ပိုင္သည္၊ ဆူသည္၊ ျမင္းခုန္သည္

ပိုင္သည္၊ ဆူသည္၊ ျမင္းခုန္သည္
ေအာင္မ်ဳိးထြန္း
 
စက္တင္ဘာ ၄ ရက္၊ ညသန္းေခါင္ယံ။ ပဲခူးၿမိဳ႕လယ္တြင္ လူငယ္ေလးႏွစ္ေယာက္ ေသနတ္ျဖင့္ ပစ္သတ္ခံရသည္။ ပြဲခ်င္းၿပီးေသ၏။ စစ္တပ္အရာရွိက ခိုင္းေစသျဖင့္ စစ္သားက ပစ္သည္။ ေသသည္။ ပဲခူးတၿမိဳ႕လံုး အံုးအံုးႂကြက္ႂကြက္ ျဖစ္ၾကသည္။ ကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္ျဖင့္ ၀မ္းနည္းႀကသည္။ ေဒါသ တေခ်ာင္းေခ်ာင္းထြက္ၾကသည္။ ထိုသတင္း ရန္ကုန္ကိုေရာက္သည္။ မႏၱေလးႏွင့္ေမာ္လၿမိဳင္သို ့ပ်ံ႕သည္။ ျမစ္ႀကီးနား၊ ေကာ့ေသာင္းတို႔မွ ၾကားၾကသည္။ ျမန္မာျပည္တနံတလ်ား ေတာမီးပမာ တမုဟုတ္ခ်င္းကူးစက္သည္။ လွည္းေနေလွေအာင္း ျမင္းေစာင္းမက်န္ ၾကားၾကားသမွ်ရင္ထဲ ဆို႔နစ္ ပက္လက္ျဖစ္ၾကသည္။
ပစ္သတ္ခံရသူ လူငယ္ေလးႏွစ္ေယာက္ဘက္မွ ျပည္သူတို႔ ျပတ္ျပတ္သားသားရပ္တည္၏။ ပစ္ခတ္သူစစ္ဗိုလ္၊ စစ္သားမ်ားကို စက္ဆုတ္ရြံရွာမုန္းတီးသည္။ မတရားသျဖင့္ လက္နက္အားကိုး အနိင္က်င့္ ဗိုလ္က်သူတို႔ဘက္မွ လူထုသည္ ဘယ္ေတာ့မွမရပ္။ ထိုသူတို႔ကို ရင္ထဲ၊ အသည္းထဲမွ နာနာက်င္က်င္မုန္းသည္။ တသက္လံုးမုန္းသည္။ ရွစ္ေလးလံုးဒီမိုကေရစီဇာတ္၏ အစျဖစ္ေသာ ႀကိဳ႕ကုန္း ေက်ာင္းသား အရပ္သားရန္ပြဲလို ျဖစ္လာၾကမလားဟု တခ်ိဳ႕သံုးသပ္ၾကသလို ေရႊ၀ါေရာင္လႈပ္ရွားမႈႀကီး၏ အစ ပခုကၠဴရိုက္ႏွက္မႈလို ဇာတ္ရွည္သြားမလားဟု ပဲခူးလူသတ္မႈႀကီးကို ႏိႈင္းယွဥ္ေ၀ဖန္ၾကသံေတြ ပြတ္ေလာထသည္။
 
စက္တင္ဘာလသည္ ေရႊ၀ါေရာင္လ ျဖစ္သျဖင့္ လူထုကပိုစိတ္၀င္စားသည္။ စိတ္လႈပ္ရွားသည္။ တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ သံဃာ့လႈပ္ရွားမႈ သံုးႏွစ္ေျမာက္အခါသမယတြင္ ပဲခူးၿမိဳ႕မွစတင္ၿပီး ဆႏၵျပလႈပ္ရွားမႈေတြ ျဖစ္လာေလမလားဟု ျပည္သူတခ်ိဳ႕ ေမွ်ာ္လင့္ၾကသည္။ ေမွ်ာ္လင့္ရေလာက္ေအာင္ကို ပဲခူးလူထုႀကီးက မခံမရပ္ႏိုင္ျဖစ္ၾက၊ ႀကိမ္မီးအံုးမွ်ပူေဆြး ၀မ္းနည္းၾကသည္။ တႏိုင္ငံလံုးရွိ ျပည္သူေတြကလည္း ပဲခူးျဖစ္စဥ္ကို မ်က္ေတာင္မခတ္စတမ္း ေစာင့္ၾကည့္ေနၾကသည္။
 
ထိုအေနအထားတြင္ စိတ္ပ်က္စရာအသံၾကားလိုက္ရသည္။ ဘီဘီစီျမန္မာပိုင္း အစီအစဥ္၏ စက္တင္ဘာ၊ ၇ ရက္ေန႔ည ထုတ္လႊင့္မႈ အင္တာဗ်ဴးတခု။ ထိုေန႔သည္ စ်ာပနေျမခ် သၿဂႋလ္ေသာေန႔ျဖစ္၏။ ``ဆူတယ္ဆိုတာ....ပိုင္မွ´´အႏွီစကားလံုးသည္ ၾကားရသူအေပါင္း၏ နားကို ကန္႔လန္႔ျဖတ္၀င္၏။ နား၀ကို ခက္ရင္းခြျဖင့္ ထိုးစိုက္ၾကသလိုပင္။ ေျပာလိုက္သူက ပဲခူးၿမိဳ႕မွ လမ္းျပၾကယ္ဦးေအးျမင့္။ ဦးေအးျမင့္ျဖစ္ခ်င္တာက လူငယ္ေလးႏွစ္ေယာက္ ေသဆံုးမႈႏွင့္ပက္သက္ၿပီး မလိုလားအပ္ေသာ ဆူဆူပူပူလႈပ္ရွားမႈမ်ား ေပၚေပါက္မလာေရးဟု နားလည္မိသည္။ အာဏာပိုင္မ်ား၏ ဖိအားေပးမႈေၾကာင့္ျဖစ္ေစ၊ ကာယကံရွင္မိသားစုတို႔၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္အရျဖစ္ေစ က်န္ရစ္သူမိသားစုမ်ားကလည္း ထိုသေဘာအတိုင္း ျဖစ္ေစခ်င္သည္။ လူငယ္ေလးႏွစ္ေယာက္၏ ေနာက္ဆံုးခရီးကိုေျဖာင့္ျဖဴးေအးခ်မ္းေစလိုသည္။ လူသတ္တရားခံမ်ားႏွင့္ပက္သက္ၿပီး လံုး၀မေက်နပ္ၾက။ ငယ္ထိပ္ေႁမြေပါက္သလို ေဒါသအမ်က္ ဆူပြက္ၾက။ နာက်ည္းရြံရွာၾက။ `ေတာက္´ ေခါက္ၾက။ သို႔ေသာ္ လူထုသည္ နိုင္ငံေရးတြင္ ပါးရည္နပ္ရည္ရွိသည္။ သံုးေလးကြက္ေက်ာ္မက ျမင္သည္။ သူတို႔ ဘယ္လိုေနရမလဲ ဆိုတာအတြက္ အကင္းပါးသည္။ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္း လူထုဆႏၵျပပြဲမ်ား မေပၚေပါက္ေတာ့သည္မွာ သံုးႏွစ္ရွိၿပီ။ အားလံုး သတိကပ္ထားၾကသည္။ ေနာက္ထပ္ႏိုင္ငံေရးတက္ႂကြသူအမာခံမ်ားကို `မွ်ား´ ေခၚသည္ဟု သံုးသပ္သည္။ လမ္းမေပၚထြက္လာေစရန္ မ်က္ရိပ္ျပသလားဟု သံသယ၀င္သည္။ လာမည့္ ႏို၀င္ဘာလ၊ ေနာက္ဆံုးပတ္တြင္ လူထုေမွ်ာ္လင့္ေသာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ လြတ္ေျမာက္လာစရာရွိသည္ကို ေျပးျမင္၏။ 
ယခုကာလသည္ ပထမတန္းစားႏွင့္ ဒုတိယတန္းစား ႏိုင္ငံေရးလႈပ္ရွားတက္ႂကြသူမ်ား အားလံုးနီးပါး စစ္အစိုးရ၏ သံတိုင္ၾကားေရာက္ေနရသည့္ အခ်ိန္ျဖစ္သည္။ တခ်ိဳ႕ကား အေ၀းမွာ။ ျပည္တြင္းရွိ လက္က်န္အမာထည္မ်ား ေနၿမဲအတိုင္းရွိၾကဖို႔လိုသည္။ ေနာက္လိုက္ေကာင္းမ်ားလည္း အလဟသ မဆံုး႐ႈံးေစခ်င္။လူထုသည္ အထာ ညက္၏။ ထိုသေဘာျဖင့္ ပဲခူးကိစၥကို ခ်ဥ္းကပ္ၿပီး ကိုယ္တိုင္ဆံုးျဖတ္လိုက္ၾကသည္။ တစံုတယာက္၏ ေဖ်ာင္းဖ်နားခ်မႈေၾကာင့္ မဟုတ္ဆိုသည္ကို ဆရာသမားတို႔ ဂဃနဏသိဖို႔လိုသည္။ လူထုႀကီးက ႏိုင္ငံေရးစိတ္တြက္သင္ခန္းစာကို မြစိတက္ေလာက္ေအာင္ ေၾကညက္ၿပီးၿပီ။
 
ေနာက္ဆံုး ပဲခူးၿမိဳ႕ခံေတြ ေဒါသ ခ်ဳပ္တည္းၿပီး လူငယ္ေလးႏွစ္ေယာက္၏ ေျမခ်ခရီးကို ၿပီးစီးေစသည္။  ရန္ကုန္မွ ေရာက္လာေသာ တက္ႂကြသူမ်ားလည္း ႏိုင္ငံေရးရည္၀၀ျဖင့္ စ်ာပနကို ျဖတ္သန္းသည္။ အလြန္ေသသပ္က်နသည္။ ``ဆူတယ္ဆိုတာ....ပိုင္မွ´´ ဆိုသည့္ စကားကို အဓိပၼာယ္ဖြင့္လို႔ကို မရ။ အဘိဓာန္သီအိုရီေတြထဲ ရွာလို႔ကို မရ။ သခင္ေပါက္စ ေက်ာင္းသားေတြ အခြင့္အေရးရလွ်င္ ရသလို ကိုလိုနီနယ္ခ်ဲ႕ အစိုးရကို ဆူပူဆႏၵျပၾကတာ `ပိုင္´ လို႔ေတာ့ျဖင့္ မထင္ပါ။ လုပ္သင့္လို ့၊ လုပ္ခ်င္လို႔ဟု အေျဖထြက္မည္။
 
လြန္ခဲ့သည့္ (၂၂) ႏွစ္ေက်ာ္က ဦးေန၀င္းအစိုးရအား ေႂကြးေႂကာ္ဆႏၵျပ (ဆူပူ) ခဲ့ေသာ ရွစ္ဆယ့္ရွစ္ေက်ာင္းသားမ်ားကို ``ပိုင္လို႔ ဆူခဲ့တာလား...´´ ဟု လမ္းျပၾကယ္ႀကီးအေနျဖင့္ တေယာက္ခ်င္း လိုက္ေမးဖို ့ေကာင္းသည္။ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးသည္ ျမင္းခုန္သလို...။  

 ေအာင္မ်ဳိးထြန္း၉-၉-၂၀၁၀