ဆုိင္ကယ္ၿမိဳ႕ေတာ္ႏွင့္ ယာဥ္စည္းကမ္း၊ လမ္းစည္းကမ္း ျပႆနာ

ၿမိဳ႕ဧရိယာ ၄၁ ဒသမ ၃၉ စတု ရန္းမိုင္ႏွင့္ လူဦးေရတစ္သန္းနီးပါးရွိေသာ မႏၲေလးၿမိဳ႕၏ စီးပြားေရး အခ်က္အခ်ာေနရာ (Central Business District) ဧရိယာမ်ားအတြင္း၌ ယာဥ္ေၾကာ႐ႈပ္ေထြးမႈမ်ား ပိုမိုမ်ားျပားလာခဲ့ ျပီး လူတစ္ဦးခ်င္း သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးျဖစ္သည့္ ကိုယ္ပိုင္ေမာ္ေတာ္ယာဥ္၊ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္၊ စက္ဘီး အသံုးျပဳသြားလာသည့္ ခရီးစဥ္ (Individual Transportation) မ်ားေၾကာင့္ ၿမိဳ႕ျပလမ္းမ်ားအတြင္း Traffic Congestion မ်ား ငါးႏွစ္တာကာလအတြင္း ပိုမိုၾကံဳေတြ႕လာေၾကာင္း သိရွိရသည္။ ၿမိဳ႕ျပ၏ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ သံုးစြဲမႈအေနျဖင့္ လြန္ခဲ့ေသာ ငါးႏွစ္ေက်ာ္ကာလအတြင္း ၿမိဳ႕လူဦးေရ တစ္သန္းနီးပါး၌ ဘတ္စကား အသံုးျပဳသူအေရအတြက္မွာ  ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္သာ ရွိေၾကာင္း ၿမိဳ႕ျပ ဆိုင္ရာ စာတမ္းတစ္ေစာင္တြင္ ေတြ႕ရွိရသည္။

ဆိုင္ကယ္ၿမိဳ႕ေတာ္ ျဖစ္လာေသာမႏၱေလး
    ယခင္က စက္ဘီးျမိဳ႕ေတာ္ဟု တင္စားေခၚေ၀ၚခဲ့ေသာ မႏၲေလးၿမိဳ႕ တြင္ ၂၀၀၃ ခုႏွစ္အတြင္း ဆုိင္ကယ္ စီးေရ ၆၅၇၁၈ စီးရွိခဲ့ရာမွ ၂၀၀၄ ခုႏွစ္တြင္ ပထမဆံုးအႀကိမ္အျဖစ္ ေဒသဆုိင္ရာလုိင္စင္မ်ား ခ်ထားေပးခဲ့ရာ ဆုိင္ကယ္အစီးေရ ၁၃၀၀၀၀ ေက်ာ္ တုိးပြားလာခဲ့ရာ ယခုအခါ ဆိုင္ကယ္ ၿမိဳ႕ေတာ္ဟု ေျပာင္းလဲေခၚဆိုလာခဲ့ၾကသည္။ ထုိ႔အတူ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္၊ ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္မ်ားတြင္လည္း ဆုိင္ကယ္လုိင္စင္မ်ား ထပ္မံခ်ထားေပးခဲ့၍ ယခုအခါ မႏၲေလးၿမိဳ႕အတြင္း ဆုိင္ကယ္ စီးေရ ငါးသိန္း၀န္းက်င္ခန္႔ထိ ေရာက္ရိွလာခဲ့သည္။

    ယင္းသို႔အေျခအေနတြင္ မႏၲေလးၿမိဳ႕၌ေမာင္းႏွင္လ်က္ရွိေသာ စက္တပ္ယာဥ္မ်ား (ေမာ္ေတာ္ယာဥ္၊ ေမာ္ေတာ္ ဆုိင္ကယ္ႏွင့္ အျခားစက္တပ္ယာဥ္မ်ား အားလံုး)၏ ယာဥ္စည္းကမ္း၊ လမ္းစည္းကမ္းဆုိင္ရာ ျပႆနာမ်ားကုိ ၾသဂုတ္လ ၃ ရက္ေန႔မွစတင္၍ လွည့္ကင္းမ်ား၊ ေရွာင္တခင္စစ္ေဆးျခင္းမ်ားျဖင့္ ထိေရာက္စြာ အေရးယူသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း မႏၲေလးတုိင္း ပညာေပးေရးႏွင့္ စည္းကမ္းသတ္မွတ္ေရး ဆပ္ေကာ္မတီမွ ထုတ္ျပန္ေၾကညာ၍ အေရးယူေဆာင္ရြက္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ေနရေၾကာင္း သိရသည္။

    "သြားလာေနၾကသူေတြမွာ နား လည္မႈမ်ဳိးနဲ႔ ေမာင္းႏွင္တာမ်ဳိးျဖစ္ၿပီး ယာဥ္စည္းကမ္း၊ လမ္းစည္းကမ္းအေနနဲ႔ ေတာ္ေတာ္အားနည္းပါတယ္။ ေနာက္ၿပီးေလးေထာင့္က် ၿမိဳ႕ကြက္ပံုစံနဲ႔ ၿမိဳ႕ျပလမ္းေတြဟာ ေပ ၆၀၀ ကို တစ္ျပ သတ္မွတ္ ေဖာက္လုပ္ထားတဲ့ အတြက္ ေပ ၆၀၀ အတြင္းမွာ လမ္းဆံုးတစ္ခုရွိေနတယ္။ လမ္းေတြရဲ႕ အကြာအေ၀း တူညီေနၿပီး ျဖတ္လမ္းမရွိတဲ့လမ္းေတြအရ စီးပြားေရး အခ်က္အခ်ာ ေနရာေတြမွာ တုိးပြားလာတဲ့ယာဥ္စီးေရနဲ႔ လမ္းအသံုးျပဳမႈ ယာဥ္ေၾကာ႐ႈပ္ေထြးမႈေတြ မ်ားလာခဲ့တယ္"ဟု ၿမိဳ႕ခံတစ္ဦးက ဆုိပါသည္။

    "ဆုိင္ကယ္ အသံုးျပဳမႈမ်ားတဲ့ အတြက္ လမ္းဆံုလမ္းခြနဲ႔မီးပြိဳင့္ေတြ မွာ မီးပြိဳင့္လြတ္တာနဲ႔ သူ႔ထက္ငါ အၿပိဳင္ၾကံဳသလို ၀င္ထြက္ ေမာင္းႏွင္ၾကေတာ့ မလိုလားအပ္တဲ့ ယာဥ္ေၾကာ႐ႈပ္ေထြးမႈနဲ႔ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈေတြ ရွိလာတယ္"ဟု ဆက္လက္ေျပာၾကား ခဲ့သည္။

စက္ဘီးစီးေနဆဲၿမိဳ႕
    ပုဂၢလိက သြားလာေရးအတြက္ အသံုးျပဳဆဲျဖစ္ေသာ စက္ဘီးမ်ားကလည္း အေျခခံလူတန္းစားမ်ားအတြက္ တြင္က်ယ္ေသာ အသံုးျပဳမႈအျဖစ္ ရွိေနရာ မႏၲေလးၿမိဳ႕တြင္း လမ္းမ်ားႏွင့္ ဆက္စပ္လ်က္ရွိေသာ ၿမိဳ႕သစ္ကဲ့သို႔ ၿမိဳ႕ဆင္ေျခဖံုး ရပ္ကြက္မ်ားသို႔ သြားရာ လမ္းမ်ားေပၚတြင္ အလုပ္သြား၊ အလုပ္ျပန္ခ်ိန္မ်ား၌ ယာဥ္ေၾကာ႐ႈပ္ ေထြးမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚလ်က္ရွိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ယာဥ္ေၾကာ႐ႈပ္ေထြးမႈႏွင့္ ယာဥ္အႏၲရာယ္ျဖစ္ပြားမႈမ်ား ေလ်ာ့က်ေစ ရန္အတြက္ စက္ဘီး၊ ဆိုင္ကယ္ သီးသန္႔လမ္းမ်ား ေဖာက္လုပ္၍လည္းေကာင္း၊ တစ္လမ္းေမာင္းမ်ား သတ္မွတ္၍လည္းေကာင္း ယာဥ္ေၾကာ႐ႈပ္ေထြးမႈမ်ားကို ေျဖရွင္းလ်က္ရွိသည္။ စက္ဘီးစီးေရ သိန္းကဏန္းခ်ီ ရွိေနေသာေၾကာင့္ မႏၲေလးၿမိဳ႕၏ ယာဥ္ အသံုးျပဳမႈပံုစံအရ ယာဥ္မ်ား၏ Speed ကိုကန္႔သတ္လ်က္ရွိသည့္ အေႏွးယာဥ္မ်ားႏွင့္ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္မ်ားေၾကာင့္ အခ်ိန္ၾကန္႔ၾကာမႈမ်ားကို အမ်ားဆံုး ရင္ဆိုင္ေနရေၾကာင္း ၿမိဳ႕ျပအင္ဂ်င္နီယာတစ္ဦးက သံုးသပ္ပါသည္။

ေမာ္ေတာ္ယာဥ္လိုင္းမ်ား
    မႏၲေလးၿမိဳ႕တြင္း ေျပးဆြဲလ်က္ရွိေသာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္လိုင္းေပါင္း ၄၃ လိုင္းတြင္ ယာဥ္စီးေရ ၁၅၀၀ ၀န္းက်င္ခန္႔ရွိေနျပီး အဆိုပါယာဥ္လိုင္းမ်ားေျပးဆြဲရာ လမ္းပိုင္းမ်ားျဖစ္သည့္ ျပတိုက္ေရွ႕ႏွင့္ မဟာမုနိဘုရားၾကီး သြားရာလမ္း၊ ေစ်းခ်ဳိေတာ္ႏွင့္ကိုင္းတန္း ေစ်းလမ္းေၾကာျဖစ္သည့္ ၈၄ လမ္း ေပၚတြင္ ယာဥ္ေၾကာအ႐ႈပ္ေထြးဆံုး ျဖစ္ေပၚလ်က္ရွိသည္။

    အဆိုပါလမ္းပိုင္း အေျခအေနကို မႏၲေလးၿမိဳ႕ခံတစ္ဦးက "ေစ်းခ်ဳိေတာ္ ပိတ္တဲ့ ဥပုသ္ေန႔တစ္ရက္ပဲ ၈၄ လမ္း မႀကီးက ရွင္းတယ္။ က်န္တဲ့ေန႔ေတြ ဆိုရင္ အ၀င္အထြက္ လြယ္ပါတယ္ဆိုတဲ့ ဆိုင္ကယ္ေတြေတာင္ ၈၄ လမ္းမ ေပၚမွာ တိုးဖို႔မလြယ္ဘူး။ ဘတ္စကားလိုင္းေတြက ယာဥ္ေၾကာႏွစ္ထပ္ေတာင္ မကဘူး။ ခရီးသည္ေစာင့္ၿပီး အလုအယက္ေစာင့္တင္တာမ်ဳိး၊ ေနာက္က ယာဥ္ေၾကာကိုမၾကည့္ဘဲ ရပ္ခ်င္သလို ရပ္ၿပီး တင္တာ၊ ခ်တာမ်ဳိးေတြေၾကာင့္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈနဲ႕ မေတာ္တဆမႈ ေတြမ်ားတယ္။ အဲဒီလို ယာဥ္ေၾကာ႐ႈပ္ေထြးမႈေတြအရ ေစ်းခ်ဳိ၀န္းက်င္ ၈၄ လမ္း၊ ၈၅ လမ္းၾကား၊၂၇ လမ္းနဲ႔ ၂၈ လမ္းေတြကို အရင္ကတည္းက တစ္လမ္းေမာင္းေတြ သတ္မွတ္ထားတယ္။ အခုဆို အဓိကလမ္းမႀကီး ျဖစ္တဲ့ ၈၄ လမ္း၊ ၂၆ လမ္းနဲ႔ ၂၇ လမ္းၾကားကို တစ္လမ္းေမာင္းထပ္ျပီး သတ္မွတ္ခဲ့ရတယ္။ လမ္းအက်ယ္က ေပ ၆၀ ေက်ာ္ရွိျပီး ေျခာက္လမ္းသြားအသံုးျပဳႏိုင္တဲ့ အက်ယ္အ၀န္းရွိေပမယ့္ အသံုး ျပဳသြားလာသူေတြရဲ႕ ယာဥ္စည္းကမ္း လိုက္နာမႈအားနည္းလို႔ ႏွစ္လမ္းသြား အဆင့္ေအာက္ ေလ်ာ့က်သြားတယ္"ဟု ဆိုပါသည္။

မႏၱေလးၿမိဳ႕၏လမ္းမမ်ား
    ယာဥ္အသံုးျပဳမႈမ်ား ႏွစ္စဥ္ မ်ားျပားလာျခင္းႏွင့္အတူ  ၿမိဳ႕ေပၚရွိ လမ္းမ်ားကို အဆင့္ျမႇင့္တင္ျပဳျပင္ျခင္း၊ လမ္းသစ္ေဖာက္လုပ္ျခင္း တို႔ကိုလည္း ယာဥ္စီးေရ၊ လူဦးေရႏွင့္ အနာဂတ္ကာလ လိုအပ္ခ်က္မ်ားအတြက္ ၿမိဳ႕ျပ လမ္းမ်ားကို စီမံကိန္းမ်ားခ်မွတ္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ခဲ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ၿမိဳ႕ျပလမ္းမ်ား၏ ၉၀ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔ မွာသြားလာရန္အတြက္ အဆင္ေျပ ေခ်ာေမြ႕မႈ ရွိလာေသာ္လည္း လမ္းတိုးခ်ဲ႕ရန္မျဖစ္ႏိုင္ေသာ လမ္းမအခ်ဳိ႕ႏွင့္ စီးပြားေရးအ ခ်က္အခ်ာက်သည့္ လမ္းမမ်ားေပၚတြင္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈ မ်ားကို ေျဖရွင္းေပးႏိုင္ျခင္း မရွိေၾကာင္း ေတြ႕ရသည္။

Eleven Media Group မွ ကူးယူတင္ျပသည္။

No comments: