အေျဖကေတာ့ ရွင္းပါတယ္။ ႏိုင္ငံေရးမတည္မႈေၾကာင့္ တိုင္းေရး ျပည္ရာကိစၥမ်ားျဖစ္တဲ့ စီးပြားေရး၊ ပညာေရး၊ လူမႈေရး၊ တရားမွ်တေရး စသည့္ျဖင့္ တျဖည္းျဖည္း အားနည္းေရာ့ရည္း လာတဲ့အတြက္ ႏိုင္ငံ့သား ေကာင္းပီပီ အားနည္းေနသည္ကို အားျဖည့့္္ရန္ ရည္သန္ကာ ေတာ္လွန္ေရးေလာက၊ ႏိုင္ငံေရးေလာကႀကီးထဲ ေရာက္ရွိလာၾကသည္္။ သုိ႔ေသာ္ လုပ္သ ေလာက္ မျဖစ္၊ ႀကံသေလာက္မေအာင္၊ ေျပာ သေလာက္မေပါက္ျဖစ္ခဲ့ၾကၿပီး ႏွစ္မ်ားသာ ေညာင္းလာၿပီး ဆံျဖဴသြား က်ဳိးအျဖစ္ေရာက္ရွိလာကာ ေတာ္လွန္ေရး (ႏိုင္ငံေရး) မွာ အားတက္ စရာ အလ်ဥ္းမွ် မေတြ႕ရေသး။ အဘယ့္ေၾကာင့္နည္းဟူမူ ေတာ္လွန္ေရးသမား၊ ႏိုင္ငံေရးသမားအမ်ားစု၌ အားနည္းခ်က္၊ ေပ်ာ့ကြက္မ်ား ျပည့္လွ်မ္းေနၿပီး ခံစားခ်က္၊ ခံယူခ်က္၊ လမ္းစဥ္၊ လမ္းေၾကာင္းမ်ား မခိုင္မာသည္ေၾကာင့္မေအာင္ျမင္ႏိုင္ဘဲ ျဖစ္ေနရသည္ဟု သုံးသပ္မိသည္။
ခံစားခ်က္
ဝမ္းနည္းဘြယ္ ျဖစ္ရပ္တခုအတြက္ အမွန္တကယ္ဝမ္းနည္းတတ္ဖို႔ လိုပါလိမ့္မည္။ အမွန္တကယ္ဝမ္းနည္းတတ္ဖုိ႔အတြက္ ကိုယ္တိုင္ခံစားဖူးသူသာ ရာႏႈန္းျပည့္ ခံစားနားလည္ ႏုိင္လိမ့္မည္။ ျဖစ္ရပ္တခုကို ကိုယ္တိုင္ခံစာဖူးသူ ခံစားနားလည္မႈသည္ မည္သည့္ ကာလ၊ ပေယာဂပင္ ျဖစ္ပါေစ ေျပာင္းလဲရန္ မရွိသေလာက္ နည္းပါးသြားလိမ့္မည္။ ထိုသူသည္သာ ေတာ္လွန္ေရးလုပ္ရာ၌ မေဖာက္ျပန္ မေျပာင္းလဲဘဲ တသမာတ္တည္း သြားႏိုင္လိမ့္ မည္ျဖစ္သည္။ ခံစားခ်က္မရွိေသာ ေတာ္လွန္ေရးသမားသည္ ေဖာက္ျပန္ေျပာင္းလဲလြယ္ တတ္ၿပီး တပါးသူ၏ ႀကီးမားသည့္ ခံစားခ်က္ကို မ်က္ကြယ္ျပဳတတ္ေသးသည္မွာ အထင္ အရွား ျမင္ႏိုင္ၾကလိမ့္မည္။ ေတာ္လွန္ေရးသမားတေယာက္အတြက္ ခံစားခ်က္ ဟူသည္မွာ ရွိသင့္ရွိထိုက္သည္။ ခံစားခ်က္မရွိေသာ ေတာ္လွန္ေရးသမားသည္ ေဝါဟာရမ်ားေနာက္သို႔ ေယာင္လည္တတ္ၿပီး ေဖာက္ျပန္လြယ္သည္ဟု မွတ္ယူသင့္သည္။ ဤသည္မွာ ေယဘုယ အားျဖင့္ ဆိုသည္။ အႂကြင္းမဲ့မဟုတ္။
ခံယူခ်က္
ခံစားခ်က္မွ ေပါက္ဖြားလာၿပီး ေတာ္လွန္ေရးေလာကထဲသုိ႔ ဝင္ေရာက္လာသည္သူ ခံယူခ်က္ဟူသည္မွာလည္း လိုအပ္လာေတာ့သည္။ ခံယူခ်က္မရွိသည့္ ေတာ္လွန္ေရးသမား ဟူ၍ မျဖစ္သင့္ေပ။ ခံယူခ်က္ရွိပါမွ ၾကားကာလတြင္ ေလယူရာတိမ္းသလို မယိမ္းမယိုင္၊ မၫြတ္မကိုင္းဘဲ အဆုံးသတ္သည္တိုင္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။ အထက္တြင္ ေျပာခဲ့သလို ခံယူခ်က္မရွိေသာသူ သာသည့္ဘက္သုိ႔ ၫြတ္တိမ္းကာ သာေပါင္းအျဖစ္သုိ႔ လြယ္ကူစြာ ေရာက္ရွိႏိုင္ေလသည္။ ေလာကတြင္ မရွိသင့္သည့္အရာဟု ျမင္ၿပီးလွ်င္ ရွင္းပစ္ရမည္ဟု မယူဆႏိုင္ဘဲ သုိ႔ေလာသုိ႔ေလာ ျဖစ္ေနၾကေသာသူသည္ ခံယူခ်က္မရွိ၊ ခံစားမရွိသူမ်ားသာ ျဖစ္သည္ဟု တပ္အပ္ဆိုႏိုင္ေတာ့သည္။ ႐ႈပ္လွ်င္ ရွင္းရမည္မွာ သဘာဝ ဓမၼက်ပါသည္။ ကိုယ့္ခံယူခ်က္ကို ထိပါးလာသူမွန္သမွ်သည္ ရွင္းလင္းရမည့္ အ႐ႈပ္ထုပ္ မ်ားသာတည္း။
လမ္းစဥ္
မည္သို႔ေသာ အလုပ္ပင္ျဖစ္ေစ လမ္းေၾကာင္းတခု ထားရွိကာ ေျဖာင့္ေျဖာင့္သြားပါမွ လိုရာသို႔ ေရာက္ရွိႏုိင္မည္ျဖစ္သည္။ တဖြဲ႕တြင္ ႏွစ္လမ္းသြားလွ်င္ ပ်က္စီးရာသုိ႔သာ ဦးတည္ ေတာ့သည္။ ထိုလမ္းလို႔ ေလွ်ာက္ရမည္ဟု ယူဆလွ်င္ ထိုလမ္းတြင္ မည္သုိ႔ ခလုတ္ကန္သင္း မ်ားႏွင့္ ျပည္လွ်မ္းေနပါေစ ခံစားခ်က္ရွိသူပီပီ၊ ခံယူခ်က္ရွိသူပီပီ မိမိတို႔ အသိဉာဏ္ကို အစီစဥ္တက် အထိအနာနည္းေအာင္ ေလွ်ာက္လွမ္းရန္ လိုအပ္သည္။ အမွန္တကယ္ လမ္းေၾကာင္းမွန္ျဖစ္လွ်င္ အထိအနာမ်ားလည္း ကိစၥမရွိ။ လိုသည့္အရာရရွိဖုိ႔အတြက္ ထိုက္သင့္သည့္ ေပးဆပ္မႈမ်ား ေပးဆပ္ရမည္မွာ ဧကန္မလြဲပင္။ ေသနတ္ႏွင့္ ရမ္းကားေနသည့္ ရန္သူကို တြန္းလွန္ရန္ မည္သည့္လမ္းစဥ္ျဖင့္ သြားသင့္သနည္း။ အၾကမ္းမဖက္ေလာ၊ အၾကမ္းဖက္၍ေလာ။ ထိုႏွစ္ခုထည္းက တခုကိုသာ ေ႐ြးခ်ယ္သင့္သည္။ ႏွစ္လမ္းျဖင့္သြားလွ်င္ ႏွစ္ေနရာသို႔ ကြဲျပားသြားေခ်မည္။ တေနရာတည္း စုစုစည္းစည္း အင္အားႀကီးႀကီးမားမားျဖစ္လိုလွ်င္ တလမ္းသာေလွ်ာက္သင့္သည္။ ဆိုလုိသည္ကား လမ္းစဥ္ဟူသည္မွာ မျဖစ္မျဖစ္ ရွိသင့္ေၾကာင္း ျပဆိုသည္။ လမ္းစဥ္မရွိေသာသူသည္ ေလွ်ာက္စရာလမ္းလည္းမရွိ၊ ထိုေၾကာင့္ ထိုသူတြင္ ပန္းတိုင္ဟူ၍လည္း မရွိပါ။ ေတာ္လွန္ေရး နယ္ပယ္တြင္ ခြက်သည့္ အလသမ်ဳိးသာျဖစ္ခ်ိမ့္သည္။
အခ်စ္
ခ်စ္သင့္သည္ကို ခ်စ္ရမည္။ သဘာဝဓမၼမ်ားကို ခ်စ္ရမည္။ ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္း မ်ားကို ခ်စ္ရမည္။ အမ်ားအက်ဳိး ေဆာင္ရြက္သူကို ခ်စ္ရမည္။ ခ်စ္သင့္သည္။ မခ်စ္မေနရ။ သာဓကမွာ လူထုဦးစိန္ဝင္း၊ ကိုေက်ာ္သူ၊ ဦးဝင္းတင္၊ ဦးတင္ဦး၊ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ စသျဖင့္ အမ်ားအက်ဳိးကို သည္ပိုးေနၾကၿပီး၊ စာရိတၱအရာ၌ ျပည့္ဝသူမ်ား၊ လူမွန္သမွ်ကို ေမတၱာတရားထားႏိုင္ၾကသူမ်ား ျဖစ္ၾကသည့္အတြက္ ထိုသူတို႔ကို ခ်စ္ခင္သင့္သည္။ ျမတ္ႏိုးသင့္သည္၊ ယုံၾကည္သင့္သည္၊ ကိုးစားသင့္သည္၊ အားေပးသင့္သည္၊ ေထာက္ခံ သင့္သည္မဟုတ္ေလာ။ ထိုကဲ့သို႔ လူေတာ္လူေကာင္းမ်ားစြာရွိပါေသးသည္။ ထိုသူတုိ႔ကို အာေပးေထာက္ခံ၊ လက္ကမ္း ႀကိဳဆိုသြားၾကရမည္ျဖစ္သည္။ ေနာက္တခါ ကုသိုလ္တရားမ်ား ကို ခ်စ္ရမည္။ ခ်စ္သည့္ အတြက္ လုပ္ရမည္။ လုပ္သည့္အတြက္လည္း ရသင့္သည့္အက်ဳိးကို ေပးလိမ့္မည္သာ။ ခ်စ္သင့္သည္ကို မခ်စ္လွ်င္ လူမိုက္။
အမုန္း
မေကာင္းသည့္အရာမွန္သမွ်၊ အကုသိုလ္မွန္သမွ်၊ လူဆိုး မိစၦာဒိ႒ိဟူသမွ် မုန္းတီးရ မည္၊ ႐ြံ႕ရွာရမည္၊ ဆန္႔က်င္ရမည္၊ ပယ္ရွားရမည္။ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟစသည့္ အကုသိုလ္တရားမ်ားတို႔သည္ ရြံရွာစက္ဆုတ္စရာျဖစ္သည့္အတြက္ မုန္းရမည္သာ၊ ခ်စ္၍ မျဖစ္၊ ခ်စ္လွ်င္ သူေတာ္ေကာင္းမ်ား ႀကိဳက္ႏွစ္သက္လိမ့္မည္မဟုတ္။ ၿပီးေနာက္ လူဆိုး မိစၦာဒိ႒ိမ်ားကိုလည္း မုန္းတီးရမည္ျဖစ္သည္။ ထိုလူဆိုး မိစၦာဒိ႒ိမ်ားသည္ ေကာင္းသည့္ အက်ဳိးမေပး၊ ေကာင္းသည့္အမႈကိုမျပဳ၊ ေကာင္းသည့္ အလုပ္ကို မလုပ္၊ ေကာင္းသည့္ အက်င့္ကို မက်င့္၊ ေကာင္းသည့္အႀကံကိုမႀကံပဲ အစဥ္အၿမဲ မ်ားျပည္သူတို႔ ဆင္းရဲျခင္းကို ျဖစ္ေစရသည့္အတြက္ မုန္းတီးရမည္၊ ရြံရွာရမည္၊ ပယ္ရွားရမည္မဟုတ္ေလာ။ ဗမာျပည္တြင္ သန္းေ႐ႊအမွဴးျပဳေသာ နအဖတို႔သည္ လူဆိုး၊ သူခိုး၊ မိစၦာဒိ႒ိႀကီးမ်ားပင္ျဖစ္သည္။ ေမတၱာပို႔ ေသာ သံဃာကိုသတ္သည္။ လူမမယ္ ေက်ာင္းသားအ႐ြယ္မ်ားကို သတ္ၾကသည္။ သက္ႀကီး ႐ြယ္အိုမ်ားအား သတ္ခဲ့ၾကသည္။ နအဖေၾကာင့္ ျပည္သူတို႔၏ အသက္၊ အိုး၊ အိမ္၊ စည္းစိမ္၊ ကြ်ဲ၊ ႏြားစသည့္ျဖင့္ ပ်က္စီး၊ ဆုံး႐ႈံးနစ္နာခဲ့ၾကရသည္မွာ ေနရာအႏွံ႔၊ တိုင္းအႏွံ႔၊ ျပည္အႏွံ႔။ ထိုသန္းေ႐ႊမွဴးျပဳေသာ နအဖႏွင့္ လက္သင့္ရာ အေပါင္းအပါတို႔ကို မမုန္းလွ်င္ မည္သုိ႔ေသာ သူကို မုန္းရမည္နည္း။ ထိုသူကို မုန္းတီးရမည္သာျဖစ္သည္။ ထိုမုန္းတီးမႈသည္ အမွန္တရား ပင္ျဖစ္သည္။ မုန္းတီးရမည့္သူကို မမုန္းလွ်င္ လူမိုက္ပင္။
စာရိတၱ (ကိုယ္က်င့္တရား)
ခံစားခ်က္ရွိသူ၊ မရွိသူ၊ ခံယူခ်က္ရွိသူ၊ မရွိသူ၊ လမ္းစဥ္ရွိသူ၊ မရွိသူ၊ အခ်စ္အမုန္း ကင္းသူ၊ မကင္းသူ မည္သူမဆို ကိုယ္က်င့္တရားမရွိလွ်င္ ေတာ္လွန္ေရးေလာကထဲသို႔ လုံးဝ (လုံးဝ) မဝင္သင့္ပါ။ ႏိုင္ငံေရးေလာကထဲသုိ႔လည္း မဝင္သင့္ပါ။ လူမႈကိစၥမ်ားတြင္ မပါဝင္သင့္ပါ။ ပါဝင္လာလွ်င္လည္း လက္မခံသင့္ပါ။ လူဟူသည္မွာ ဤသည္ကား၊ အယုတ္၊ အျမတ္၊ ဤသည္ကား ေကာင္း၏၊ မေကာင္း၏၊ ဤသည္ကား သင့္၊ မသင့္ စဥ္းစားေတြးေခၚ ေျမွာ္ျမင္ျခင္းရွိ၍ လူဟု အမည္ရေသာ္လည္း ကိုယ္က်င့္စာရိတၱမရွိလွ်င္ ထိုလူ၏ အက်င့္အႀကံ၊ အေတြးအေခၚ၊ အျပဳအမူမွန္သမွ်သည္ ပ်က္စီးျခင္းသို႔သာ ဦးတည္သြားမည္ ျဖစ္သည့္အတြက္ ထိုသူအား မူမမွန္သည့္ လူသားဟု ကင္းပြန္းတပ္ရမည္။ ကိုယ့္က်င့္စာရိတၱဟူသည္မွာ ဗမာ့လူမႈနယ္ပယ္တြင္ အေျခခံအားျဖင့္ ငါးပါးသီလပင္ျဖစ္သည္။ ထိုငါးပါးသီလတြင္ သူတပါး အသက္ကို မသတ္ရ၊ သူတပါးဥစၥာကို မခိုးရ၊ သူတပါး သားမယားကို အျပစ္မမွားရ၊ မုသားစကား မဆိုရ၊ အရက္ေသစာမေသာက္ရ စသျဖင့္ ကိုယ္ႏႈတ္စိတ္သုံးပါးတို႔ကို ေစာင့္ထိန္းရမည္ဟု ပါရွိသည္။ ထိုငါးပါးကို က်င့္လွ်င္ လြန္စြာေကာင္းလွ၏။ လူသားတိုင္း ထိုငါးပါးသီလကို က်င့္လွ်င္ ကမၻာႀကီး အင္မတန္ ေအးခ်မ္းသာယာ၊ ဝေျပာၿပီး ေနခ်င့္စဖြယ္ ျဖစ္ေနေပလိမ့္မည္။ ယၡဳအခါတြင္ ထိုးငါးပါးမွ်ေသာ စာရိတၱကိုပင္ မက်င့္ႀကံႏိုင္ျခင္းေၾကာင့္ ေတာ္လွန္ေရးနယ္ပယ္၊ ႏိုင္ငံေရးနယ္ပယ္၊ လူမႈနယ္ပယ္တို႔တြင္ အကြဲအၿပဲ၊ မုန္းတီးမႈ အာဃာတမ်ားထားကာ လိုရာသုိ႔ မေရာက္ႏုိင္ေတာ့ဘဲ မ်က္ႏွာမလွဘဲ အ႐ႈံးမ်ားကိုသာ ရၿမဲျဖစ္ေနၾကသည္မွာ အထင္အရွားပင္။
ယဥ္ေက်းမႈ
ဗမာ့ယဥ္ေက်းမႈမ်ားသည္ အင္မတန္ ျမတ္ႏိုးသင့္္၊ လက္ခံသင့္၊ က်င့္ႀကံသင့္၊ ေစာင့္ထိန္းသင့္လွသည္။ ဗမာ့ယဥ္ေက်းမႈသည္ ႏူးညံ့၏၊ ေပ်ာ့ေျပာင္း၏၊ သိမ္ေမြ႕၏၊ ခ်ဳိသာ၏၊ ပ်ဴငွာ၏ ထိုေၾကာင့္ တန္ဘိုးထားသင့္၏။ အဝတ္အစား၊ အေျပာအဆို၊ အေနအထိုင္၊ အသြားအလာ၊ အက်င့္အႀကံ၊ ဆက္ဆံေရးစျဖင့္ အမ်ားယဥ္ေက်းမႈႏွင့္မတူ တမူထူးျခား တန္ဘိုးထားစရာျဖစ္သည္။ ယၡဳတြင္ ေကာင္းျမတ္လွသည့္ ဗမာ့ယဥ္ေက်းမႈမ်ား အရွိန္အဟုန္ႏွင့္ ပ်က္ျပား၊ တိမ္ေကာ၊ ေပ်ာက္ကြယ္လာသည္မွာ ဝမ္းနည္းဖြယ္ရာပင္။ မိမိယဥ္ေက်းမႈကို မထိမ္းသိမ္းႏုိင္ေလာက္ေအာင္ ျပႆနာေပါင္း ေသာင္းေျခာက္ေထာင္ျဖင့္ ေတြ႕ႀကဳံေနရသည္မွာ စိတ္မေကာင္းဖြယ္ရာမ်ားပင္။ ထိုေခတ္ပ်က္ႀကီးတြင္ စနစ္ပ်က္ျဖင့္ႀကီး ပ်င္းလာသည့္ လူပ်က္မ်ားသည္ မိမိယဥ္ေက်းမႈကို တန္ဘိုးမထား၊ မေလးစားေတာ့၊ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ရေကာင္းမွန္းမသိေတာ့။ ဆံျဖဴသြားက်ဳိး ေသနယ္တဖက္နင္းၿပီး ေသ႐ြယ္ေရာက္ေနသည့္ လူႀကီးမ်ားမွအစ ဗမာ့ဆန္စား၊ ဗမာ့ေရေသာက္ကာ ႀကီးပ်င္းလာ ၾကသည့္ လူငယ္မ်ားအဆုံး မိမိယဥ္ေက်းမႈကို ဆန္႔က်င္ဖီလာၿပီး ဗမာ့ယဥ္ေက်းမႈကို အျပစ္တင္၊ ေက်းဇူးကန္းေနၾကသည္ကို ျမင္ရ၊ ၾကားရသည္မွာ ဝမ္းနည္းဖြယ္၊ စိတ္ပ်က္ဖြယ္ ျဖစ္ရၿပီး ႏွလုံးမသာမယာဗ်ာပါဒပြားရသည္။
လူသည္ ယဥ္ေက်းရမည္၊ ယဥ္ေက်းမႈရရွိမည္။ ထိုမွလည္း လူ႔ဂုဏ္သိကၡာ ရွိမည္ျဖစ္သည္။ ထိုသုိ႔ မယဥ္ေက်း၊ ယဥ္ေက်းမႈမရွိ၊ ယဥ္ေက်းမႈမသိေသာသူတို႔သည္ လူပ်က္၊ လူဖ်င္း၊ လူႏုံ၊ လူအ၊ လူန၊ လူမိုက္မ်ားသည္ျဖစ္သည္။ မိမိယဥ္ေက်းမႈကို ေစာ္ကားသူ၊ မလိုက္နာသူ၊ မက်င့္သုံးသူအားလုံးသည္ လူႏုံ၊ လူဖ်င္း၊ လူပ်က္မ်ားသာျဖစ္သည့္ေၾကာင့္ ေတာ္လွန္ေရးေလာက၊ ႏိုင္ငံေရးေလာကထဲ ေျခတဖက္မွ် မနင္းသင့္၊ တလွမ္းမွ် မလွမ္းသင့္ပါ။ တန္ဘိုးထားရေကာင္းမွန္းမသိ၊ ေစာင့္ထိန္းလိုက္နာရေကာင္းမွန္းမသိဘဲ မိမိယဥ္ေက်းမႈကို နိမ့္က်ေစသည့္ အျပဳအမူ၊ အလုပ္အကိုင္၊ အေျပာအဆို၊ က်င့္ႀကံသူတို႔ အားလုံးကို မ်ားတကာေရွ႕တြင္ ဗမာဟု မေျပာသင့္ပါ။ ဗမာမွန္လွ်င္ ဗမာ့ေသြးရွိရမည္၊ ဗမာ့ယဥ္ေက်းမႈကို ေလးစားရမည္။ ဗမာျပည္ကို တန္ဘိုးထားရမည္။
ဘာသာတရား
ထိုထိုေသာ ဘာသာတရားတို႔သည္ ထိုထိုဘာသာဝင္တို႔၏ စိတ္ႏွလုံးကို ႏူးညံ့ေပ်ာ့ ေျပာင္းေအာင္ သြန္သင္ဆုံးမ လမ္းျပေပးသည့္ အရာျဖစ္ေသာေၾကာင့္ တန္ဘိုးထား ေလးစား ရမည္ျဖစ္သည္။ ကြဲျပားျခားေနေသာ ဘာသာတရား၊ အယူဝါဒတုိ႔ကို ဆင္ျခင္ သုံးသပ္ၿပီး သင့္သည္ကို ယူ၊ မသင့္သည္ကို ပစ္ကာ လိုက္နာက်င့္ႀကံရမည္ျဖစ္သည္။ ဘာသာတရား မရွိသူသည္ အဆုံးအမ မရွိသူသာျဖစ္သည္။ အဆုံးအမမရွိသူသည္ ထိန္းမရွိသည့္အခင္း၊ ကြပ္မရွိသည့္ ျခင္းလို ဖ႐ိုဖရဲ၊ ေရာ့ရည္း အားနားကာ အၿမီးအေမာက္ မတည့္ပဲ ျဖစ္ေနတတ္သည္။ ဘာသာတရားမရွိ၊ အဆုံးအမမရွိေသာသူကို ေတာ္လွန္နယ္ပယ္၊ ႏိုင္ငံေရးနယ္ပယ္၊ လူမႈေရးနယ္ပယ္တို႔တြင္လည္း ဖီလာကန္႔လန္႔လုပ္၍ အလုပ္မၿပီးေျမာက္ ေအာင္ ေႏွာက္ယွက္ဖ်က္ဆီးေစတတ္သည္ကို သတိျပဳမိၾကဖုိ႔ လိုသည္။ ထိုေၾကာင့္ ဘာသာတရာသည္လည္း မရွိမျဖစ္ လက္ခံက်င့္သုံးသင့္သည့္ အရာတခုပင္ျဖစ္ေတာ့သည္။
အခ်ဳပ္ဆိုရေသာ္
အထက္ပါ ျပဆိုခဲ့ အေၾကာင္းအရာမ်ားတို႔သည္ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ဆိုသည္ကို သတိျပဳပါ။ အႂကြင္းမဲ့မဟုတ္ပါ။ ခံစားခ်က္၊ ခံယူခ်က္၊ လမ္းစဥ္၊ အခ်စ္အမုန္း၊ စာရိတၱတရား၊ ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ ဘာသာတရားတုိ႔သည္ မိခင္ႏို႔ကို ေသာက္စို႔ၿပီး ႀကီးျပင္းလာၾကသူမ်ားမွန္လွ်င္ လက္ခံက်င့္ႀကံလိုက္နာရမည္သာျဖစ္သည္။ ဗမာႏိုင္ငံမွ ျပည္သူအားလုံးတို႔သည္ ေတာ္လွန္ ေရးသမားမ်ားျဖစ္ဖုိ႔လိုသည္။ ေတာ္လွန္ေရးသမားတို႔သည္ လူပီသဖုိ႔လိုသည္။ လူပီသရန္ အတြက္ အထက္ပါ အေၾကာင္းအရာကိုမ်ား က်င္ႀကံ႕လိုက္နာလိုအပ္သည္။ ထိုထိုလူတို႔သည္ ခႏၶာဉာဏ္ေရာက္ မဂ္ဖိုလ္ေပါက္ေရာက္ၿပီးေသာ အရိယာမ်ားမဟုတ္သျဖင့္ အမွားဟူသည္မွာ မကင္းႏိုင္ေသး၊ သုိ႔ေသာ္ ထိုအမွားမ်ားကို မျပဳမိေအာင္ သတိေဆာင္ကာ က်င့္ႀကံ႕လိုက္နာ ဖို႔လိုသည္။ အရိယာမဟုတ္၊ ေလာကီသားေပမုိ႔ဟု အေၾကာင္းျပကာ အမွားမ်ားကို တရစပ္ျပဳေနၾကသူမ်ားလည္းရွိသည္။ ထိုေလာကီသားသူသည့္ု စကားမွာ အမွားမ်ားကို ျပဳရန္တြင္ သုံးရမည့္စကားမဟုတ္။
ေတာ္လွန္ေရးသမားဟူသည့္ ဂုဏ္ပုဒ္ႏွင့္ ညီၫြတ္ေအာင္ က်င့္သင့္၊ ႀကံသင့္၊ ျပဳသင့္သည္တို႔ကို ျပဳၾကရမည္ျဖစ္သည္။ က်င့္သင့္သည္ကို မက်င့္လ်င္ ေတာ္လွန္ေရးသမား မဟုတ္။ ႀကံသင့္သည္ကို မႀကံလွ်င္ ေတာ္လွန္ေရးသမားမပီသ၊ ျပဳသင့္သည္ကို မျပဳလွ်င္ ေတာ္လွန္ေရးသမားမဟုတ္ပါ။ ယေန႔ ေတာ္လွန္ေရးသမား၊ ႏိုင္ငံေရးသမားတို႔သည္ ကိုယ္က်င့္စာရိတၱ အားနည္းၾကသည္၊ ေမထုန္အမႈတုိ႔၌ ေမြ႕ေလွ်ာ္ေနၾကသည္၊ အေသာက္ အစားလည္း မ်ားၾကသည္၊ မုသားလည္း မ်ားၾကသည္၊ ကတိလည္း မတည္ၾက၊ သစၥာလည္းမရွိၾက၊ ေငြေနာက္သုိ႔သာ ေကာက္ေကာက္ပါေအာင္ လိုက္ေနၾကၿပီး ေတာ္လွန္ေရးေလာက၊ ႏိုင္ငံေရးေလာကႀကီးကို စီးပြားခြင္ တခုအသြင္ေဆာင္ကာ ကိုယ္က်ဳိး ကိုသာ ပြားစည္းေနၾကသည္ေၾကာင့္ ျဖစ္သင့္ရာ မျဖစ္၊ ေအာင္သင့္ရာ မေအာင္ျမင္ႏိုင္ဘဲ အကြဲအၿပဲ၊ အေစာင္းအေျမာင္း၊ ေျမွာက္ထိုးပင့္ေကာ္ လုပ္ေနၾကကာ ပ်က္စီးရာသုိ႔ ဦးတည္ေန သည္ကို သတိျပဳမိဘို႔ လိုၿပီ။
ေတာ္လွန္းေရးသမား၊ ႏုိင္ငံေရးသမား၊ တပ္မေတာ္သား၊ လူမႈဝန္ထမ္းမ်ား၊ သာသနာ့ဝန္ထမ္းမ်ား၊ အစိုးရဝန္ထမ္းမ်ားႏွင့္ အႀကီးအငယ္၊ အ႐ြယ္အလတ္ အားလုံးနီးပါး ရစရာမရွိေအာင္ ကိုယ္က်င့္စာရိတၱေခါင္းပါးေနၾကၿပီး အက်င့္ပ်က္ ခ်စားကာ သာေပါင္း ႀကီးမ်ား ျဖစ္ေနၾကေတာ့သည္။ ႏိုင္ငံတကာအလယ္တြင္ မ်က္ႏွာမလွ အရွက္ရလွ်က္ ဗမာ့လူ႔ေဘာင္ တခုလုံးသည္ အတင္းေျပာ၊ အဖ်င္းေျပာသည့္ လူေပါအီးေဘာေသာႀကီး ျဖစ္ေနၾကၿပီတည္း။ ထို႔ေၾကာင့္ ေတာ္လွန္းေရးႀကီးလဲ မေအာင္ႏိုင္၊ ျပည္သူေတြလည္း မလြတ္ေျမာက္ႏိုင္။ စစ္ကြ်န္သာ ျဖစ္ၿမဲျဖစ္ေနရသည္။ က်င့္သင့္ရာက်င့္၊ လုပ္သင့္ရာလုပ္၊ ျပဳသင့္ျပဳကာ ဗမာႏုိင္ငံေတာ္ႀကီးႏွင့္ ဗမာျပည္သူမ်ားကို ကယ္တင္ေစာင့္ေရွာက္ၾကပါဟု တုိက္တြန္းရင္း နိဂုံးခါးပတ္ ဆုံးသတ္လိုက္ပါတယ္။
အုန္းရွိန္
No comments:
Post a Comment