ဂ်ာနယ္တစ္ဒါဇင္ေလာက္မွာ အပတ္စဥ္ပံုမွန္စာေတြေရးျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ စာဖတ္ပရိသတ္အမ်ဳိးမ်ဳိးဆီက ဖုန္းဆက္တာေတြ စာေရးတာေတြ အျမဲလိုလို လက္ခံရရွိေလ့ရွိတယ္။ တခ်ဳိ႕ကအားေပးတယ္။ တခ်ဳိ႕က ေ၀ဖန္ေထာက္ျပတယ္။ တခ်ဳိ႕ကတိုင္တမ္းတယ္။ တခ်ဳိ႕ကတုိင္ပင္တယ္။ တခ်ဳိ႕ကရင္ဖြင့္တယ္။ အမ်ဳိးစံုပါပဲ။
အျပဳသေဘာေ၀ဖန္သံုးသပ္
ဒီအထဲမွာဂ်ာနယ္ေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အားမလိုအားမရျဖစ္လို႔၊ မႀကိဳက္လို႔၊ စိတ္ပ်က္လို႔ ေျပာပါဦး၊ ေရးပါဦးလို႔ တိုက္တြန္းတဲ့စာမ်ဳိးေတြက အမ်ားဆံုးပါပဲ။ အတတ္ႏိုင္ဆံုး တာ၀န္ေက်ေအာင္ ေရးခဲ့ပါတယ္။ စာနယ္ဇင္းသမားဆိုတာ အျမင္မေတာ္တာ၊ အၾကားမေတာ္တာမွန္သမွ်၊ တိမ္းေစာင္းေနတာမွန္သမွ် အျပဳသေဘာ ေ၀ဖန္သံုးသပ္တင္ျပရျမဲျဖစ္တဲ့အတိုင္း ေမာ္ဒယ္မိန္းကေလးေတြ ၀တ္စားဆင္ယင္ပံု လွ်ပ္ေပၚေလာ္လီတာကအစ၊ ၀န္ထမ္းႀကီးငယ္ေတြ အက်င့္ပ်က္တာမ်ဳိးအလယ္၊ လူတိုင္းလိုလို သိကၡာကိုရိကၡာနဲ႔ လဲပစ္ေနၾကတာမ်ဳိးအဆံုး ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ေရးခဲ့ပါတယ္။ ဒီအထဲမွာ ကိုယ့္တာကိုယ္လံုေအာင္လုပ္ဖို႔အတြက္ စာနယ္ဇင္းသမားမ်ား လိုက္နာေစာင့္ထိန္းရမယ့္ က်င့္၀တ္ေတြအေၾကာင္းေရးခဲ့တာက အမ်ားဆံုးျဖစ္ပါတယ္။
သမၹပလႅာပဂ်ာနယ္လစ္
က်င့္၀တ္အေၾကာင္း ေရးလြန္းအားႀကီးလို႔ ပြဲတကာလည္တက္ၿပီး လက္ေဆာင္ယူသူေတြ၊ ဂ်ာနယ္ေတြကိုခုတံုးလုပ္ၿပီး ကိုယ့္ကိုယ္ကိုလူရာ၀င္ေအာင္ လုပ္သူေတြနဲ႔ ေၾကာ္ျငာေဆာင္းပါးေရးၿပီး ပိုက္ဆံရွာသူေတြ စတဲ့စတဲ့ အသိမ္အဖ်င္းေရးသူ 'သမၹပလႅာပဂ်ာနယ္လစ္'မ်ားက ကြယ္ရာမွာ ေအာက္ကလိအာေျပာၾကတာေတြလည္း အမ်ားႀကီးျပန္ၾကားရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့လည္း အေရးေလွ်ာ့လို႔ မျဖစ္ဘူး။ စာနယ္ဇင္းဆိုတာ စတုတၳမ႑ိဳင္ ျဖစ္တယ္ဆိုေတာ့ တည့္မတ္ဖို႔အေရးႀကီးတယ္။ ျခစားေလာက္ကိုက္လို႔လည္း မျဖစ္ဘူး။ ျခေတြေလာက္ေတြ မကပ္ႏိုင္ေအာင္တားဆီးကာကြယ္ရမယ္။ လက္ႏွီးစုတ္ကို အိမ္ျပင္ထုတ္လွန္းသလို ျဖစ္လည္းမတတ္ႏိုင္ဘူး။ ရွက္ေတာ့ရွက္တာေပါ့။
အျပဳသေဘာေ၀ဖန္သံုးသပ္
ဒီအထဲမွာဂ်ာနယ္ေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အားမလိုအားမရျဖစ္လို႔၊ မႀကိဳက္လို႔၊ စိတ္ပ်က္လို႔ ေျပာပါဦး၊ ေရးပါဦးလို႔ တိုက္တြန္းတဲ့စာမ်ဳိးေတြက အမ်ားဆံုးပါပဲ။ အတတ္ႏိုင္ဆံုး တာ၀န္ေက်ေအာင္ ေရးခဲ့ပါတယ္။ စာနယ္ဇင္းသမားဆိုတာ အျမင္မေတာ္တာ၊ အၾကားမေတာ္တာမွန္သမွ်၊ တိမ္းေစာင္းေနတာမွန္သမွ် အျပဳသေဘာ ေ၀ဖန္သံုးသပ္တင္ျပရျမဲျဖစ္တဲ့အတိုင္း ေမာ္ဒယ္မိန္းကေလးေတြ ၀တ္စားဆင္ယင္ပံု လွ်ပ္ေပၚေလာ္လီတာကအစ၊ ၀န္ထမ္းႀကီးငယ္ေတြ အက်င့္ပ်က္တာမ်ဳိးအလယ္၊ လူတိုင္းလိုလို သိကၡာကိုရိကၡာနဲ႔ လဲပစ္ေနၾကတာမ်ဳိးအဆံုး ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ေရးခဲ့ပါတယ္။ ဒီအထဲမွာ ကိုယ့္တာကိုယ္လံုေအာင္လုပ္ဖို႔အတြက္ စာနယ္ဇင္းသမားမ်ား လိုက္နာေစာင့္ထိန္းရမယ့္ က်င့္၀တ္ေတြအေၾကာင္းေရးခဲ့တာက အမ်ားဆံုးျဖစ္ပါတယ္။
သမၹပလႅာပဂ်ာနယ္လစ္
က်င့္၀တ္အေၾကာင္း ေရးလြန္းအားႀကီးလို႔ ပြဲတကာလည္တက္ၿပီး လက္ေဆာင္ယူသူေတြ၊ ဂ်ာနယ္ေတြကိုခုတံုးလုပ္ၿပီး ကိုယ့္ကိုယ္ကိုလူရာ၀င္ေအာင္ လုပ္သူေတြနဲ႔ ေၾကာ္ျငာေဆာင္းပါးေရးၿပီး ပိုက္ဆံရွာသူေတြ စတဲ့စတဲ့ အသိမ္အဖ်င္းေရးသူ 'သမၹပလႅာပဂ်ာနယ္လစ္'မ်ားက ကြယ္ရာမွာ ေအာက္ကလိအာေျပာၾကတာေတြလည္း အမ်ားႀကီးျပန္ၾကားရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့လည္း အေရးေလွ်ာ့လို႔ မျဖစ္ဘူး။ စာနယ္ဇင္းဆိုတာ စတုတၳမ႑ိဳင္ ျဖစ္တယ္ဆိုေတာ့ တည့္မတ္ဖို႔အေရးႀကီးတယ္။ ျခစားေလာက္ကိုက္လို႔လည္း မျဖစ္ဘူး။ ျခေတြေလာက္ေတြ မကပ္ႏိုင္ေအာင္တားဆီးကာကြယ္ရမယ္။ လက္ႏွီးစုတ္ကို အိမ္ျပင္ထုတ္လွန္းသလို ျဖစ္လည္းမတတ္ႏိုင္ဘူး။ ရွက္ေတာ့ရွက္တာေပါ့။
ဖန္တရာေတေနၿပီ
စာဖတ္ပရိသတ္ေတြကေတာင္ ေျပာလာရတာဆိုေတာ့ ပိုၿပီးရွက္စရာေကာင္းတယ္။ အႀကိမ္ႀကိမ္ေရးခဲ့တာ 'ဖန္တစ္ရာေတ' ေနၿပီျဖစ္ေပမယ့္လည္း စာဖတ္သူမ်ားကေရးေစ၊ ေျပာေစခ်င္ေတာ့ ေရးရပါဦးမယ္။ အခုမွ ဂ်ာနယ္ေလာကထဲလွမ္း၀င္ဖို႔ ၾကံရြယ္တဲ့လူငယ္ေလးေတြ ဆင္ျခင္ႏိုင္ၾကေစဖို႔ျဖစ္တယ္။ အံတိုေနၿပီျဖစ္တဲ့ 'သမၹပလႅာပဂ်ာနယ္လစ္' မ်ားမဖတ္ဘဲ ေက်ာ္လႊားသြားၾကပါလိမ့္မယ္။
အမ်ားဆံုးညည္းညဴသံ
စာဖတ္သူမ်ားရဲ႕ အမ်ားဆံုးညည္းညဴသံကေတာ့ သတ္ပံုမွားတာနဲ႔ စာအက်အေပါက္မွားတာေတြျဖစ္တယ္။ ၀ါက်တစ္ခုမဆံုးခင္ စာေၾကာင္းကျပတ္သြားေပ်ာက္သြားေတာ့ အဓိပၸာယ္ဆက္စပ္မရဘဲ ျဖစ္တာကို သူတို႔ေတာ္ေတာ္စိတ္ပ်က္ၾကတယ္။ တစ္ခါတေလ စာပိုဒ္တစ္ပုိဒ္လံုးက်န္ခဲ့လို႔ စာေရးသူဘာေျပာမွန္း မသိလိုက္ရဘူးလုိ႔ဆိုၾကတယ္။ တခ်ဳိ႕ကၫႊန္းတဲ့စာမ်က္ႏွာမွာ အဆက္ကိုရွာမရတာလည္း စိတ္မရွည္ၾကဘူး။ တခ်ဳိ႕က စာမ်က္ႏွာနံပါတ္ထိုးတာ မထင္မရွားျဖစ္ေနတာကို မႀကိဳက္ၾကဘူး။ ကာတြန္းေတြမွာပါတဲ့ စာကသတ္ပံုမွားေနတာကိုေတာ့ အမ်ားဆံုးေထာက္ျပၾကတယ္။ ကာတြန္းဆိုေတာ့ ပိုၿပီးသိသာထင္ရွားေနတာကိုး။
သတ္ပံုေလးေတာင္ မယံုရေတာ့
ဒီအခ်က္ေတြအားလံုး အမွန္ေတြခ်ည္းပါပဲ။ ေရွးကဆိုရင္ ကေလးေတြ သတ္ပံုမသိလို႔ေမးတဲ့အခါ နီးရာသတင္းစာ၊ ဂ်ာနယ္၊ မဂၢဇင္းတစ္ေစာင္ဆြဲယူၿပီး "အဲဒီထဲမွာရွာၾကည့္" လို႔ေျပာလိုက္႐ံုပဲ။ အဲဒီေလာက္အထိကို စာဖတ္ပရိသတ္က ယံုၾကည္စိတ္ခ်ထားၾကတာ။ ခုေခတ္ေတာ့ သတ္ပံုေလးတစ္ခုေတာင္မွ စိတ္ခ်လက္ခ်ယံုၾကည္လို႔ရတဲ့ စာနယ္ဇင္းတစ္ခုမွကိုမရွိေတာ့ဘူးလို႔ေျပာရင္ လြန္မယ္မထင္ဘူး။ ေနာက္ၿပီး ကေလးေတြကို ေတာင္းရမ္းစားေသာက္ခိုင္းတဲ့ သတင္းေဖာ္ျပရာမွာ ကေလးငယ္ေတြရဲ႕ဓာတ္ပံုကို ထင္ထင္ရွားရွားႀကီး ေဖာ္ျပတာကိုလည္း စာဖတ္သူမ်ားက ေထာက္ျပေ၀ဖန္ၾကတယ္။ ဂ်ာနယ္လစ္ဆိုၿပီးေတာ့ ကေလးသူငယ္ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေရးဥပေဒကို မသိရေကာင္းလားလို႔ အျပစ္တင္ၾကတယ္။ ဒါလည္းမွန္တယ္။ မႈခင္းသတင္းေတြ ေဖာ္ျပရာမွာ ကေလးသူငယ္ဆိုင္ရာသတင္း၊ လူပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးတစ္ေယာက္ရဲ႕ ဂုဏ္သေရကိုထိခိုက္နစ္နာသြားေစတဲ့ သတင္းနဲ႔ တရား႐ံုးကို မေထမဲ့ျမင္ျပဳရာေရာက္တဲ့ ေရးသားမႈမ်ဳိးကို သတင္းေထာက္နဲ႔အယ္ဒီတာတိုင္း သိရွိနားလည္ထားဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။ ဒီေခတ္မွာ ဒီသံုးခ်က္နဲ႔လြတ္ကင္းေအာင္ မေရးတတ္ၾကတာမ်ားတယ္။ မႈခင္းဂ်ာနယ္မဂၢဇင္းေတြက အဆိုးဆံုးျဖစ္တယ္။ အထူးသျဖင့္ ရဲအမႈထမ္းေတြနဲ႔ အၿငိမ္းစားရဲအမႈထမ္းေတြေရးတဲ့ သတင္းေဆာင္းပါးမွန္သမွ်ဟာ တစ္ဖတ္သတ္ရဲအျမင္နဲ႔ ေရးသားေလ့ရွိၿပီး ႐ံုးေတာ္ကစီရင္ခ်က္မခ်မီကတည္းက စြပ္စြဲခံရသူမ်ားကို ျပစ္မႈက်ဴးလြန္သူအျဖစ္ ႀကိဳတင္သတ္မွတ္ၿပီးျဖစ္ၾကတာကို ေတြ႕ရတယ္။
ရဲကစြပ္စြဲသူသာျဖစ္တယ္
ရဲအလုပ္က ျပစ္မႈကိုခိုင္လံုေအာင္တည္ေဆာက္ၿပီး ႐ံုးတင္တရားစြဲဖို႔ျဖစ္တယ္။ တရားစြဲတင္ခံရသူဟာ ရဲကတရားခံအျဖစ္စြဲတင္သူသာျဖစ္တယ္။ အမွန္တကယ္ျပစ္မႈက်ဴးလြန္သူ ဟုတ္၊ မဟုတ္ တတ္အပ္ေသခ်ာ ဘယ္သူမွမေျပာႏိုင္ေသးဘူး။ သက္ေသအေထာက္အထားခိုင္လံုလို႔ ႐ံုးေတာ္ကအျပစ္ရွိေၾကာင္းစီရင္ခ်က္ခ်ၿပီးမွသာ အျပစ္ရွိတယ္လို႔ ေျပာႏိုင္တာျဖစ္တယ္။ ဒါေတာင္ေအာက္႐ံုးအဆင့္ဆင့္က အျပစ္ရွိတယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္ထားခဲ့ေပမယ့္ အျမင့္ဆံုး႐ံုးေတာ္က အယူခံမွာကြင္းလံုးကြၽတ္လႊတ္ေပးလိုက္တာမ်ဳိးေတြ ရွိတတ္ေသးတယ္ဆိုတာ သိထားရမယ္။
ေပါ့ေပါ့သေဘာထားတဲ့ကိစၥမ်ား
စာဖတ္ပရိသတ္မ်ားကမသိၾကလို႔ ေျပာတဲ့ေရးတဲ့အထဲမွာမပါေပမယ့္ ခုေခတ္ဂ်ာနယ္သမားေတြ ေပါ့ေပါ့သေဘာထားၿပီး မွားတတ္ၾကတာေတြလည္း ေထာက္ျပခ်င္တယ္။ ပထမတစ္ခ်က္ကေတာ့ စာေရးသူတစ္ေယာက္ ေရးတဲ့စာကို ဂ်ာနယ္အယ္ဒီတာကလြဲၿပီး တျခားသူကိုဂ်ာနယ္ထဲမပါခင္မွာ ေပးဖတ္တဲ့အေလ့ျဖစ္တယ္။ (စာေပစိစစ္ေရးကို ၀တၱရားအရေပးဖတ္ရတာက သီးျခားကိစၥပါ)။ ဥပမာ လူထုစိန္၀င္းနာမည္နဲ႔ေရးခဲ့တဲ့ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ပါ အယူအဆတစ္ရပ္ကို တျခားစာေရးသူတစ္ဦးက ေစာဒကတက္တာ၊ ကန္႔ကြက္ေခ်ပတာလုပ္ဖို႔ ေရးလိုက္တဲ့ေဆာင္းပါးကို လူထုစိန္၀င္းကို လာျပတာမ်ဳိးျဖစ္တယ္။ ဒါမ်ဳိးက လံုး၀မလုပ္အပ္တဲ့ကိစၥျဖစ္တယ္။ အဲဒီေဆာင္းပါးကို ဂ်ာနယ္ရဲ႕ေပၚလစီနဲ႔ ညီ၊ မညီသံုးသပ္ၿပီး အယ္ဒီတာက ထည့္လိုကထည့္ႏိုင္တယ္။ ပယ္လိုက ပယ္ႏိုင္တယ္။ တျခားသူမ်ားကို မျပရပါဘူး။
မျဖစ္မေနထည့္ရတဲ့ကိစၥ
စာတစ္ပုဒ္ဂ်ာနယ္မွာထည့္ျခင္း၊ မထည့္ျခင္းဟာ ဂ်ာနယ္ရဲ႕ေပၚလစီနဲ႔ ညီ၊ မညီဆိုတဲ့ အခ်က္နဲ႔ပဲဆံုးျဖတ္ရတယ္။ ဗဟုေခတ္မို႔ ကိုယ့္ေပၚလစီနဲ႔ ဆန္႔က်င္တဲ့အယူအဆကို ထည့္ရမယ္ဆိုတဲ့ စည္းကမ္းသတ္မွတ္ခ်က္မရွိဘူး။ ဂ်ာနယ္က ၀တၱရားအရ မထည့္မေနထည့္ေပးရမယ့္ စာကတစ္မ်ဳိးပဲရွိတယ္။ သတင္းေဆာင္းပါးပါ အခ်က္အလက္မွားယြင္းတဲ့အတြက္ မွားယြင္းေဖာ္ျပခံရသူက အေထာက္အထားခိုင္ခုိင္လံုလံုနဲ႔ တင္ျပတာမ်ဳိးဆိုရင္ အယ္ဒီတာအဖြဲ႕က သီးျခားအတည္ျပဳခ်က္ျပဳလုပ္ၿပီး မွားယြင္းေၾကာင္းေသခ်ာပါက ျပင္ဆင္ခ်က္နဲ႔ မွားယြင္းေဖာ္ျပခံရသူကို ေတာင္းပန္ခ်က္ကို သိသာထင္ရွားစြာေဖာ္ျပေပးရျခင္းျဖစ္တယ္။ အမွားပါတဲ့ သတင္း၊ ေဆာင္းပါးကို ျပဴးတူးျပဲတဲေဖာ္ျပထားခဲ့ၿပီး အမွားျပင္ဆင္ခ်က္နဲ႔ ေတာင္းပန္ခ်က္က်ေတာ့ မသိမသာ၊ မထင္မရွား ေဖာ္ျပထားတာမ်ဳိး လံုး၀မလုပ္သင့္ဘူး။
ဗိုက္အငွားနဲ႔ ဓားထိုးခံ
ေနာက္မလုပ္သင့္တဲ့ အခ်က္တစ္ခုကေတာ့ ဂ်ာနယ္မဂၢဇင္းတစ္ေစာင္ကို နာမည္တပ္ၿပီးဆန္႔က်င္ေ၀ဖန္တဲ့ (တစ္ခါတရံပုတ္ခတ္တိုက္ခိုက္တဲ့) စာမ်ဳိးကိုကိုယ့္ဂ်ာနယ္မွာ ထည့္ေပးတာမ်ဳိးျဖစ္တယ္။ ဒါမ်ဳိးက 'ဗိုက္အငွားနဲ႔ဓားထိုးခံသလို' ျဖစ္႐ံုမက စာနယ္ဇင္းအခ်င္းခ်င္းစည္းမေစာင့္ရာလည္း ေရာက္တယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္ကေတာ့ ႐ိုက္မစစ္ရဘဲနဲ႔ ကေလာင္နာမည္ကို အလြယ္တကူ ဖြင့္ဟေျပာၾကားမႈမ်ဳိးျဖစ္တယ္။ ျမန္မာစာေရးဆရာအမ်ားစုဟာ 'ကေလာင္အမည္' တစ္ခုခုခံယူၿပီး စာေရးေလ့ရွိၾကတယ္။ တခ်ဳိ႕ကေလာင္နာမည္ေတြ အမ်ားႀကီးထားၿပီးေရးၾကတယ္။ သူ႔အေၾကာင္းနဲ႔သူ အမ်ဳိးမ်ဳိးရွိၾကတယ္။ တခ်ဳိ႕ကလူမသိေစခ်င္လို႔ ကေလာင္နာမည္ခြဲၿပီး ေရးတာမ်ဳိးလည္းရွိတယ္။
အယ္ဒီတာဆိုတာ ႏႈတ္ေစာင့္စည္းရတယ္
ဒီလိုလူမသိေစခ်င္လို႔ နာမည္၀ွက္နဲ႔ေရးေနတာကို အယ္ဒီတာေတြက ခပ္လြယ္လြယ္၊ ခပ္ေပါ့ေပါ့နဲ႔ လူေရွ႕သူေရွ႕မွာ ထုတ္ေျပာေလ့ရွိၾကတယ္။ ဒါဟာ အယ္ဒီတာတစ္ေယာက္ ေစာင့္ထိန္းရမယ့္ က်င့္၀တ္စည္းကမ္းကိုဂ႐ုမစိုက္၊ အေလးမထားရာေရာက္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ေ၀ဖန္ေရးစာမ်ဳိးေရးတဲ့အခါ ေရးသူမ်ားဟာသူတို႔ေရးမွန္း လူမသိေစခ်င္ၾကပါဘူး။ ဒါကို အယ္ဒီတာက ႏႈတ္ေစာင့္စည္းရပါတယ္။ အဲဒီစာေရးတာ ဘယ္သူလဲလို႔ေမးသူကလည္း မေမးအပ္ပါဘူး။ စာေရးသူ အခ်င္းခ်င္း ေစာင့္ထိန္းအပ္တဲ့က်င့္၀တ္မ်ဳိးပါ။
ေျမာင္းထဲေရာက္ၿပီမွတ္
ဂ်ာနယ္မဂၢဇင္းသမားတစ္ေယာက္ကိုသြားၿပီး "ေစာင္ေရဘယ္ေလာက္ရွိသလဲ" ဆိုတဲ့ေမးခြန္းမ်ဳိးလည္း မေမးအပ္ဘူး။ သူတို႔ဟာ သူတို႔ေျပာခ်င္ေျပာပါေစ။ ကိုယ္ကေတာ့ မေမးအပ္ပါဘူး။ ဒါမ်ဳိးကို လုပ္ငန္းလွ်ဳိ႕၀ွက္ခ်က္ (Trade Secret)လို႔ေခၚပါတယ္။ ဒီလိုကိစၥမ်ဳိးေတြက စာနယ္ဇင္းပညာ စာအုပ္ႀကီးေတြထဲမွာ ဘယ္ပါမွာလဲ။ လူႀကီးသူမေတြက လုပ္ရင္းကိုင္ရင္း လူငယ္ေတြကို ႏႈတ္ကေျပာၾက၊ ဆံုးမသြားၾကတာပါ။ အခုေခတ္ေတာ့ အဲဒီလိုဆံုးမသြန္သင္မယ့္ လူႀကီးသူမေတြရွိၾကေတာ့တာ မဟုတ္ေလေတာ့ လူငယ္ေလးေတြမွာ စမ္းတ၀ါး၀ါးနဲ႔ မွားၿပီးရင္းမွားေနၾကတာေတြ႕ေနရတယ္။ လြန္ကဲလာတဲ့အခါ စာဖတ္ပရိသတ္ မ်က္စိဆံပင္ေမြးစူးစရာျဖစ္လာတယ္။ အဲဒီကတစ္ဆင့္တက္ၿပီး မ်က္စိေနာက္လာၿပီဆိုရင္ေတာ့ ေျမာင္းထဲေရာက္သြားၿပီသာမွတ္ေပေတာ့။
လူထုစိန္ဝင္း
No comments:
Post a Comment