ခ်စ္ျခင္းငယ္ၿပိဳင္
မင္းဒင္
ေျမကမၻာတြင္ သူသူငါငါ မကင္းႏိုင္ေလေသာ၊ လူ႔ကမၻာ လူ႔ရြာကုိ တည္ေဆာက္ထားေလေသာ ‘အခ်စ္’ ဟူ ေသာ ေဝါဟာရႏွင့္ စကားခ်ီးလိုက္သျဖင့္ ထိတ္ကနဲ ရင္ဖိုၾကေပလိမ့္မည္။ ဆႏၵမေစာၾကပါေလႏွင့္။ ေခတၱငံ့ ေစလိုပါသည္။ ကၽြႏ္ုပ္ဆိုလတၱံေသာ အခ်စ္အေၾကာင္းကား အျပာစာမ်က္ႏွာကဲ့သုိ႔ ညစ္ညမ္းေသာ တဏွာေပ မအခ်စ္ႏွင့္ လားလားမွ် မဆိုင္ေခ်။ ထို႔အတူ အဘိုးႏွင့္အဘြား၊ အေဖႏွင့္အေမ၊ ကၽြႏု္ပ္တို႔ႏွင့္ေမာ္ဒယ္မ်ားအ ၾကား ေတာင္ေတာင္အီအီ အခ်စ္တို႔ကိုလည္း ဆိုလိုသည္မဟုတ္ေခ်။ ကၽြႏ္ုပ္ ယခုၫႊန္းဆုိမည့္ အခ်စ္သည္ ကား သက်သာကီႏြယ္ဟု ဆုိအပ္ေသာ ျမန္မာျပည္သားတို႔၏ တုိင္းခ်စ္ျပည္ခ်စ္၊ ႏိုင္ငံကိုခ်စ္ေသာ အခ်စ္ကို ဆိုသတည္း။
ဤတြင္ ဗိုလ္ခ်ုဳပ္ေအာင္ဆန္းႏွင့္ အာဇာနည္ေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ား၊ ဦးဥတၱမ၊ ဦးဝိစာရ၊ ရွင္ဂမၻီရ၊ ဦးဝင္းတင္ တို႔ကဲ့သုိ႔ေသာ သမိုင္းအမူ ေမာ္ကြန္းထူအပ္ေသာ တုိင္းျပည္ခ်စ္သူမ်ား၏ အခ်စ္ကုိကား အဦးအစ မူလကပင္ ဝိဝါဒကြဲျပားရန္ မရွိ၍ အထူးတလည္ ေစာေၾကာရန္လို မည္မထင္ေခ်။ မွန္ေပ၏။ သူတို႔ကား ‘ဂႏၳဝင္ခ်စ္သူ’ မ်ားေပတည္း။
ထို႔ျပင္တဝ၊ မင္းကိုႏုိင္၊ ကိုကိုႀကီး၊ နီလာသိန္း၊ စုစုေႏြးတို႔၊ ကိုထင္ေက်ာ္ (ကုန္ေစ်းႏႈန္း)၊ ... ...၊ ... ...၊ ... ...၊ တို႔ကဲ့သုိ႔ေသာ ဘဝကုိ ရင္းလ်က္ ေထာင္နံရံကို္ ရင္ေျမကတုတ္လုပ္၊ ေနာက္မဆုတ္တမ္း တုိက္ပြဲဝင္ေနသူ မ်ား၏ အခ်စ္ကိုလည္း အမ်ားလက္ခံသိရွိၿပီးျဖစ္သည့္အေလ်ာက္ ထပ္မံခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာရန္ လိုမည္မဟုတ္ေခ်။ ထိုသူတို႔၏ ေရမေရာသည့္ ႏိုင္ငံခ်စ္သူတို႔၏ အခ်စ္မ်ားကုိမူ ‘အခ်စ္စစ္စစ္မ်ား’ ဟု အထင္ကရ သညာျပဳလို သည္။
ထို႔တမူလည္း ဆိုဖာဆံုလည္၊ ပလႅင္ငယ္ထက္၌ စံေတာ္မူလ်က္၊ လူတကာ ေသေပ့ေစ၊ ငေတမာလွ်င္ ၿပီးစ တမ္း၊ သဗၺညဳတဉာဏ္ရွင္ ဘုရားပင္ေသာ္မွ မဆန္ႏိုင္ေလေသာ သံဃာအားကုိ လက္႐ံုးလူမုိက္ ၾကံ႕ဖြံ႔တ သိုက္၏ မဟာစြမ္းပကားျဖင့္ ေအာင္ေတာ္မူေပထေသာ ျမန္မာစစ္မင္းမ်ား၏ တုိင္းျပည္ခ်စ္နည္း နိႆရည္း သည္လည္း ေနာက္လာေနာက္သားတို႔ အတုခိုးမမွားေစျခင္းငွာ ေဖာ္ျပေရးသားရန္ မသင့္ျပန္ေခ်။ သံခိပ္အား ျဖင့္ မွတ္ရန္မွာ ‘ဗာလနံ အခ်စ္’ ဟူလို ...။
ယခု ကၽြႏု္ပ္ အထူးဝိၿဂိဳဟ္ျပဳၫႊန္းဆုိခ်င္သည္ကား အထက္ေဖာ္ျပပါ အာဇာနည္တို႔၏ အခ်စ္မ်ဳိးကို အားက်အ တုယူ နည္းမွီေလသေလာ၊ ကိုယ္တုိင္ပင္ ဖန္တီးေလသေလာ၊ ေဝခြဲျခင္းငွာ မစြမ္းသာသည့္ အေမႏွင့္ရြာကို ခြဲ ကာ တရပ္တေက်း နယ္အေဝးသုိ႔ေရာက္ေနသည့္ ကၽြႏ္ုပ္အေနျဖင့္ မ်က္ျမင္ဒိဌ ၾကံဳေနရသည့္ အေဝးေရာက္ ပုန္စားသူတို႔၏ အခ်စ္မ်ားအေၾကာင္းပင္တည္း။ ခ်စ္ျခင္းၿပိဳင္ၾကေလဟန္တကား ...။
ခ်စ္သူမ်ားသည့္နည္းတူ ခ်စ္ပံုခ်စ္နည္း ခ်စ္နိႆရည္းတို႔သည္လည္း မ်ားလွပါဘိေတာင္း။ အခ်ဳိ႕ကား ပ႐ိုပို ဆယ္အလို႔ငွာ ခ်စ္ရ၏။ အခ်ဳိ႕ကား ကိုယ့္ကိုယ္ကုိ မ်ဳိးခ်စ္ပုဂၢိဳလ္စာရင္းသြင္းလ်က္ စိတ္အဆာေျပေအာင္ ခ်စ္ ရ၏။ အခ်ဳိ႕ကား ဒုိနာ စိတ္မၿငိဳျငင္ေစရန္ ခ်စ္ရ၏။ ခ်စ္မ်ဳိးစံုလင္လွေပစြ။
အဦးအစ ေဖာ္ျပလုိသည္ကား မဲေဆာက္စစ္ဌာနခ်ဳပ္မွ အတိုက္အခံတဦး၏ ခ်စ္ျခင္းတည္း။ အႏွီပုဂၢိဳလ္သည္ ျပည္တြင္းမွာ ျဖစ္ပြားသည့္ ေဗ်ာက္အိုး၊ ေရထမ္းပုံး၊ ကားတာယာ၊ စက္ဘီးတာယာ၊ ဆပ္ျပာပူေဖာင္း၊ အားလံုး ေသာ ေပါက္ကြဲမႈမွန္သမွ် တေယာက္တည္း ဒိုင္ခံကန္ထ႐ိုက္ဆြဲကာ “ငါလုပ္တာ” ခ်ည္း ဆုိတတ္ေလေသာ ေၾကာင့္ ကၽြႏု္ပ္က ဗိုလ္ခ်ဳပ္ဟု ခ်စ္စႏုိး အမည္ေပးထား၏။
ကၽြႏ္ုပ္ႏွင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ အြန္လိုင္းတြင္ ဆံုေလတိုင္း “က်ဳပ္က အာဇာနည္ဗ်၊ ဒါဟာ အမွန္တရားပဲ” ဟု အတည္ ေပါက္ႀကီး ဆုိတတ္ေလရာ ကၽြႏု္ပ္မွာ ငိုရခက္၊ ရယ္ရခက္ျဖစ္လ်က္ ေနာင္ေသာ္ ဒီမိုကေရစီေခတ္လြန္ကာ လ၌ အမ်ားျပည္သူ အေလးျပဳႏိုင္ေရးအတြက္၊ ႐ုပ္တု ထုရန္ အလုိ႔ငွာ ေလးဘက္ေလးတန္မွ ရိုက္ကူးအပ္ ေသာ ဓာတ္ပံုမ်ားကို ပို႔ေပးထားပါရန္ ေမတၱာရပ္ခံလိုက္ရေလသည္။ ယင္းအတိုက္အခံဗိုလ္ခ်ဳပ္၏ အခ်စ္ကို ‘ရမ္ဘိုအခ်စ္’ ဟု အမည္ေပးရေသာ္ သင့္ႏိုးထင္မိ၏။
ႏိုင္ငံေရးတက္ႂကြလႈပ္ရွားသူ၊ အက်ဥ္းသမားမ်ားအား “ညာလက္ေရာ ဘယ္လက္ျဖင့္ပါ ေစာင္မၾကည့္႐ႈပါအံ့” ဟူ၍ အဖြဲ႔အမည္တပ္ ေႂကြးေၾကာ္ေလေသာ အဖြဲ႔ကား မည္သည့္လုပ္ငန္းေဆာင္တာမ်ားကို လုပ္ေလသည္ မ သိ။ မည္သုိ႔ကူညီေစာင့္ေရွာက္သည္ မသိရေခ်။ ကုန္ေစ်းႏႈန္းက်ဆင္းေရး အတြက္ အထင္ကရ ျဖစ္ခဲ့ေလ ေသာ ကိုထင္ေက်ာ္ ဘယ္ေထာင္ေရာက္ေနသည္ဟူသည့္ အေမးပုစၦာကိုပင္ အတိအက် အေၾကာင္းမျပန္ႏိုင္ ေခ်။ “အဲဒီအသင္းက ဘယ္အက်ဥ္းသားေတြကို၊ ဘယ္လို ကူညီေနတာလဲဗ်” ဟူေသာ ျပည္တြင္းမွ လူငယ္ တဦး၏ ခပ္ေငါ့ေငါ့ အေမးကုိ မည္သုိ႔မွ် ျပန္လည္မေျဖဆိုႏိုင္သည္ႏွင့္ ကၽြႏ္ု္ပ္မွာ ပဲေလွာ္ၾကား ဆားညပ္ေတာ့ မည္ျဖစ္ရကား ဟုိလိုလို ဒီလိုလို အ႐ူးကြက္နင္းလိုက္ရဖူးေလသည္။ ထုိအဖြဲ႔ကုိ ဦးစီးႀကိဳးကိုင္သူတို႔ ႏိုင္ငံအ ေပၚထားရွိေသာ အခ်စ္ကား ‘နံရံအခ်စ္’ ဟု ဆုိထိုက္ေပမည္။
အပတ္စဥ္ အလွည့္က် အေမရိကတုိက္ႀကီးမွ လႊင့္ထုတ္အပ္ေသာ အသံလႊင့္ဌာန ေရဒီယုိမွေန၍ ေမာင္ႏွင့္ ေအာင္မ်ား တင္ဆက္ေသာ ‘အမ်ား’ အမည္ရွိ အစီအစဥ္တခုတြင္ “လြယ္တာကို လြယ္လြယ္နဲ႔ ခက္သြား ေအာင္ ခပ္ခက္ခက္ လုပ္သင့္သည္” ၊ “ယံုၾကည္တာကို မယံုၾကည္ျခင္းဟာ၊ မယံုတဝက္ ယံုတဝက္ျဖစ္၍ ခ်င့္ ယံုရန္လိုသည္” စေသာ လြန္စြာဆန္းျပားလွသည့္ ဘာသာေဗဒတမ်ဳိးကုိ ၾကားရေလရာ ကၽြႏု္ပ္မွာ “ငါသည္ ျမန္မာစာ၊ ျမန္မာစကားကိုပင္ နားလည္တတ္ကၽြမ္းျခင္းမရွိေတာ့ေယာင္တကား” ဟု အားငယ္ျခင္းႀကီးစြာ ျဖစ္္ မိျပန္ေလသည္။ အေၾကာင္းကား နားေထာင္ေလ ပို႐ႈပ္ေလျဖစ္၍ ငါသည္ အမ်ားမဟုတ္ေလတကားဟု ေတြး ေတာမိျခင္းေၾကာင့္တည္း။ ထုိသူတို႔၏ခ်စ္ျခင္းကို အမည္နာမ ညႊန္းဆုိရလွ်င္ ‘ဗဟုအခ်စ္’ မည္ထုိက္ေပသည္။
ဆက္၍ ဆိုဦးအံ့။ ေလလိႈင္းၾကားတြင္ အေရးမွန္သမွ် ကၽြမ္းက်င္လွေပေသာ က်မ္းတတ္တခ်ဳိ႕ကလည္း “ဒါက ေတာ ့ႏွစ္ပုိင္းရွိတာေပါ့ေနာ္၊ တပိုင္းက ပထမေပါ့ေနာ္၊ ေနာက္တပိုင္းက ဒုတိယေပါ့ေနာ္” အစရွိသျဖင့္ ေပါ့ ေနာ္ခ်င္းထပ္ေနသည့္ ‘ေပါ့ေနာ္အခ်စ္’ ကိုလည္း နားၾကားျပင္းကပ္စြာ ၾကားရျပန္ေခ်သည္တမံု႔။
အျခားတနည္းကား စစ္မင္းဗိုလ္ခ်ဳပ္ ဖုတ္ထဲတြင္ လဲ၍ ဒူးျပဲျခင္း၊ ေကာက္ညႇင္းစား၍ ဝမ္းခ်ဳပ္ျခင္း၊ ဦးခ်ိန္တီ ေၾကာင့္ တပ္ခ်ဳပ္ေလလည္ျခင္းမွ အစ၊ ၾကပ္ေျပးအိမ္ေတာ္တြင္ မသာရထား ဆုိက္ေနၿပီ၊ တပ္ခ်ဳပ္ႀကီး၏ ရက္ လည္အသုဘ အလြန္တရာ စည္ကား .. အစရွိသျဖင့္ မဟုတ္တမ္းတရမ္း၊ ေလဖမ္းဝါးတမ္းခ်ည္၊ သတင္းမ်ဳိး စံုကုိ တင္ေလသည့္ ဝီ႐ိုက္၊ ဝီမိုက္ ရဲေဘာ္ေဟာင္းႀကီးသည္လည္း ရွိေလေသးေခ်၏။ သူ႔အခ်စ္ကား ‘ရမ္း တုတ္အခ်စ္’ ဆုိႏုိင္ေလမည္။
ေနာက္တမူလည္း သတိ၊ ညာညႇိ၊ သက္သာ၊ ေအးေစ၊ ေနျမဲ ဟူေသာ အေျခခံစစ္ပညာမွ်ကိုပင္ သင္ယူခဲ့ျခင္း ရွိဟန္မတူေသာ စစ္ေရး ဧတဒဂ္တဦးကလည္း “ဒါက ဒီလိုရွိပါတယ္။ တပ္ခ်ဳပ္ႀကီးဆုိေတာ့ သူက အႀကီးဆံုး ေပါ့။ တိုက္ပြဲျဖစ္တဲ့အခါ တဒိုင္းဒုိင္း ပစ္ၾကတာေပါ့” ဟူ၍ တည္တည္ႀကီး လွိမ့္တတ္ေသာ ‘ဒုိင္းေညႇာင့္အခ်စ္’ သည္လည္း ရွိေလေသး၏။
ထို႔အတူ အႏွစ္ (၂၀) ေက်ာ္ခဲ့ၿပီျဖစ္ေသာ ကိုးမီးဖဲဝိုင္းတြင္ ကိုယ့္ဖဲကိုယ္ခ်ဳိး၊ ကိုယ့္အိမ္ကိုးက်၊ ကိုယ့္မဲကိုယ္ ထြင္၊ ကလိန္ေစ့ျငမ္းဆင္ေလေသာ ကမၻာတည္သေရြ႕ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္အျဖစ္မွ တျပားသားမွ မေလွ်ာ့သည့္ ‘ေကာ္ ေဇာအခ်စ္’ ျဖင့္ ခ်စ္သူတို႔သည္လည္း တေမွာင့္။
သို႔တၿပီးကား တိိိုက္ပြဲဝင္ရဲေဘာ္ေဟာင္း ေမာင္ၿငိမ္း၏ အဆိုအရ ေအဘီစီဒီ အကၡရာမ်ဳိးစံု အမည္တပ္လ်က္ ကြန္ျမဴနစ္အလံကို အျမင့္ဆံုး လႊင့္ထူကာ ဘိလပ္သူ ဂါ၀န္ေအာက္ ေခါင္းလွ်ဳိ၀င္လ်က္ .. Arr .. yea .. ohh .. I love my country ဆုိတတ္ေသာ ‘ဘိလပ္အခ်စ္’ ဟူသည္ ရွိေသးေပရာ ခ်န္လွပ္ထား၍ မရစေကာင္းဟု မွတ္သားရျပန္၏။
ဤအခ်စ္ အႏွီအခ်စ္တို႔အေၾကာင္းကား ထူးေထြသည့္အံ့ရာေသာ္၊ သမုဒၵမွင္ေဖ်ာ္၊ ေရးေသာ္မွတည့္ ဆံုးအံ့မ ထင္ေခ်။
ဘေလာ့တကာ စီေဘာက္တကာတြင္ ေမာင္ႏွင့္ႏွမ၊ သားႏွင့္အမိ ဖတ္႐ႈ၍ပင္ မသင့္ေလ်ာ္ေသာ ၾကမ္းတမ္း ႐ိုင္းစုိင္းလွစြာ ေရးတတ္ၾကေသာ ‘ဖ႐ုႆဝါစာအခ်စ္’၊ ၂၀၁၀တြင္ ရရာေနရာ ဝင္ထုိင္မည့္ ‘ဖ်ာအခ်စ္’၊ ေရဒီ ယိုအစီအစဥ္တြင္ ပဓာန၊ နာယက၊ ကမကထျပဳရင္း၊ အငိုက္အလစ္ ဂိုး ဝင္ဝင္သြင္းတတ္သည့္ ‘ခၽြန္တြန္းအ ခ်စ္’၊ ကြန္ျမဴနစ္ႀကီးကို စတင္ေမြးဖြားရာ ႏုိင္ငံႀကီးတြင္ ဘုမသိဘမသိ ေရာက္ေနၾကလ်က္ အမိန္႔ဟူသမွ် နာ ခံေနၾကရသည့္၊ ကိုယ္စီးသည့္ ျမင္း အထီးမွန္း အမမွန္း မသိရွာၾကေလေသာ၊ အာဂရဲမက္ေတာ္တို႔၏ က်ား က်ားမီးယပ္ ‘ကိုေဗာ့စကီးအခ်စ္’၊ တႀကိမ္တေလမွ် နားေထာင္ခဲ့ျခင္းမရွိေသာ္လည္း ထပ္ခါထပ္ခါ ေတာင္းဆုိ ေမတၱာရပ္ခံေနသည့္ ယူအန္၏ ‘ႏြဲ႔ဆိုးအခ်စ္’၊ အိုဘားမားႏွင့္ ႐ိုဟင္ဂ်ာစာလံုးပါလ်ွင္ ၿပီးစတမ္း ပြဲမဆူဆူ ေအာင္ ဇြတ္သတင္းဖန္တီးေနၾကသည့္ သတင္းဌာနမ်ား၏ ‘ေအာ္လန္အခ်စ္”… အစရွိသည္ျဖင့္ မ်ားေျမာင္လွ ေပရာ စာေလးမည္ျဖစ္ေလ၍ ဆက္လက္ မေဖာ္ျပလိုေတာ့ၿပီ။
မည္သုိ႔ဆုိေစ ခ်စ္ျခင္းအတြက္ကား မည္သူကုိမွ် အျပစ္ဆိုရန္ အေၾကာင္းမရွိေခ်။ မည္သုိ႔ပင္ ခ်စ္ၾကသည္ျဖစ္ ေစ ခ်စ္နည္းမွန္ဖို႔ေတာ့ လိုေပမည္။ အေဝးေရာက္တို႔အခ်စ္သည္ အခ်စ္စစ္ အခ်စ္မွန္ေပေလာ။ ပုံတုိပတ္စတို႔ ျဖင့္ ငယ္ဘဝကို ျဖတ္သန္းခဲ့ေလေသာ ကၽြႏု္ပ္မွာ ဖတ္ခဲ့ဖူးေသာ ပူရမ္က်မ္းတခုကို သတိရမိေလျပန္၏။ အ ဆိုပါ ပူရမ္၏ သုတၱံတခုတြင္ ဆာဒူးတပါး၏ ေက်ာင္းသခၤန္းသည္ ျပည့္တန္ဆာအိမ္အနီး ရွိခဲ့သည္ ဆုိေလ၏။ ဆာဒူးကား သူ၏ မူလ ကမၼဌာန္းကုိမျပဳမူဘဲ ျပည့္တန္ဆာအိမ္ လူဝင္လူထြက္စာရင္းကုိ ေက်ာက္ခဲတို႔ျဖင့္ တာလီမွတ္သည္ ဟူ၏။ ေသလြန္ေသာ္ ျပည့္တန္ဆာမွာ နတ္ျပည္ေရာက္၍ ဆာဒူးမွာ ငရဲသုိ႔ ဒုိင္ဗင္ထိုးသလုိ က်သြားေၾကာင္း ဖတ္ဖူးေလရာ ျမန္မာျပည္ခ်စ္သူမ်ား ခ်စ္ျခင္းၿပိဳင္ေနသူမ်ားအားလံုး၏ အခ်စ္သည္ အဆိုပါ သုတၱံမွ ဆာဒူး၏ ‘တာလီအခ်စ္’ ကဲ့သုိ႔ ျဖစ္ေနသည္ကုိ အလန္႔တၾကား ေတြ႔ရွိရေလသည္။
ဆုိေရးရွိ၍ ဆုိရပါလွ်င္ ေျမႀကီးလက္အပ္၊ မုခ်ဆတ္ဆတ္ မွတ္ထိုက္ေသာ အခ်က္မွာ ‘ဂႏၳဝင္အခ်စ္’၊ ‘အခ်စ္ စစ္စစ္’ တို႔မွ လြဲ၍ အျခားအျခားေသာ ခ်စ္ျခင္းတို႔ကား သံသယပြားဖြယ္ရာ အတိေပတည္း။ ဤပံုဤနည္း ခ်စ္ ခရီးဆက္ၾကလွ်င္ကား အခ်စ္ခံ ျမန္မာျပည္ႀကီးသည္ အထက္ဘဝဂ္ႏွင့္ ေဝးသည္ထက္ေဝးလ်က္ ဒံုရင္းဒံုရင္း ေအာက္ဘက္ အဝီစိတြင္သာ သံသရာရွည္သမ်ွ ကာလပတ္လံုး အဖန္ဖန္တလဲလဲ က်င္လည္ေပေရာ့မည္ကို အပူပင္ႀကီးပူမိေလေသာေၾကာင့္ လက္ေဆာ့ ေျခေဆာ့ ကီးဘုတ္ႏွင့္ ေဆာ့ကာ ဤကေလာ္စာ စာစုကုိ ေရးမိ ျပန္ေလေတာ့သည္။
နိဂံုးအားျဖင့္မူ အထက္စာပိုဒ္တို႔ကို ဖတ္႐ႈမိသည့္ စာ႐ႈသူမ်ားအနက္ အနာရွိသူ အခ်ဳိ႕အခ်ဳိ႕အေနျဖင့္ အႏူ ဆားပက္၊ အနာေပၚတုတ္က် ျဖစ္ၾကမည္ကုိလည္း ႀကိဳတင္သိၿပီးျဖစ္သည့္အေလ်ာက္ “မင္းဒင္သည္ သစၥာ ေဖာက္ ဒလ်ွဳိဒလန္စစ္စစ္ျဖစ္ေပသည္” ဟူ၍ မီဒီယာကုိ မီဒီယာႏွင့္ ျပန္ရွင္း၊ စာရင္းအသြင္းခံရမည္ကုိ သိသိ ႀကီးႏွင့္ ဇြတ္တိုးမုိက္မဲစြာ ဤစာကို ေရးေလေသာ ကၽြႏု္ပ္သည္ တန္ျပန္လွည့္လာမည့္ ျမားဦးတို႔ကို တန္႔ေစ ျခင္းငွာ၊ ကာကြယ္ျခင္းသည္ ကုသျခင္းထက္ ေကာင္းမြန္သည္ဟူေသာ ဆို႐ိုးႏွင့္အညီ ‘အာဖ်ံကြီးခ်စ္သူ’ စာ ရင္းတြင္ မိမိကုိယ္မိမိ ႀကိဳတင္ထည့္သြင္းထားပါေၾကာင္းလည္း တျပည္တည္းသား ေဝးရပ္နီးေန မ်ားေဆြသ ဟာ သိသာရန္ အလို႔ငွာ ေမာင္းခတ္အသိေပး လက္တို႔အပ္ေပသတည္း။ ။
ဤတြင္ ဗိုလ္ခ်ုဳပ္ေအာင္ဆန္းႏွင့္ အာဇာနည္ေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ား၊ ဦးဥတၱမ၊ ဦးဝိစာရ၊ ရွင္ဂမၻီရ၊ ဦးဝင္းတင္ တို႔ကဲ့သုိ႔ေသာ သမိုင္းအမူ ေမာ္ကြန္းထူအပ္ေသာ တုိင္းျပည္ခ်စ္သူမ်ား၏ အခ်စ္ကုိကား အဦးအစ မူလကပင္ ဝိဝါဒကြဲျပားရန္ မရွိ၍ အထူးတလည္ ေစာေၾကာရန္လို မည္မထင္ေခ်။ မွန္ေပ၏။ သူတို႔ကား ‘ဂႏၳဝင္ခ်စ္သူ’ မ်ားေပတည္း။
ထို႔ျပင္တဝ၊ မင္းကိုႏုိင္၊ ကိုကိုႀကီး၊ နီလာသိန္း၊ စုစုေႏြးတို႔၊ ကိုထင္ေက်ာ္ (ကုန္ေစ်းႏႈန္း)၊ ... ...၊ ... ...၊ ... ...၊ တို႔ကဲ့သုိ႔ေသာ ဘဝကုိ ရင္းလ်က္ ေထာင္နံရံကို္ ရင္ေျမကတုတ္လုပ္၊ ေနာက္မဆုတ္တမ္း တုိက္ပြဲဝင္ေနသူ မ်ား၏ အခ်စ္ကိုလည္း အမ်ားလက္ခံသိရွိၿပီးျဖစ္သည့္အေလ်ာက္ ထပ္မံခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာရန္ လိုမည္မဟုတ္ေခ်။ ထိုသူတို႔၏ ေရမေရာသည့္ ႏိုင္ငံခ်စ္သူတို႔၏ အခ်စ္မ်ားကုိမူ ‘အခ်စ္စစ္စစ္မ်ား’ ဟု အထင္ကရ သညာျပဳလို သည္။
ထို႔တမူလည္း ဆိုဖာဆံုလည္၊ ပလႅင္ငယ္ထက္၌ စံေတာ္မူလ်က္၊ လူတကာ ေသေပ့ေစ၊ ငေတမာလွ်င္ ၿပီးစ တမ္း၊ သဗၺညဳတဉာဏ္ရွင္ ဘုရားပင္ေသာ္မွ မဆန္ႏိုင္ေလေသာ သံဃာအားကုိ လက္႐ံုးလူမုိက္ ၾကံ႕ဖြံ႔တ သိုက္၏ မဟာစြမ္းပကားျဖင့္ ေအာင္ေတာ္မူေပထေသာ ျမန္မာစစ္မင္းမ်ား၏ တုိင္းျပည္ခ်စ္နည္း နိႆရည္း သည္လည္း ေနာက္လာေနာက္သားတို႔ အတုခိုးမမွားေစျခင္းငွာ ေဖာ္ျပေရးသားရန္ မသင့္ျပန္ေခ်။ သံခိပ္အား ျဖင့္ မွတ္ရန္မွာ ‘ဗာလနံ အခ်စ္’ ဟူလို ...။
ယခု ကၽြႏု္ပ္ အထူးဝိၿဂိဳဟ္ျပဳၫႊန္းဆုိခ်င္သည္ကား အထက္ေဖာ္ျပပါ အာဇာနည္တို႔၏ အခ်စ္မ်ဳိးကို အားက်အ တုယူ နည္းမွီေလသေလာ၊ ကိုယ္တုိင္ပင္ ဖန္တီးေလသေလာ၊ ေဝခြဲျခင္းငွာ မစြမ္းသာသည့္ အေမႏွင့္ရြာကို ခြဲ ကာ တရပ္တေက်း နယ္အေဝးသုိ႔ေရာက္ေနသည့္ ကၽြႏ္ုပ္အေနျဖင့္ မ်က္ျမင္ဒိဌ ၾကံဳေနရသည့္ အေဝးေရာက္ ပုန္စားသူတို႔၏ အခ်စ္မ်ားအေၾကာင္းပင္တည္း။ ခ်စ္ျခင္းၿပိဳင္ၾကေလဟန္တကား ...။
ခ်စ္သူမ်ားသည့္နည္းတူ ခ်စ္ပံုခ်စ္နည္း ခ်စ္နိႆရည္းတို႔သည္လည္း မ်ားလွပါဘိေတာင္း။ အခ်ဳိ႕ကား ပ႐ိုပို ဆယ္အလို႔ငွာ ခ်စ္ရ၏။ အခ်ဳိ႕ကား ကိုယ့္ကိုယ္ကုိ မ်ဳိးခ်စ္ပုဂၢိဳလ္စာရင္းသြင္းလ်က္ စိတ္အဆာေျပေအာင္ ခ်စ္ ရ၏။ အခ်ဳိ႕ကား ဒုိနာ စိတ္မၿငိဳျငင္ေစရန္ ခ်စ္ရ၏။ ခ်စ္မ်ဳိးစံုလင္လွေပစြ။
အဦးအစ ေဖာ္ျပလုိသည္ကား မဲေဆာက္စစ္ဌာနခ်ဳပ္မွ အတိုက္အခံတဦး၏ ခ်စ္ျခင္းတည္း။ အႏွီပုဂၢိဳလ္သည္ ျပည္တြင္းမွာ ျဖစ္ပြားသည့္ ေဗ်ာက္အိုး၊ ေရထမ္းပုံး၊ ကားတာယာ၊ စက္ဘီးတာယာ၊ ဆပ္ျပာပူေဖာင္း၊ အားလံုး ေသာ ေပါက္ကြဲမႈမွန္သမွ် တေယာက္တည္း ဒိုင္ခံကန္ထ႐ိုက္ဆြဲကာ “ငါလုပ္တာ” ခ်ည္း ဆုိတတ္ေလေသာ ေၾကာင့္ ကၽြႏု္ပ္က ဗိုလ္ခ်ဳပ္ဟု ခ်စ္စႏုိး အမည္ေပးထား၏။
ကၽြႏ္ုပ္ႏွင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ အြန္လိုင္းတြင္ ဆံုေလတိုင္း “က်ဳပ္က အာဇာနည္ဗ်၊ ဒါဟာ အမွန္တရားပဲ” ဟု အတည္ ေပါက္ႀကီး ဆုိတတ္ေလရာ ကၽြႏု္ပ္မွာ ငိုရခက္၊ ရယ္ရခက္ျဖစ္လ်က္ ေနာင္ေသာ္ ဒီမိုကေရစီေခတ္လြန္ကာ လ၌ အမ်ားျပည္သူ အေလးျပဳႏိုင္ေရးအတြက္၊ ႐ုပ္တု ထုရန္ အလုိ႔ငွာ ေလးဘက္ေလးတန္မွ ရိုက္ကူးအပ္ ေသာ ဓာတ္ပံုမ်ားကို ပို႔ေပးထားပါရန္ ေမတၱာရပ္ခံလိုက္ရေလသည္။ ယင္းအတိုက္အခံဗိုလ္ခ်ဳပ္၏ အခ်စ္ကို ‘ရမ္ဘိုအခ်စ္’ ဟု အမည္ေပးရေသာ္ သင့္ႏိုးထင္မိ၏။
ႏိုင္ငံေရးတက္ႂကြလႈပ္ရွားသူ၊ အက်ဥ္းသမားမ်ားအား “ညာလက္ေရာ ဘယ္လက္ျဖင့္ပါ ေစာင္မၾကည့္႐ႈပါအံ့” ဟူ၍ အဖြဲ႔အမည္တပ္ ေႂကြးေၾကာ္ေလေသာ အဖြဲ႔ကား မည္သည့္လုပ္ငန္းေဆာင္တာမ်ားကို လုပ္ေလသည္ မ သိ။ မည္သုိ႔ကူညီေစာင့္ေရွာက္သည္ မသိရေခ်။ ကုန္ေစ်းႏႈန္းက်ဆင္းေရး အတြက္ အထင္ကရ ျဖစ္ခဲ့ေလ ေသာ ကိုထင္ေက်ာ္ ဘယ္ေထာင္ေရာက္ေနသည္ဟူသည့္ အေမးပုစၦာကိုပင္ အတိအက် အေၾကာင္းမျပန္ႏိုင္ ေခ်။ “အဲဒီအသင္းက ဘယ္အက်ဥ္းသားေတြကို၊ ဘယ္လို ကူညီေနတာလဲဗ်” ဟူေသာ ျပည္တြင္းမွ လူငယ္ တဦး၏ ခပ္ေငါ့ေငါ့ အေမးကုိ မည္သုိ႔မွ် ျပန္လည္မေျဖဆိုႏိုင္သည္ႏွင့္ ကၽြႏ္ု္ပ္မွာ ပဲေလွာ္ၾကား ဆားညပ္ေတာ့ မည္ျဖစ္ရကား ဟုိလိုလို ဒီလိုလို အ႐ူးကြက္နင္းလိုက္ရဖူးေလသည္။ ထုိအဖြဲ႔ကုိ ဦးစီးႀကိဳးကိုင္သူတို႔ ႏိုင္ငံအ ေပၚထားရွိေသာ အခ်စ္ကား ‘နံရံအခ်စ္’ ဟု ဆုိထိုက္ေပမည္။
အပတ္စဥ္ အလွည့္က် အေမရိကတုိက္ႀကီးမွ လႊင့္ထုတ္အပ္ေသာ အသံလႊင့္ဌာန ေရဒီယုိမွေန၍ ေမာင္ႏွင့္ ေအာင္မ်ား တင္ဆက္ေသာ ‘အမ်ား’ အမည္ရွိ အစီအစဥ္တခုတြင္ “လြယ္တာကို လြယ္လြယ္နဲ႔ ခက္သြား ေအာင္ ခပ္ခက္ခက္ လုပ္သင့္သည္” ၊ “ယံုၾကည္တာကို မယံုၾကည္ျခင္းဟာ၊ မယံုတဝက္ ယံုတဝက္ျဖစ္၍ ခ်င့္ ယံုရန္လိုသည္” စေသာ လြန္စြာဆန္းျပားလွသည့္ ဘာသာေဗဒတမ်ဳိးကုိ ၾကားရေလရာ ကၽြႏု္ပ္မွာ “ငါသည္ ျမန္မာစာ၊ ျမန္မာစကားကိုပင္ နားလည္တတ္ကၽြမ္းျခင္းမရွိေတာ့ေယာင္တကား” ဟု အားငယ္ျခင္းႀကီးစြာ ျဖစ္္ မိျပန္ေလသည္။ အေၾကာင္းကား နားေထာင္ေလ ပို႐ႈပ္ေလျဖစ္၍ ငါသည္ အမ်ားမဟုတ္ေလတကားဟု ေတြး ေတာမိျခင္းေၾကာင့္တည္း။ ထုိသူတို႔၏ခ်စ္ျခင္းကို အမည္နာမ ညႊန္းဆုိရလွ်င္ ‘ဗဟုအခ်စ္’ မည္ထုိက္ေပသည္။
ဆက္၍ ဆိုဦးအံ့။ ေလလိႈင္းၾကားတြင္ အေရးမွန္သမွ် ကၽြမ္းက်င္လွေပေသာ က်မ္းတတ္တခ်ဳိ႕ကလည္း “ဒါက ေတာ ့ႏွစ္ပုိင္းရွိတာေပါ့ေနာ္၊ တပိုင္းက ပထမေပါ့ေနာ္၊ ေနာက္တပိုင္းက ဒုတိယေပါ့ေနာ္” အစရွိသျဖင့္ ေပါ့ ေနာ္ခ်င္းထပ္ေနသည့္ ‘ေပါ့ေနာ္အခ်စ္’ ကိုလည္း နားၾကားျပင္းကပ္စြာ ၾကားရျပန္ေခ်သည္တမံု႔။
အျခားတနည္းကား စစ္မင္းဗိုလ္ခ်ဳပ္ ဖုတ္ထဲတြင္ လဲ၍ ဒူးျပဲျခင္း၊ ေကာက္ညႇင္းစား၍ ဝမ္းခ်ဳပ္ျခင္း၊ ဦးခ်ိန္တီ ေၾကာင့္ တပ္ခ်ဳပ္ေလလည္ျခင္းမွ အစ၊ ၾကပ္ေျပးအိမ္ေတာ္တြင္ မသာရထား ဆုိက္ေနၿပီ၊ တပ္ခ်ဳပ္ႀကီး၏ ရက္ လည္အသုဘ အလြန္တရာ စည္ကား .. အစရွိသျဖင့္ မဟုတ္တမ္းတရမ္း၊ ေလဖမ္းဝါးတမ္းခ်ည္၊ သတင္းမ်ဳိး စံုကုိ တင္ေလသည့္ ဝီ႐ိုက္၊ ဝီမိုက္ ရဲေဘာ္ေဟာင္းႀကီးသည္လည္း ရွိေလေသးေခ်၏။ သူ႔အခ်စ္ကား ‘ရမ္း တုတ္အခ်စ္’ ဆုိႏုိင္ေလမည္။
ေနာက္တမူလည္း သတိ၊ ညာညႇိ၊ သက္သာ၊ ေအးေစ၊ ေနျမဲ ဟူေသာ အေျခခံစစ္ပညာမွ်ကိုပင္ သင္ယူခဲ့ျခင္း ရွိဟန္မတူေသာ စစ္ေရး ဧတဒဂ္တဦးကလည္း “ဒါက ဒီလိုရွိပါတယ္။ တပ္ခ်ဳပ္ႀကီးဆုိေတာ့ သူက အႀကီးဆံုး ေပါ့။ တိုက္ပြဲျဖစ္တဲ့အခါ တဒိုင္းဒုိင္း ပစ္ၾကတာေပါ့” ဟူ၍ တည္တည္ႀကီး လွိမ့္တတ္ေသာ ‘ဒုိင္းေညႇာင့္အခ်စ္’ သည္လည္း ရွိေလေသး၏။
ထို႔အတူ အႏွစ္ (၂၀) ေက်ာ္ခဲ့ၿပီျဖစ္ေသာ ကိုးမီးဖဲဝိုင္းတြင္ ကိုယ့္ဖဲကိုယ္ခ်ဳိး၊ ကိုယ့္အိမ္ကိုးက်၊ ကိုယ့္မဲကိုယ္ ထြင္၊ ကလိန္ေစ့ျငမ္းဆင္ေလေသာ ကမၻာတည္သေရြ႕ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္အျဖစ္မွ တျပားသားမွ မေလွ်ာ့သည့္ ‘ေကာ္ ေဇာအခ်စ္’ ျဖင့္ ခ်စ္သူတို႔သည္လည္း တေမွာင့္။
သို႔တၿပီးကား တိိိုက္ပြဲဝင္ရဲေဘာ္ေဟာင္း ေမာင္ၿငိမ္း၏ အဆိုအရ ေအဘီစီဒီ အကၡရာမ်ဳိးစံု အမည္တပ္လ်က္ ကြန္ျမဴနစ္အလံကို အျမင့္ဆံုး လႊင့္ထူကာ ဘိလပ္သူ ဂါ၀န္ေအာက္ ေခါင္းလွ်ဳိ၀င္လ်က္ .. Arr .. yea .. ohh .. I love my country ဆုိတတ္ေသာ ‘ဘိလပ္အခ်စ္’ ဟူသည္ ရွိေသးေပရာ ခ်န္လွပ္ထား၍ မရစေကာင္းဟု မွတ္သားရျပန္၏။
ဤအခ်စ္ အႏွီအခ်စ္တို႔အေၾကာင္းကား ထူးေထြသည့္အံ့ရာေသာ္၊ သမုဒၵမွင္ေဖ်ာ္၊ ေရးေသာ္မွတည့္ ဆံုးအံ့မ ထင္ေခ်။
ဘေလာ့တကာ စီေဘာက္တကာတြင္ ေမာင္ႏွင့္ႏွမ၊ သားႏွင့္အမိ ဖတ္႐ႈ၍ပင္ မသင့္ေလ်ာ္ေသာ ၾကမ္းတမ္း ႐ိုင္းစုိင္းလွစြာ ေရးတတ္ၾကေသာ ‘ဖ႐ုႆဝါစာအခ်စ္’၊ ၂၀၁၀တြင္ ရရာေနရာ ဝင္ထုိင္မည့္ ‘ဖ်ာအခ်စ္’၊ ေရဒီ ယိုအစီအစဥ္တြင္ ပဓာန၊ နာယက၊ ကမကထျပဳရင္း၊ အငိုက္အလစ္ ဂိုး ဝင္ဝင္သြင္းတတ္သည့္ ‘ခၽြန္တြန္းအ ခ်စ္’၊ ကြန္ျမဴနစ္ႀကီးကို စတင္ေမြးဖြားရာ ႏုိင္ငံႀကီးတြင္ ဘုမသိဘမသိ ေရာက္ေနၾကလ်က္ အမိန္႔ဟူသမွ် နာ ခံေနၾကရသည့္၊ ကိုယ္စီးသည့္ ျမင္း အထီးမွန္း အမမွန္း မသိရွာၾကေလေသာ၊ အာဂရဲမက္ေတာ္တို႔၏ က်ား က်ားမီးယပ္ ‘ကိုေဗာ့စကီးအခ်စ္’၊ တႀကိမ္တေလမွ် နားေထာင္ခဲ့ျခင္းမရွိေသာ္လည္း ထပ္ခါထပ္ခါ ေတာင္းဆုိ ေမတၱာရပ္ခံေနသည့္ ယူအန္၏ ‘ႏြဲ႔ဆိုးအခ်စ္’၊ အိုဘားမားႏွင့္ ႐ိုဟင္ဂ်ာစာလံုးပါလ်ွင္ ၿပီးစတမ္း ပြဲမဆူဆူ ေအာင္ ဇြတ္သတင္းဖန္တီးေနၾကသည့္ သတင္းဌာနမ်ား၏ ‘ေအာ္လန္အခ်စ္”… အစရွိသည္ျဖင့္ မ်ားေျမာင္လွ ေပရာ စာေလးမည္ျဖစ္ေလ၍ ဆက္လက္ မေဖာ္ျပလိုေတာ့ၿပီ။
မည္သုိ႔ဆုိေစ ခ်စ္ျခင္းအတြက္ကား မည္သူကုိမွ် အျပစ္ဆိုရန္ အေၾကာင္းမရွိေခ်။ မည္သုိ႔ပင္ ခ်စ္ၾကသည္ျဖစ္ ေစ ခ်စ္နည္းမွန္ဖို႔ေတာ့ လိုေပမည္။ အေဝးေရာက္တို႔အခ်စ္သည္ အခ်စ္စစ္ အခ်စ္မွန္ေပေလာ။ ပုံတုိပတ္စတို႔ ျဖင့္ ငယ္ဘဝကို ျဖတ္သန္းခဲ့ေလေသာ ကၽြႏု္ပ္မွာ ဖတ္ခဲ့ဖူးေသာ ပူရမ္က်မ္းတခုကို သတိရမိေလျပန္၏။ အ ဆိုပါ ပူရမ္၏ သုတၱံတခုတြင္ ဆာဒူးတပါး၏ ေက်ာင္းသခၤန္းသည္ ျပည့္တန္ဆာအိမ္အနီး ရွိခဲ့သည္ ဆုိေလ၏။ ဆာဒူးကား သူ၏ မူလ ကမၼဌာန္းကုိမျပဳမူဘဲ ျပည့္တန္ဆာအိမ္ လူဝင္လူထြက္စာရင္းကုိ ေက်ာက္ခဲတို႔ျဖင့္ တာလီမွတ္သည္ ဟူ၏။ ေသလြန္ေသာ္ ျပည့္တန္ဆာမွာ နတ္ျပည္ေရာက္၍ ဆာဒူးမွာ ငရဲသုိ႔ ဒုိင္ဗင္ထိုးသလုိ က်သြားေၾကာင္း ဖတ္ဖူးေလရာ ျမန္မာျပည္ခ်စ္သူမ်ား ခ်စ္ျခင္းၿပိဳင္ေနသူမ်ားအားလံုး၏ အခ်စ္သည္ အဆိုပါ သုတၱံမွ ဆာဒူး၏ ‘တာလီအခ်စ္’ ကဲ့သုိ႔ ျဖစ္ေနသည္ကုိ အလန္႔တၾကား ေတြ႔ရွိရေလသည္။
ဆုိေရးရွိ၍ ဆုိရပါလွ်င္ ေျမႀကီးလက္အပ္၊ မုခ်ဆတ္ဆတ္ မွတ္ထိုက္ေသာ အခ်က္မွာ ‘ဂႏၳဝင္အခ်စ္’၊ ‘အခ်စ္ စစ္စစ္’ တို႔မွ လြဲ၍ အျခားအျခားေသာ ခ်စ္ျခင္းတို႔ကား သံသယပြားဖြယ္ရာ အတိေပတည္း။ ဤပံုဤနည္း ခ်စ္ ခရီးဆက္ၾကလွ်င္ကား အခ်စ္ခံ ျမန္မာျပည္ႀကီးသည္ အထက္ဘဝဂ္ႏွင့္ ေဝးသည္ထက္ေဝးလ်က္ ဒံုရင္းဒံုရင္း ေအာက္ဘက္ အဝီစိတြင္သာ သံသရာရွည္သမ်ွ ကာလပတ္လံုး အဖန္ဖန္တလဲလဲ က်င္လည္ေပေရာ့မည္ကို အပူပင္ႀကီးပူမိေလေသာေၾကာင့္ လက္ေဆာ့ ေျခေဆာ့ ကီးဘုတ္ႏွင့္ ေဆာ့ကာ ဤကေလာ္စာ စာစုကုိ ေရးမိ ျပန္ေလေတာ့သည္။
နိဂံုးအားျဖင့္မူ အထက္စာပိုဒ္တို႔ကို ဖတ္႐ႈမိသည့္ စာ႐ႈသူမ်ားအနက္ အနာရွိသူ အခ်ဳိ႕အခ်ဳိ႕အေနျဖင့္ အႏူ ဆားပက္၊ အနာေပၚတုတ္က် ျဖစ္ၾကမည္ကုိလည္း ႀကိဳတင္သိၿပီးျဖစ္သည့္အေလ်ာက္ “မင္းဒင္သည္ သစၥာ ေဖာက္ ဒလ်ွဳိဒလန္စစ္စစ္ျဖစ္ေပသည္” ဟူ၍ မီဒီယာကုိ မီဒီယာႏွင့္ ျပန္ရွင္း၊ စာရင္းအသြင္းခံရမည္ကုိ သိသိ ႀကီးႏွင့္ ဇြတ္တိုးမုိက္မဲစြာ ဤစာကို ေရးေလေသာ ကၽြႏု္ပ္သည္ တန္ျပန္လွည့္လာမည့္ ျမားဦးတို႔ကို တန္႔ေစ ျခင္းငွာ၊ ကာကြယ္ျခင္းသည္ ကုသျခင္းထက္ ေကာင္းမြန္သည္ဟူေသာ ဆို႐ိုးႏွင့္အညီ ‘အာဖ်ံကြီးခ်စ္သူ’ စာ ရင္းတြင္ မိမိကုိယ္မိမိ ႀကိဳတင္ထည့္သြင္းထားပါေၾကာင္းလည္း တျပည္တည္းသား ေဝးရပ္နီးေန မ်ားေဆြသ ဟာ သိသာရန္ အလို႔ငွာ ေမာင္းခတ္အသိေပး လက္တို႔အပ္ေပသတည္း။ ။
မင္းဒင္
(www.mindin.info/ မွ ...)
ေဒါက္တာလြဏ္းေဆြမွ တဆင့္ကူးယူပါသည္။
No comments:
Post a Comment