ရင္ေခါင္းက တရစပ္ေအာင့္ ေနသည္။ မၾကာခဏ ေသြးအန္တတ္သည္။ လူက ပိန္ခ်ံဳးလာၿပီး သူဧ။္ခြန္အားတို႔က တစစဆုတ္ယုတ္ လာေနသည္။ ရက္ပိုင္းအတြင္း ေသရေတာ့မည္ သူ့ကိုယ္သူ သိေနေလသည္။ ဒုတိယကမာၻစစ္ ကာလတုန္းက သူေသေဘး တစ္ႀကိမ္ႀကံဳခဲ့ ရဖူးသည္။ သည္စဥ္က သူသည္ႏုပ်ိဳေသာ ဂ်ပန္စစ္သား ငယ္တစ္ေယာက္ ျဖစ္သည္။ သူတို႔ ဂ်ပန္စစ္တပ္က ျမန္မာႏိုင္ငံကို က်ဴးေက်ာ္သိမ္းပိုက္ ထားသည္။ တစ္ေန႔ မနက္ သံုးနာရီေလာက္ သူအိပ္ေမာ က်ေနစဥ္ ေသနတ္သံမ်ား ေျဗာင္းဆန္ေအာင္ ၾကားရသည္။ ရန္သူ မဟာမိတ္တပ္မ်ား ႏွင့္ ျမန္မာ ေတာ္လွန္ေရး သမားမ်ား သူတို႔ စခန္းကိုလစ္၀င္ တိုက္ျခင္းၿဖစ္သည္။ ရန္သူက အင္အားႀကီးၿဖင့္ သျဖင့္သူတုိ႔ ဂ်ပန္တပ္သားမ်ား အတံုးအရံုး က်ဆံုးကုန္သည္။ အမ်ားနည္းတူ သူလည္းခုခံ တိုက္ခိုက္သည္။ သို႔ေသာ္ အားမတန္ မာန္ေလွ်ာ့ရေတာ့သည္။ စစ္သား ျဖစ္ေသာ္လည္း သူသည္ ေသရေလာက္ေအာင္ သတိၱ ေကာင္းသူမဟုတ္ ငယ္ငယ္႐ြယ္႐ြယ္ႏွင့္ သူမေသခ်င္ ေသးပါ။ သို႔ႏွင့္ ေျခဦးတည့္ရာ ေျပးထြက္ခဲ့ေလသည္။
ရန္သူ စစ္သားမ်ားက သူ႔ေနာက္မွ ထက္ၾကပ္မကြာ ေျပးလုိက္လာ ၾကသည္။ ေျပးရင္းက သူေမာဟိုက္လာသည္။ တဒိန္းဒိန္း ရင္တုန္လာၿပီး ပြင့္ထြက္မတတ္ လိႈက္ဖိုလာသည္။ စိတ္၏ ေခၚေဆာင္ရာသို႔ ေျခေထာက္မ်ားက မလိုက္ႏုိင္ေတာ့ ေစာေစာေသ ေစာေစာအိပ္ ရသည္ဟူေသာ မထူးစိတ္မ်ား ၀င္လာသည္။ သို႔ႏွင့္ ေျမျပင္ေပၚသို႔ သူပစ္လွဲခ်လုိက္သည္။ သစ္႐ြက္ေျခာက္ေတြ အေပၚနင္း လုိက္လာေသာ ရန္သူ စစ္သားမ်ား၏ ေျခသံကို သူၾကားေယာင္ ေနသည္။ ေဟာဟဲ ထေနေသာ သူ၏ အသက္႐ႉသံကို သူတုိ႔မုခ် ၾကားသြားလိမ့္မည္။
သူ အဖမ္းခံရေတာ့ မည္မွန္း ေနအေတာ္ျမင့္မွ သူအိပ္ရာက ထႏိုင္သည္။ မ်က္ႏွာသစ္ၿပီး ေသာအခါ စားပြဲ၀ိုင္း အပုကေလးေပၚမွာ ဆန္ျပဳတ္ႏွင့္ ၾကက္သားေၾကာ္ ပန္းကန္မ်ားကို ေတြ႕ရသည္။ ဆန္ျပဳတ္မွာ အေငြ႕ တေထာင္းေထာင္း ထေနသည္။ သူ႔ဗိုက္က တၾကဳတ္ၾကဳတ္ ဆာေလာင္လာသည္။ ဘုန္းေတာ္ႀကီးက လက္ဟန္ျဖင့္ စားရန္အခ်က္ ျပလုိက္သည္။ သူကစားပြဲ၀ိုင္းမွာ ၀င္ထုိင္ၿပီး အငမ္းမရ စားေသာက္လုိက္သည္။ ဆန္ျပဳတ္မွာ ငါးဆန္ျပဳတ္ ျဖစ္ၿပီး အလြန္အရသာ ရွိလွသည္။ ၾကက္သားေၾကာ္ ကလည္း ခ်ဳိလွပါဘိ၊ စားဖူးသမွ် မနက္စာထဲတြင္ ဤမနက္စာမွာ အေကာင္းဆံုး ျဖစ္သည္ဟု သူထင္မိသည္။
စားေသာက္ၿပီး ေသာအခါ ဘုန္းေတာ္ႀကီးက သူ႔ကို ေခါင္းတံုးတံုးၿပီး သကၤန္း စည္းေပးသည္။ ရန္သူမ်ား ႐ုတ္တရက္ ေရာက္လာခဲ့ေသာ္ ဂ်ပန္စစ္သားမွန္း မသိေအာင္ ႐ုပ္ဖ်က္ရျခင္းဟု သူသေဘာေပါက္ လုိက္သည္။ သို႔ႏွင့္ သူကိုရင္ဘ၀ ေရာက္ခဲ့သည္။ တကယ္ေတာ့ သူသည္ ဗုဒၶဘာသာ ၀င္တစ္ေယာက္ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ျမင့္ျမတ္ေသာရဟန္းဘ၀ကို တစ္ခါမွ မရဘူးခဲ့။ ယခုေတာ့ ကံၾကမၼာက သူ႔ကို ရဟန္းျဖစ္ေအာင္ ဖန္တီးေပးလုိက္ၿပီ။
သူႏွင့္အတူ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာ သံဃာငါးပါးရွိသည္။ မနက္ ေ၀လီေ၀လင္း တံုးေခါက္ၿပီးခ်ိန္ ရြာထဲသုိ႔သြားကာ အ႐ုဏ္ဆြမ္းခံ ၾကရသည္။ ႐ုဏ္ဆြမ္းစားၿပီး မနက္တစ္ႀကိမ္၊ တစ္နာရီခန္႔ တရားထုိင္ ၾကရသည္။ တရားထုိင္အၿပီး ေရခပ္ တံျမက္လွည္း သစ္ပင္ ေရေလာင္းစေသာ ေက်ာင္းေ၀ယ်ာ၀စၥ လုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ၾကရသည္။ ထုိေနာက္ ေန႔ဆြမ္းအတြက္ ႐ြာထဲသို႔ တဖန္ဆြမ္းခံ ထြက္ရသည္။ ေန႔ဆြမ္းစားၿပီး ဘုန္းေတာ္ႀကီးက သူ႔တပည့္ သံဃာမ်ားကို ဗုဒၶဘာသာ စာေပမ်ား သင္ၾကားေပးသည္။ ထုိအခ်ိန္တြင္ နာကာမူရာမွာ အလုပ္မရွိ အားလပ္ေနသည္။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသား ေမာင္ျမက ျမန္မာစကားကို ထမင္းစား ေရေသာက္ ေျပာတတ္ေအာင္ သူ႔ကိုသင္ေပးသည္။ သုိ႔ႏွင့္သူ ျမန္မာစကား အေတာ္အတန္ ေျပာတတ္လာၿပီး တစစ ႐ြာကေလးႏွင့္လည္း ရင္းႏွီးကြၽမ္း၀င္ လာေလသည္။
ရြာ၏နာမည္မွာ ကြၽန္းေ႐ႊ၀ါ႐ြာ ျဖစ္သည္။ အိမ္ေျခ တစ္ေထာင္ခန္႔ ရွိေသာ႐ြာႀကီး ျဖစ္သည္။ ရြာသားအမ်ားစုမွာ ေတာင္သူ လယ္သမား မ်ားျဖစ္သည္။ ႐ိုးသားျဖဴစင္ၾကၿပီး မိ႐ိုးဖလာ စပါးစုိက္ျခင္း လုပ္ငန္းကို လုပ္ကိုင္ၾကသည္။ တခ်ဳိ႕က ႐ြာနံေဘးက ေခ်ာင္းမွာ ငါးဖမ္း၍ ေရာင္းေသာ တံငါမ်ားျဖစ္သည္။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား ျဖစ္ၿပီး ဘာသာေရးကိုင္း ႐ိႈင္းၾကသည္။ ဒီ႐ြာမွာ စာသင္ေက်ာင္းမရွိ၊ ေဆးေပးခန္းမရွိ၊ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမွာ စာသင္ေက်ာင္း ေလးဖြင့္ၿပီး ဦးဇင္းမ်ားက ကေလးေတြကို စာသင္ေပးသည္။ စစ္ႀကီး ျဖစ္လာေတာ့ စာသင္ၾကားေရး လုပ္ငန္းရပ္သြားသည္။ ႐ြာသားမ်ားမွာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းထြက္ မ်ား ျဖစ္ၾကသည္။
ဘုန္းေတာ္ႀကီးကို ခ်စ္ေၾကာက္ ႐ိုေသသည္။ ရြာသူႀကီး ျဖစ္သူပင္ ဘုန္းေတာ္ႀကီး၏ တပည့္ရင္း ျဖစ္သည္။ ဘုန္းေတာ္ၾကီး၏ စကားကို မလြန္ဆန္၀ံ့၊ ဂ်ပန္ စစ္သားျဖစ္ေသာ နာကာမူရာကုိ ရန္မရွာရဲေခ်။ ဘုန္းေတာ္ႀကီးမွာ ဗုဒၶ၏သား ရဟန္းပီသသူ ျဖစ္သည္။ ရန္သူမိတ္ေဆြ မခြဲျခားဘဲ ရခဲလွေသာ လူ႔အသက္ တစ္ေခ်ာင္းကို ကယ္တင္ခဲ့သည္။ လူသားဆန္ေသာ ဤျမန္မာ ဘုန္းေတာ္ႀကီး၏ လုပ္ရပ္မွာ ေနမ်ဳိးႏြယ္ဟု အမည္ခံကာ တျခား လူမ်ဳိးေတြအေပၚ က်ဴးေက်ာ္ႏွိပ္စက္ ေနေသာမိမိတုိ႔ ဂ်ပန္စစ္တပ္၏ လုပ္ရပ္ႏွင့္ စာလွ်င္ အလြန္မြန္ျမတ္လြန္းေနသည္။ တဖန္ ျမန္မာလူမ်ဳိးမ်ားမွာလည္း ေမတၲာတရား အားႀကီးလွသည္။ မိမိ၏ အျပစ္မ်ားကို ေခ်ဖ်က္၍ သဒၶါတရား ထက္သန္စြာ ဆြမ္းေလာင္းေနေသာ ကြၽန္းေ႐ႊ၀ါရြာသူ ႐ြာသားမ်ားကို ၾကည့္ၿပီး မလံုမလဲစိတ္ျဖင့္ နာကာမူရာ မ်က္ႏွာအပူႀကီး ပူေနမိသည္။
တကယ္ေတာ့ နာကာမူရာသည္ ေခတ္ပညာတတ္ လူငယ္တစ္ေယာက္ ျဖစ္သည္။ လူမ်ဳိးတစ္မ်ဳိးက တျခားလူမ်ဳိး တစ္မ်ဳိးထက္ ပုိျမင့္ျမတ္သည္ ဆုိေသာ လူမ်ဳိးႀကီး ၀ါဒကို သူ႐ြံမုန္းသည္။ ကိုယ့္ႏုိင္ငံႀကီးပြား ဖုိ႔အတြက္ တျခားႏုိင္ငံကို စစ္တိုက္ၿပီး သူမ်ားဥစၥာ ပစၥည္းကို လုယူရေသာ လုပ္ရပ္ကို သူစက္ဆုပ္သည္။ ပခံုးႏွစ္ဖက္ၾကား ေခါင္းေပါက္ေသာ လူခ်င္း အတူတူ လူသားတုိင္း မည္သည့္ လူမ်ဳိးမဆုိ တန္းတူ အခြင့္အေရး ရရမည္။ လူခ်င္းတူလ်က္ လူမ်ဳိး အသားအေရာင္ အဆင့္အတန္း ခဲြျခားျခင္းမွာ လူ႔အခြင့္အေရး ခ်ဳိးေဖာက္ျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ လူတစ္ေယာက္ပိုင္ ပစၥည္းကို လူတစ္ေယာက္က လက္နက္ အားကိုးျဖင့္ လုယက္ျခင္းကို ဓားျပတုိက္သည္ ဟုေခၚသည္။
ႏုိင္ငံ တစ္ႏုိင္ငံကို အင္အားႀကီး ႏုိင္ငံက စစ္ေရးအရ က်ဴးေက်ာ္သိမ္း ပိုက္ျခင္းမွာ ဓားျပတိုက္ျခင္း အႀကီးစားတစ္ရပ္ မဟုတ္ပါလား။ မတရားမႈကို မႏွစ္ၿခိဳက္ ပါဘဲလ်က္ နာကာမူရာမွာ နယ္ခ်ဲ႕စစ္သား တစ္ေယာက္ ျဖစ္လာခဲ့ရသည္။ မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ဓာတ္ ထက္သန္လြန္းေသာ ဖခင္အလုိဆႏၵကို မလြန္ဆန္ႏုိင္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ေလသည္။ မနက္တစ္ႀကိမ္၊ ညတစ္ႀကိမ္ တရား ထုိင္ရသည္။ တစ္ႀကိမ္လွ်င္ တစ္နာရီ တရားထုိင္ျခင္း အလုပ္မွာ လုပ္ကာစ ေညာင္းညာကိုက္ခဲ လွသည္။ သို႔ေသာ္ၾကာေတာ့ နာကာမူရာ က်င့္သား ရလာသည္။ စိတ္ကို မပ်ံ႕လြင့္ေအာင္ ထိန္းခ်ဳပ္တတ္လာသည္။
ျမန္မာလူမ်ဳိးတုိ႔ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟတရား နည္းပါးၿပီး ေစတနာ ျဖဴစင္ျခင္းမွာ ဗုဒၶ၏ အဆံုးအမ ေၾကာင့္ျဖစ္ေၾကာင္း နာကာမူရာ သေဘာ ေပါက္လာသည္။ အရိပ္တကာ အရိပ္တြင္ ဘုရားရိပ္၊ တရားရိပ္သည္သာ အေအးျမဆံုး ျဖစ္ေၾကာင္း သူသိလာခဲ့သည္။ ၾကာေတာ့ ကြၽန္းေ႐ႊ၀ါ ရြာသားမ်ားႏွင့္ နာကာမူရာ မိသားစုလို ျဖစ္လာသည္။ ရြာကသူ႔ကို ဂ်ပန္ကိုရင္ ဟုေခၚၾကသည္။
နယ္ခ်ဲ႕စစ္သား တစ္ေယာက္ျဖစ္၍ ပထမရန္လုိ ေသာအၾကည့္ျဖင့္ ၾကည့္ၾကသည္။ ေနာက္ေတာ့ လက္အုပ္ခ်ီၿပီး ၿပံဳးျပႏႈတ္ ဆက္တတ္သည္။ သူ ျမန္မာစကားကို မတတ္တတတ္ ေျပာသည့္ အခါတုိင္း သေဘာတက် ရယ္ေမာၿပီး အမွားမ်ားကို ျပင္ေပးၾကသည္။ "ပဲျပဳတ္" ဟု အသံက်ယ္ႀကီးႏွင့္ ေအာ္ေရာင္းေသာ ပဲျပဳတ္သည္ အာၿပဲစိန္ေခၚ ခင္စိန္၊ "နားယူၾကဦး မလား၊ နားသည္လာၿပီ" ဟု မပီကလာျဖင့္ ငါးေရာင္းတတ္ေသာ ငါးသည္မ ေထာ္လန္ေခၚ မိေထာ္၊ ေရထမ္းေရာင္းေသာ ေရထမ္းသမား လံဘားေခၚ ေမာင္ေ႐ႊေခၚ ေမာင္ေရွ စသျဖင့္ ရြာသူရြာသား မ်ားကို သူမ်က္မွန္းတန္း မိလာသည္။
နာကာမူရာမွာ ကြၽန္းေ႐ႊ၀ါ ရြာသားတစ္ပိုင္း ျဖစ္လာေလသည္။ တစ္ေန႔မနက္တြင္ ဆရာေတာ္က သူ႔ကိုေခၚၿပီး ဟီ႐ိုရွီးမားႏွင့္ နဂါစကီ ဂ်ပန္ၿမိဳ႕ႏွစ္ၿမိဳ႕ အႏုျမဴဗံုး အႀကဲခံရေၾကာင္းႏွင့္ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံ လက္နက္ခ်လုိက္ၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာျပသည္။ စစ္ႀကီးၿပီး ဆံုးသြားခဲ့ၿပီ။ ရလဒ္အျဖစ္ သူ႔တိုင္းျပည္ျပာပုံ ဘ၀ေရာက္ခဲ့ရၿပီ။ သို႔ႏွင့္ နာကာမူရာ ဂ်ပန္သုိ႔ျပန္ ခဲ့ရသည္။ မျပန္မီ ဘုန္းေတာ္ႀကီးက သူ႔ကို စကားတစ္ခြန္း လက္ေဆာင္ ပါးလုိက္သည္။ "အကုသိုလ္မလုပ္နဲ႔၊ ကုသိုလ္လုပ္ပါ" ဆုိေသာ စကားျဖစ္သည္။
နာကာမူရာ ဂ်ပန္ေရာက္ေတာ့ သူ႔မိဘမ်ားက ၀မ္းသာအယ္လဲ ႀကိဳဆုိၾကသည္။ သူ ျမန္မာျပည္ စစ္ေျမျပင္မွာ က်ဆံုးသြားခဲ့ၿပီဟု သူတို႔ ထင္ေနၾကသည္။ နာကာမူရာကမူ ၾကာၾကာ ၀မ္းမသာႏုိင္။ စစ္၏အနိဌာ႐ံုမ်ား ကိုၾကည့္ၿပီး စိတ္အပ်က္ႀကီး ပ်က္ေနမိသည္။ သုိ႔ေသာ္ ဂ်ပန္က တစ္ခါ လဲက်႐ံုႏွင့္ အ႐ံႈးေပးတတ္ေသာ လူမ်ဳိးမဟုတ္၊ ျပာပံုထဲက ႏုိးထ ရွင္သန္ေသာ ဖီးနစ္ငွက္ ျဖစ္သည္။ စစ္ေရးအရ က်ဆံုးမႈကို စီးပြားေရးျဖင့္ နလံထူေအာင္ ႀကိဳးစားလာသည္။ ႏုိင္ငံျခားမွ ကုန္ၾကမ္းမ်ား မွာၿပီး ကုန္ေခ်ာျဖစ္ေအာင္ ထုတ္လုပ္ၾကသည္။ အလုပ္ႀကိဳးစားေသာ လူမ်ဳိးမ်ားျဖစ္၍ ဂ်ပန္ကုန္ပစၥည္း မ်ားမွာ နာမည္ေကာင္းရလာသည္။
တုိယုိတာ၊ နစ္ဆန္း၊ တုိရွီဘာ၊ ဆုိနီစေသာ တံဆိပ္ကပ္ ပစၥည္းမ်ားမွာ ဒုတိယကမၻာစစ္က ဂ်ပန္တုိ႔ ေျခမခ်ႏုိင္ခဲ့ေသာ ကမၻာ့ႏုိင္ငံ အသီးသီးသို႔ ေရာက္ႏိုင္ခဲ့သည္။ ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံ၏ ဓနအင္အားမွာ လက္နက္မ်ား မဟုတ္ဘဲ နည္းပညာမ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း ဂ်ပန္တုိ႔ ေကာင္းေကာင္းႀကီး နားလည္လာခဲ့ၿပီ။ နာကာမူရာ မွာလည္း ေအာင္ျမင္ေသာ အီလက္ထေရာနစ္ ကုမၸဏီပိုင္ရွင္ မစၥတာ နာကာမူရာ အျဖစ္ ေျပာင္းလဲလာခဲ့သည္။ သူ႔ေခါင္းထဲမွာ အၿမဲရွိေနသည္က သူ႔အသက္ကို ကယ္တင္ခဲ့ေသာ ျမန္မာ ဘုန္းေတာ္ႀကီး၏ "အကုသိုလ္မလုပ္နဲ႔ ကုသုိလ္လုပ္ပါ" ဆုိေသာစကား ျဖစ္သည္။
သူ႔လက္ထဲမွာ ေငြေတြ အမ်ားႀကီး ရွိလာခဲ့ၿပီ။ ဦးစြာပထမ သူ ကြၽန္းေ႐ႊ၀ါ ရြာကေလးကို သတိရလာသည္။ သူ႔အေပၚ ေက်းဇူးရွိခဲ့ေသာ သည္႐ြာကေလးကို သူက်းဇူးဆပ္ရေတာ့မည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံ ဆုိင္ရာ ဂ်ပန္သံ႐ံုး မွတဆင့္ ထုိ႐ြာကေလးအတြက္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း၊ စာသင္ေက်ာင္းႏွင့္ ေဆးေပးခန္း ေဆာက္လုပ္ႏုိင္ရန္ ေငြလႉဒါန္း လိုက္သည္။ ဂ်ပန္သံ႐ံုးမွ ျပန္ပို႔ေသာ အေဆာက္အဦး သစ္မ်ား၏ ဓာတ္ပံုကိုၾကည့္ၿပီး နာကာမူရာ အလြန္ပီတိ ျဖစ္ရသည္။ မိမိ၏ ဆရာေတာ္ဘုရား ေက်ာင္းအသစ္ႀကီးႏွင့္ စံျမန္းႏုိင္ေတာ့မည္။ ႐ြာမွကေလးမ်ား ကိုယ့္႐ြာမွာတင္ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေတာ့မည္။ ေနမေကာင္း ျဖစ္လွ်င္ ေက်းရြာေဆးေပး ခန္းမွာပင္ ေဆးကုသမႈ ခံယူႏုိင္ေတာ့မည္။ ဘယ္ေလာက္မ်ား ၀မ္းေျမာက္စရာ ေကာင္းလုိက္သနည္း။ ထုိ႐ြာကေလး၏ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရး လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ သူအလႉေငြ အႀကိမ္ႀကိမ္ ေပးလႉခဲ့သည္။
တစ္ေန႔တြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံသို႔ အလုပ္ကိစၥ တစ္ခုျဖင့္ သူေရာက္ခဲ့သည္။ အလုပ္ၿပီးသည္ႏွင့္ ကြၽန္းေ႐ႊ၀ါ ရြာကေလးသို႔ ကားျဖင့္ သူလာခဲ့သည္။ ကားလမ္းမွာ အေတာ္ဆုိးလွသည္။ ကားဒ႐ိုင္ဘာက အေတာ္ စိတ္ရွည္ရွည္ ထား၍ေမာင္းေနရသည္။ ေနျမင့္မွရြာသို႔ ေရာက္လာသည္။ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းသို႔ သူ အရင္၀င္သည္။ ဘုန္းေတာ္ႀကီး၏ ကပၸိယျဖစ္သူ ေမာင္ျမကို ေတြ႔ရသည္။ ေမာင္ျမမွာ အေတာ္အုိစာ သြားခဲ့ၿပီ။ ဆရာေတာ္ဘုရား လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္က ပ်ံလြန္ေတာ္မူသြားေၾကာင္း ေမာင္ျမက ေျပာျပသည္။ သူေဆာက္လုပ္ လႉဒါန္းခဲ့ေသာ စာသင္ေက်ာင္းႏွင့္ ေဆးေပးခန္းကို ၀င္ၾကည့္ျဖစ္သည္။ ၀မ္းသာ၀မ္းနည္း ျဖစ္ရေလသည္။ သူ႔အသိ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ကြယ္လြန္သြားၾကၿပီ။ ပဲျပဳတ္သည္ အာၿပဲစိန္ေခၚ ခင္စိန္က သူ႔ကိုလာ ႏႈတ္ဆက္သည္။ အာၿပဲစိန္မွာ ပါးေရနားေရ တြန္႔ကာ အုိမင္းလာေသာ္လည္း သူ႔ဘ၀မွာမူ ထူးမျခားနားပင္ ကြၽန္းေ႐ႊ၀ါ ႐ြာကေလးကဲ့သုိ႔ ၫႈိးႏြမ္းၿမဲ ျဖစ္သည္။
သို႔ႏွင့္ သူက အာၿပဲစိန္ အပါအ၀င္ ရြာသားမ်ားအတြက္ ေငြအခ်ဳိ႕ကို လႉဒါန္းခဲ့သည္။ ဂ်ပန္ျပည္ ေရာက္ေသာအခါ နာကာမူရာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ တစ္ခု ခ်လုိက္သည္။ ထူးခြၽန္ထက္ျမက္ေသာ ကြၽန္းေ႐ႊ၀ါ႐ြာသား အလယ္တန္း ေက်ာင္းသား ဆယ္ေယာက္ကို ဂ်ပန္သို႔ေခၚ၍ ပညာသင္ၾကား ေပးရန္ ျဖစ္သည္။ သူက သူ၏ကိုယ္ေရး အရာရွိကို ေခၚၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ား ေခၚရန္စီစဥ္ ခုိင္းလုိက္သည္။
"ဘယ္လုိ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ဒီကေလးေတြကို ဂ်ပန္ေခၚၿပီး ပညာသင္ေပးရ တာလဲဆရာ"
"ဒီကေလးေတြ ဘြဲ႔ရပညာ တတ္ႀကီးေတြ ျဖစ္လာခဲ့ရင္ ကိုယ့္ရြာ အက်ဳိးေတာ့ ကိုယ္ျပန္ၾကည့္ၾက လိမ့္မယ္၊ ဗမာလူမ်ဳိးေတြက ကိုယ့္ဇာတိကို သိပ္ခ်စ္ၾကတယ္ကြ"
သို႔ႏွင့္ ကြၽန္းေ႐ႊ၀ါ႐ြာ သားကေလး ဆယ္ေယာက္ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံသို႔ ေရာက္လာၾကသည္။ နာကာမူရာက ထုိကေလးမ်ားကို ဂ်ပန္ႏုိင္ငံ၏ အေကာင္းဆံုး ေက်ာင္းမ်ားမွာ ထားေပးလုိက္သည္ ျမန္မာကေလးမ်ား ႐ိုးသားႀကိဳးစား ၾကသည္။ အတန္းတိုင္းတြင္ ရလဒ္ေကာင္းမ်ား ရလာၾကသည္။
"အင္း သူ႔ရြာက ကေလးေတြကို ငါဒီလုိ ေက်ာင္းထားေပးတာ တမလြန္က ဆရာေတာ္ဘုရား သိခဲ့ရင္ ဘယ္ေလာက္မ်ား ၀မ္းသာလုိက္မယ္မသိဘူး"
နာကာမူရာက ကိုယ့္အေတြးႏွင့္ ကိုယ္ေက်နပ္ ေနသည္။ ထုိကေလးမ်ားက နာကာမူရာကို ခ်စ္ခင္႐ိုက်ဳိးစြာ အဘဟု ေခၚၾကသည္။ ယခုေသာ္ ထုိကေလးမ်ားမွာ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသား ႀကီးမ်ားပင္ ျဖစ္လာၾကၿပီ။
"ေက်ာင္းသားေလးေတြ ေရာက္ပါၿပီ ဆရာ"
သူ၏ ကိုယ္ေရးအရာရွိက နာကာမူရာကို အေၾကာင္းၾကားလုိက္သည္။
"ေအး ၀င္ခုိင္းလုိက္ပါ"
ကေလးေတြဟု သူေခၚေသာ ျမန္မာ ေက်ာင္းသားမ်ား သူ႔အခန္းထဲသုိ႔ ၀င္လာၾကသည္။ ဂ်ပန္အဘိုးအုိကိုၾကည့္ၿပီး မၾကာမီ ေသရြာ ကူးေတာ့မည္မွန္း သူတုိ႔ ရိပ္မိလုိက္သည္။
"ထုိင္ၾက ကေလးတုိ႔"
အဘိုးအိုက ေလသံေလးႏွင့္ အထုိင္ ခိုင္းလုိက္သည္။ ေက်ာင္းသားမ်ားက သူ႔နံေဘးမွာ ၀ိုင္းထိုင္လုိက္ၾကသည္။
"အဘ ေနေကာင္းရဲ႕လား"
"အဘ သက္သာရဲ႕လား"
"ညက ေကာင္းေကာင္းအိပ္ ေပ်ာ္ရဲ႕လား"
"အစားေကာ ၀င္ရဲ႕လား"
ေက်ာင္းသားမ်ားက စိုးရိမ္တႀကီး သူ႔ကို ေမးျမန္းၾကသည္။
"ေနေကာင္းပါတယ္ ကေလး တုိ႔ရယ္။ ဒီကေန႔ ထူးထူးျခားျခား ကြၽန္းေ႐ႊ၀ါ ရြာကေလးကို သတိရေနမိတယ္။ ရြာအေၾကာင္း စၿမံဳ႕ျပန္ခ်င္လုိ႔ မင္းတုိ႔ကို ေခၚလုိက္ရတာ" "ဟုတ္တယ္ အဘ။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔လည္း ရြာကို သိပ္သတိရတာပဲ။ ျဖစ္ႏိုင္ရင္ ငွက္ကေလးမ်ားလုိ ပ်ံေတာင္သြား လုိက္ခ်င္တယ္"
"အခုလုိ ေႏြဦးရာသီဆုိ ႐ြာနံေဘးက ကြၽန္းေတာႀကီးထဲ ေလွ်ာက္သြား ရတာေလာက္ ေပ်ာ္စရာေကာင္းတာ မရွိဘူး။ ေလ႐ူးက ေ၀့ကနဲ တိုက္လုိက္တိုင္း ကြၽန္းပင္ေပၚက ရြက္၀ါေတြ တျဖဳတ္ျဖဳတ္ ေႂကြက်လာတယ္။ ကြၽန္းရြက္ေႂကြေတြကို လုိက္ဖမ္းရတာ ေတာ္ေတာ္ေပ်ာ္စရာ ေကာင္းတယ္"
နာကာမူရာက ထုိေက်ာင္းသားကို ေငးေမာ ၾကည့္႐ႈေနသည္။ ၿပီးမွ "ေအး ဟုတ္တာေပါ့ကြယ္။ အဘ ကိုရင္၀တ္ခဲ့တဲ့ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေလးအေၾကာင္း ေျပာျပပါဦး။ ႏွစ္ေတြၾကာ လာေတာ့ ခပ္ေမ့ေမ့ ျဖစ္ေနၿပီကြဲ႕။ ရြာရဲ႕ဘယ္ဘက္မွာရွိတာပါလိမ့္"
"ရြာရဲ႕ အေရွ႕ဘက္မွာေလ အဘရဲ႕။ အေဖတုိ႔ အေမတုိ႔ ဥပုသ္ ေစာင့္သြားရင္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ လုိက္လုိက္သြားတယ္။ ေက်ာင္းကသစ္ပင္၊ ၀ါးပင္ေတြ သိပ္ေပါတာ၊ အဲဒီသစ္ပင္ ၀ါးပင္ေတြၾကား တူတူပုန္းတမ္း ကစားရတာ ခုထိ မေမ့ေသးဘူး"
"အဘလည္း ကိုရင္ဘ၀က အဲဒီ သစ္ပင္ေတြ ေအာက္မွာ တရားထုိင္ခဲ့ဖူးတယ္။ ရြာနံေဘးက ေခ်ာင္းေလးအေၾကာင္း ေျပာစမ္းပါဦး။ ရြာရဲ႕ဘယ္ဘက္ မွာပါလိမ့္"
"ရြာရဲ႕ ေတာင္ဘက္မွာ ရွိတာေလ။ ၀ါဆုိ၀ါေခါင္ ေရေဖာင္ေဖာင္ဆုိ ေခ်ာင္းထဲမွာ ေလွစီးရတာ သိပ္ေပ်ာ္စရာ ေကာင္းတယ္။ သေျပပင္ ေပၚကေန ေရထဲကို ပလံုပလံုနဲ႔ က်လာတဲ့ သေျပသီးေတြ ဆယ္ၿပီးစားရတာ သိပ္အရသာရွိတာပဲ"
"ေနာက္ ေခ်ာင္းထဲမွာ ေရဆင္းခ်ဳိးရတာ ပိုက္ကြန္ေတြနဲ႔ ငါးဖမ္းရတာ ေပ်ာ္စရာ ေကာင္းမွေကာင္း အဘေရ"
"ရြာအေနာက္ဘက္က ကန္ႀကီးအေၾကာင္း ေျပာျပပါဦး ကေလးတုိ႔ရဲ႕"
"ၾကာပင္ေတြနဲ႔ ကန္ႀကီးမဟုတ္လား။ အဲဒီကန္က ၾကာပန္းေတြခ်ဳိးၿပီး ဘုရားတင္ရတယ္။ ၾကာ႐ိုးေတြ ဆစ္ၿပီး ဆဲြႀကိဳးလုပ္ဆြဲ ရတယ္။ သီတင္းကြၽတ္ လျပည့္ညဆုိ ဆီမီးေတြ ထြန္းၿပီးကန္ထဲမွာ ေမွ်ာၾကတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ရြာကေလးက လြမ္းစရာပါ အဘရာ"
အဘိုးအို နာကာမူရာက ၿပံဳးၿပီး ေခါင္းတညိတ္ညိတ္ လုပ္ေနသည္။ ၿပီးမွ "ကဲ ကဲ ကေလးတုိ႔ စာက်က္ စရာေတြ ရွိေသးတယ္ မဟုတ္လား။ ျပန္ၾကေပေတာ့"
"ဟုတ္ကဲ့ အဘ။ သားတုိ႔ သြားေတာ့မယ္။ အဘကို ကန္ေတာ့ခဲ့ပါတယ္"
ေက်ာင္းသားမ်ားက သူ႔ကို ထုိင္ကန္ေတာ့ၾကသည္။
"ေအး ေအး ငါ့ေျမးတုိ႔ ပညာတတ္ ႀကီးေတြျဖစ္ၿပီး ရပ္႐ြာနဲ႔တုိင္းျပည္ အက်ဳိးသယ္ပိုး ႏုိင္ပါေစကြယ္"
ေက်ာင္းသားမ်ား ျပန္သြားၾကသည္။ နာကာမူရာက သူ႔ကိုယ္ေရး အရာရွိကို ခလုတ္ႏွိပ္ ေခၚလုိက္သည္။
"ဘာကိစၥလဲ ဆရာ"
"ျမန္မာႏုိင္ငံက မင္းေခၚလာတဲ့ ကေလးေတြေလ"
"ဟုတ္ကဲ့"
"သူတုိ႔အားလံုး ကြၽန္းေ႐ႊ၀ါ႐ြာ သားေတြ မဟုတ္ၾကဘူး"
"ေသခ်ာရဲ႕လား ဆရာ"
"ေသခ်ာပါတယ္ကြာ၊ ငါလည္း အစက မရိပ္မိဘူး။ ကြၽန္းေ႐ႊ၀ါ႐ြာ အေၾကာင္းေမးၾကည့္မွ သူတုိ႔ဟာ အဲဒီ႐ြာကို တစ္ခါမွ မေရာက္ဘူးတဲ့ သူေတြဆုိတာ သိလာရတယ္"
"သူတုိ႔က ဘာေတြေျပာသြားလဲ ဆရာ"
"ကြၽန္းေ႐ႊ၀ါဆုိတာ နာမည္နဲ႔လုိက္ေအာင္ ကြၽန္းပင္ေတြ အမ်ားႀကီးရွိတဲ့ ရြာလုိ႔ သူတုိ႔ထင္ေန ၾကတယ္။ အမွန္က နာမည္ကသာ ကြၽန္းေ႐ႊ၀ါ၊ ကြၽန္းပင္တစ္ပင္မွ မရွိဘူးကြ"
"ဟုတ္လား ဆရာ"
"ေအးဟုတ္တယ္။ ငါလည္း မသကၤာတာနဲ႔ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း ဘယ္မွာရွိသလဲ ဆုိတာ ေမ့ခ်င္ေယာင္ေဆာင္ၿပီး ေမးလုိက္တယ္။ သူတုိ႔က ရြာအေရွ႕ဘက္မွာ ရွိတယ္လုိ႔ ျပန္ေျဖတယ္။ ျမန္မာ႐ြာေတြမွာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေတြက ရြာရဲ႕ အေရွ႕ဘက္မွာ ရွိတာမ်ားတယ္။ ရမ္းတုတ္ လုိက္တာေပါ့။ အမွန္က ကြၽန္းေရႊ၀ါ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းက ရြာေျမာက္ဘက္မွာ ရွိတာကြ"
"ျမတ္စြာဘုရား"
"ေခ်ာင္းက ရြာေတာင္ဘက္မွာ ရွိတယ္လုိ့ သူတုိ႔ မွန္းေျပာလုိက္တာ မွန္သြားတယ္။ ရြာအေနာက္ဘက္ က ကန္ႀကီးအေၾကာင္း ေ၀ေ၀ဆာဆာ ေျပာႏုိင္ၾကပါရဲ႕။ ဒါေပမယ့္ ကြၽန္းေ႐ႊ၀ါရြာရဲ႕ အေနာက္ဘက္မွာ ဘာကန္မွာမရွိဘူး။ လယ္ကြင္းေတြပဲ ရွိတယ္ဆုိတာ သူတုိ႔ မသိၾကဘူး"
"ဒါဆုိ ဒီကေလးေတြက ကြၽန္းေ႐ႊ၀ါ႐ြာ သားေတြမဟုတ္ ၾကဘူးေပါ့"
"ေအးေပါ့ကြ"
သူတုိ႔ ႏွစ္ဦးစလံုး အေတြးကိုယ္ စီျဖင့္ၿငိမ္သက္ သြားၾကသည္။ ထုိ႔ေနာက္ အဘိုးအိုက "ငါ ေသသြားၿပီး ငါ့ကိုယ္စား မင္း သူတုိ႔ကို ေစာင့္ေရွာက္လုိက္ပါ။ ေနာက္သူတို႔ဟာ ကြၽန္းေ႐ႊ၀ါသားေတြ မဟုတ္ဘူးဆုိတာ ငါသိသြားတဲ့အေၾကာင္း သူတုိ႔ကုိ ဘယ္ေတာ့မွ မင္းမေျပာပါနဲ႔။ မင္းကိုယ္တုိင္လည္း မသိသလုိ ေနလုိက္ပါ"
အဘုိးအုိက ေျပာရင္း ေမာဟိုက္လာသည္။ သူ႔နားထဲမွာ ျမန္မာဆရာေတာ္ ေျပာခဲ့ေသာ "အကုသိုလ္မလုပ္နဲ႔၊ ကုသိုလ္လုပ္ပါ" ဟူေသာ စကားသံပဲ့တင္ ထပ္လာသည္။ သူက ဆရာေတာ္ဘုရားကို စိတ္ျဖင့္ ရည္စူး၍ ဦးခိုက္လုိက္သည္။ ေနာက္ တစ္ပတ္အၾကာတြင္ နာကာမူရာ ေသဆံုးသြားေလသည္။
နတ္မႉး
(ေပဖူးလႊာ မဂၢဇင္း၊ႏို၀င္ဘာလ ၂၀၁၀)
No comments:
Post a Comment