ဒါ ျမန္မာလား |
ေခတ္ပ်က္၊ စနစ္ပ်က္ထဲတြင္ ေမြးဖြားၿပီး အက်င့္ပ်က္သူေတြၾကား ႀကီးပ်င္းလာတဲ့ မိန္ကေလးတေယာက္ ဆိုေတာ့လည္း ျပစ္မတင္လိုေတာ့ပါ။ ေၾသာ္... ငါ့တို႔ႏိုင္ငံႀကီးဟာ ဖာႏိုင္ငံႀကီးျဖစ္ေနပါေကာလား။ ငါတုိ႔ႏိုင္ငံရဲ႕ အမ်ဳိးသမီးေတြ ဟာလည္း ဖာေတြျဖစ္ေနပါေကာလားဟုသာ ရင္နာနာနဲ႔ ပင့္သက္ကိုသာခါခါ ခ်မိေတာ့တယ္။
ျမန္မာမိန္းကေလးေတြ ဒီလို ပုံပ်က္ပန္းပ်က္ ဝတ္စားလာတာကို ျမင္ေတာ့ ဝမ္းနည္းစိတ္ေတြ တရိပ္ရိပ္ တက္လာပါတယ္။ ဘယ္လိုစံေတြနဲ႔ တုိင္းတာၿပီး ဘယ္သူ႔ကိုမ်ား နမူနာထားၾကသလဲေတာ့မသိပါ။ လူစည္ကားရာ ေနရာေတြ၊ ဂုဏ္သိကၡာရွိတဲ့ အခမ္းအနားေတြမွာေတာင္ ဒီလို အတိုအျပတ္၊ ခ်က္ေပၚ၊ ေပါင္ေပၚေတြကို ဝတ္ဆင္လာေတြကို ေတြ႕လာရတယ္။ ျမန္မာေတြ ဝင့္ဝင့္ႂကြားႂကြားေျပာတတ္တဲ့ အမ်ဳိးေကာင္းသမီးဆိုတာဟာ ဒီလို ရွက္ဖြယ္၊ ႐ြံရွာဖြယ္ ပုံစံမ်ဳိးလားလုိ႔ ယုံမွား သံသယဝင္မိတယ္။ က်ဳပ္ထင္မွတ္ထားတဲ့ အမ်ဳိးေကာင္းသမီးဆိုတာက ပိတုန္းေရာင္ ဆံရွည္နဲ႔၊ အဝတ္အစား လုံလုံၿခဳံၿခဳံ၊ ေျပေျပပ်စ္ပ်စ္ဝတ္ၿပီး၊ လမ္းေလွ်ာက္ရင္လည္း ဆင္မယဥ္သာ၊ ရွင္, က်မ ႏွစ္လိုဖြယ္ စကားေတြနဲ႔ ႐ုိ႐ိုက်ဳိးက်ဳိး ဒီလိုမ်ဳိးထင္ခဲ့တာပါ။ ဘယ့္ႏွယ္ အခုေတာ့ ဒါျမန္မာအမ်ဳိးသမီးပါလုိ႔ ဘယ္ပုံ၊ ဘယ္သ႑ာန္ကို ၾကည့္ၿပီး ႂကြားဝါရမလဲ။
သူ႔မွာ ေစာင့္ထိန္းျခင္းဆို ဘယ္လိုမ်ဳိးလဲ |
လူေတြက ကိုယ္မလိုက္နာ၊ မက်င့္သုံးႏိုင္တာကို ဝန္မခံပဲ ေခတ္ဆိုတာကို ယိုးမယ္ဖြဲ႔လာၾကတယ္။ မွန္ကန္ ျမတ္ႏိုးဖြယ္ေကာင္းတဲ့ သဘာဝဓမၼ၊ ယဥ္ေက်းမႈ၊ ဓေလ့ဆိုတာ ေခတ္ခါေျပာင္းလဲသလို ေရစီးထဲမွာ ေမ်ာပါ႐ိုးထုံးစံမရွိပါဘူး။ တိုးတက္တဲ့ ႏိုင္ငံႀကီးေတြမွာလည္း အမ်ဳိးေကာင္းသမီးေတြဟာ စမတ္က်က်၊ လုံလုံၿခဳံၿခဳံ ဝတ္ဆင္ၿပီး၊ ကာယိေႁႏၵကို အစြမ္းကုန္ ထိမ္းသိမ္းၾကပါတယ္။ အေျပာအဆိုေတြလည္း ခ်ဳိခ်ဳိသာသာ၊ ယဥ္ယဥ္ေက်းနဲ႔ပါ။ ျမန္မာမိ္န္းကေလးေတြက ေလာ္လီေဖာက္ျပားတဲ့ ႏုိင္ငံႀကီးသူအမ်ဳိးသမီး ေတြကိုသာ ၾကည့္ၿပီး တုပလာၾကတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ျမန္မာတႏိုင္ငံလုံးမွာလည္း ေလာ္လီတဲ့ အမ်ဳိးသမီးေတြ မ်ားျပားလာေတာ့တာပဲ။ အမ်ဳိးသမီးသိကၡာဟာလည္း ကုန္းေကာက္လုိ႔မရေအာင္ ၾကက္ေပ်ာက္ငွက္ေပ်ာက္ ေပ်ာက္သြားေတာ့တာပဲ။ အားလုံးကိုေတာ့ မဆုိလိုပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ သုံးပုံႏွစ္ပုံက ပ်က္စီးခ်င္တိုင္း ပ်က္စီးေနတာပါပဲ။
ဒီလိုအမ်ဳိးသမီးေတြမွာ ဘယ္လိုသိကၡာမ်ား ရွိမလဲ |
ျပည္ပမွာ အလုပ္လုပ္ေနၾကတဲ့ အမ်ဳိးသမီးေတြက အလုပ္ငန္းမွာက ထမိန္ႀကီးဝတ္ထားရင္ အလုပ္မတြင္တဲ့အတြက္ ဘာညာ သာဓကျပၾကတယ္။ ျပည္တြင္းကအမ်ဳိးသမီးေတြကလဲ လိုင္းကားကို တိုးေဝွ႕ၿပီးစီးေနၾကရတာ၊ ေက်ာ္လိုက္ရ၊ ခြလိုက္ရဆိုေတာ့ ထမိန္နဲ႔ဆို ကိုး႐ိုးကား႐ိုးႏိုင္တယ္ အေၾကာင္းျပပါတယ္။ ရာခိုင္ႏႈန္းမ်ားစြာ မွန္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ မာစီဒီးကားမွာ အမိန္႔သားထိုင္ၿပီး သြားလာတဲ့ အမ်ဳိးသမီးေတြဟာ အတိုအျပတ္၊ ခ်က္ေပၚ ေပါင္ေပၚ ဝတ္ေနျပန္ေရာ၊ အလုပ္မွာမဟုတ္ဘဲ အိမ္မွာလဲဒီလိုပဲ ဝတ္ၾကျပန္ေရာ။ ဆိုေတာ့ကာ အထက္ကေၾကာင္းျပခ်က္ေတြဟာ စာရိတၱခြ်တ္ယြင္းမႈကို ဖုံးကြယ္ဖုိ႔အတြက္ အေၾကာင္းျပခ်က္ သက္သက္ေတြမ်ား ျဖစ္ေနမလားပဲ။ ျမန္မာေတြဟာ စကားႂကြယ္သေလာက္ တျခားလူမ်ဳိးေတြထက္ အၾကာင္းျပခ်က္ေတြ၊ ဆင္ေျခေတြမ်ားလြန္းပါတယ္။ ဒီဆင္ေျခေတြ၊ အေၾကာင္းျပခ်က္ေတြေၾကာင့္ပဲ ေအာက္က်ေနာက္က်ျဖစ္ေနရတာပါ။
သူ႔ကို ျမန္မာျပည္ကပါလုိ႔ ဘယ္သူ႔ကိုမွ မေျပာပါနဲ႔ |
ကိုယ္ရဲ႕အမူအရာ၊ အဝတ္အစားကုိ ၾကည့္႐ုံ၊ ျမင္႐ုံနဲ႔ ထိုပုဂၢဳိလ္ရဲ႕ စိတ္ေနသေဘာထား၊ အက်င့္စာရိတၱကို ခန္႔မွန္းလုိ႔ ရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း အဝတ္အစာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး လူမွာအဝတ္၊ ေတာင္းမွာအကြပ္ဆိုသလို ဘယ္ေလာက္အေရးႀကီးတယ္၊ ဘယ္ေလာက္အေရးပါတယ္၊ အဝတ္အစားေၾကာင့္ ကိုယ့္သိကၡာကို ထိခိုက္ႏိုင္တယ္ဆိုတာကို သာဓကျပတဲ့ စကားပါပဲ။ အခုေတာ့ ဒီအဝတ္အစားျပႆနာဟာ ၿမိဳ႕တင္မကေတာ့ဘူး။ ေတာရြာ ဇနပုဒ္ေတြကိုပါ ကူးစက္သြားပါၿပီ။ ဘာေၾကာင့္ဒီေလာက္ျမန္ျမန္ ကူးစက္သြားရတာလဲဆိုေတာ့ ေရေပၚဆီလူတန္းစား အႏုပညာသမားအမည္ခံထားတဲ့ ေဖာက္ျပန္ေရးသမားေတြေၾကာင့္ပါပဲ။ ႐ုပ္ရွင္ ဗီဒီယိုဟာ လူထုအၾကား လြယ္လြယ္ကူကူ ေရာက္ေစႏိုင္တဲ့ မီဒီယာတမ်ဳိးဆိုေတာ့ အႏုပညာသမားလုိ႔ အမည္ခံထားသူတို႔ ေလာ္လီေဖာက္ျပားတဲ့ အဝတ္အစားေတြဟာ လူထုၾကားကို ျမန္ျမန္ပဲ ေရာက္သြားရေတာ့တာေပါ့။ ဆိုေတာ့ ၿမိဳ႕ေပၚက အမ်ဳိးသမီးတင္ ပ်က္စီးတာမဟုတ္ ေတာေျခအမ်ဳိးသမီးေတြေရာ ပ်က္စီးေနေတာ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းေျပာသလို ဖာႏိုင္ငံႀကီးဆိုတဲ့စကားဟာ ရင္ထဲမွာ ပဲ့တင္ထပ္ေနေတာ့တာပဲ။
ေခတ္ပ်က္၊ စနစ္ပ်က္၊ ပညာေရးပ်က္၊ စီးပြားေရးပ်က္၊ စာရိတၱပ်က္ ဒီလုိအပ်က္အစီးေတြၾကားမွာ လူျဖစ္လာတဲ့ လူေတြကလည္း လူပ်က္ေတြျဖစ္ေနေတာ့တာေပါ့။ တိုင္းျပည္တျပည္မွာ ပညာေရးပ်က္၊ စီးပြားေရးပ်က္၊ စာရိတၱပ်က္ရည္ ဘယ္သူမွ ဖာမျဖစ္႐ိုးထုံးစံမရွိဘူး။
ဓာတ္ပုံမ်ားကို Eleven Media Group မွ ကူးယူပါသည္။
No comments:
Post a Comment