္လ်င္ၿမိဳ႕မွာ (ရ. တ. က. သ) ရဲ႕ ရံုးခန္းတျဖစ္လဲ “အိုးေ၀” စာဖတ္ခန္းေလး တခုနဲ႔ တကၠသိုလ္၀င္တန္း ပညာဒါန စာသင္၀ိုင္းတခုကို တည္ေထာင္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ သန္လ်င္ၿမိဳ႕မ ေစ်းနားမွာ တစ္လေငြေျခာက္ေသာင္းနဲ႔ ဆိုင္ခန္းတစ္ခန္း ငွားခဲ့ပါတယ္။ (ရ. တ. က. သ) ရဲေဘာ္မ်ားနဲ႔ အျခားအလႉရွင္မ်ားထံက စာအုပ္စာတမ္းမ်ား လိုက္လံ အလႉခံၿပီး အဲဒီဆိုင္ခန္းမွာပဲ “အိုးေ၀” စာၾကည့္တိုက္နဲ႔ တကၠသိုလ္၀င္တန္း ပညာဒါနတန္းခြဲတခုကို စတင္ခဲ့ပါတယ္။ ဆိုင္ခန္းခ ေျခာက္ေသာင္းနဲ႔ ပညာဒါနေက်ာင္းရဲ႕ ကုန္က်စရိတ္မ်ားကိုေတာ့ ေတာင္ပိုင္းခရိုင္ေက်ာင္းသားသမဂၢမွ ေက်ာင္းသားမ်ားက တစ္ဦးလွ်င္ တစ္လႏွစ္ေထာင္ (၂၀၀၀) ႏႈန္းျဖင့္ လစဥ္ေၾကး ထည့္၀င္ၾကပါတယ္။
အဲဒီ ေတာင္ပိုင္းခရိုင္ရဲ႕ “အိုးေ၀” စာၾကည့္တိုက္မွာ ကၽြန္ေတာ္ရယ္၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ပညာဒါန ေက်ာင္းက ေက်ာင္းသားေလးတေယာက္ရယ္၊ ၀ါးခယ္မ ၿမိဳ႕နယ္က သန္လ်င္သမ၀ါယမ ေကာလိပ္မွာ ေက်ာင္းလာတက္ေနတဲ့ ကိုကိုေမာင္ ဆိုတဲ့ ေက်ာင္းသားရယ္၊ ေနာက္ဆံုးတေခါက္ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာ ခြင့္နဲ႔ လြတ္လာတဲ့ မံုရြာက ဗိုလ္ပီ (ေအာင္လႈိင္မင္း) ဆိုတဲ့ ေက်ာင္းသားရယ္ ေနၾကပါတယ္။ ေန႔စဥ္ ပညာဒါနေက်ာင္းနဲ႔ စာၾကည့္တိုက္ လုပ္ငန္းမ်ားလုပ္ရန္အတြက္ အဲဒီမွာပဲေနၿပီး၊ အဲဒီမွာပဲ ခ်က္ျပဳတ္ စားၾကပါတယ္။ ဆန္ကိုတျပည္ျခင္းစီ ကၽြတ္ကၽြတ္အိတ္နဲ႔ ၀ယ္စားၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ေန႔စဥ္ ဟင္းလ်ာကေတာ့ ၾကက္သြန္နီနဲ႔ ငရုတ္သီးသုတ္ထားတဲ့ ဟင္းပါ။
တရက္ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ ဗိုလ္ပီ အျပင္ကျပန္လာရင္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ အခန္းရဲ႕ မ်က္ေစာင္းထိုး အိမ္ေရွ႕က ျမက္ခင္းထဲမွာ ျမင္းခြာရြက္ေတြ အေလ့က်ေပါက္ေနတာကို သြားေတြ႕ပါတယ္။ အဲဒီအခါမွာ ဗိုလ္ပီက “ကိုမင္းေသြးေရ… ဒီေန႔ ညေနစာမွာ ဟင္းခ်ိဳတမ်ိဳးေတာ့ တိုးျပီဗ်” လို႔ ေျပာပါတယ္။ အဲဒီေန႔ ကစလို႔ ဗိုလ္ပီဟာ ညေနဘက္ေတြမွာ အဲဒီျမက္ခင္းက ျမင္းခြာရြက္ေတြကို သြားခူးေလ့ရွိပါတယ္။
တစ္ညေနမွာေတာ့ ဗိုလ္ပီ ျမင္းခြာရြက္ ႏႈတ္ေနတုန္း အဲဒီအိမ္က အဘြားႀကီးတစ္ေယာက္ ထြက္လာၿပီး “သားရယ္ အဲဒီ ျမက္ခင္းေပၚကဟာေတြေတာ့ မစားပါနဲ႔ အဘြားအိမ္ထဲမွာ စိုက္ထားတာ ရွိတယ္ လိုခ်င္တဲ့ အခ်ိန္လာယူပါ” လို႔ လာေျပာပါေတာ့တယ္။ အဲဒီလိုေျပာၿပီး ေနာက္တေန႔မွာ သူ႔အိမ္ေရွ႕က ျမက္ခင္းကိုရွင္းထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ နားလည္ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ကို လမ္းေဘးျမက္ခင္းေပၚက ျမင္းခြာရြက္ေတြ မစားေစခ်င္တဲ့ ေစတနာပါ။ ဗိုလ္ပီကေတာ့ ခပ္ၿပံဳးၿပံဳးနဲ႔ “ကြ်န္ေတာ္တို႔ အခင္းေလး ပ်က္သြားၿပီဗ်” လို႔ ေျပာပါတယ္။
တစ္ညေနမွာေတာ့ ဗိုလ္ပီ ျမင္းခြာရြက္ ႏႈတ္ေနတုန္း အဲဒီအိမ္က အဘြားႀကီးတစ္ေယာက္ ထြက္လာၿပီး “သားရယ္ အဲဒီ ျမက္ခင္းေပၚကဟာေတြေတာ့ မစားပါနဲ႔ အဘြားအိမ္ထဲမွာ စိုက္ထားတာ ရွိတယ္ လိုခ်င္တဲ့ အခ်ိန္လာယူပါ” လို႔ လာေျပာပါေတာ့တယ္။ အဲဒီလိုေျပာၿပီး ေနာက္တေန႔မွာ သူ႔အိမ္ေရွ႕က ျမက္ခင္းကိုရွင္းထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ နားလည္ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ကို လမ္းေဘးျမက္ခင္းေပၚက ျမင္းခြာရြက္ေတြ မစားေစခ်င္တဲ့ ေစတနာပါ။ ဗိုလ္ပီကေတာ့ ခပ္ၿပံဳးၿပံဳးနဲ႔ “ကြ်န္ေတာ္တို႔ အခင္းေလး ပ်က္သြားၿပီဗ်” လို႔ ေျပာပါတယ္။
ကြ်န္ေတာ္တို႔ အခန္းရဲ႕ေနာက္မွာ ပိန္းပင္ေတြနဲ႔ ျမက္ပင္ေတြ ေရာေႏွာေပါက္ေနတဲ့ ပိန္းေတာႀကီး ရွိပါတယ္။ အဲဒီအထဲမွာ ကန္စြန္းရြက္ေတြ ဟိုနားတစ္စု ဒီနားတစ္စု ေပါက္ေနပါတယ္။ အိမ္ေရွ႕ အခင္းေလး အဖ်က္ခံ လိုက္ရတဲ့ ဗိုလ္ပီနဲ႔၊ ကြၽန္ေတာ္နဲ႔ အတူေနတဲ့ ပညာဒါနက ေက်ာင္းသားေလးက အဲဒီ ကန္စြန္းရြက္ေတြကို မ်က္စိက်လာပါေတာ့တယ္။ ေန႔တုိင္းဆင္း၊ ဆင္းခူးေနတာေတြ႕ေနရတဲ့ ေဘးအခန္းက လူေတြက တရက္ဗိုလ္ပီတို႔ ဆင္းခူးေနတုန္း နင္တို႔ အဲဒါဘာလုပ္ဖို႔ ခူးေန
တာလဲလို႔ လွမ္းေမးပါတယ္။ ဗိုလ္ပီ ျပန္ေျဖတာရွင္းပါတယ္။ “အဆိပ္ေျဖတယ္ဆိုလို႔ စားဖို႔ပါ´ တဲ့။
တာလဲလို႔ လွမ္းေမးပါတယ္။ ဗိုလ္ပီ ျပန္ေျဖတာရွင္းပါတယ္။ “အဆိပ္ေျဖတယ္ဆိုလို႔ စားဖို႔ပါ´ တဲ့။
တစ္ညေနကြ်န္ေတာ္တို႔အဖြဲ႕ ႏုိင္ငံေရးပြဲတစ္ခုရွိလို႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ထဲကို သြားပါတယ္။ အဲဒီပြဲက အျပန္မွာ ေနာက္က်လို႔ ညဆယ္နာရီက်မွ ထမင္းစခ်က္ၾကရတယ္။ ဆီကုန္ေနတာေတြ႕လို႔ ဟင္းအတြက္ အေရွ႕က ေစ်းဆိုင္မွာ ၾကက္ဥသြား၀ယ္တဲ့ ကိုကိုေမာင့္ကို ကြ်န္ေတာ္ကသူ ့မွာပိုက္ဆံရွိေသးရင္ ဆီပါ၀ယ္ခဲ့ဖို႔ အခန္းေရွ႕ကေန လွမ္းေအာ္လိုက္ပါတယ္။ သူက ေငြမရွိေတာ့ေၾကာင္း ေျပာပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ အျပန္အလွန္ ေျပာေနသံကို ၾကားတဲ့ဆိုင္ရွင္က ၾကက္ဥတစ္ခါ ေၾကာ္စာဆီကို သူ႔ဆိုင္ကေနပဲ ေပးလိုက္ပါတယ္။ ေနာက္အျဖစ္အပ်က္တစ္ခုကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔ တျပည္ခ်င္း
၀ယ္စားေနက် ဆန္ကုန္သြားလို႔ ဗိုလ္ပီနဲ႔ ရာျပည့္ဆိုတဲ့ ေက်ာင္းသားတေယာက္နဲ႔ ဆန္သြား ၀ယ္ပါတယ္။ ဆန္ဆိုင္ေရာက္တဲ့အခါမွာ တျပည္ ေျခာက္ရာတန္ဆန္ရွိလားလို႔ ေမးေတာ့ ဆိုင္ရွင္က ရွစ္ရာတန္ဆန္ရွိတယ္ ယူမလားလို႔ ျပန္ေမးပါတယ္။ အဲဒါနဲ႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ရဲေဘာ္ႏွစ္ေယာက္က ေျခာက္ရာတန္ပဲ ယူမယ့္အေၾကာင္း ေျပာလိုက္ပါတယ္။ အဲဒီမွာ ဆိုင္ရွင္ျပန္ေျပာလိုက္တဲ့ စကားေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ရဲေဘာ္ႏွစ္ေယာက္ ေအာင့္သက္သက္နဲ႔ ျပန္လာခဲ့ရပါတယ္။ ဆိုင္ရွင္ ျပန္ေျပာတာက `ေၾသာ္… ငွက္ေကြ်းဖို႔လားတဲ့´…။ အဲဒီ အေၾကာင္း (ရ. တ. က. သ) က တျခား ေက်ာင္းသားေတြကို ဟာသအျဖစ္ ျပန္ေျပာျပေတာ့သူတို႔ ရယ္ၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေနာက္ေန႔ ေတြမွာ `အိုးေ၀´စာၾကည့္တိုက္ကို လာတဲ့အခါ သူတို႔ လက္ထဲမွာ ကိုယ္စီကိုယ္စီပါလာတဲ့ ဆန္ထုပ္ေလးေတြ ယူလာေပးၾကပါတယ္။
၀ယ္စားေနက် ဆန္ကုန္သြားလို႔ ဗိုလ္ပီနဲ႔ ရာျပည့္ဆိုတဲ့ ေက်ာင္းသားတေယာက္နဲ႔ ဆန္သြား ၀ယ္ပါတယ္။ ဆန္ဆိုင္ေရာက္တဲ့အခါမွာ တျပည္ ေျခာက္ရာတန္ဆန္ရွိလားလို႔ ေမးေတာ့ ဆိုင္ရွင္က ရွစ္ရာတန္ဆန္ရွိတယ္ ယူမလားလို႔ ျပန္ေမးပါတယ္။ အဲဒါနဲ႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ရဲေဘာ္ႏွစ္ေယာက္က ေျခာက္ရာတန္ပဲ ယူမယ့္အေၾကာင္း ေျပာလိုက္ပါတယ္။ အဲဒီမွာ ဆိုင္ရွင္ျပန္ေျပာလိုက္တဲ့ စကားေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ရဲေဘာ္ႏွစ္ေယာက္ ေအာင့္သက္သက္နဲ႔ ျပန္လာခဲ့ရပါတယ္။ ဆိုင္ရွင္ ျပန္ေျပာတာက `ေၾသာ္… ငွက္ေကြ်းဖို႔လားတဲ့´…။ အဲဒီ အေၾကာင္း (ရ. တ. က. သ) က တျခား ေက်ာင္းသားေတြကို ဟာသအျဖစ္ ျပန္ေျပာျပေတာ့သူတို႔ ရယ္ၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေနာက္ေန႔ ေတြမွာ `အိုးေ၀´စာၾကည့္တိုက္ကို လာတဲ့အခါ သူတို႔ လက္ထဲမွာ ကိုယ္စီကိုယ္စီပါလာတဲ့ ဆန္ထုပ္ေလးေတြ ယူလာေပးၾကပါတယ္။
ဒီအျဖစ္အပ်က္ေတြဟာ ကြ်န္ေတာ္ ျပည္သူ႔ေမတၱာ ခံယူရရွိေအာင္ တမင္တကာ ဇာတ္နာေအာင္ ေရးျပေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘုရားေပးေပး၊ က်မ္းေပးေပး ကြ်န္ေတာ္သစၥာဆိုရဲပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္နဲ႔ အတူေနေနတဲ့ ေက်ာင္းသားရဲေဘာ္ေတြ သက္ေသရွိပါတယ္။ ရန္ကုန္ေတာင္ပိုင္းခရုိင္က (ဗ. က. သ) ေတြ သက္ေသရွိပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ တေယာက္ျခင္းစီဟာ ကိုယ့္အိမ္မွာ ကိုယ့္မိဘေတြနဲ႔ အတူတူေနမယ္ဆိုရင္ ေကာင္းေကာင္းေန၊ ေကာင္းေကာင္း စားၿပီး ေကာင္းေကာင္း ၀တ္ႏုိင္ပါတယ္။ မုန္႔ဖိုးဆိုလည္း ကိုယ္တစ္ေယာက္စာ အတြက္ကေတာ့ ဘယ္မွမသြား၊ ဘာအလုပ္မွ မလုပ္ရင္ ေလာက္ငရုံမက ပိုလွ်ံပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ဘာေၾကာင့္ အခုလို ဒုကၡခံျပီး ဒီအလုပ္ေတြကို လုပ္ေနရပါသလဲ…။ အေျဖကေတာ့ ရွင္းရွင္းေလးပါ။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ႏုိင္ငံအတြက္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ျပည္သူေတြအတြက္ တာ၀န္ေက်ခ်င္လို႔ပါ။ (ဗ. က. သ) ဆိုတဲ့ သမိုင္းႀကီးခဲ့တဲ့ ေက်ာင္းသားအဖြဲ႕အစည္းႀကီး အခုထက္ပိုျပီး စည္ပင္ ႀကီးထြားေစခ်င္လို႔ပါ။ (ဗ. က. သ) ကို ခ်စ္လို႔ပါ။ ယံုၾကည္လို႔ပါ။ ဆရာဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ရဲ႕ ေျပာစကားအရ ေျပာရရင္ ေခတ္က ကြ်န္ေတာ္တို႔ ပုခံုးေပၚ တင္ေပးလိုက္တဲ့ သမိုင္းေပး တာ၀န္ကို ေၾကပြန္ခ်င္လို႔ပါ။ ကြ်န္ေတာ္တို႔လိုပဲ တျခားခရုိင္ေတြက (ဗ. က. သ) ရဲ႕ ေက်ာင္းသား ရဲေဘာ္ေတြလည္း ေခတ္ေနာက္ ျပန္ခ်င္ေနတဲ့ အာဏာပိုင္တစ္ခ်ိဳ႕ရဲ႕ ဖိအားေပးၿခိမ္းေျခာက္ ေခၚယူ ေမးျမန္းမႈေတြကို ရင္ဆိုင္ၿပီး အခုလို ဒုကၡေတြ တဖက္နဲ႔ (ဗ.က.သ) အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ႀကီး ေရရွည္ တည္တံ့ေအာင္၊ ႏုိင္ငံအႏွံ႔ ေပၚထြန္းလာေအာင္ ႀကိဳးစားေနၾကတာပါ။ ဆက္လက္ၿပီးလည္း ႀကိဳးစား ရပ္တည္ေနၾကဦးမွာပါ။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ရဲ႕ သမိုင္းကို အရုိင္းမခံပါဘူး။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ရဲ႕ မိဘျပည္သူေတြ ကိုလည္း ဘယ္သူမွ ႏွိပ္စက္တာ မခံေစရပါဘူး။ ဒါကြ်န္ေတာ္တို႕ရဲ႕ စိတ္ဓာတ္နဲ႔ ေစတနာပါ။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ (ဗ.က.သ) ေတြရဲ႕ သစၥာပါ။ ဒီေလာက္ ေရးျပရရင္ ကြ်န္ေတာ္ဘာကို ဆိုလိုတယ္ ဆိုတာကို စာဖတ္သူတိုင္း သေဘာေပါက္မွာပါ။ ကြ်န္ေတာ္ရဲ႕စာဟာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ေက်ာင္းသားထု ျပန္လည္ ညီၫြတ္ေရးအတြက္ေရာ (ဗ.က.သ) မ်ားအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ေရရွည္တည္တံ့ေရးအတြက္ပါ အုတ္တခ်ပ္၊ သဲတပြင့္ ျဖစ္ခဲ့ရင္ ကြ်န္ေတာ္ဒီစာကို ေရးရက်ိဳး နပ္ပါၿပီ။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ အကြဲကို ေခ်ာင္းေနတဲ့က်ားေတြ ရွိတယ္ဆိုတာကို ဘယ္ေတာ့မွ မေမ့ပါနဲ႔။ ကြ်န္ေတာ့္ရဲ႕ စာကို ဗုဒၶၶေဟာၾကားခဲ့တဲ့ အဆံုးအမေလးတစ္ခုနဲ႔ အဆံုးသတ္ပါ့မယ္။ “သူတပါး၏ မ်ားစြာေသာအက်ိဳးစီးပြား အတြက္ေၾကာင့္ မိမိ၏ အက်ိဳးစီးပြားကို အနည္းငယ္မွ် မဆုတ္ယုတ္ေစရာ၊ မိမိအက်ိဳးစီးပြားကိုသိ၍၊ မိမိအက်ိဳးစီးပြားကို တိုးပြားေအာင္ ေလ့က်က္ အားထုတ္ရာ၏” အတၱဒတၳေတၳရ၀တၳဳ။ ေက်ာင္းသားရဲေဘာ္မ်ား အားလံုး (ဗ.က.သ) ရဲ႕ အက်ိဳးစီးပြားကို တိုးပြားေအာင္ အားထုတ္ ႏုိင္ၾကပါေစ။
တြဲဖက္အတြင္းေရးမႉး
ဗဟိုလုပ္ငန္းေကာ္မတီ
ဗမာႏုိင္ငံလံုးဆိုင္ရာေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ားအဖြဲ႕ခ်ဳပ္
No comments:
Post a Comment