ယဥ္းေက်းသည့္ လကၡဏာသ႐ုပ္မ်ားႏွင့္ လုံမငယ္ |
ဗမာတို႔သည္ ေခတ္ေရးစီးေၾကာင္းႀကီးတိုင္း တက္မပါဘဲ တေျမာတည္းေျမာပါလာခဲ့ၾကရသည့္ အတြက္ ထိန္းသိမ္းရန္ ခက္ႀကံဳမႈတို႔ႏွင့္အတူ ထိုခရီးလမ္းတေလွ်ာက္တြင္ ေမွာ္၊ မႈိက္၊ ဒိုက္သေရာတို႔ ကပ္ပါလာခဲ့သည္။ ေက်ာက္ေဆာင္ႏွင့္တိုက္မိၿပီး အပဲ့အ႐ြဲ႕ ဒဏ္ရာမ်ားလည္း ရရွိခဲ့သည္၊ ဝဲဂယက္တြင္လည္း သြက္သြက္ခါေအာင္ ခ်ာခ်ာလည္ခဲ့ရသည္။ ဤသည္မွာ ဗမာတို႔၏ ကမၼဗီဇေၾကာင့္ဟု က်ေနာ္မထင္ပါ။ က်ေနာ္တို႔၏ နိစၥဓူဝတို႔ ယိုယြင္းခြ်တ္ယြင္းမႈတို႔ေၾကာင့္ ထိုသုိ႔ပ်က္စီးေၾကာင္းကို ဆိုက္ေရာက္လာခဲ့ရသည္ဟု ထင္ျမင္ေအာင္ ထပ္မံစြပ္စြဲပါဦးမည္။
လူႀကီးသူမ ပညာရွိတို႔သည္ ဤသည္ကား အေပ်ာ္၊ ဤသည္ကား အပ်က္၊ ဤသည္ကား အထုံ၊ ဤသည္ကား အဖ်င္းဟု ႐ႈျမင္ၾကၿပီး မူလနဂို ေ႐ႊပုံေပၚသုိ႔ ျပန္တင္ေပးရန္ ႀကိဳးပမ္းေန ၾကသည့္အခ်ိန္၌ က်ေနာ္တို႔႐ႈျမင္ထားသည့္ အေပ်ာ္၊ အပ်က္၊ အထုံ၊ အဖ်င္းတုိ႔အား ဘုရင္ ဧကရာဇ္တို႔ စားေတာ္ပြဲႀကီးပမာ ထင္မွတ္ကာ အရသာခံ စားသုံးေနၾကသည္ကို ျမင္ရေသာအခါ ပါးစပ္ေဟာင္းသားျဖင့္ သုညေခတ္တေလွ်ာက္လုံးတြင္ နိမ့္ဆုံးဘဝသုိ႔ ေရာက္ရေခ်ၿပီဟု သံေဝဂမယူႏိုင္ရွာပဲ ငိုျခင္းႀကီးမ်ားျဖင့္ ျမည္တမ္း ၾကရပါေတာ့သည္။
ယုတ္မာ႐ိုင္းစိုင္း ေဖာက္ျပန္သည့္အဆင္အယင္ |
ဗမာ့ေလာကႀကီး၏ ျဖစ္တည္ပ်က္တို႔သည္ ဤမွ် ျမန္ဆန္ေဖာက္ျပန္လာသည္ကို အံ့အဲမကုန္ပါ။ မည္သုိ႔ ေဖာက္ျပန္သနည္းဟု သာဓကတခု တင္ျပပါမည္။ မဂၢဇင္းမ်ားတြင္ တိုကပ္လြန္းလွသည့္ ခႏၶာကိုယ္ေအာက္ပိုင္း စကတ္၊ ဂါဝန္လို အဝတ္အစား၊ အလြန္တရာ ေဖာ္လြန္းေနသည့္ ခ်က္ေပၚ၊ ရင္သားေပၚသည့္ အက်ႌအတိုအျပတ္၊ မိုးႀကိဳးစက္ကြင္း မိထားသည့္ႏွယ္ ေၾကာင္ေၾကာင္ၾကားၾကား ဆံပင္ေျခသုတ္ခုံ စသည္စသည္တို႔ကို အေရးတယူ ေဖာ္ျပေနၾကသည္မွာ ဟိရီၾသတၱပၸ မည္မွ်ခ်ဳိ႕တဲ့၍ မည္မွ်စဥ္းလဲေနသည္ကို မွန္းဆႏိုင္ပါလိမ့္မည္။ ဗမာသည္ ကမၻာတြင္ ယဥ္ေက်းဆုံး၊ အရွက္အေၾကာက္ႀကီးဆုံး၊ အားနာတတ္ဆုံး၊ သေဘာမေနာေကာင္းဆုံးဟု တခ်ိန္ကေႂကြးေၾကာ္ခဲ့ၾကသည့္ ျမန္မာတုိ႔သည္ အခုေတာ့ျဖင့္ မိုးနဲ႔ေျမႀကီး၊ မိုးႀကိဳးႏွင့္ အီးသံလို ကြားျခားသြားပါၿပီ။ ဤသည္မွာ ေဖာက္ျပန္ေျပာင္းလဲမႈ မ်ားစြာထဲမွာ တခုပင္ျဖစ္သည္။
ယေန႔ဗမာမ်ား၏ အရွက္ကင္းမဲ့ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈမ်ားႏွင့္ ႐ုန္ရင္းၾကမ္းတမ္းေသာ စကားမ်ားကို ေထာက္႐ႈျခင္းအားျဖင့္ အမ်ဳိးသားေရးလကၡဏာ၊ အမ်ဳိးသားယဥ္ေက်းမႈမ်ား မည္၍မည္မွ် ပ်က္စီးယိုယြင္း ေနၾကသည္ကို ျမင္ႏုိင္ပါလိမ့္မည္။
အမ်ဳိးေကာင္းသမီးမ်ား၏ ယဥ္ေက်းသည့္ အမူအရာ |
စစ္ရာဇဝတ္ေကာင္မ်ား၊ အႏုပညာသည္မ်ား၊ လူခ်မ္းသာမ်ား၊ ျပည့္တန္ဆာမ်ား တ႐ုတ္၊ ကုလားမ်ား ထိုသူမ်ားသည္ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈကို ဖ်က္လိုဖ်က္ဆီး လုပ္ေနၾကသည့္ ထိပ္တန္း ေဖာက္ျပန္ေရး သမားမ်ားပင္ျဖစ္သည္။ စစ္ရာဇဝတ္ေကာင္ တို႔သည္ ထိပ္ဆုံးမွ ေအာက္ေျခတပ္သားမ်ားအထိ အက်င့္ပ်က္လာဒ္စားၿပီး အာဏာၿမဲေရး၊ ထိုင္ခုံၿမဲေရး၊ ရာထူးတက္ေရးမ်ားကိုသာ ဦးစားေပး ေဖာက္ျပန္ေနၾကသည္။ ေတာနယ္မ်ားတြင္ မိန္းမပ်ဳိမ်ားကို မုဒိန္းက်င့္ျခင္း၊ ႐ြာလုံးကြ်တ္မီး႐ႈိ႕ျခင္း၊ ေပၚတာေခၚျခင္း၊ လုပ္အားေပးေခၚျခင္း၊ ကေလးစစ္သားအသုံးျပဳျခင္းတုိ႔ကို ဥပေဒမဲ့ ျပဳလုပ္ေနၾကသည္မွာ အထင္အရွားပင္ျဖစ္သည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္းဆန္းသည္ တပ္မေတာ္အား ျပည္သူမ်ားကို အလုပ္အေကြ်းျပဳရန္ တည္ေထာင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ေသာ္လည္း ေနဝင္းမဆလေခတ္မွစ၍ ယၡဳသန္းေ႐ႊနအဖေခတ္အထိ ျမန္မာျပည္သူတို႔သည္ တပ္မေတာ္အား အလုပ္အေကြ်းျပဳေနၾကရေတာ့သည္။
မဂၢဇင္းမ်က္ႏွာဖုံးတြင္ေဖာ္ျပသည့္ အရွက္ကင္းမဲ့အဆင္အယင္ႏွင့္ ဆိုေတာ္ဂ်င္းနီ |
အႏုပညာသည္ဆိုသူမ်ားလည္း စစ္အုပ္ႏွင့္ မထူးျခားနား ေဖာက္ျပန္လွ်က္ပင္၊ ကိုဇာဂနာ၊ ကိုေက်ာ္သူတို႔လို မြန္ျမတ္ယဥ္ေက်းသည့္ အဘိုးတန္အႏုပညာသမားမ်ားမွာ အင္မတန္ နည္းပါးလွသည္။ အႏုပညာသည္ဆိုသည္မွာ ျပည္သူတို႔အား ဦးေဆာင္လမ္းျပ ေပးရမည္ဆိုေသာ္လည္း ထိုအႏုပညာသည္ တို႔သည္ မိဘျပည္သူတို႔အား သူငယ္နပ္စား၊ လူဆင္းရဲနင္းျပားမ်ားဟု သေဘာထား၍ ဗမာ့ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ ဖီလာျဖစ္ေသာ အျပဳအမူ၊ အေျပာအဆို၊ အေနထိုင္၊ အသြားအလာ၊ အဆင္အယင္တို႔ကို ဦးစားေပးလာၾကၿပီး အရွက္ဟူသည္မွာ မရွိအပ္ေသာ အရာတခုျဖစ္ေအာင္၊ အေၾကာက္ဟူသည္ မထားအပ္ေသာ အရာတခုဟု ထင္မွားေအာင္ လမ္းမွားသုိ႔ ဆြဲေခၚေနၾကၿပီး၊ ေဂ်ာက္ထဲသုိ႔ တြန္းခ်ေနသည္မွာ အထင္အရွားပင္။ ယခုအခ်ိန္တြင္ ၿမိဳ႕ေရာေတာပါမက်န္ ဗမာ့ယဥ္ေက်းမႈအေငြ႔အသက္မ်ား မေတြ႕ရမျမင္ရေတာ့ပါ။ တိုင္းတပါး၏ ေဖာက္ျပားေလာ္လီသည့္ ယဥ္ေက်းမႈမ်ားကိုသာ အထင္ႀကီးၾကၿပီး အတုမွားေနၾကသည္မွာ အႏုပညာသမားဆိုသူမ်ား၏ စနက္ပင္ျဖစ္ေလေတာ့သည္။
ခ်ဳိသာေပ်ာ့ေျပာင္း က်က္သေရခသည့္ အသြင္သ႑န္ |
လူခ်မ္းသာမ်ားသည္ ေငြကိုေရလိုသုံးႏိုင္ၾကၿပီး အေပ်ာ္အပါးတုိ႔ကို အလြန္အက်ဴး ခုံမင္ၾကသည္။ ေငြရွိလွ်င္ အရာရာကို ၿပီးေျမာက္ႏိုင္သည္ဟု အထင္ရွိၾကၿပီး ေငြေနာက္သုိ႔ တေကာက္ေကာက္လိုက္ကာ ေငြရေပါက္မ်ား ထြင္ၾကေတာ့သည္။ ထိုသူမ်ားသည္ ေငြရလွ်င္ ၿပီးေရာဟု သေဘာပိုက္ထားၾကသူမ်ားပီပီ မိမိ၏ ေငြရရွိမႈသည္ မိမိယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ ဆန္႔က်င္သေလာ၊ သမၼာအာဇီဝျဖစ္ပါ၏ေလာ၊ ဟိရီၾသတၱပၸတရားတို႔ႏွင့္ ညိေနသေလာဟု မစဥ္းစား မဆင္ျခင္ၾကေတာ့ပါ။ ဘီယာဘားမ်ား၊ ႏိုက္ကလပ္မ်ား၊ အႏွိပ္ခန္းမ်ားကို တည္ေထာင္လာၾကၿပီး အကုသိုလ္အလုပ္မ်ားကို တရားဝင္ အဆိုးတိုးပြား လုပ္ကိုင္လာၾကၿပီး ရွက္စရာ၊ ေၾကာက္စရာ၊ လူမျမင္ ေကာင္းသည့္အရာဟုလည္း မထင္မွတ္ၾကေတာ့ပါ။ ေငြေၾကးမ်ားႏွင့္ ျမဴဆြယ္ၿပီး သားပ်ဳိ၊ သမီးပ်ဳိကိုမ်ားကို ႏွမခ်င္းမစာနာ၊ သားသမီးခ်င္းမစာနာၾကဘဲ ထင္တိုင္းႀကဲေနၾကသူမ်ားမွာ ထိုလူခ်မ္းသာဆိုသူမ်ားပင္ျဖစ္သည္။ ထိုသူမ်ားသည္ ကိုယ္က်င့္စာရိတၱအရာ တြင္ အင္မတန္ခ်ဳိ႕တဲ့ၾကၿပီး ဆိုဆုံးမခက္ေသာ အက်င့္ပ်က္သူမ်ားျဖစ္ရကား အလုပ္ပါမစ္ရရန္အတြက္ စစ္အုပ္စုကို လာဒ္ထိုးဖားယားၾကၿပီး တိုင္းျပည္၏ဘ႑ာ၊ သယံဇာတမ်ားကို ကိုယ္က်ဳိးအတြက္ အလြယ္တကူပင္ ေရာင္းခ်၊ ဖ်က္ဆီးေနၾကေတာ့သည္။ ထိုသူတို႔၌ သစၥာဟူ၍မရွိ၊ ေမတၱာဟူ၍မရွိ၊ က႐ုဏာတရားလည္းမထားႏိုင္၊ မုဒိတာတရားလည္း မပြားႏိုင္ၾကဘဲ ဖ်က္လိုဖ်က္ဆီးလည္း လုပ္တတ္ေသး၏။ အကုသိုလ္ဂုဏ္အေပါင္းခေနတဲ့ အာဂလူခ်မ္းသာမ်ား ပါတကား။
ယုတ္ညံ့ေဖာက္ျပား မိန္းမယုတ္ပုံမ်ားမေတာ့ |
ျပည့္တန္ဆာမ်ားသည္ ဘဝေပးအေျခအေနအရ ခႏၶာကိုယ္ကိုခ်ေရာင္းၿပီး ဝမ္း ေက်ာင္းေနရသူမ်ားျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သနားစဖြယ္သတၱဝါမ်ားျဖစ္ပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ ခႏၶာကိုယ္ကိုပင္ ရင္းႏွီး၍ လုပ္ကိုင္စားေသာက္ေနရသူမ်ားပီပီ အရွက္တရားနည္းပါးၾကၿပီ၊ အျပဳအမူ၊ အေျပာအဆို၊ အေနအထိုင္၊ အဆင္အယင္မႈ အရာတို႔၌ မႏွစ္ၿမိဳ႕စရာ ႐ုန္႔ရင္း ၾကမ္းတမ္း လွသည္။ လူတိုင္းကို သူ၏ေဖာက္သည္ဟုပင္ ထင္မွတ္ထားၾကဟန္ရွိသည္။ ထိုသူမ်ားတြင္ အမ်ဳိးဂုဏ္ဟူ၍ မရွိ၊ ဇာတိဂုဏ္ဟူ၍ မသိဘဲ ေငြစေၾကးစအတြက္ ဘယ္သုိ႔ ေသာ ေယာက္်ား ေဖာက္ျပားသူမ်ားပင္ျဖစ္ေစ လက္သင့္ခံၾကသည္။ ကုလား၊ တ႐ုတ္၊ အျဖဴ၊ အမည္းမေ႐ြး ပိုက္ဆံရလွ်င္ ျဖစ္ခ်င္ရာျဖစ္ဟူ၍ သေဘာထားသူမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။
ဗမာျပည္ႀကီးသည္ တ႐ုတ္၊ ကုလားတို႔ႏွင့္ ကူးလူးဆက္ဆံမႈရွိၿပီးျဖစ္သည္။ ေကာင္းျမတ္သည့္ ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ အတတ္ပညာတို႔ကို သည္ေဆာင္လာၾကၿပီး စီးပြားဖက္ပီပီ ကတိတည္ၿမဲကာ လက္တြဲလုပ္ေဆာင္ခဲ့ၾကသည္။ တဦးႏွင့္တဦး တေယာက္ႏွင့္တေယာက္ သေဘာၾကည္ျဖဴကာ တိုးတက္ႀကီးပြားေအာင္ လုပ္ေဆာင္ရာ၌ တကယ့္ပင္ ေက်းဇူးႀကီးလွသူမ်ားျဖစ္သည္။ ဤသည္မွာ ပေဝသဏီက တ႐ုတ္၊ ကုလားမ်ားျဖစ္ပါသည္။ ကိစၥၿပီးလွ်င္ ကိုယ့္အိမ္ကိုယ္ျပန္ၾကသည္ျခည္း။ ယၡဳတ႐ုတ္၊ ကုလားတို႔သည္မွာကား ထိုသုိ႔မဟုတ္ဘဲ ဗမာ့ေရကိုေသာက္၊ ဗမာ့ထမင္းကိုစားၿပီး ထမင္းရွင္ဗမာမ်ားကို သူ႔ကြ်န္သဖြယ္ဆက္ဆံေနၾကသည္ကို ခံေနၾကသည္။ ဗမာ့ယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္မ်ား တည္ရွိရာ ရတနာပုံ ေနျပည္ေတာ္ မႏၱေလးၿမိဳ႕၏ အခ်က္ခ်ာမ်ားတြင္ ဗမာျမင္လွ်င္ ပါး႐ုိက္ဟု ဆိုရေလာက္ေအာင္ တရုတ္ကုလားမ်ား နယ္ခ်ဲ႕ထားၾကေတာ့သည္။ မႏၱေလးသူမ်ားသည္ အဝတ္အစား၊ အေျပာအဆို၊ အေနအထိုင္မႈမ်ားတြင္ ယဥ္ေက်း၊ သိမ္ေမြ႕၊ ေပ်ာ့ေျပာင္း၊ ခ်ဳိသာလွသည္ဟု သတင္းႀကီးသည္မွာ ဗမာတိုင္းသည္သိပါလိမ့္မည္။ ယၡဳအခါတြင္ ထိုသတင္းမွာ တက္တက္ စင္ေအာင္ လြဲသြားေခ်ၿပီ။ တ႐ုတ္မမ်ားသည္ အဝတ္အစားဆင္ယင္ရာတြင္ အလြန္တရာ ႐ိုင္စိုင္းေလာ္လီၾကသည္။ အုပ္စုဖြဲ႔ဘီယာေသာက္ပြဲေတြကို က်င္းပၾကသည္မွာလည္း ထိုတရုတ္မ်ားပင္ျဖစ္သည္။ ဦးပိန္တံတားေပၚတြင္ ဝိုင္းဖြဲ႕ကာ တရုတ္ေလးမ်ား၊ တရုတ္မ ေလးမ်ား အစားအေသာက္မ်ားႏွင့္ ဘီယာ၊ အရက္၊ မူယစ္ေဆးကို ယူလာၾကၿပီး စားေသာက္ ေပ်ာ္ပါးေနၾကၿပီး လမ္းသြားလမ္းလာမ်ားက ခဏလမ္းဖယ္ေပးရန္ ေတာင္းေတာင္းပန္ပန္ ေျပာသည္ကိုပင္ မေက်နပ္ ဟန္အမူအရာမ်ားကို ျမင္ရသည္မွာ ေအာ့ႏွလုံးနာခဲ့ရသည္။ ေနရာတကာတြင္ တ႐ုတ္ ကုလားမ်ား ေမာင္ပိုင္စီးထားၾကၿပီး ဗမာမ်ားမွာေတာ့ ျမင္းလည္း၊ ဆိုက္ကားတုိ႔ျဖင့္သာ ဝမ္းေက်ာင္းေနၾကကာ ေရွးက်ဆုံး စီးပြားေရးကို ထိန္းသိမ္းၿမဲပင္။ ထိုမွ်ျပဆိုရလွ်င္ ဗမာမ်ား၏ ညံ့ဖ်င္းမႈမ်ား ေပၚလြင္ေနၿပီျဖစ္သည့္အတြက္ ကိုယ့္ေပါင္ကို လွန္မေထာင္းခ်င္ေတာ့။ ဗမာမ်ားသည္ ရွင္ဘုရာမ်ား၏ ကြ်န္ျဖစ္ခဲ့ၾကၿပီး၊ ၿဗိတိသွ်တို႔၏ ကြ်န္လည္းျဖစ္ခဲ့ၾကသည္။ တဖန္စစ္ကြ်န္၊ တ႐ုတ္ကြ်န္၊ ကုလားကြ်န္မ်ား ျဖစ္ေနၾကရ၏။ ေခတ္တေလွ်ာက္လုံး ေက်းေတာ္မ်ဳိး၊ ကြ်န္ေတာ္မ်ဳိးမ်ား ျဖစ္ခဲ့ၾကရသည့္ေၾကာင့္ေလာ မေျပာတတ္၊ ယၡဳထိပင္ ကြ်န္စိတ္မေပ်ာက္ႏိုင္ၾကေသးဘဲ အကြဲအၿပဲမ်ားကို မစုစည္းႏိုင္ၾက ေသး၊ ေျခာက္စား ေျမာက္စားမ်ားကို မဖယ္ရွားႏိုင္ၾကေသး၊ ဘဘိုးေဘးတို႔ကို ေက်းဇူးမျပဳႏိုင္ ေသးဘဲ ကြ်န္ျဖစ္ၿမဲ ျဖစ္ေနၾကသည္။
ယဥ္ယဥ္ေက်ာ့ေက်ာ့ |
အထက္ပါပုဂၢဳိလ္တို႔သည္ ႏိုင္ငံအက်ဳိးျပဳ အေရးကိစၥမ်ား၊ အမ်ဳိးသားေရးအက်ဳိးျပဳ အေရးကိစၥမ်ားတြင္ ပါဝင္ပတ္သက္မႈမရွိဘဲ ေလွနံႏွစ္ဖက္နင္းၿပီး ကိုယ္က်ဳိးကိုသာ ေရွး႐ႈတတ္ၾကသူမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ထိုသူတို႔မွာ ဇာတိမာန္ဟူ၍မရွိ၊ ဇာတိေသြးဟူ၍မရွိဘဲ ဝံသာႏုစိတ္ဓာတ္ကင္းမဲ့ေသာ ႐ြက္က်ပင္ေပါက္ အေခ်ာင္သမားမ်ားသာ ျဖစ္ေခ်သည္။ ဤသည္မွာလည္း က်ေနာ့္တို႔ ဗမာမ်ား၏ စိတ္ဓာတ္ ညံ့ဖ်င္းေသးသိမ္မႈမ်ားေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္သည္။ ေရွးဗမာဘဘိုးေဘးတို႔၏ စိတ္ဓာတ္ႏွင့္ လုပ္ရည္ကိုယ္ရည္ ေကာင္းမြန္သေလာက္ က်ေနာ့္တို႔ေခတ္ဗမာမ်ားမွာ ညံ့ဖ်င္းခဲ့ၾကသည္။ ထိုေသးသိမ္သည့္ စိတ္ဓာတ္မ်ား မေပ်ာက္ေသးသေ႐ြ႕ ေက်းေတာ္မ်ဳိး၊ ကြ်န္ေတာ္မ်ဳိးဘဝမွ လြတ္ေျမာက္ႏိုင္မည္မဟုတ္ေပ။ ထိုထိုေဖာက္ျပန္ေလာ္လီအက်င့္ပ်က္မ်ားကို မဖယ္ရွားႏုိင္ေသးသေ႐ြ႕ ဇာတိေသြး၊ ဇာတိိမာန္ မ်ား ကင္းမဲ့ေနၾကၿပီး အမ်ဳိးသားယဥ္ေက်းမႈမ်ား၊ အမ်ဳိးသားေရးလကၡဏာမ်ား ပ်က္စီးယိုယြင္း ေနဦးမည္ျဖစ္သည္။
ေအာ့ႏွလုံးနာ ရြံဖြယ္ရာ |
သူ႔ကြ်န္ဘဝလႊတ္ေျမာက္ရန္အတြက္ အသက္၊ ေသြး၊ ေခြ်းမ်ားရင္းႏွီးၿပီး နယ္ခ်ဲ႕တို႔ထံမွ လြတ္လပ္ေရးရယူေပးခဲ့သည္။ ထိုသုိ႔ေက်းဇူးႀကီမားးသည့္ ဘဘိုးေဘးတို႔၏ ဆႏၵအာသာကို ျဖည့္ဆည္းေပးႏိုင္ရန္ ႏိုင္ငံသားအားလုံးမွာ တာဝန္ကိုယ္စီရွိၾကသည္။ ရွိသည္အားေလွ်ာ္စြာ အရွည္ကို ေမွ်ာ္ကာၾကည့္ၿပီး စစ္းမီးစစ္လ်ံကင္းညိမ္း၍ စစ္ကြ်န္ဘဝလြတ္ေျမာက္ရန္ အားသန္သန္၊ မာန္ထက္ထက္ အံခဲ၍ အႏိုင္ႀကဲႏိုင္ဖို႔ က်င္းပေတာ့မည့္ ရက္ပိုင္းသာ လိုေတာ့သည့္ ေ႐ြးေကာက္ပြဲအား ပထမလုံးေျခလွမ္းျဖင့္ သေဘာပိုက္ကာ ဆန္႔က်င္ သပိတ္ၾကပါဟု ေလးနက္စြာတိုက္တြန္းအပ္ပါသည္။ ေအာက္ပါ ခ်ဳပ္တန္းဆရာေဖ၏ ကဗ်ာကို နာနာ႐ြတ္ၿပီး စစ္ကြ်န္ဘဝမွ လြတ္ေျမာက္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ၾကဘုိ႔ ထမ္မံတိုက္တြန္းလိုက္ ပါသည္။
ျမန္မာေတြ စည္းကမ္းေဖာက္လို႔၊ ထီးနန္းေပ်ာက္ျဖစ္ၿပီ။
မွီးျငမ္းေထာက္ အသစ္ကိုမွီသည္၊ ညစ္ပလီလူမ်ိဳး။
မိပစ္လို႔ ဖ,ေ႐ွာင္ေသြသည္၊ ဂြေကာင္ေတြ ေခြးျဖစ္ေပါ႔ဗ်ိဳး။
ျမန္မာခ်င္း ႂကြားၾကခ်င္၊ ဓားျပသြင္သူခိုး၊
ကုလားျမင္ သူ႔အေမ႐ိုးေတာ႔မလို၊ ခုေျမလွ်ိဳးပုန္းေ႐ွာင္။
မိုက္မေနာ္ ျပဳပေဂးရယ္တို႔၊ သူ႔ပေထြး ထြက္၍မေဟာင္။
ေျပာရာဟဲ႔ရာဇ၀င္ေျပာင္ေအာင္၊ စာဇင္ေတြဦးခ်လို႔၊
ပလူးရေျပးက်ိဳ႕ခါခါ၊ ေခြးသို႔ပမာ။
ေတြးမိတိုင္း အ႐ိုးနာတယ္၊ အမ်ိဳးပါဆဲခ်င္ေပါ႔ေလး။
အခ်ဳပ္တန္းဆရာေဖ
1. စစ္ကြ်န္ဘဝမွ လြတ္ေျမာက္ေရး။
2. ေ႐ြးေကာက္ပြဲအား သပိတ္ေမွာက္ဆန္႔က်င္ေရး။
3. အမ်ဳိးသားေရးလကၡဏာ မပေပ်ာက္ေရး။
4. အမ်ဳိးသားယဥ္ေက်းမႈမ်ား ထိန္းသိမ္း၊ ျပန္႔ပြားေရး။
5. သူေတာ္ေကာင္းတရားမ်ား ထြန္းကားေရး။
6. မသူေတာ္တရားမ်ား ပေပ်ာက္ေရး။
အထက္ပါအေရးကိစၥမ်ားသည္ ဗမာ့ေျမေပၚတြင္ ေမြးဖြားၿပီး၊ ဗမာ့မိခင္တို႔၏ ႏို႔ရည္ကို ေသာက္စို႔ကာ ႀကီးျပင္း လာၾကသူမ်ားမွန္လွ်င္ တာဝန္တရပ္အေနျဖင့္ ထမ္းေဆာင္ၾက ရမည္ျဖစ္သည္။ ထိုသုိ႔ တာဝန္သိ၍ တာဝန္ရွိသူမ်ားပီပီ ကိုယ္စီကိုယ္ငွ ထမ္းေဆာင္ ႏိုင္ၾကသည့္ ဗမာ့သားေကာင္းမ်ားျဖစ္ၾကေစရန္ ရည္သန္၍ ေရးသားလိုက္ပါသည္။အုန္းရွိန္
No comments:
Post a Comment