ေ႐ႊဥဩ


ေ႐ႊဥဩ
ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္

လယာဥ္သာကို စီးကာရယ္
“ဆုံးအံ့ႏုိင္ဘြယ္ရာ မထင္ရေသာ အာအာသ တခြင္ဝယ္ အနတကၠမွ် မကေသာ ၾကယ္တို႔သည္ ျပန္႔ႀကဲလ်က္ တလက္လက္ တဖိတ္ဖိတ္ ေတာက္ပေနၾကေပသည္။ ဝါဂြမ္းဆိုင္ႀကီးမ်ားလို ဆြတ္ျဖဴ အိစက္လ်က္ ရွိေပေသာ တိမ္တိုက္ႀကီးမ်ားသည္လည္း တအိအိေ႐ြ႕လ်ားလ်က္ ရွိေနၾကေပသည္။ လယာဥ္သာမူကား တိမ္တိုက္ႏွင့္ တိမ္ေတာင္မ်ား အၾကားတြင္ ျဖတ္ကာသန္းကာႏွင့္ မည္သည့္ကပ္ကမၻာၾကေတာ့မွပင္ ဆုံးလိမ့္မည္ မသိရေသာ ၎၏ခရီးကို အိေႁႏၵမ်ပက္ ခုတ္ေမာင္းလ်က္ ရွိေလသည္…”

ထိုမွ်အထိသာ အစခ်ီႏိုင္လ်က္ ေရွ႕သို႔မူကား သူသည္ဆက္၍ မရေတာ့ေခ်။ သူ၏ ဦးေခါင္းအတြင္း၌ ေနာက္က်ိကာ အေတြ႕အေခၚႏွင့္ စိတ္ကူးစိတ္သန္းမ်ားသည္ ႐ႈပ္႐ႈပ္ေထြးေထြး ျဖစ္လာေလသည္။
သူသည္ လက္ဝယ္မွ ကေလာင္တန္ကိုကား မခ်ေခ်။ ၿမဲၿမဲၿမံၿမံ ဆုပ္ကိုင္၍ ထားသည္။ ဦးေခါင္းသည္ ျပန္လည္တည္ၿငိမ္၍ စိတ္ကူးစိတ္သန္းမ်ားလည္း ၾကည္လင္လာသည္ႏွင့္ တၿပိဳင္နက္ အလစ္မေပးဘဲ ဆက္၍ တြန္းရန္ အားခဲ့ေစာင့္ဆိုင္းလ်က္ ရွိေပသည္။
“ဆုံးအံ့ႏိုင္ဘြယ္ မထင္ရေသာ” ဟူ၍ အစခ်ီထားေသာ ေရးၿပီးသား စာတပိုဒ္ကို သူသည္ တေခါက္ျပန္၍ ဘတ္ေလသည္။ အေတြးျပတ္သြားေသာေၾကာင့္ အေရးျပတ္သြားသျဖင့္ သူသည္ အေရးကို ျပန္၍ ဆက္ႏုိင္ေစရန္အတြက္ အေတြးကို ျပန္လည္ ဆက္မိေစရန္ စမ္သပ္အားထုတ္ၾကည့္ျခင္းမွ်သာ ျဖစ္ေလသည္။ ေရးသားၿပီးျဖစ္ေသာ စာပိုဒ္၏ အဆုံးျဖစ္သည့္ “အိေႁႏၵမပ်က္ ခုတ္ေမာင္းလ်က္ရွိေပသည္…” ဆိုေသာ စာေၾကာင္းသည္သာလွ်င္ ျပန္လည္ဘတ္႐ႈ၍ ဆုံးသြားခဲ့ေလၿပီ။ ျပတ္သြားေသာ အေတြးသည္ ျပန္၍ကား မဆက္မိေခ်။
အေတြးသည္ အဘယ္သုိ႔ ထြက္ေျပးသြားၿပီနည္း။ စႀက္ာဝဠာတံတုိင္းအျပင္ဘက္သုိ႔ပင္ ေရာက္ရွိသြားေလးၿပီေလာ။ သူသည္ အဘယ္သို႔ လိုက္၍ ရွာေဖြဘမ္းဆီးျခင္း ျပဳရမည္နည္း။
စြဲစြဲၿမဲၿမဲ ကိုင္ထားေသာ လက္ဝယ္မွ ကေလာင္တန္ကို သူသည္ ျပန္၍ ခ်ထားလိုက္ရေလသည္။ သူသည္ စီးကရက္တလိပ္ကို မီးညွိေလသည္။ အားရပါးရ ဖြာေလသည္။
သူ၏ စာေရးစားပြဲဝန္းက်င္တြင္ စီးကရက္ မီးခိုးမ်ားျဖင့္ ေမွာင္၍သြားေလသည္။ သူသည္ စာေရးစားပြဲမွ ပင္ပင္ပန္းပန္းထလိုက္သည္။ ထို႔ေနာက္ စာေရးစားပြဲႏွင့္ ကပ္ေနေသာ ျပဴတင္းေပါက္ဆီသုိ႔ ထသြားၿပီးလွ်င္ အျပင္ဘက္သုိ႔ လွမ္း၍ ၾကည့္ေနလိုက္သည္။
အျပင္ဘက္တြင္မူကား ဆုံးအံ့ႏုိင္ဘြယ္ရာ မထင္ရေသာ အကာသတခြင္ဝယ္ အနတကၠမမွ်မကေသာ ၾကယ္တို႔သည္ ျပန္႔ႀကဲလ်က္ တလက္လက္ တဖိတ္ဖိတ္ ေတာက္ပေနၾကေပသည္။ ဝါဂြမ္းဆိုင္ႀကီးမ်ားလို ျဖဴေဖြးအိစက္ေနေသာ တိမ္တိုက္ႀကီးမ်ားသည္လည္း တအိအိေ႐ြ႕လ်ားလ်က္ ရွိေနၾကေပသည္။ လယာဥ္သာမူကား တိမ္တိုက္ႏွင့္ တိမ္ေတာင္မ်ားအၾကားတြင္  ျဖတ္ကားသန္းကာႏွင့္ မည္သည့္ကပ္ကမၻာၾကေတာ့မွပင္ ဆုံးလိမ့္မည္မသိရေသာ ၎၏ ခရီးကို အိေႁႏၵမပ်က္ ခုတ္ေမာင္းလ်က္ရွိေလသည္။

(၂)
တညသ၌ ဝါဂြမ္းဆိုင္ႀကီးမ်ားလို ဆြတ္ဆြတ္ျဖဴလ်က္ ရွိေသာ တိမ္တိုက္မ်ားအၾကားဝယ္ အမ်ဳိးအမည္ပင္ မသိလုိက္ရေသာ ေဒဝစၦရာကေလးတပါးႏွင့္ လယာဥ္သာကို ႏွစ္ေယာက္သား အတူစီးခဲ့ရေသာ အိပ္မက္ဆန္လွသည့္ အျဖစ္အပ်က္ကေလးကို တခုကို စာတပုဒ္ျဖစ္လာေအာင္ ဖြဲ႕ႏြဲ႕ေရးသားျခင္း ျပဳႏိုင္ရန္ ႏုိင္ငံေက်ာ္ စာေရးဆရာႀကီး “ေ႐ႊဥဩ” သည္ ၎၏ စာေရးစားပြဲတြင္ နားရီေပါင္းမ်ားစြာ ကုန္လြန္ခဲ့ေပသည္။ သူသည္ အခ်ီကို ဖြဲ႕ဖြဲ႕ႏြဲ႕ႏြဲ႕ ေရးသားစျပဳစဥ္မွာပင္ ဆက္၍ ေရးရမည့္ အေတြးေပ်ာက္သြားလိုက္၊ ေရးၿပီးသား စာ႐ြက္မ်ားကို ဆုတ္ပစ္လုိက္ႏွင့္လည္း ရက္ေပါင္းမ်ားစြာတို႔သည္ ကုန္လြန္ခဲ့ေလသည္။ သုိ႔ရာတြင္ ေ႐ႊဥဩသည္ သူေရးခ်င္လွေသာ စာတပုုဒ္ သုိ႔မဟုတ္ ဝတၳဳတိုတပုဒ္ကို စ႐ုံမွ်သာ စႏိုင္လ်က္ အလယ္ႏွင့္ အဆုံးတို႔ကိုကား ၿပီးစီးေအာင္ မေရးစြမ္းႏုိင္ခဲ့ေခ်။
အဘယ္နည္း။
ေ႐ႊဥဩသည္ နာမည္ေက်ာ္ လူႀကိဳက္မ်ားလွေသာ စာေရးဆရာႀကီးတဦး ျဖစ္ေလသည္။ စာေရးသားျခင္၊ သုိ႔မဟုတ္ ဝတၳဳေရးသားျခင္း အတတ္ပညာမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေ႐ႊဥဩသည္ ၎၏ကုိယ္ကုိ ဘာမွ်သံသယအေၾကာင္းမရွိေတာ့ေခ်။
သို႔ရာတြင္ စာေရးဆရာကိုယ္တိုင္ အလြန္တရာ ေရးသားလိုလွေသာ ဝတၳဳိတိုတပုဒ္ကို မည္ကဲ့သို႔ အားထုတ္ေရးသားျခင္းျပဳ၍ မေအာင္ျမင္ခဲ့သည္ကား ေ႐ႊဥဩအတြက္ အမွန္ပင္ျဖစ္ေပသည္။
အဘယ္နည္း။
မိမိကုိယ္တုိင္ ခံစားေတြႀကဳံလာခဲ့ရေသာ အျဖစ္အပ်က္တခုကို ကာယကံရွင္ကိုယ္တုိင္ ျဖစ္ေနေသာ စာေရးဆရာသည္ ၿပီးဆုံးေအာင္ ေရးသားျခင္း မျပဳႏိုင္သည္မွာ အေၾကာင္းေတာ့ ရွိစၿမဲ ျဖစ္ေပသည္။ ထိုအေၾကာင္းမွာ အျခားေတာ့ကားမဟုတ္ေခ်။ ေရး၍ ျဖစ္ပါ့မလားဟူေသာ သံသယက စာေရးဆရာ အရင့္အမာႀကီး တေယာက္ျဖစ္ေသာ ေ႐ႊဥဩကို ေခ်ာက္လွန္႔လ်က္ ရွိေသာေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္ေလသည္။ ထိုသံသယကပင္ ဝတၳဳိ တို-ရွည္မ်ားကို စက္ႏွင့္ လွည့္ထုတ္သလို ေရးႏုိင္စြမ္းပကား ရွိခဲ့ေသာ ေ႐ႊဥဩအား ဘမ္းစားထားေသာေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ေလသည္။
ဝတၳဳဆိုသည္မွာ တစုံတခုေသာ အေၾကာင္းအရာ၊ သုိ႔မဟုတ္ တစုံတရာေသာ အျဖစ္အပ်က္ကို အစမွ အဆုံးတိုင္ စံနစ္တက် ေရးသားေဘာ္ျပထားျခင္း ျဖစ္ေလသည္။ ဝတၳဳဘတ္႐ႈသူမ်ားသည္ ထိုကဲ့သုိ႔ နားလည္ထားၾကေလသည္။ ၎တို႔၏ စာေရးဆရာမ်ား ထံမွာလည္း ထိုအတုိင္း ေမွ်ာ္လင့္ထားတတ္ၾကေလသည္။
သို႔ရာတြင္ စာေရးဆရာ ေ႐ႊဥဩသည္ ၎ေရးခ်င္လွေသာ ဝတၳဳတိုကို အစမွ အဆုံးတုိင္ ေသေသခ်ာခ်ာ မသိေခ်။ ကုန္ကုန္သာ ေျပာရလွ်င္ သူ၏ ဝတၳဳထဲမွ အေရးႀကီးလွေသာ ဇာတ္ေကာင္တေကာင္၏ အမ်ဳိးအမည္ကိုမွ်ပင္ သူသညမသိေခ်။ ထုိသုိ႔ မိမိေရးသားရမည့္ ဝတၳဳတပုဒ္၏ အစႏွင့္ အဆုံးကိုလည္းေကာင္း၊ အေရးႀကီးလွေသာ ဇာတ္ေကာင္တေကာင္၏ အမ်ဳိးအမည္မွ်ကိုပင္လည္းေကာင္း၊ မသိရွိဘဲႏွင့္ အၾကင္စာေရးဆရာသည္ ထုိဝတၳဳကို အဘယ္သုိ႔ ေရးသားႏုိင္ပါမည္နည္း။ ထိုသို႔ အစႏွင့္ အဆုံးမရွိေသာ ဝတၳဳတပုဒ္ကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ စာဖတ္သူမ်ားကေကာ လက္ခံၾကပါမည္လား။ ဤမည္ေသာ လားႏွစ္လားသည္ စာေရးဆရာ ေ႐ႊဥဩ၏ သံသယပင္ ျဖစ္ေလသည္။ ဤသံသယက ၎အလြန္တရာ ေရးခ်င္လွေသာ ဝတၳဳတပုဒ္ကို ဟန္႔တားလ်က္ ရွိေနျခင္းမွ်သာ ျဖစ္ေလသည္။

(၃)
ဝါဂြမ္းဆိုင္ႀကီမ်ားလို ဆြတ္ျဖဴ အိစက္ေနေသာ တိမ္ေတာင္တိမ္တိုက္ႀကီးမ်ား အၾကားတြင္ တအိအိ ခုတ္ေမာင္း ေ႐ြ႕လ်ားေနေသာ  လယာဥ္သာကို သူသည္ အတန္ၾကာမွ် ၿငိမ္သက္စြာ ေငးေမာ ၾကည့္႐ႈေနရာမွ သက္ျပင္းကို ခပ္ေလးေလး ခပ္ပင္ပင္ ခ်လိုက္ေလသည္။ သူ၏ ကိုယ္ကိုလည္း ေတာ္ေတာ္ႀကီး မေက်မခ်မ္း ျဖစ္ေနပုံေပၚေလသည္။

တကယ္ဆိုေတာ့ သူသည္ နာမည္ေက်ာ္ စာေရးဆရာႀကီး တဦးပင္ ျဖစ္သည္ မဟုတ္သေလာ၊ ထိုသုိ႔ စင္စစ္ျဖစ္လ်က္ႏွင့္ သူသည္ မိမိ အလြန္တရာ ေရးသားလိုလွေသာ  ဝတၳဳတိုတပုဒ္ကို အဘယ့္အတြက္ မေရးသားႏုိင္ဘဲ ရွိေနရသနည္း။ ထိုဝတၳဳတပုဒ္ကို ၿပီးဆုံးေအာင္ ေရးသားျခင္း ျပဳရန္အတြက္ နာရီေပါင္းမ်ားစြာကို စာေရးစားပြဲတြင္ ထုိင္ရင္း ကုန္လြန္ခဲ့ရၿပီးေလၿပီ။ တေန႔ေရးႏုိင္လိမ့္ႏိုးႏိုးႏွင့္ ရက္ေပါင္းမ်ားစြာကိုလည္ ကုန္လြန္ခဲ့ရၿပီးေလၿပီ။ သုိ႔ရာတြင္ သူသည္ စ႐ုံမွ်သာ စႏိုင္လ်က္ အလယ္သို႔ ေရာက္ေအာင္လည္းေကာင္း၊ အဆုံးသုိ႔ တုိင္ေအာင္လည္းေကာင္း ေရးစြမ္းႏုိင္ျခင္း မရွိခဲ့ေခ်။

ေ႐ႊဥဩသည္ ယခင္က စစ္သားတဦး ျဖစ္ေလသည္။ သူ႔တြင္ စစ္သားတို႔ ဇြဲရွိေလသည္။
ေရးခ်င္ေသာ အေၾကာင္းအရာ တခုကို ဝတၳဳ တပုဒ္အျဖစ္ျဖင့္ မေရးႏုိင္လွ်င္၊ ကဗ်ာတပုဒ္အျဖစ္ျဖင့္ ေရးစပ္ဖြဲ႕ႏႊဲ႕ ၾကည့္ရလွ်င္ မေကာင္းသေလာ။ ျမန္မာ့ ေသနတ္ကိုင္ တပ္ရင္း တရင္းတြင္ တပ္ခြဲမႉးတာဝန္ကို ထမ္းေဆာင္ခဲ့ဘူးေသာ စာေရးဆရာသည္ ထိုသို႔ စဥ္းစားၾကည့္ျပန္သည္။
စစ္သားတို႔သည္ မိမိတို႔၏ ရန္သူကို ဤနည္းပရိယာယ္ျဖင့္ တုိက္ခိုက္ျခင္း ျပဳ၍ မရလွ်င္၊ အျခားနည္းပရိယာယ္ တခုကို ေျပာင္းလႊဲစမ္းသပ္တတ္ၾကေလသည္။ ထိုေၾကာင့္ ဗိုလ္ႀကီးေဟာင္း စာေရးဆရာသည္ ဝတၳဳတပုဒ္အစား၊ ကဗ်ာတပုဒ္ ဖြဲ႕ႏြဲ႕ေရးစပ္ရန္ တုိက္ပြဲပုံစံ ေျပာင္းလႊဲျခင္း ျဖစ္တန္ရာသည္။

ျဖစ္လိုလွေသာ္လည္း ဗိုလ္ႀကီးေဟာင္းသည္ ကဗ်ာဆရာတေယာက္ေတာ့ကား မျဖစ္ခဲ့ေခ်။ စာေ၇းဆရာ တေယာက္မွ်သာ ျဖစ္ခဲ့ရေပသည္။ ကဗ်ာစာဆိုတေယာက္၏ ဉာဏ္ႏွင့္ စိတ္ကူးစိတ္သန္းမ်ားသည္ သူႏွင့္ တစိမ္းတရံဆံကဲ့သုိ႔ ျဖစ္ေနၾကသည္။ အေၾကာင္းအရာ လုံလုံေလာက္ေလာက္ႏွင့္ပင္ ထိုအေၾကာင္းအရာကို ျမန္းဆင္ရန္အတြက္ ကာရံကို သူသည္ မရွာေဖြတတ္ေခ်။ ခဲခဲယဥ္းယဥ္းႏွင့္ ပင္ပင္ပန္းပန္း ရွာေဖြေတြ႕ရွိျပန္ေသာ ကာရံကေလးမ်ားကုိလည္း သူသည္ ကဗ်ာ၏ စည္းမ်ဥ္းႏွင့္ ညီညြတ္ေအာင္ မသီကုံးတတ္ျပန္ေခ်။ နဝေဒးႀကီးသည္ သားစစ္သားေကာင္းႏွင့္ ကဗ်ာဆရာေကာင္းတဦး ျဖစ္လာခဲ့ေသာ္ျငားလည္း ဗိုလ္ႀကီးေဟာင္း ေ႐ႊဥဩသည္ စာေရးဆရာ တဦးမွ်သာ ျဖစ္ခဲ့ေပသည္။ ကဗ်ာဆရာတဦးေတာ့ကား ျဖစ္မလာေခ်။

တလက္လက္ တဖိတ္ဖိတ္ ေတာက္ပေနၾကေသာ ၾကယ္မ်ားကို ျပဴတင္းေပါက္ဝတြင္ ရပ္ခါ ေမာ့၍ ၾကည့္႐ႈေနရာမွ၊ သူ၏ အေၾကာင္းအရာကို ကဗ်ာတပုဒ္ဖြဲ႕ႏြဲ႕ ေရးစပ္ၾကည့္ရန္ စိတ္ကူးအား ေ႐ႊဥၾသသည္ မေက်မခ်မ္းႏွင့္ပင္ စြန္႔လႊတ္ျခင္း ျပဳလုိက္ရျပန္ေလသည္။

ဝတၳဳတပုဒ္လုံးၿပီးေအာင္ ပတ္စဥ္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

No comments: