ေဗာင္းဗီကြ်တ္တြားတာေတာင္ တေယႀကိဳးပဲနင္ေတ့တယ္ တေယႀကိဳးကို က်ိတ္နာဒယ္” (ကာလေပၚပံုျပင္- ၂)

တခါက ႐ြာတ႐ြာမွာ ခ်စ္ခ်စ္ဆိုတဲ့ လူတေယာက္ရွိတယ္။ ဗိုလ္ရွစ္ေမာင္က ေရွာက္လံုးျပဴးနဲ႔ ျမက္ေခ်ာကို ေရွာက္ရွက္ပစ္တာ တရွက္ပဲ ခ်ပ္မွန္ပီး အကုန္ေရွာ္သြားတယ္ဆိုတဲ့ “ရွ” နဲ႔ “ခ်” ကို တလြဲသံုးေျပာတဲ့ လယ္ေဝးသားေတြ အေျပာနဲ႔ဆိုယင္ ရွစ္ရွစ္ေပါ့။ ရွစ္ရွစ္ အဲေလ ခ်စ္ခ်စ္ဆိုလို႔ ဣိတၳိယေခၚ မိန္းမတေယာက္ေတာ့မဟုတ္ဖူး။ ေယာက်ၤားမွ အဆင္း အဂၤါ အလံုးအရပ္ေကာ သတိၱေကာ ေကာင္းတဲ့ ေယာက်ၤားႀကီးလံုးလံုးျဖစ္ေသာ ပုရိႆေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ထိုးထြင္းသိျမင္ ေဝဖန္ပိုင္းျခားျခင္း ႀကံရည္ဖန္ရည္ဆိုတဲ့ ဗ်တၱိကေတာ့ နဲရွာတယ္အဲေလ နဲနဲခ်ာတယ္္။ စိတ္ေရာဂါဆန္ဆန္တခုေၾကာင့္ ဒီလိုျဖစ္ေနတာပဲ။ ဒီအခ်က္ကိုေတာ့ နီးစပ္ရာလူတခ်ဳိ႕ပဲသိတယ္။ နာမည္ရင္းကေတာ့ ဘခ်စ္တဲ့။ တကယ္ေတာ့ သူ႔ရဲ႕အဆင္း အဂၤါ အလံုးအရပ္ေကာ သတိၱေကာ ေကာင္းတဲ့အရည္အခ်င္းေတြအျပင္ ရပ္က်ဳိးရြာက်ဳိးကိုလည္း တတ္စြမ္းသေလာက္ ေစတနာေကာင္းေကာင္နဲ႔ အားက်ဳိးမာန္တက္ ေဆာင္႐ြက္တတ္တာေၾကာင့္ “ဘ” တင္မက ဘြားေကာ၊ ဦးေကာ ေဒၚပါမက်န္ တ႐ြာလံုးက ဝိုင္းခ်စ္ၾက ဦးစားေပၾကရတဲ့ ႐ြာ့မင္းသား ႐ြာ့မ်က္႐ႈပါ့။ ဒါေၾကာင့္လည္း ခ်စ္စႏိုးနဲ႔ ဘခ်စ္ကို ခ်စ္ခ်စ္လို႔ အဖ်ားဆြတ္ေခၚေနၾကတာပဲ။ 

ရွစ္ရွစ္ အဲေလ ခ်စ္ခ်စ္ဟာတေန႔မွာ ရြာကိုတိုးတက္ႀကီးပြားေအာင္ လုပ္ေပးႏိုင္လိမ့္မယ္လို႔ လဲေမွ်ာ္လင့္ၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ အထက္မွာေျပာခဲ့သလို စိတ္ေရာဂါဆန္ဆန္ အက်င့္တခုကရွိေနတယ္။ သူ႔သေဘာက ေနရာတကာမွာ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းရွိေစခ်င္တယ္ျဖစ္ေစခ်င္တယ္။ ပြင့္လင္းေရာဂါေပါ့။ ဒါေၾကာင့္အပိတ္အဆို႔ေတြ အတားအဆီးေတြလို႔ထင္တဲ့ တံခါးမွန္ေတြေတြ႕ယင္ သားေရႀကိဳးတေခ်ာင္းနဲ႔ ႐ိုက္မခြဲပဲမေနႏိုင္ဘူး။
သူ႔စိတ္အထင္က ဒီမွန္တံခါးေတြမရွိယင္ လြတ္လပ္သြားမယ္ ပြင့္လင္းသြာမယ္ထင္ေနတာ။ ဒီတံခါးေတြ ဘာ့ေၾကာင့္ရွိေနတာ ဘယ္လိုရွိေနတာကိုသူမသိဘူး။ အစပိုင္းေတာ့ ဒီေရာဂါက သိပ္မဆိုးဘူး။ ကြဲသြားတဲ့မွန္ေတြအတြက္ ငွက္ပစ္ယင္းေခ်ာ္သြားလို႔ပါလို႔ ဆင္ေျခေပးတန္တာေပး၊ ေလ်ာ္တန္တာေလ်ာ္နဲ႔ ေရာဂါကို လူမသိေအာင္ ဖံုးဖိႏိုင္ေသးတယ္။ ေနာက္ပိုင္းအေျခေနေတြ ဆိုးလာေတာ့ ဆင္ေျခေပးဖို႔ခက္လာတယ္။ ဖံုးဖိဖို႔ခက္လာတယ္။ ဒါေၾကာင့္နီးစပ္ရာေတြက ေဆးကုမွျဖစ္ေတာ့မယ္ဆိုျပီး စိတ္ကုဆရာဝန္ရွိရာ ၿမိဳ႕ကိုေခၚလာၾကတယ္။ ၿမိဳ႕ေဆးခန္းေရာက္ေတာ့ ထံုးစံအတိုင္းတန္းစီ တိုကင္ျပားယူ ကိုယ့္အလွည့္ေစာင့္ေပါ့။ ကိုယ့္အလွည့္ေရာက္ေတာ့ ရွစ္ရွစ္ ဆိုၿပီးေခၚလာတယ္။ ကုလားဆရာဝန္ကလဲ စကားမပီေတာ့ ခ်စ္ခ်စ္ကို ရွစ္ရွစ္လို႔ပဲေခၚတာေပါ့။ ဒါနဲ႔အေဖာ္တေယာက္နဲ႔ ဆရာဝန္အခန္းကို ဝင္သြားၾကတယ္။ အထဲေရာက္ေတာ့ ပါလာတဲ့အေဖာ္က ျဖစ္ေၾကာင္းရယ္ကုန္စင္ ခ်စ္ခ်စ္ရဲ႕ေရာဂါအေျခေနကိုေျပာျပတယ္။ ခ်စ္ခ်စ္ကေတာ့ ေဘးနားကေနဘာမွ မဟုတ္ပဲ ဒီလူေတြေရာဂါမဟုတ္တာကို ေရာဂါလုပ္ေနတယ္၊ သူကေတာ့ပံုမွန္ေအးေဆးပဲ၊ ဒီလူေတြစိတ္ခ်မ္းသာဖို႔ လုပ္ခ်င္တာလုပ္ ေျပာခ်င္တာေျပာ လိုက္ေလ်ာေပးေနတာဆိုတဲ့ အေပါက္နဲ႔ နားေထာင္ေနတယ္။ အေဖာ္ပါတဲ့သူက အက်ဳိးအေၾကာင္းစံုကိုေျပာၿပီးတာနဲ႔ ဆရာဝန္က က်ဳပ္ခ်စ္ခ်စ္နဲ႔ႏွစ္ေယာက္တည္း ေဆြးေႏြးစရာရွိတယ္ဆိုၿပီး အေဖာ္ပါလာတဲ့သူကို အခန္းျပင္ထြက္ခိုင္းလိုက္တယ္။ ႏွစ္ေယာက္တည္းရွိတဲ့အခါ ဆရာဝန္က ခ်စ္ခ်စ္ကိုေမးတယ္။ 

“ဒီလူေျပာတာေတြဘယ္လိုလဲ”
“အလကားပါဗ်ာ ဒီလူေတြကက်ဳပ္ကို အစိုးရိမ္လြန္ၿပီးေပါက္ေနၾကတာ"
“မွန္ေတြကိုသားေရႀကိဳးနဲ႔ ခြဲပစ္ေနတာၾကေတာ့ေကာ”
“ဒါကေတာ့ဟုတ္ပါတယ္၊ ဟုတ္တယ္ေလဗ်ာ ဒီတံခါးေတြမွန္ေတြရဲ႕သေဘာကအပိတ္အဆို႔ေတြ၊ အခ်ဳပ္အေႏွာင္ေတြ၊ ဒါေတြမရွိမွ လြတ္လပ္လာမယ္ ပြင့္လင္းလာမယ္ ဒါေၾကာင့္က်ေနာ္ကခြဲပစ္ေနရတာ”
“မွန္တာေပါ့၊ ပြင္းလင္းလာဖို႔က ဒီတံခါးေတြမရွိမွျဖစ္မွာေပါ့"
“ဆရာက သေဘာေပါက္လြယ္တယ္၊ က်ေနာ့႐ြာကလူေတြကေတာ့ မနိပ္ပါဘူး၊ အာေပါက္ေအာင္ရွင္းျပလဲ သေဘာကမေပါက္ၾကဘူး က်ေနာ့ေတာင္ အရူးထင္ေနၾကတယ္”
“ဟုတ္တာေပါ့ ရွစ္ရွစ္ရာ၊ သူတို႔ကစာမွသိပ္မတတ္ၾကပဲ။ ဒါနဲ႔ ဒီတံခါးေတြ ဘာေၾကာင့္ျဖစ္လာတယ္ ဘယ္လိုရွိေနတယ္ဆိုတာကို စဥ္းစားၾကည့္ပါအံုး”
“ဒါေတြစဥ္းစားေနယင္ အခ်ိန္ကုန္တာပဲ အဖတ္တင္မယ္၊ လက္ေတြ႕လုပ္ႏိုင္တာအယင္လုပ္ရမွာပဲ။ က်ဳပ္ကစိတ္ကူးယင္ သမားမဟုတ္ဖူးဗ်။ ဒီ႐ြာသားေတြနဲ႔ေတာ့ ခက္တယ္ဗ်ာ၊ သူတို႔လြတ္လပ္ပြင့္လင္းဖို႔အတြက္ ဒီတံခါးေတြ မွန္ေတြကို ရိုက္ခြဲရမယ္ဆိုတာနားမလည္ၾကဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ က်ဳပ္ကေစတနာနဲ႔ ဒိုင္ခံရိုက္ခြဲေပးေနရတာ။ က်ဳပ္ေစတနာေတြ ဘယ္ေလာက္ႀကီးမားျပင္းထန္ေနသလဲဆို မွန္တံခါးနဲ႔ သားေရႀကိဳးေတြ႕ယင္ ေနကို မေနႏိုင္ဘူးရိုက္ခြဲလိုက္ရမွ ဆရာရဲ႕၊ ဆရာလဲရြာသားေတြကို လြတ္လပ္ပြင့္လင္းေစခ်င္ယင္ က်ေနာ္နဲ႔ပူးေပါင္းပါ”
“ေကာင္းပါၿပီ ရွစ္ရွစ္ရယ္၊ ဒါနဲ႔စကားမစပ္တခုေမးမယ္”
“ေမးပါဆရာ၊ ဆရာ မရွင္းတာေတြ နားမလည္တာေတြ အကုန္က်ေနာ္ရွင္းျပေပးပါ့မယ္။ က်ေနာ္ကပြင့္လင္းမွၾကိဳက္တယ္”
“ဒီလိုဗ်ာ ရွစ္ရွစ္.. အေက်ာ္အေမာ္ အေခ်ာအလွေမာ္ဒယ္ေလးတေယာက္နဲ႔ ခင္ဗ်ား ႏွစ္ေယာက္တည္း မွန္လံုခန္းႀကီးထဲမွာရွိေနတယ္၊ ေမာ္ဒယ္ေလးကလဲ ခင္ဗ်ားကို ႐ႊန္းလဲ့တဲ့မ်က္လံုး႐ြဲႀကီးေတြနဲ႔ ဖိတ္ေခၚသလိုၾကည္ေနမယ္ဆိုယင္ ခင္ဗ်ားဘာလုပ္မလဲ”
“ဟာဗ်ာဆရာကလဲ သိသားနဲ႔ေမးေနရတယ္ ဟဲဟဲ”
“ေျပာပါအံုး ခင္ဗ်ားဘာလုပ္မလဲ ေဆြးေႏြးတဲ့သေဘာေပါ့”
“ဟဲ ဟဲဆရာကလဲ..ပထမဆံုး ေဟ့ အလွေလး..ရုပ္ကေလးကလွသလို မင္းရဲ႕နာမည္ေလးကလဲလွမယ္ဆိုတာ ကိုယ္သိပါတယ္၊ မင္းရဲ႕နာမည္လွလွေလးက ဘာမ်ားပါလိမ့္..ဆိုၿပီးသူနားကပ္ထိုင္လိုက္မယ္ဆရာ”
“ေနာက္ၿပီးေတာ့ေကာ” “ သူ႕လက္ကေလးကိုကိုင္မယ္ဆရာ”
“ၿပီးေတာ့ေကာ” “ပါးေလးကိုကိုင္မယ္ဆရာ”
“ျပီးေတာ့ေကာ” “နမ္းမယ္ဆရာ”
“ၿပီးေတာ့ေကာ” “အက်ႌကိုခြ်တ္မယ္ဆရာ” 
“ၿပီးေတာ့ေကာ” “ေအာက္ခံအက်ႌကိုလဲခြ်တ္မယ္ဆရာ”
“ၿပီးေတာ့ေကာ” “နမ္းမယ္ဆရာ” 
“ၿပီးေတာ့ေကာ” “ထမိန္ကိုခြ်တ္မယ္” 
“ၿပီးေတာ့ေကာ” “ေအာက္ခံေဗာင္းဗီကို ခၽြတ္မယ္”
“ျပီးေတာ့ေကာ” “ေအာက္ခံေဗာင္းဗီက သားေရႀကိဳးကိုထုတ္ၿပီး ေဘးကမွန္ေတြကိုခြဲပစ္မယ္ဆရာ” လဲဆိုေရာ ကုလားဆရာဝန္လဲ သူ႔နဖူးသူလက္နဲ႔ အားကုန္ရိုက္ၿပီး ေရ႐ြတ္လိုက္တာက “ ဟေရး ဘားဗေရး.. ေဗာင္းဗီကြ်တ္တြားဒါေတာင္ တေယႀကိဳးပဲနင္ေတ့တယ္ တေယႀကိဳးဂိုက်ိတ္နာဒယ္”

ရဲေဘာ္ေက်ာ္သန္း

No comments: