လာမည့္ေဘး ေျပးေတြ႕ၾက

အုန္းရွိန္

ဗမာႏိုင္ငံသားတုိ႔သည္ မည္သုိ႔ေသာ ကာလဆိုးမ်ားကို ႀကဳံေတြ႕ရေစကာမူ ဓေလ့စ႐ိုက္အရေရာ၊ ကာလအေလ်ာက္ ေလ့လာလိုက္စား၊ စိတ္ပါ၀င္စားမႈတုိ႔ေၾကာင့္ က်ရာအခန္းတြင္ ပီျပင္စြာ ၀င္ကၾကစၿမဲျဖစ္သည္။ ဗမာႏိုင္ငံသားတို႔၏ ႏိုင္ငံေရး အစဥ္အလာသည္ အျခားအိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ ႏႈိင္းစာလွ်င္ အဆမ်ားစြာ သာ၍ ေကာင္းမြန္ခဲ့ၾကသည္။ ကိုယ့္ကိုကုိယ္သာ အားကိုးရာျဖစ္သည္ဟု ဗုဒၶ၏ အဆုံးအမကို သက္၀င္ၾကသည့္အတိုင္း မင္းေလာင္းေမွ်ာ္ သူရဲေကာင္းကိုးကြယ္သည့္ စိတ္ဓာတ္ကို လြတ္လပ္ေရး ႀကိဳးပမ္းစဥ္ကာလမွစ၍ ထိုစဥ္က ေခတ္လူ ေခါင္းေဆာင္တုိ႔မွ ႐ိုက္ခ်ဳိးဖ်က္ဆီးခဲ့ ေျမျမဳပ္သၿဂိဳလ္ခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ယခုခ်ိန္ခါဆိုလွ်င္ ပို၍ပို၍ လက္မခံၾကေတာ့။ သို႔ေသာ္--

သုိ႔ေသာ္ ကုန္းေဘာင္ေနာက္ဆုံးမင္းဆက္ သီေပါကုိယ္ေတာ္၊ ထိပ္စုဘုရားလတ္တို႔သည္ အတိတ္ကာလက ျမန္မာႏိုင္ငံသားတုိ႔၏ အရွင္သခင္မ်ား ျဖစ္သည့္အတြက္ မိမိတို႔၏ အရွင္ႏွစ္ပါးကို ၾကက္ငွက္ကေလးသဖြယ္ အလြယ္တကူ ဖမ္းဆီးေခၚေဆာင္မႈခံရျခင္း ျဖစ္ရပ္၊ တုိင္းတပါးတြင္ ေ႐ႊစိတ္ေတာ္ ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္စြာ စံေနရမည့္ ျဖစ္ရပ္တို႔ကို မွန္းဆျမင္ႏိုင္သျဖင့္ ျပည္သူအားလုံး အသနားပိုခဲ့ၾကရသည္။ ထိုသုိ႔ အသနားပိုျခင္းသည္ သခင္ကို ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုး၍လည္းေကာင္း စိတ္ႏွလုံး သိမ္ေမြ႕မူတို႔ေၾကာင့္လည္းေကာင္း တသသလြမ္းကာ အသနားပိုခဲ့ၾကရျခင္းျဖစ္သည္။ ပေဒသရာဇ္စံနစ္ကို ေတာင့္တျခင္းမဟုတ္၊ ဘုရင္ကို တမ္းတျခင္းလည္းမဟုတ္။

မဂၤလာတရားႏွင့္ အညီ
ဗမာႏိုင္ငံသားတုိ႔သည္ မဂၤလာတရားတို႔ႏွင့္ ႀကီးျပင္းလာခဲ့ၾကသူမ်ားပီပီ ႐ိုေသထိုက္သူကို ႐ိုေသ၊ ပူေဇာ္ထုိက္သူကို ပူေဇာ္ၿပီး သူေကာင္းျပဳထိုက္ မွတ္တမ္းတင္ထိုက္သူကို သူေကာင္းျပဳ မွတ္တမ္းတင္ခဲ့ၾကသည္။ အထူးသျဖင့္ မသမာသူမ်ား လက္ခ်က္ေၾကာင့္ ကြယ္လြန္ဆုံးပါးၾကရသည့္ အာဇာနည္ေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ားကို အမွတ္တမ္းတင္ခဲ့ၾကသည္။ ထိုအာဇာနည္ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ားသည္ အစဥ္သျဖင့္ ကိုယ္ေရာစိတ္ပါ ႏိုင္ငံေရးကို ႐ိုးသားစြာ လုပ္ခဲ့ၾကၿပီး မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ ျပင္းထန္ကာ စိတ္ႏွလုံး ျပည့္၀သူမ်ားျဖစ္သည္။ ကုိယ္က်ဳိးမပါ အသက္ကုိစြန္႔ အေသြးကိုလႈကာ ျဖဴစင္ ႐ိုသားၾကသည့္ ေတာ္လွန္သမား ေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ား၏ ေက်းဇူးတရားကို သိသူတိုင္း ေအာက္ေမ့ သတိရ၊ တမ္းတ လြမ္းဆြတ္ၾကသည္သာ။ ထိုသုိ႔ ေအာက္ေမ့ သတိရ၊ တမ္းတလြမ္းဆြတ္ၾက႐ုံမွ်ျဖင့္ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးတို႔၏ ေက်းဇူးတရားကို သိသူဟု မဆိုႏိုင္ေသး။ အမွန္တကယ္ ေက်းဇူးသိတတ္သူသည္ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးတို႔၏ လမ္းၫြန္မႈမ်ားကို ဦးလည္မသုံ ေလွ်ာက္လွမ္းဖုိ႔ လိုပါသည္။ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးတို႔၏ အာသီသ ဆႏၵကို ျဖည့္ဆည္းေပးၾကဖုိ႔ လိုပါသည္။ ထိုသူသည္သာ ေက်းဇူးသိတတ္သူဟု သမုတ္ရေပမည္။ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးတို႔၏ အာသီသ ဆႏၵမွာ အဘယ္နည္း။ “တရားမွ်တ လြတ္လပ္ျခင္းႏွင့္ မေသြ" ဟူသတည္း။

မေအတူသမီး
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္သည္ ဖေအတူသမီးဟုပင္ ဆိုရေပမည္။ ႐ိုးသားသည္၊ ဇြဲနပဲႀကီးသည္၊ မတရားမႈ မွန္သမွ်ကို ဆန္႔က်င္ အံတုသည္၊ မာန္မာနလည္းမရွိ၊ ျပည္သူလူထု၏ အသဲႏွလုံးကို ကိုးစားသူျဖစ္ကာ ျပည္သူသည္သာ အဓိက၊ ျပည္သူသာ အမိအဖဟု ခံယူသူျဖစ္သည္။ ေခါင္ေဆာင္ႀကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းနည္းတူ ျပည္သူလူထု၏ ေလးစား၊ ခ်င္ခင္၊ ယုံၾကည္မႈခံရသူလည္းျဖစ္သည္။ ထိုမွ်မက မ်ားစြာေသာ အရည္အခ်င္းမ်ား ျပည့္၀သူျဖစ္သည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းနည္းတူ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ ေမြးေန႔ကို ေရာက္လွ်င္ စာေရးဆရာ၊ ကဗ်ာဆရာ၊ ပန္းခ်ီဆရာ၊ ပန္းပုဆရာမ်ားက ကဗ်ာ၊ ေဆာင္းပါး၊ ပန္းခ်ီ၊ ပန္းပု စသျဖင့္ ေရဖြဲ႕သီကုံး ႐ုပ္လုံးေဖာ္ကာ ဂုဏ္ျပဳၾကသည္။ ခ်ီးမြမ္းၾကသည္၊ ေမတၱာပို႔ၾကသည္၊ ဆုေတာင္းေပးၾကသည္။ ဂုဏ္ျပဳထိုက္သူကို ဂုဏ္ျပဳျခင္းသည္ ေကာင္းျမတ္ေသာ အစဥ္အလာမ်ားပါတကား။

အေမစုဟု ပါးစပ္မွ တဖြဖြ႐ြတ္ဆိုကာ၊ ကမၻာတဝွမ္း ဧည့္သည္ေတာ္ႀကီးမ်ားကို ဖိတ္မႏၱကျပဳၾက၊ ထမင္းစား ပြဲႀကီးမ်ား က်င္းပၾက၊ ဓာတ္ပံုအစံုစံု ႐ိုက္ၿပီး အင္တာနက္ကြန္ယက္ေပၚသုိ႔ အၿပိဳင္အဆိုင္ တင္ၾက၊ “အန္တီစု အေမစုရဲ႕” ဆိုၿပီး ငိုၾကယိုၾကသူမ်ားမွာ အားမနာတမ္း ေျပာပါမည္၊ ထိုသူမ်ားသည္ (ျပည္ပ) ပေရာဂ်က္ရွာ၊ NGO ခိုင္းရာလုပ္၊ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အား ေရာင္းစားၿပီး ကိုယ္က်ဳိးရွာေနျခင္းသာျဖစ္သည္။ ထိုပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ ဗမာျပည္သူျပည္သားတို႔၏ ဘ၀မ်ားကို ခ်နင္းကာ အေခ်ာင္ေန၊ အေခ်ာင္စား၊ အေခ်ာင္သမားမ်ားသာ ျဖစ္ေခ်သည္။ ယခုေလာေလာဆယ္ ဗမာ- ယိုဒယားနယ္စပ္မ်ားတြင္ အသက္စြန္႔ တုိက္ပြဲ၀င္ေနၾကသည့္ ကရင္လက္နက္ကိုင္မ်ားကို ငါးပိတေကာ္ ၾကည္ဆံတေတာင့္မွ်ပင္ ကူေဖာ္ ေလာင္ဖက္မရသည့္ အတၱသမားမ်ားသာျဖစ္သည္။ ထိုအတၱသမားတို႔သည္ ေက်းဇူးရွင္မ်ားကို ေက်းဇူးမဆပ္႐ုံသာမကပဲ ေက်းဇူးမဲ့စကားတုိ႔ကို ေျပာဆို ႐ိုင္းျပေနၾကသည္ကို ၾကားေနရ၊ သိေနရသည္မွာ ရင္ထုမနာျဖစ္ရသည္။

အထင္မေသးပါႏွင့္
ယေန႔ ျပည္ပေရာက္ ဗမာႏိုင္ငံေရးသမား အခ်ဳိ႕သည္ တိုင္းတပါးတုိ႔၏ တိုးတက္ ႀကီးပြား၊ ႂကြယ္၀ ခ်မ္းသာမႈကို အထင္ႀကီးကာ ဗမာႏိုင္ငံသည္ ဗုဒၶ၀ါဒေၾကာင့္ ဆင္းရဲေနျခင္းျဖစ္သည္၊ ဗမာ့ယဥ္ေက်းမႈ ေအာက္က်ညံ့ဖ်င္းမႈေၾကာင့္ အခုလို စစ္ကြ်န္ျဖစ္ေနၾကရသည္၊ ပညာရွိက၀ိမ်ား လူသားႏွင့္ ေလာကအေကာင္းက်ဳိးအတြက္ ဆိုဆုံးမ သြန္သင္ျပသသည့္ ေလာကနီတိကိုပင္ ေဖာက္ျပန္သည့္ က်မ္းျဖစ္သည္၊ အာဏာရွင္ဆန္သည္ စသျဖင့္ ႐ိုးစြပ္ ႏွိမ့္ခ် ေျပာဆိုလာၾကသည္။ ကြန္ျမဴနစ္ ၀ါဒႏွင့္ ဗမာျပည္ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီအားလည္း ဖတ္ဆယ္မရေအာင္ နိမ့္ခ်ေျပာဆို ႐ိုင္းျပလာၾကသည္။
ထိုသုိ႔ေျပာဆိုလာသူမ်ားသည္ ငါးပါးသီလမွ် မေစာင့္ထိန္းႏိုင္ၾကပဲ စာရိတၱခ်ဳိတဲ့ကာ ဗုဒၶ၀ါဒ၏ အႏွစ္သာရအား မသိ၊ နားမလည္၊ မက်င့္ႀကံသူမ်ားသာ ျဖစ္ေပသည္။ တဖန္ ဗမာ့ယဥ္ေက်းမႈသည္ ညံ့ဖ်င္းသည္မ်ားလည္း ရွိေပလိမ့္မည္၊ ထိုသုိ႔ ညံ့ဖ်င္းမႈ အနည္းအပါး ရွိသလိုပင္ ေကာင္းျမတ္သည့္ နည္းနာ၊ က်င့္စဥ္၊ အဆုံးအမမ်ား၊ အတုယူ၊ က်င့္ႀကံ၊ လိုက္နာစရာမ်ားလည္း ေပါမ်ားႂကြယ္၀သည္မ်ားကို မျမင္ၾက၊ မသိၾကသေလာ။
ေလာကနီတိမွ အဆုံးအမတုိ႔သည္ ေခတ္ႏွင့္ မေလွ်ာ္ညီေတာ့သည့္ အဆုံးအမမ်ား ရွိေပလိမ့္မည္။ ေခတ္ႏွင့္ေလွ်ာ္ညီ၍ လိုက္နာက်င့္သုံးရမည့္ အဆုံးအမမ်ားလည္း မ်ားစြာရွိေနသည္ကို သတိမျပဳမိၾက။ အမွန္မွာ ထိုထိုက်မ္းမ်ားကို က်နစြာ မေလ့လာ၊ မလိုက္စား၍ မသိျခင္း ျဖစ္ေပလိမ့္။  မက်င့္ႀကံႏိုင္သည္ေၾကာင့္ ပုတ္ခတ္ျခင္းလည္း ျဖတ္တန္ရာသည္။

ထိုေနာက္ ကြန္ျမဴနစ္၀ါဒႏွင့္ ဗမာျပည္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီအား မဟုတ္တရားမ်ားျဖင့္ စြပ္စြဲေျပာဆိုေနၾက သည္မွာ ဘိုးဘေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ား၏ ေက်းဇူးတရားမ်ားကို ျပစ္မွားျခင္း၊ ေစာ္ကားျခင္းပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။ ကြန္ျမဴနစ္၀ါဒသည္ လုံး၀ကုံလုံ ၿပီးျပည့္စုံသည့္ ၀ါဒမဟုတ္ေသာ္လည္း အမွန္တကယ္ လိုက္နာက်င့္သုံးၾကလွ်င္ ေကာင္းက်ဳိးမ်ားစြာ ျဖစ္ထြန္းမည္သာ။ ေနာက္တိုင္း ကြန္ျမဴနစ္၀ါဒ၊ တ႐ုတ္ ျပည္ကြန္ျမဴနစ္၀ါဒတုိ႔ႏွင့္ ပုံတူကူးခ်ရန္ မျဖစ္ႏိုင္၊ မိမိတုိင္းျပည္မွ လူမ်ဳိးတို႔၏ ယဥ္ေက်းမႈ၊ ဘာသာ၊ အယူအဆ၊ စိတ္ေန သေဘာထားမႈတို႔ႏွင့္ ႏႈိင္းၫွိၿပီး ေလာကီႀကီးပြားေၾကာင္းမ်ားကို အေကာင္အထည္ ေဖာ္ႏိုင္လွ်င္ ေအးခ်မ္းသာယာ၊ ခ်မ္းသာ ႂကြယ္၀မည့္ ေကာင္းျမတ္သည့္ ၀ါဒတခုပင္ျဖစ္သည္။ သခင္ဗဟိန္း၊ သခင္သိန္းေဖ၊ သခင္ေအာင္ဆန္း၊ သခင္စိုး၊ သခင္သန္းထြန္း၊ သခင္လွေဖ (ဗိုလ္လက်္ာ)၊ သခင္ဘို၊ သခင္ဗသိန္းတင္၊ သခင္ဇင္၊ သခင္တင္ေ႐ႊ၊ ဆရာျမသန္းတင့္၊ လူထုစိန္၀င္း၊ ဗိုလ္ေက်ာ္ေဇာ၊ သခင္တင္ျမ၊ ဗိုလ္ေဇယ်၊ သခင္ခ်စ္၊ (မ်ားစြာက်န္ေသးသည္) စသျဖင့္ ႏိုင္ငံေရး၌လည္းေကာင္း၊ စာေပ၌လည္းေကာင္း၊ ယဥ္ေက်းမႈ၌လည္းေကာင္း၊ သမိုင္းဆိုင္ရာ၌လည္းေကာင္း ေက်းဇူးႀကီးမားသည့္ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ားသည္ ကြန္ျမဴနစ္၀ါဒအား သက္၀င္ၾကသည္ကို ေထာက္ဆလွ်င္ ထို၀ါဒသည္ မည္မွ်ေကာင္းမြန္၍ လိုက္နာက်င့္သုံးသင့္ေသာ ဝါဒျဖစ္သည္ကို သေဘာပိုက္မိၾကပါလိမ့္မည္။ ထိုေၾကာင့္ ဗမာ့ကြန္ျမဴနစ္၀ါဒကို ပုတ္ခတ္၊ ေစာ္ကားျခင္းသည္ ထို၀ါဒကို သက္၀င္ေသာ ထိုထို ေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ားအား ပုတ္ခတ္၊ ေစာ္ကားျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ေက်းဇူးကန္းျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ လြတ္လပ္ေရး ႀကိဳပမ္းမႈႀကီးတြင္ ဗမာျပည္ကြန္ျမဴပါတီႀကီးသည္ မည္မွ် အေရးပါ အရာေရာက္ခဲ့သည္ကို မေမ့သင့္။ “ကြန္ျမဴနစ္မ်ားသည္ မေကာင္း” ဟု ဝါးလုံးသိမ္း မ႐ိုက္သင့္။ ကြန္ျမဴနစ္ အမည္ခံၿပီး ၀ါဒႏွင့္ ဆန္႔က်င့္၊ မလိုက္နာ၊ မက်င့္သုံးပဲ မေတာ္တေရာ္ ျပဳေနၾကသည့္ ကြန္ျမဴနစ္ပ်က္မ်ားကို ထုတ္ေဖာ္ၿပီးကာမွ အျပစ္တင္ၾကေစလိုသည္။

ဒီမိုကေရစီစနစ္သည္လည္း နည္းတူေကာင္းမြန္ပါသည္။ စနစ္ေကာင္းမြန္႐ုံမွ်ျဖင့္ တိုးတက္ႀကီးပြားသည္မဟုတ္။ ထိုေကာင္းမြန္သည့္ စနစ္ကို ႏိုင္ငံသားအားလုံး လိုက္နာက်င့္သုံးႏိုင္ပါမွ တိုးတက္ႀကီးပြားမည္ျဖစ္သည္။ မူေျပာင္းၿပီး လူမေျပာင္းလွ်င္၊ လူေျပာင္းၿပီး မူမေျပာင္းလွ်င္ ဘာမွ် ထူးျခားလာမည္မဟုတ္။ အိႏၵိယႏိုင္ငံသည္ ဇာတ္စနစ္ကိုျဖင့္ မတိုက္ဖ်က္ႏိုင္သည့္ မျပည့္ဝေသာ ဒီမိုကေရစီ၊ အေမရိကန္ႏိုင္ငံသည္ ႏိုင္ငံငယ္မ်ားကို လက္၀ါးႀကီးအုပ္ကာ ေနရာတကာ ၀င္ေရာက္စြက္ဖက္ၿပီး ႏိုင္ငံတကာသို႔ လူသတ္လက္နက္ေရာင္းစားသည့္ မျပည့္၀ေသာ ဒီမိုကေရစီ စသည့္ဒီမိုကေရမ်ဳိးကိုျဖင့္ မႏွစ္မ်ဳိ႕ပါ၊ မႏွစ္သက္၊ လက္မခံႏိုင္ပါ။ အခ်ဳိ႕ႏိုင္ငံမ်ား က်င့္သုံးေနၾကသည့္ ဒီမိုကေရစီစနစ္သည္ ေခတ္သစ္ အရင္းရွင္စနစ္ဟု ေျပာစမွတ္ျပဳၾကသည္။ ယခုလည္း နအဖစစ္အစိုးရက ဒီမိုကေရစီလို႔ တေၾကာ္ေၾကာ္ ေအာ္ေနျပန္ပါၿပီ။ ဘယ္မွာနည္း ဒီမိုကေရစီ စံခ်ိန္စံၫြန္းႏွင့္အညီ က်င့္သုံး ေကာင္ထည္ေဖာ္ ေဆာင္႐ြက္မႈျဖစ္ေသာ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားမ်ား လႊတ္ေပးကာ စားပြဲ၀ိုင္းတြင္ လူမ်ဳိးေပါင္းစုံ မ်က္ႏွာစုံညီႏႈိင္းေဆာင္႐ြက္မႈမ်ား အလုပ္ေပးႏိုင္လွ်င္ စစ္အုပ္စု တစာစာေအာ္ေနသည့္ စည္းကမ္းျပည့္၀ ဒီမိုကေရစီဆိုသည္ကို မည္သူမွ် ယုံၾကည္လက္ခံ ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္ၾကမည္မဟုတ္။

ဒီမိုကေရစီဟု ပါးစပ္ျမဳပ္ထြက္ေအာင္ ေအာ္ေန႐ုံျဖင့္ မည္သူမွ ယုံၾကည္လက္ခံမည္မဟုတ္ပါ။ ဒီမိုကေရစီ စံခ်ိန္စံၫြန္းႏွင့္ ညီၫြတ္ေသာ လုပ္ရပ္တို႔ တဆင့္ျခင္း ေကာင္ထည္ေဖာ္ လုပ္ျပဖုိ႔ လိုေပလိမ့္မည္။ ထိုမွသာ စီးပြားေရး ျပန္လည္တည့္မတ္ကာ အသက္႐ႈေခ်ာင္ၾကလိမ့္မည္။ ထိုမွတဖန္ ပညာေရး အဆင့္အတန္း ျမင့္မားလာၿပီး စာရိတၱတရား ျပန္လည္ေကာင္းမြန္၍ ေအးခ်မ္းသာယာေသာ ဒီမိုကေရစီကို တည္ေဆာက္မႈသည္သာ ယုံၾကည္မႈ၊ ကိုးစားမႈ၊ အားေပးေထာက္ခံမႈတို႔ႏွင့္ တပ္မေတာ္အားလည္း ျပည္သူအမ်ား ေလးစားခ်စ္ခင္လာၾကမည္ျဖစ္သည္။

ႏိုင္ငံတႏိုင္ငံတြင္ ႏိုင္ငံသားတို႔သည္ စာရိတၱတရား ခ်ဳိ႕တဲ့လွ်င္လည္းေကာင္း၊ ၀ံသာႏုစိတ္ဓာတ္ ကင္းမဲ့လွ်င္လည္းေကာင္း၊ လူႀကီးမိဘ၊ ရဟန္းသံဃာႏွင့္ ဘာသာတရားတို႔ကို မ႐ိုေသ၊ မကိုင္း႐ႈိင္း၊ မနာခံ၊ နားေထာင္မလွ်င္လည္းေကာင္း၊ ႐ိုးရာ ယဥ္ေက်းမႈေမြအႏွစ္မ်ားကို မေလးစား၊ မခ်စ္ခင္၊ မႏွစ္သက္၊ မျမတ္ႏိုး၊ မထိန္းသိမ္း၊ မေစာင့္ေရွာက္၊ တန္ဘိုးမထားၾကေတာ့လွ်င္လည္းေကာင္း၊ မညီမၫြတ္၊ မစည္းမလုံး၊ ကြဲၿပဲေနၾကလွ်င္ လူအ၊ လူန၊ လူၿပိန္၊ လူဖ်င္း၊ လူအလသမ်ားသာ ျဖစ္သည့္အတြက္ ကြန္ျမဴနစ္၀ါဒျဖစ္ေစ၊ ဒီမိုကေရစီစနစ္ျဖစ္ေစ၊ ဆိုရွယ္လစ္စနစ္ျဖစ္ေစ ဘုရား၊ သိၾကားေပးသည့္ ၀ါဒ၊ စနစ္မ်ားျဖစ္ေစကာမူ ဘာမ်ားထူး၍ လာမည္နည္း။ ဘာဆိုဘာမွ် မထူးျခား၊ မႀကီးပြား၊ မသာယာ၊ မ၀ေျပာႏိုင္ပါ။

အေရးႀကီးလ်င္ ေသြးနီးသည္
အလြန္အက်ဴး မတရား ဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္မႈမ်ားႏွင့္ ဆင္းရဲႏြမ္းပါး ခ်ဳိ႕တဲ့ကာ အဖက္ဖက္မွ ခ်ိနဲ႔ ယိုယြင္းလာမႈတို႔ကို သည္းမခံႏိုင္ေတာ့သျဖင့္ ရွစ္ေလးလုံး အေရးေတာ္ပုံႀကီးအား ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူ ရဟန္းရွင္လူမ်ား ျပည္ေထာင္စု တ၀ွမ္းလုံး ဆင္ႏႊဲခဲ့သည္။ “အေရးႀကီးလွ်င္ ေသြးနီးသည္” ဟူသည့္ စကား၏ ျပယုဂ္ႀကီးတခုပင္ျဖစ္သည္။ ၂၀၀၇ သံဃာ့အေရးအခင္းတြင္လည္း ေသြးနီးျပခဲ့ၿပီ၊ ညီၫြတ္ျပခဲ့ၿပီ။ သုိ႔ေသာ္ ပန္းတိုင္ကား မေရာက္။ ေသြးကားနီး၏၊ ညီလည္းညီၫြတ္၏ ဒါျဖင့္ အဘယ္ေၾကာင့္ မေရာက္ေလရသနည္း။ ေမးလွ်င္ ေျဖရမည္မွာ---။

၂၀၀၇ သံဃာ့အေရးအခင္းတြင္ ေသာင္းသိန္းမကေသာ သံဃာေတာ္မ်ား ညီၫြတ္စြာ ဆင္ႏႊဲၾကသလို ေက်ာင္းသား ျပည္သူမ်ားမွလည္း ၀မ္းေျမာက္႐ႊင္ျပ စိတ္တႂကြႂကြႏွင့္ ညီၫြတ္စြာပင္ ပါ၀င္လာၾကသည္။ ျပည္သူလူထုႀကီးမွာလည္း ၀မ္းသာမဆုံး ျဖစ္ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ရဟန္းသံဃာဆိုသည္က ေနရာတိုင္း ပါ၀င္ႏိုင္ရန္ မျဖစ္ႏိုင္ပါ။ လူပုဂၢိဳလ္မ်ားသာ လုပ္ရမည့္ အၾကားျဖတ္ အစိုးရဖြဲ႕ျခင္း၊ အစိုးရ ဆက္သြယ္ေရး ယႏၱရားကို နည္းမ်ဳိးစုံ ျဖတ္ေတာက္ျခင္း စသည့္အေရးအရာတို႔တြင္ သံဃာေတာ္မ်ား ပါ၀င္ရန္ မျဖစ္ႏိုင္ေပ။ ထိုစဥ္ ႏိုင္ငံေရးသမား အမည္ခံထားၾကသည့္ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္မွ အႀကီးအကဲဆိုသူမ်ားမွာ တရားနည္းလမ္းမက်၊ ဥပေဒႏွင့္ ဆန္႔က်င္သည္ဟူ၍ ထြက္မလာၾက၊ ဦးမေဆာင္ၾက၊ လြတ္လပ္ေရး ရယူေပးခဲ့ၾကသည့္ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ား၏ သားသမီးမ်ားမွလည္း တေယာက္တေလမွ ထြက္မလာၾက၊ ဦးမေဆာင္ၾက။ ထိုစဥ္အခါ ဦး၀င္းတင္၊ ဦးတင္ဦး၊ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ စသည့္ေခါင္းေဆာင္ႀကီးတုိ႔သာ အျပင္မွာရွိလွ်င္ ၀မ္းသာအားရ ထြက္လာၾကမည္၊ ဦးေဆာင္မည္မွာ အမွန္ပင္။ ကိုမင္းကိုႏိုင္၊ ကိုကိုႀကီး၊ ကိုမင္းေဇယ်ာစသည့္ ေက်င္းသားေခါင္းေဆာင္တို႔သာ ေထာင္မက်ေသးလွ်င္ ႏွစ္ေထာင္းအားရ တက္ႂကြစြာ ပါ၀င္ဦးေဆာင္ၾကမည္သာ။ အမွန္တိုင္း ေျပာရလွ်င္ မဆလေဟာင္းႀကီးမ်ား (ဦးေန၀င္းၾသဇာခံမ်ား) အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္တြင္ ေနရာယူထားကာ နအဖ ညိဳျငင္ မ်က္မာန္ရွမည္ ေၾကာက္၍ ေခါင္းေရွာင္ေနခဲ့ၾကသည္။ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္လူငယ္မ်ားႏွင့္လည္း သေဘာထား ကြဲႀကီးကြဲျပားခဲ့သည္။ လူငယ္မ်ား၏ စကားတုိ႔ကိုလည္း အေလးမထားၾကေပ၊ တက္ႂကြ၍ အရည္အေသြး ျပည့္ဝသည့္ လုပ္ပိုင္ခြင့္မေပးပဲ ေခ်ာင္ထိုးခဲ့ၾကသည္။ သံဃာ့အေရးအခင္း ႀကီးတြင္ ေပးဆပ္မႈ၊ ေသြးနီးမႈ၊ ညီၫြတ္မႈမ်ားမွာလည္း အခ်ည္းအႏွီးျဖစ္ခဲ့ရသည္။ (တျခားအေၾကာင္းမ်ားလည္း ရွိပါဦးမည္။)

သိုးေရၿခဳံသူမ်ား ေပၚၿပီ
ေ႐ြးေကာက္ပြဲ ဥပေဒမ်ား ထြက္ပါၿပီ။ မတရားပုဒ္မမ်ားႏွင့္အတူ အခ်ဳပ္အခ်ယ္၊ အကန္႔အသတ္တို႔က မ်ားပါဘိျခင္း၊ သုံးလအတြင္း ပါတီမ်ား မွတ္ပုံတင္ရမည္ ဟူတည္း။ အမ်ဳိးသား ဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕မွ အမ်ားသေဘာတူကာ ပါတီမွတ္ပုံမတင္ျခင္းျဖင့္ မတရားဥေပဒမ်ားႏွင့္၊ မတရားသည့္ ေ႐ြးေကာက္ပြဲကို ဆန္႔က်င္ သပိတ္ေမွာက္ လိုက္ၾကသည္။ ေပၚေလၿပီ ဘြင္းဘြင္းႀကီး၊ သုိးေရၿခဳံတဲ့ ဝံပုေလြေတြ။ ခြဲထြက္ၿပီး ပါတီေထာင္ကာ ျပည္သူ႔အတြက္ပါတဲ့ လွ်ာ႐ိုးမရွိတိုင္း။ ေပၚလာပါၿပီ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးေတြရဲ႕ သားသမီးေတြ ပါတီေထာင္ၿပီး ျပည္သူ႔အတြက္ပါတဲ့ မ်က္ႏွာေျပာင္တုိက္ၾကတယ္။ ျပည္သူေတြ ေတာင့္တတုံးက ဒီျပည့္သူ႔ေခါင္းေဆာင္ႀကီးေတြ ဘယ္မွာေခ်ာင္ခိုၿပီး ဘယ္မွာပုန္းေရွာင္ေနခဲ့ၾကသလဲ။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ မလြတ္စဥ္ “ဒါဂြင္ပဲကြ ငါတို႔ ပုခုံးခ်င္း ယွဥ္လို႔ရၿပီ” ဒီစိတ္ဓာတ္ေတြနဲ႔ ဒီမိုကေရစီရယူေပးမတဲ့၊ ျပည္သူေတြကို ငတုံးေတြလို႔ ထင္မွတ္ထားဟန္တူပါတယ္။ ခင္ဗ်ားတို႔ ထင္သလို မတုံးပါဘူး။ ဒီႏိုင္ငံမွာ အထာနဲ႔ လုပ္စားေနၾကရတာ ဒါေလာက္ေတာ့ ပါးနပ္တယ္။ ျပည့္သူ႔ေခါင္းေဆာင္ဆိုတဲ့ သူေတြ ၀က္၀က္ကြဲ ႐ႈံးရၿပီ၊ သိၿပီ သိုးမဟုတ္ဘူး၊ ေခြးအမ်ဳိးအစားထဲက ဉာဏ္နီဉာဏ္နက္မ်ားတဲ့ ၀ံပုေလြႀကီး။

        ထိုသုိ႔ေသာ ေအာက္တန္းက်သည့္ စိတ္ဓာတ္၊ ေရာ့ရည္းသည့္ ဝီရိယ၊ ေခါင္းပါးသည့္ ေစတနာ၊ ခ်ဳိတဲ့သည့္ ပညာ၊ ႏုံနဲ႔သည့္ စည္းကမ္းတုိ႔ျဖင့္ နအဖ ရန္သူအား မည္သုိ႔ တိုက္ပြဲ၀င္ၾကမည္နည္း။ မည္သို႔ ေအာင္ပြဲရမည္နည္း၊ မည္သို႔ ျပည္သူအား ကယ္တင္မည္နည္း။ မည္သုိ႔ေသာ ဒီမိုကေရစီကို ေဖာ္ေဆာင္ၾကမည္နည္း။ သင္းတုိ႔၏ ကယ္တင္ျခင္း မခံၾကရသည့္ ျပည္သူမ်ားသည္ အမွန္တကယ္ပင္ ကံေကာင္းလွပါသည္။

        ကူညီပါ၊ မလြဲဧကန္ရမည္
မပူပါႏွင့္။ အမွန္တရားကို ျမတ္ႏိုး၊ စုံမက္ေသာ၊ ႐ိုးသားျဖဴစင္ေသာ၊ ကြ်မ္းက်င္လိမ္မာေသာ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ားျဖစ္သည့္ ဟံသာ၀တီ ဦး၀င္တင္၊ ဦးတင္ဦး၊ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ စသျဖင့္ အႀကီးအမႈးမ်ား လြတ္ေျမာက္လာပါၿပီ။ တိုင္းခ်စ္၊ ျပည္ခ်စ္၊ မ်ဳိးခ်စ္ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ားႏွင့္ ျပည္သူတရပ္လုံး ညီညီညာညာ လက္တြဲၿပီး အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ႀကီးအား ၀န္းရံကာ က်ရာ အခန္းက႑မွ ပါ၀င္ ကူညီ ျဖည့္ဆည္းၾကဖုိ႔သာ လိုသည္။ စာဖတ္သူတုိ႔၏ တူေပါင္းကူညီမႈကို လိုအပ္ေနပါသည္။

တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္မ်ားမွလည္း စစ္မ်က္ႏွာမ်ားဖြင့္ကာ တရစပ္ ထိုးစစ္ဆင္ေနၿပီျဖစ္သည္။ ျပည္သူလူထု တရပ္လုံးမွ ကူညီအမ်ဳိးမ်ဳိးကို ေပးၾကရမည္ျဖစ္သည္။ လက္နက္အင္အား ပို၍ပို၍ ေတာင့္တင္းရန္၊ စားနပ္ရိကၡာ ျဖည့္ဆီးေပးရန္၊ ေဆး၀ါးအျပည့္အစုံျဖင့္ ကုသႏိုင္ရန္ ကူညီၾကဖုိ႔ အထူးလိုအပ္ေနပါသည္။ နအဖစစ္တပ္ထဲမွ အမ်ဳိးေကာင္းသား စစ္သည္ေတာ္မ်ားကို လက္ကမ္းႀကိဳဆို ဖိတ္ေခၚၿပီး တိမ္းေရွာင္ ပူးေပါင္းလာခဲ့ေသာ္ ထိုစစ္သားအာဇာနည္တုိ႔၏ ဘ၀ကို အာမခံခ်က္ေပးႏိုင္ရန္ ႏိုင္ငံတကာသုိ႔ ျပန္႔က်ဲ ေရာက္ရွိေနၾကသည့္ တာ၀န္သိ ႏိုင္ငံ့သားေကာင္းမ်ားပီပီ ကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္ တိုက္တြန္းအပ္ပါသည္။ အမ်ားညီလွ်င္ ဤပင္ ကြ်ဲျဖစ္ရသည္ မဟုတ္ေလာ။ မင္းေလာင္း၊ ရွင္ဘုရင္တို႔ကို ေတာင့္တေနရန္မလို။ ရဲမာန္၊ ရဲေသြး၊ ရဲစိတ္ေမြးကာ က်ရာ အခန္းက႑မွ ပါဝင္ကာ လာမည့္ေဘးကို ေျပးေတြ႕လိုက္ၾကပါေတာ့လား။

အုန္းရွိန္

No comments: