အႏွစ္ တရာက ေအာက္ျပည္ ေအာက္သား စာနယ္ဇင္းသမား

မႏၲေလး က်ေနာ္တုိ႔ အျပထဲတြင္ တေခတ္တည္း ေပၚခဲ့ေသာ ထင္ရွားသူ ေလးေယာက္မွာ ၁၉၆၉ တြင္ ဇာတ္ဆရာ ေရႊမန္းတင္ေမာင္မွ စ၍ ၁၃ ႏွစ္စီျခားၿပီး ဆုံးပါးဖူးရာ ေနာက္ဆုံး ကြယ္လြန္သူမွာ က်ေနာ့္ အဘြား (၂၀၀၈ ခု) ျဖစ္ပါသည္။ 

၁၉၈၂ တြင္ အဘိုး ဆုံးစဥ္က က်ေနာ္ မွတ္မိသမွ်မွာ ဧည့္ခန္း ေထာင့္တြင္ ပုံထားေသာ လြမ္းသူ႔ ပန္းေခြမ်ားႏွင့္ လူတရုံးရုံးပင္ ျဖစ္သည္။ အေပၚထပ္ ဝရံတာ အလံတုိင္မွေနၿပီး အိမ္ေရွ႕က ထြက္သြားေသာ အသုဘကားတန္း ရွည္ႀကီးကုိ ေဆြမ်ိဳး တေယာက္ေယာက္ လက္ေပၚမွ ေန၍ ေငးၾကည့္ ခဲ့မိသည္သာ အဘိုးႏွင့္ ပတ္သက္ ၿပီး မွတ္မိသမွ် အပုိင္းအစ ျဖစ္ပါ၏။ ထုိ႔ေနာက္ အဘြား မဆုံးခင္က ကားႏွင့္ တေနရာသြားရင္း ေဆးရုံေဘးက ျဖတ္သြား ရာတြင္ “ဒါ မင္းအဘိုး ဆုံးတဲ့ အေဆာင္”ဟု ခြဲစိတ္ရုံ (၂)ကုိ ျပဖူးသျဖင့္ ေနရာအတိ အက် အေမ့ကုိ ေမးၾကည့္ ခဲ့ပါသည္။ ထုိခြဲစိတ္ရုံႏွင့္ သံဃာ့ေဆးရုံ အေပၚထပ္ ကူးသည့္ ေဆာင္ကူး တံတားထိပ္ ေထာင့္ခ်ိဳးက အဘိုးဆုံးသည့္ ခုတင္ေနရာမွာပင္ ေနာက္ဆုံးႏွစ္ ေဆးေက်ာင္းသား အျဖစ္ က်ေနာ္ စာသင္ဖူး လူနာေက့စ္ ယူခဲ့ဖူးပါသည္။

သူႏွင့္ ပတ္သက္သမွ် မိသားစုတြင္ အဓိက ေျပာျပေလ့ ရွိသူမ်ားမွာ အဘြားႏွင့္ အေမျဖစ္ပါ၏။ အဘြားတြင္ သူ႔စံျပ လင္ကုိ ပမာျပကာ ေျမးေတြ လိမၼာေရးျခား ရွိေစဖို႔ ဗ်ဴဟာစုံ ရွိပါသည္။ “မင္းတုိ႔ အဘိုးက အရက္တုိ႔ ေဆးလိပ္တုိ႔ ဆုိ တာ အနံ႔ေတာင္ခံတာ မႈတ္ဘူး၊ ဖဲရုိက္တာ ေလာင္းကစားတာ မ်ားကုိ အခ်ိန္ျဖဳန္းတဲ့ အလုပ္ဆုိၿပီး အင္မတန္ စက္ဆုပ္ တာ ကလား၊ မင္းတုိ႔ စာေရးရင္ စာၾကြားေတြ၊ အသိမ္ အဖ်င္း၊ တက္ေထာင္ ေမာင္းနင္းေတြ မေရးေလနဲ႔၊ မင္းတုိ႔ အဘိုးဟာ အေနအထုိင္ အေရးအေျပာ အင္မတန္ ရည္မြန္ ေျပျပစ္တာ” စသျဖင့္ သက္ထက္ဆုံး သြန္သင္ေပးခဲ့ပါ သည္။

ေဒါက္တာတန္ဂြမ္ေလ်ာင္ကုိ အေဖာ္စပ္ၿပီး အဘိုး အင္းလ်ား ေဟာလ္ပါလာတြင္ သူ႔ကုိ စေတြ႔စဥ္က အဘိုး လက္ ေခ်ာင္းေလးေတြကုိ သူ႔လက္ႏွင့္ယွဥ္ကာ ရွက္မိပုံ၊ ေနာက္အိမ္ေထာင္က်မွ ထုိလက္ကေလးေတြက ျခင္ေထာင္ႀကိဳးပင္ မခ်ည္တတ္သျဖင့္ သူပဲ အလုပ္ရွဳပ္ရပုံ၊ အဘိုးကုိ ဖမ္းထားစဥ္က ဦးေက်ာ္ၿငိမ္းႏွင့္ မည္သုိ႔ အခ်ီအခ်ေျပာရပုံ စသည့္ ေရွးျဖစ္ေဟာင္းတုိ႔ကုိ မီးပ်က္ေသာ ေႏြညမ်ားတြင္ ဝရံတာေပၚက ကြပ္ပ်စ္ႀကီးေပၚ ၌ ေျမးေတြကုိ ယပ္ေတာင္ တဖ်ပ္ ဖ်ပ္ခတ္ေပးရင္း ေျပာျပသံမ်ားကုိ ၾကားေယာင္ဆဲ ျဖစ္ပါသည္။
သူေရးသည့္စာ အေတာ္မ်ားမ်ားတြင္ ဦးလွသာရွိရင္ ဘယ္လုိေျပာမွာဆုိသည္က ပါတတ္စၿမဲ။ အေမကလည္း မင္းတုိ႔ အဘိုးက သူမ်ားတကာကုိ အင္မတန္ ကူတတ္သနားတတ္တာကအစ ဘုရားတရားၾကည္ညိဳပုံ၊ ေျမးေတြကုိ သံေယာ ဇဥ္ ႀကီးလွ၍ ဆုံးခါနီးတြင္ ကေလးေတြကုိ ေဆးရုံေခၚမသြားပုံမ်ားကုိ ေျပာျပရင္း ေဖေဖ သာရွိရင္ ငါ့သားစာေရးတာ အင္မတန္ ဝမ္းသာအားေပးမွာဟု ဆုိတတ္ပါ၏။ 
ေနာက္ ရန္ကုန္ေရာက္သည့္အခါ သြင္ရုံအနီးတဝုိက္၊ ၃၇လမ္းထဲ စသျဖင့္ အဘိုး လူပ်ိဳဘဝက သခင္ဇင္၊ သခင္အုန္း ျမင့္တုိ႔ႏွင့္ ႀကီးပြားေရးမဂၢဇင္းထုတ္ခဲ့သည့္ တုိက္ခန္းေတြကုိ မွန္းၾကည့္မိပါသည္။ ထုိ႔ေနာက္ စကၤာပူ၊ ဂ်ကာတာ စ သျဖင့္ သူေရာက္ခဲ့ရာေနရာေတြ ေရာက္ေလတုိင္း သူ႔ကုိ အမွတ္ရေနမိသည္။
တုိက္တုိက္ဆုိင္ ေဘာေရာဗုေဒၶါဘုရားႀကီး ေရာက္ေသာေန႔က သူဆုံးတာ ၂၄ႏွစ္ျပည့္သည့္ေန႔ျဖစ္ရကား သူဓာတ္ပုံ ရုိက္ခဲ့သည့္ ေစတီေထာင့္မွာပင္ အမွတ္တရ ဓာတ္ပုံရုိက္ကာ အဘြားကုိျပခဲ့ပါသည္။
လန္ဒန္တြင္လည္း သူတုိ႔ သတင္းစာမစ္ရွင္နဲ႔လာစဥ္က တည္းရာ ဟုိက္ပတ္ပန္းျခံေဘးက ေဒၚခ်က္စတာ ဟုိတယ္ နားျဖတ္တုိင္း သူ႔ကုိ ေအာက္ေမ့မိသည္ခ်ည္း ျဖစ္သည္။
Facebook တြင္ ရုရွား၊ဂ်ပန္က မိတ္ေဆြမ်ား ရင္ျပင္နီ၊ ကမာကူရားရုပ္ပြားေတာ္ႀကီးစသည့္ သူေရာက္ခဲ့ရာ အထင္ကရ ေနရာမ်ားတြင္ ရုိက္သည့္ အယ္လ္ဘမ္မ်ားကုိေတြ႔တုိင္း သြားၾကည့္ခ်င္စိတ္က ထိန္းမရပါေပ။
(၂)
စင္စစ္ က်ေနာ္တုိ႔ ငယ္စဥ္က အဘိုးပုံျပင္ေတြႏွင့္ ၾကီးခဲ့ရသည္မဟုတ္ပါ။ ၁၉၈၄ မီးႀကီးတြင္ စာအုပ္ဂုိေဒါင္ ပါသြား သျဖင့္ စာအုပ္ဗီရုိထဲက တုိက္ထုတ္စာအုပ္ေတြမွာ ကေလးေတြအတြက္ မဟုတ္ေပ။ နယ္တြင္ ေကာမစ္ ကာတြန္းမ်ား ဖတ္ရင္း သမုိင္း၊ ဗုဒၶဝင္၊ ဝတၳဳ စသျဖင့္ စာအုပ္ႀကီးေတြကုိ မမီ့တမီ ဆြဲဖတ္ရင္း စာပါး ဝခဲ့ရပါသည္။ ဆယ္ေက်ာ္သက္ မႏၲေလး ျပန္ေနမွ စာအုပ္ေဟာင္းေတြ ယူဖတ္ရင္း ဆုံးေလၿပီျဖစ္ေသာ အဘိုးကုိ ျပန္ေတြ႔ရသည္။

ေနာက္ ဆယ္တန္း အၿပီး
၃ ႏွစ္ေလာက္ ေယာင္ေတာင္ေတာင္ ျဖစ္ေနခ်ိန္တြင္ ပုံႏွိပ္စက္ ထပ္ခုိးေပၚမွ လူထု သတင္းစာ ေဟာင္းေတြ စုခ်ဳပ္ထား သည့္ စာအုပ္ မည္းမည္းႀကီး ေတြကုိ ျပန္လွန္ မိခ်ိန္တြင္ သူ႔လက္ရာ သူ႔စိတ္ကူး သူ႔အသံေတြကုိ ပုိသိလာရ ပါသည္။ သူသည္  လက္ဝဲသတင္းစာဆရာ ဆိုေသာ္ျငား သတင္းစာကုိ ႏုိင္ငံေရး ပုိစတာ သာသာ တဖက္ေစာင္းနင္း မထုတ္ေဝ ခဲ့ပါ။ စာေပ၊ ယဥ္ေက်းမွဳ၊ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး၊ လူမွဳေရး စသည့္ ျပည္သူ႔ ဘဝကုိ တုိးတက္ ေစမည့္ အေရး ဟူသမွ် ကုိ ကြ်မ္းက်င္သည့္ ကေလာင္ရွင္မ်ား စုံလင္ စြာႏွင့္ တင္ဆက္ ခဲ့သည္။
ႏုိင္ငံေရးပါမွ သတင္း မွတ္သည့္ အစြန္းႏွင့္ ႏုိင္ငံေရး ကင္းသည္ဟု အထင္ခံလို၍ (တနည္း ဉာဏ္အေျမာ္ အျမင္ မရွိ ၍) ၾကံဖန္ၿပီး ၾကားေန ျပျခင္း အစြန္း ႏွစ္ဘက္လုံးကုိ ၾကဥ္ၿပီး ျပည္သူအမ်ား ေကာင္းက်ိဳး ခ်မ္းသာ ရစရာ တုိင္းျပည္ တြင္ စစ္မက္ ကင္းရွင္းၿပီး ဘယ္ႏုိင္ငံ ဘယ္အုပ္စု ကုိမွ ေမွ်ာ္မေန ရသည့္ ေၾကာက္မေန ရမည့္ လြတ္လပ္ေရး စစ္စစ္ ကုိ ခံစားႏုိင္စရာ ႏုိင္ငံေရး အေနအထား တရပ္ ေပၚထြက္ လာေရးကုိသာ ေတာက္ေလွ်ာက္ ႏႈိးေဆာ္ လာခဲ့သည္။
ထုိသုိ႔ ေစတနာ မွန္ခဲ့ေသာ္ျငား အထက္ ဗမာျပည္တြင္ ကြန္ျမဴနစ္ အားေကာင္းတာ လူထုေၾကာင့္ဟု ဖဆပလ ထိပ္ သီးမ်ားက ယူဆခဲ့၍ မုိင္းခဲြ ဖ်က္ဆီးကာ အသက္ ရန္ရွာျခင္း၊ ခ်ိတ္ပိတ္ အာမခံ ေတာင္းျခင္း၊ အႀကိမ္ႀကိမ္ ဖမ္းဆီးျခင္း တုိ႔ျဖင့္ ၿဖိဳခြဲခဲ့ေလရာ ဖဆပလသာ သူ႔ကုိယ္တြင္း ပေယာဂ ဂုိဏ္းဂဏ စိတ္ျဖင့္ ဟက္တက္ကြဲၿပီး စစ္အုပ္စု ဝါးမ်ိဳမွဳကုိ ခံခဲ့ရကာ မည္မည္ရရ အေမြအႏွစ္ ျပစရာမက်န္ဘဲ ေပ်ာက္ကြယ္ ခဲ့ေလသည္။
လူထုသတင္းစာဟု လွဳပ္ရွားမေနေတာ့ေသာ္လည္း ေခတ္အဆက္ဆက္ အာဏာရွင္အဆက္ဆက္ေအာက္တြင္ တိတ္ ဆိတ္ေနရေသာ လူထုဘက္က အစဥ္ရပ္တည္သည့္ ႏုိင္ငံသားမ်ား၏ ႀကီးပြားတုိးတက္ေရးကုိသာ လုိလားေသာ သတင္းႏွင့္ စာေပအတတ္ကုိ လူထုစာအုပ္မ်ားမွတဆင့္ မီဒီယာစုံမွတဆင့္ လုိက္စား အသုံးခ်ကာ ျပည္ေကာင္းေအာင္ ေဆာင္ကာက်ိဳးလုိသည့္ မ်ိဳးဆက္အသစ္ ဂ်ာနယ္လစ္မ်ားႏွင့္ ပညာတတ္ ပညာမဲ့ လူငယ္မ်ားမွာ တေခတ္ၿပီး တေခတ္ ေပၚထြက္လာဆဲပါတည္း။

သတင္းသမားအမည္ခံတခ်ိဳ႕က သတင္းစာဆရာႏွင့္ စာေရးဆရာ နယ္ပယ္ခ်င္း မေရာစပ္ႏုိင္ဟု ေၾကာင္းက်ိဳးမဲ့ ေျပာ ဆုိသည္ကုိ နားႏွင့္ဆက္ဆက္ ၾကားခဲ့ဖူးပါသည္။ ရသမေရးတတ္ရင္ စာေရးဆရာမဟုတ္ဆုိေသာ သုံးသပ္ခ်က္မ်ိဳး လည္း ကမၻာေက်ာ္ျမန္မာမ တေယာက္ထံက ထြက္ခဲ့ဖူးသည္ျဖစ္ရာ ဤသုိ႔ အေလဏေတာ ေျပာဆုိသူမ်ားက ယခု ေခတ္ ျမန္မာျပည္ကုိ သတင္းႏွင့္ စာေပဘက္က ေခါင္းေဆာင္ေန သည္ ဆုိလွ်င္ တုိင္းျပည္တြင္ ႀကီးစုိးေနေသာ ဆင္ ျခင္တုံတရားကင္းမဲ့သည့္ တယူသန္ ေတြးေခၚသည့္အေလ့မ်ား၏ လက္သည္အျဖစ္ ထုိပုဂၢိဳလ္မ်ားကုိ စာရင္းသြင္း ေလာက္ပါသည္။

အဘိုးအတြက္ကား မဂၢဇင္း၊ ဂ်ာနယ္၊ သတင္းစာ၊ စာအုပ္ဆုိသည္မ်ားမွာ သူေရးလုိျပန္႔ပြားလုိသည္တုိ႔ကုိ သယ္ေဆာင္ သည့္ ယာဥ္သာျဖစ္၏။ ေဆာင္းပါး၊ ေပးစာ၊ ဝတၳဳ၊ ေခါင္းႀကီး၊ သတင္းစာေကာ္လံ၊ ပုံျပင္၊ သမုိင္းက်မ္း၊ ျပန္ေျပာင္း ေျပာခ်က္ကုိ မွတ္တမ္းတင္ျခင္း ၊ သတင္းျဖတ္စ စုစည္းမွဳ၊ ေဟာေျပာခ်က္ စသည္ျဖင့္ ေရးသားမွဳပုံသ႑ာန္ မ်ိဳးမည္ အေတာ္မ်ားၿပီး ေရးသမွ်လုိလုိလည္း ေအာင္ျမင္သည္ကုိ ေတြ႔ရသည္။ ေျပျပစ္ႏူးညံ့ၿပီး ဟာသအရႊန္းညွပ္တတ္ေသာ၊ ထက္သန္ေသာ ေစတနာႏွင့္ အမ်ားအက်ိဳး ႏႈိးေဆာ္မႈကုိ ခံစားႏုိင္ေသာ အေရးအသားပါေပ။ ထုိထက္ အဘိုးသည္ သတင္းစာႏွင့္ အခ်ိန္ကုန္သြား၍ ဘာစာမွ ေကာင္းေကာင္းကန္းကန္း ခ်န္မထားႏုိင္ခဲ့ဆုိေသာ သတင္းသမားမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ သတင္းစာမိတ္ကုိ အေျချပဳပီး ရုိးရာပုံျပင္စုေဆာင္းျခင္း၊ လူမွဳစီးပြားသမုိင္းႏွင့္ ျပႆနာဇာစ္ျမစ္ ေဖြရွာ ေလ့ လာ ေရးသားျခင္း (Investigative Reporting) (ဥပမာ ဘိန္းျဖဴသမား အမွားကမၻာ၊ စားစရာဆန္) လုပ္ခဲ့သူျဖစ္သည္။

ေခ်ာင္ထဲတြင္ အမႈိက္ျဖစ္ေနသည့္ စာနယ္ဇင္းအေဟာင္းမ်ား၏ အဖုိးတန္ပုံကုိ သိေသာေၾကာင့္ သတင္းစာ မ်ားေျပာ တဲ့ စစ္အတြင္းဗမာျပည္လုိ ရည္ညႊန္းစာအုပ္ေကာင္း၊ သူ႔စာေတြကေျပာတဲ့ သိပၸံေမာင္ဝ ကဲ့သုိ႔ စာေပညြန္႔ေပါင္းက်မ္း ေပမီေဒါက္မီမ်ိဳးေတြ ထြက္ေပၚလာခဲ့သည္။ ခုေခတ္ ျမန္မာမီဒီယာတြင္ အႀကိဳက္ေတြ႔ ေနၾကသည့္ စကက္ခ်္ေခၚ အည တရ ရုပ္ပုံလႊာမ်ိဳးကုိ ဟုိႏွစ္ငါးဆယ္ေက်ာ္က အဘိုး၏ ေထာင္ႏွင့္လူသား တြင္ ဖတ္ရႈႏုိင္သည္။
(၃)
အဘိုးတုိ႔ေခတ္ ဒုိ႔ဗမာမ်ိဳးဆက္မ်ားသည္ သူ႔ကြ်န္ဘဝမွ လြတ္ေရး၊ ကုိယ့္တုိင္းျပည္ထဲတြင္ ေအာက္က်လွသည့္ တုိင္း ရင္းသားတုိ႔၏ စီးပြားေရးအေျခကုိ ျမွင့္တင္ေရးဆုိသည့္ ႏုိင္ငံေရးအျမင္ကုိ စာသင္ေက်ာင္းႏွင့္ သတင္းစာ၊ လူငယ္ လႈပ္ရွားမႈမ်ားတြင္ ရရွိခဲ့ၾကသည္က မ်ားပါသည္။

သတင္းစာေတြေၾကာင့္ လြတ္လပ္ေရးရတာဟု ထြန္းေန႔စဥ္ဦးထြန္းေဖဆုိဖူးသကဲ့သုိ႔ လူငယ္မ်ားႀကီးပြားေရး အသင္း ေၾကာင့္ ႀကီးပြားေရးဦးလွ၊ ေမာင္ထင္၊ ဦးတင့္ေဆြ စသည့္ တုိင္းျပည္ျပဳပုဂၢိဳလ္မ်ား ေပၚလာခဲ့သည္ မဟုတ္ပါလား။ သုိ႔ အတြက္ လက္ရွိဖိႏွိပ္မႈမ်ားေအာက္မွာပင္ ရသည့္ေနရာတြင္ လူငယ္တုိ႔စုစည္းမႈ၊ ပညာ သုတဖလွယ္မႈမ်ား တုိးပြားရင့္ က်က္လာေအာင္ လူႀကီးလုပ္ေနသူမ်ားက ခ်ီးေျမွာက္ထုိက္ပါသည္။

ထုိထက္ ထက္သန္မွန္ကန္ေသာ ႏုိင္ငံေရးခံယူခ်က္၊ ယထာဘူတက်က် ေတြးေခၚတတ္ေသာ အေလ့အထ၊ လူေရးလူ စ ရင့္က်က္ျပည့္ဝမႈ စသည့္ လူေတာ္လူျမတ္တုိ႔၏ အမူအက်င့္တုိ႔ကုိ ခံယူက်င့္သုံးတတ္သည့္ ျမန္မာလူငယ္မ်ား ေပၚထြက္လာေစရန္ မီဒီယာဆုိေသာ ဌာနမ်ားက အထူးအားစုိက္သင့္ပါသည္။

“လူတလုံး သူတလုံး”ဆုိသည့္စကားမွာ အဘိုးလက္သုံးျဖစ္ပါသည္။ သူ႔ဘဝေႏွာင္းပုိင္းကာလတြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ မတည္ၿငိမ္ ဆုတ္ယုတ္မႈ၊ ေခတ္ေနာက္က် ျပတ္ေတာက္မႈ စသည္တုိ႔၏ ေလာင္းရိပ္မိေသာ လူငယ္မ်ားကုိ ထုိအေျခ အေနမွ ရုန္းထြက္ႏုိင္ေစရန္ ရည္သန္ၿပီး လူငယ့္အေရးတုိ႔ကုိ အားစုိက္ေရးသားေဟာေျပာခဲ့ပါသည္။


ယခုသူ႔အသက္ရာျပည့္ေသာ ကာလမ်ိဳးတြင္လည္း ျမန္မာသတင္းႏွင့္စာေပသမားမ်ားက ဦးလွတုိ႔ထက္ေတာ္ေသာ ထက္ေသာ လူငယ္မ်ိဳးဆက္သစ္မ်ားျဖင့္ တုိင္းျပည္ကုိ အားသစ္ေလာင္းကာ ဆင္းရဲတြင္းမွ ရုန္းတက္ဖုိ႔အေရးတြင္ ႀကီး စြာေသာ အကူအမျဖစ္ေစသင့္ပါလွသည္။     ။
-------------------------------------------------------------------------------
ဖဆပလရဲ႔ အၾကမ္းဖက္ဒီမုိကေရစ
written by ေဆြမ်ိဳး, January 22, 2010
၁၉၄၈ မတ္မွာ မီးခြက္မွဳတ္ သတင္းမွားထဲ့လုိ႔ ဆုိပီး သတင္းစာတုိက္ ၃ တုိက္ကုိ ျပည္ထဲေရး ဝန္ႀကီး ဦးေက်ာ္ျငိမ္း ေစခုိင္းခ်က္နဲ႔ ဆုိရွယ္လစ္ေတြက ပုဆိန္နဲ႔ ေပါက္တဲ့အမွဳ ျဖစ္တယ္။ ဖဆပလရဲ႔ မာစတာ ဘရိန္း ဂ်ာနယ္ေက်ာ္ ဦးခ်စ္ ေမာင္ရဲ႕ဇနီး မုဆုိးမ၊ ဖဆပလ ဘ႑ာေရး ဝန္ႀကီး ျမန္မာ့အလင္း ဦးတင္နဲ႔ ကုန္သြယ္ေရး ဝန္ႀကီးေဟာင္း၊ ၿဗိတိန္၊ ဆုိဗီယက္တုိ႔မွာ သံအမတ္လုပ္ခဲ့တဲ့ ဦးႏု အၾကံေပး ဦးအုန္းတုိ႔ မိတ္ေဆြ ေဒၚမမေလးပုိင္ ျပည္သူ႔ဟစ္တုိင္၊ ဦးေက်ာ္ ျငိမ္း ငယ္သူငယ္ခ်င္းအရင္း ဦးညိဳျမရဲ႕ အုိးေဝနဲ႔ ပထမဆုံး အမ်ိဳးသမီး သတင္းစာဆရာ အင္ဒီပင္းဒင့္ ေဒၚစန္းရဲ႕ စီးပြား ေရး သတင္းစာတုိက္ေတြပါ။ စက္တင္ဘာမွာ ႏုိင္ငံျခားေရး ဝန္ႀကီးေဟာင္း အရံတပ္ေတြရဲ႕ ဗုိလ္မွဴးခ်ဳပ္ တပ္မင္းႀကီး ဦးတင္ထြဋ္ကုိ (စစ္မျဖစ္ခင္ ရန္ကုန္တကၠသုိလ္ အဓိပတိ) သူပုိင္တဲ့ နယူးတုိင္းမ္စ္ေအာ့ဖ္ ဘားမား သတင္းစာတုိက္က အထြက္ ကားဗုံးနဲ႔ လုပ္ႀကံခံရပါတယ္။ ဒါ ဗုိလ္ေအာင္ႀကီး လက္ခ်က္ဆုိတဲ့ ေရးသားခ်က္လဲ ေတြ႔ဖူးပါတယ္၊ ရုတၱရက္ မေျပာႏုိင္လုိ႔ပါ။ ေအာင္ဗလေရးတဲ့ စာတအုပ္မွာ ဗမာ့ေခတ္ ဦးအုန္းခင္ကုိ ဗုိလ္ေနဝင္းက ဦးတင္ထြဋ္ ဘာ့ေၾကာင့္ ေသတာ ခင္ဗ်ား သိပါတယ္ဆုိပီး ၿခိမ္းေျခာက္ဖူးတယ္ ဆုိတယ္။ ဒီအမွဳက ခုထက္ထိ လက္သည္ မေပၚခဲ့ပါဘူး။ ဒါ ေၾကာင့္ ဖဆပလ ဆုိရွယ္လစ္ေတြနဲ႔ အေပါင္းပါ စစ္ဗုိလ္မ်ားဟာ အာဏာပုိင္ေတြနဲ႔ မည္မွ်နီးစပ္ ေစကာမူ မလုိလားတဲ့ သတင္းစာေတြဆုိရင္ အျပတ္ေခ်မွုန္းလုိတဲ့ ဝသီရွိတာ ထင္ရွားပါတယ္။ အင္တာဗ်ဴး တခုမွာ သခင္အုန္းျမင့္ ေျပာဖူး သလုိ “ကုိလွနဲ႔ မမမာတုိ႔က သည္းခံတတ္လုိ႔ သူတုိ႔ ျဖစ္ခဲ့တာေတြ လူမသိတာပါ” ဆုိတဲ့ စကားကုိပဲ သတိရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒုိင္းနမုိက္ရဲ႕ ေနာက္ဆက္တြဲ လူသတ္ရန္ ၾကံစည္မွဳဟာ စစ္အာဏာရွင္ အဆက္ဆက္ေခတ္ လူမသိ ျဖစ္ခဲ့ တာပါ။

အတြင္းသိ
written by ေဆြမ်ိဳး, January 21, 2010
ဝင္းလုိက္ ရုပ္ရွင္ရုံ ေရွ႔နားမွာ တအိမ္လုံးမွာ ရွိတဲ့ ကေလး လူႀကီး ၂အိမ္ေထာင္ကုိ တန္းစီပီး ပစ္သတ္ဖုိ႔ လုပ္ပါတယ္။ ဆြမ္းခံၾကြေနက် ဘုန္းႀကီးတပါး ကယ္လုိ႔ အသက္ လြတ္ပါတယ္။ ပီးမွ နန္းေတာ္ထဲ လုိက္ဖုိ႔ ေခၚေတာ့ လူႀကီး တေယာက္ပါမွ ဆုိပီး ေရႊဥေဒါင္း ထဲ့လုိက္ၾကတာပါ။ ေဒၚအမာ့ ညီမ ေယာက်္ားကလည္း ေမၿမိဳ႕ စစ္ေက်ာင္းက ေတာခုိသြားတဲ့ ဆရာပါ။ ဒီအေၾကာင္းေတြ ဦးဖုိးသံေခ်ာင္း ေရးတာ ျပန္ရွာဖတ္ပါ။
တုိက္ေပၚကေန ေသနတ္နဲ႔ လွမ္းပစ္ပါတယ္ဆုိပီး စစ္သားက ေျပာလုိ႔ “မဟုတ္ဘဲ မေျပာနဲ႔” ဆုိပီး ေဒၚအမာ ကုိယ္တုိင္ စစ္သား ေသနတ္ေျပာင္း ဆြဲကုိင္ပီး အိမ္ေပၚ လုိက္ျပတယ္လုိ႔ မဆုံးခင္ ေျပာဖူးပါတယ္။ ေခတၱေျမာက္ပုိင္း တုိင္းမွဴး ဗုိလ္မွဴးၾကင္ လက္မွတ္နဲ႔ လူထုတုိက္ကုိ ရဲေဘာ္ေတြ မေႏွာင့္ယွက္ဖုိ႔ လက္မွတ္လဲ ရွိပါတယ္။ ၾကည့္ရတာ ရန္ကုန္က ဆုိရွယ္လစ္ တပ္မွဴးေတြနဲ႔ ေခါင္းေဆာင္ တခ်ိဳ႔ လက္ခ်က္ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္၊ အသံထြက္တဲ့ သတင္းစာကုိ အေသအခ်ာ ရမယ္ရွာ အျပတ္ရွင္းဖုိ႔ ေနမွာပါ ။ မန္းေလးက တပ္ေလာက္က ဗဟုိ ဖဆပလ လူႀကီးေဟာင္း တေယာက္ကုိ ဒီ ေလာက္ထိ ၾကံဝံ့မယ္ မထင္ပါ။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆုိေတာ့ ေနာက္ပုိင္း ဦးလွ ေရြးေကာက္ပြဲဝင္ေရြးခံမွာစုိးလုိ႔ လုပ္ႀကံဖုိ႔ ၾကိဳးစားၾကဘူးတယ္လုိ႔ ဒီတုန္းက ဆုိရွယ္လစ္ ေခါင္းေဆာင္ ဦးၾကည္ျမ ျပန္ေျပာတာကုိ ဗုိလ္မွဴး ေအာင္သိန္း (ေရ) ေရးတာ လူထု ခ်စ္သမွ် လူထုဦးလွ ဒုတိယတြဲမွာလား ပါပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဦးႏုက ရန္ကုန္ ေျပာင္းလာပီး သူ႔ဆီမွာ ခင္မ်ိဳးခ်စ္ လင္မယားနဲ႔ အဂၤလိပ္- ျမန္မာ သတင္းစာ ထုတ္ဖုိ႔ ေျပာဖူးပါတယ္။ သူ႔လူေတြ ရမ္းတာကေန ကာကြယ္ေပး ခ်င္တာ တူပါရဲ႕။
 ေရႊဥေဒါင္း တသက္တာ မွတ္တမ္း ေရးတဲ့ အခိ်န္မွာ ၁၉၆၁ ေလာက္ ဆုိေတာ့ အိမ္ေစာင့္ အစုိးရ လက္ထက္ လူထုနဲ႔ တျခားလက္ဝဲ သတင္းစာတုိက္ေတြ ခ်ိတ္ပိတ္ ခံရတာ ျမသန္းတင့္၊ ေလထီး ဗုိလ္အုန္းေမာင္ စသူေတြ ကုိကုိးကြ်န္း ပုိ႔ ခံရတာ ျဖစ္ဖူးပီးပီ။ ဒါေၾကာင့္ ကြဲျပဲေနတဲ့ ပထစ လက္ထက္မွာ စစ္တပ္ အျငိဳအျငင္ မခံႏုိင္ပါဘူး။ လူထု သတင္းစာက ဖဆပလ အရံတပ္ ပ်ဴေစာထီး အေၾကာင္း ေရးလုိ႔ ေရႊဥေဒါင္း အဖမ္းခံရ၊ တုိက္ပိတ္ ခံရတာ ရာဇဝင္ ရွိပါတယ္။ ပီး ေတာ့ ၁၉၄၉မွာပဲ ရွဳမဝမွာ ေရႊမန္းျဖစ္ေထြ ဆုိပီး ဆရာႀကီး ဒီ အေၾကာင္းကုိပဲ ေရးတုန္းက လက္နက္ကုိင္ တစုက ဝင္ ဖ်က္စီးတယ္ပဲ ေရးရဲရွာပါတယ္။
because of the article of shweudaung
written by moe, January 20, 2010
လူထုတိုက္ကို မိုင္းခြဲတုန္းက လူထု သတင္းစာမွာ ပါခဲ့တဲ့ ဆရာႀကီး ေရႊဥေဒါင္းရဲ႕ စာေၾကာင့္ပါ။ ဆရာႀကီး ေရႊဥေဒါင္း လဲ အဲဒီ မိုင္းခြဲတဲ့ အခ်ိန္မွာ ႐ွိေနပါတယ္။ ဆရာႀကီးရဲ႕ တစ္သက္တာ မွတ္တမ္းမွာ ပါပါတယ္။

ဆရာႀကီး ေရႊဥေဒါင္း တစ္သက္တာ မွတ္တမ္းမွာ က်ေနာ္ ဖတ္မိသေလာက္ကေတာ့ ဖဆပလ က လူထုတိုက္ကို မိုင္းခြဲဖို႔ အမိန္႔ေပးတယ္ လို႔ ယူဆစရာ မေတြ႔ပါဘူး။ အဲဒီေန႔က အစိုးရ တပ္ေတြကို ဦးေဆာင္လာတဲ့ ဗိုလ္မွဴးက်င္ အမိန္႔နဲ႔ပဲ ခြဲလားေတာ့ မသိပါ။ ဖဆပလ နဲ႔ လူထု တိုက္ မသင့္မတင့္ ျဖစ္တာေ တြေတာ့ မွန္ပါတယ္။ “မိုင္းခြဲ ဖ်က္ ဆီးကာ အသက္ ရန္ရွာျခင္း“ လို႔ေတာ့ သံုးလို႔မရဘူး ထင္ပါတယ္။ လူေတြ အကုန္လံုးကို ထြက္ခိုင္းၿပီးမွ မိုင္းခြဲခဲ့တာပါ (ဆရာႀကီး ေရႊဥေဒါင္းက မိုင္းခြဲခံရတဲ့ အေဆာက္အဦး (တဲတန္းလ်ားၾကီး ထင္ပါတယ္) ရဲ႕ ေဘးမွာ ပက္လက္ ကုလားထိုင္နဲ႔ စာဖတ္ေနပါတယ္ )။ ျပီးေတာ့ စစ္တပ္ စခန္းခ်ေနတဲ့ နန္းေတာ္ထဲကို ဆရာႀကီးနဲ႔ လူထု ဦးလွ လိုက္ သြားရပါတယ္။

စာဖတ္သူေတြ အမွတ္မွားမွာ စိုးလို႔ ေထာက္ျပ တာပါ။ က်ေနာ္လဲ လူထုဦးလွရဲ႕ ေက်းဇူး နဲ႔ ဂုဏ္ သိကၡာကို အေလး အနက္ အသိအမွတ္ျပဳသူ တစ္ေယာက္ပါပဲ။

မုန္႔လင္မယား
written by Bookworm, January 20, 2010
Oscar Wilde's Ideal Husband ကုိ သံအမတ္ေဟာင္း ဦးေအာင္သန္႔ (သီလဝ)ျပန္တဲ့ စံျပလင္ ျပဇာတ္ဆုိတာ ရွိ တယ္။ ပီးေတာ့ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္ မမေလး သူလုိလူ အဖြင့္မွာ “မယ့္လင္သူျမတ္... ကား” ဆုိတဲ့ ကဗ်ာ တပုိဒ္ ရွိတယ္။ လင္မယား ဆုိတာ ခုေခတ္မွာ ရုိင္းတယ္ ထင္ရေပမဲ့ ေႏြးေထြးပီး အင္မတန္ ဗမာဆန္တဲ့ အသုံး အႏွဳန္းပဲ။ ေဇာ္ဂ်ီရဲ႔ “သူ႔မယား” ကုိ “သူ႔ဇနီး” လုိ႔ ျပင္ၾကည့္ေပါ့။ သိန္းေဖျမင့္- “သူတုိ႔လင္မယား ၃၄ႏွစ္” ကုိေရာ ျပင္သင့္သလား။ ဒါေၾကာင့္ စံျပခင္ပြန္း ဆုိရင္ စံျပေဆးရုံ၊ စံျပေစ်းႀကီး ဆုိတာေတြလုိ ေအးစက္စက္ႀကီး ျဖစ္သြားမယ္။
...
written by ႊThan Tun Ohn, January 20, 2010
ဆရာ ဘုိဘုိလန္းစင္ ခင္ဗ်ား
ျပည္တြင္းမွာ ထုတ္ေ၀ခဲ့ၿပီး ျဖစ္တဲ့ ဆရာႀကီး လူထုဦးလွနဲ႔ ဆရာမႀကီး လူထု ေဒၚအမာတုိ႔ အေၾကာင္း အေရးအသား အားလုံးမွာ စစ္အစုိးရရဲ႕ စာေပ စိစစ္ေရးေအာက္က ျဖတ္ရတာေတြ ခ်ည္းသာ ျဖစ္တာေၾကာင့္ သမုိင္းမွာ အေရးပါတဲ့ အခ်က္ အလက္ေတြ က်န္ရစ္ေနမယ္ ဆုိတာ မလြဲပါဘူး။ ဗမာႏုိင္ငံ သမုိင္းမွာ အေရးပါတဲ့ သူေတြ ျဖစ္တာေၾကာင့္ ဆရာႀကီးနဲ႔ ဆရာမႀကီးတုိ႔ရဲ႕ အေၾကာင္းကုိ ဆရာ တစ္ဦးတည္းပဲ ျဖစ္ေစ၊ ဦးေဆာင္ ကမကထ ျပဳၿပီးျဖစ္ေစ စာအုပ္ တစ္ေစာင္ တစ္ဖြဲ႕ စီစဥ္ ေစခ်င္ပါတယ္။
ေလးစားစြာ
သန္းထြန္းအုန္း
...
written by မေမ, January 20, 2010
ဘိုဘိုလန္းစင္ေရ လူထုဦးလွ နဲ. လူထု ေဒၚအမာ ဆိုတာ အမ်ား ျပည္သူ ျမတ္ႏိုးၾကတဲ. တိုင္းျပည္ရဲ. "ျပည္ေဆာင္ ရတနာ” ပါပဲ။ ဒီေဆာင္းပါးေလး အတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
“အဘြားတြင္ သူ႔စံျပလင္ကုိ ပမာျပကာ” မွာ “သူ႔စံျပလင္” အစား “သူ႕စံျပခင္ပြန္း” လို သုံးရင္ ပိုေကာင္းမယ္။

ေက်းဇူးၾကီးတဲ့ ဆရာၾကီး လူထုဦးလွ
written by kokyaw, January 19, 2010
လူထု ဦးလွ ေဒၚအမာ တို႕ဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ဂုဏ္ယူဖြယ္ ပညာရွင္ ေမာင္ႏွံလို႕ သတ္မွတ္ပါရေစ ဆရာၾကီးနဲ႕ ဆရာမ ၾကီးဟာ အားက် ေလးစားဖြယ္ အရည္အခ်င္း မွန္ကတ္တဲ့ ရည္တည္ခ်က္မ်ားဟာ လူငယ္ေတြ အတြက္ ေလးစားအား က် ၿပီး ေနာင္မ်ိဳးဆက္ အတြက္ပါ အတုယူဖြယ္ ျဖစ္ပါတယ္ လို႕ ျမင္မိပါတယ္
...
written by aaa, January 19, 2010
လူထုဦးလွ အေၾကာင္းကုိ ေဖၚျပၿပီး လူငယ္ေတြကုိ မွန္ကန္စြာ ေတြးေခၚ ၊ ေရးသား တတ္ေအာင္ အားေပးတဲ့ စာ အတြက္ ေက်းဇူး အမ်ားၾကီး တင္ပါတယ္ရွင္။
 

No comments: