၁၉၇၅ ခုႏွစ္၊ အေပါင္းေလာင္း ျမစ္ကမ္းေဘး

               ထိုင္ေနတဲ့ လူစုကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ရယ္၊ ကိုသင္းခိုင္ရယ္၊ ေဇာ္ (ပ်ဥ္းမနား) ရယ္၊ ကိုဟိန္းလတ္ရယ္၊ ကို၀င္းေမာင္ထိုက္ရယ္၊ ကိုေက်ာ္မင္းဟန္ရယ္၊ ၿပီးေတာ့...ဆရာ ဒဂုန္တာရာနဲ႔ ဦးေလးဦးတင္ေအာင္....။

            ဆရာဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ကို 'ဦးေလး ဦးတင္ေအာင္' လို႔ပဲ ကၽြန္ေတာ္ေခၚေလ့ရွိပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လည္းဆိုေတာ့ ဆရာဗန္းေမာ္တင္ေအာင္တို႔၊ ဆရာျမသန္းတင့္တို႔ကို၊ 'ဦးေလး'လို႔ပဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူငယ္ေတြက ေခၚခဲ့ၾကတာကိုး။ ေနာက္ေတာ့လဲ ဆရာ ဒဂုန္တာရာကိုပါ 'ဦးေလး' လို႔ ကၽြန္ေတာ္ ေခၚျဖစ္ေတာ့တယ္....။

            လူငယ္ေတြ (အဲဒီတုန္းကေတာ့ လူငယ္ေတြေပါ့) ဘက္က အဲဒီအခ်ိန္မွာ စကားဆက္တိုက္ ေျပာေနသူက ကၽြန္ေတာ္....။

            ကၽြန္ေတာ္ ဦးတည္ေျပာေနသူကေတာ့ ဦးေလးဦးတင္ေအာင္....။ ဒါေပမယ့္ တူတေယာက္က ဦးေလး တေယာက္ကို ေလးစားစြာ ေျပာေနတဲ့ အေနအထားမ်ိဳး မဟုတ္ပါဘူး၊ အသည္းအမည္း ႀကီးႀကီး၊ အၫႈိးတႀကီး စကားလံုးေတြနဲ႔ ပစ္ေပါက္ေနခ့ဲတာ။

           ကၽြန္ေတာ္ေျပာေနတာကေတာ့ အဲဒီကာလအတြင္းက ထြက္ခဲ့တဲ့ ဦးေလး ဦးတင္ေအာင္ရဲ႕ ‘ျမစ္ဧရာ ေပၚ၀ယ္’နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ပါ။ အဲဒီစာအုပ္ထဲမွာ ဦးေလးက ‘ဓနရွင္ ေလာက’ စာအုပ္ေရးသူနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ေကာက္ခ်က္တခု ခ်မိတယ္။ ဒါကို ကၽြန္ေတာ္က သေဘာမတူဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္ဘက္က ေထာက္ခံတဲ့ သမိုင္း အခ်က္အလက္ တခုကိုလဲ ကၽြန္ေတာ္ရထားတယ္။ အဲဒီအခ်က္နဲ႔ ႏြယ္ၿပီး ‘ျမစ္ဧရာေပၚ၀ယ္’ကို ကၽြန္ေတာ္ ေ၀ဖန္ခဲ့တာပါ။ အခ်က္အလက္ကေတာ့ မွန္ပါရဲ႕။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီအခ်က္အလက္နဲ႔ တျခားအခ်က္ အလက္တခ်ိဳ႕အေပၚ အေျခခံၿပီး ဦးေလး ဦးတင္ေအာင္အေပၚ ကၽြန္ေတာ္ဆြဲျပလိုက္တဲ့ ေကာက္ခ်က္ကေတာ့ (အခုျပန္ေတြးရင္) ေၾကာက္စရာ ေကာင္းေလာက္ ေအာင္ ျပင္းထန္ေနခဲ့တယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ စကားလံုးေတြကလဲ ႐ုပ္၀တၳဳမ်ားသာ ျဖစ္ခဲ့ရင္ တစ္ဖက္သား အပိုင္းပိုင္း ျပတ္သြားေလာက္ေအာင္ စူး႐ွေနခဲ့တယ္။ ၾကားဇတ္ေဆာင္ သေဘာတရား...ဓနရွင္ ေပါက္စေက်ာ႐ိုးမဲ့မူ... လစ္ဘရယ္ဒီမိုကရက္... ပန္းခင္းကို ျမင္းစီးၿပီးၾကည့္....။ အို... အဲဒီအခ်ိန္က အရင့္သီးတကာ့ အရင့္သီးဆံုး ဆဲေရးစကားေတြနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ တစ္လံုးၿပီး တစ္လံုး ပစ္ေပါက္...။

          ဦးေလး ဦးတင္ေအာင္ဟာ ေခါင္းကို စိုက္ထားတယ္။ ကၽြန္ေတာ္စကားလံုးေတြ ရင့္သီး သထက္ရင့္သီး လာတာနဲ႔အမွ် ဦးေလးရဲ႕ ခါးဟာ ပိုမိုပီးကိုင္းက်လာတယ္။ ေနာက္ ပခံုးႏွစ္ဖက္ဟာ သိမ့္ခနဲ႔...သိမ့္ခနဲ႔...။ ေဟာ- ဦးေလးငိုေနၿပီ။ မ်က္လံုးမ်က္ရည္တစမွ မေတြ႔ရေပမယ့္ ရင္ထဲက ငိုေနၿပီ။

         ဦးေလးနဲ႔ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေဘးခ်ဥ္းယွဥ္အိပ္ခဲ့၊ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ေျပာဆိုေဆြးေႏြး ျငင္းခုန္ခဲ့၊ လက္ခ်င္းတြဲလို႔ မရဏတရားကို ရင္ဆိုင္ခဲ့ဖူးတာပဲ။ ကိုယ့္ဦးေလး ဘာျဖစ္ေနၿပီ ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ သိတာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္စကားကို ရပ္မပစ္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္ စကားလံုးေတြဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏွစ္ေယာက္လံုး ႀကံဳခဲ့ဖူးတဲ့ လိႈင္း လံုးေတြ တ၀ုန္း၀ုန္း။ ေနာက္ဆံုး ကၽြန္ေတာ္ လက္ၫႈိး ေငါက္ေငါက္ ထိုးၿပီး ဦးေလးကို ေျပာလိုက္တယ္။

              “ဦးေလးမွာ အဲဒီလို ေရးဖို႔၊ အဲဒီလို ေ၀ဖန္သံုးသပ္ဖို႔ အေရးမရွိဘူး” လို႔။ ဦးေလးရဲ႕ ခါးဟာ ဆတ္ခနဲ မတ္လာတယ္။ ၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ကို စူးစူးစိုက္စိုက္ ၾကည့္လိုက္တယ္။ သူ႔ မ်က္လံုးမွာ မ်က္ရည္ေ၀ေနေပမယ့္ ထူးျခားတဲ့ အလင္းေရာင္တစ္ခုနဲ႔ ရႊန္းေတာက္ေနရဲ႕....။

         ဦးေလးကသူ႔ အံကပ္ကို ခၽြတ္လိုက္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ျပတယ္။ ႀကိဳးျပာ ေပၚပလင္ လက္ရွည္အက်ႌရဲ႕ လက္ေတြကို ပင့္ၿပီး အ႐ိုးၿပိဳင္းၿပိဳင္းက်ေနတဲ့ သူလက္အစံုကို ျပတယ္။ အက်ႌရင္ဘတ္ကို လွပ္ျပတယ္။----- ျပတယ္--ျပတယ္--ျပတယ္။ ၿပီးေတာ့မွ သြားေတြ ႀကိဳးႀကဲက ေလထြက္ေနေပမယ့္ အင္မတန္ ပီျပင္တဲ့ အသံနဲ႔ ေျပာလိုက္တယ္။ (ေဒါသအသံေတာ့ လံုး၀မပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ အင္မတန္ ေလးနက္သေလာက္ ေဆြးေျမ့တဲ့အသံ နဲ႔...။)

                “ကိုေဇာ္ သိပါတယ္ဗ်ာ၊ ကၽြန္ေတာ္ ဘာအတြက္ ဘယ္ေလာက္ လုပ္ကိုင္ခဲ့တယ္၊ ဘာေတြ ရင္ဆိုင္ခဲ့ရတယ္၊ ဘာေတြကို စြန္႔လြတ္ခဲ့ရတယ္ဆိုတာ ကိုေဇာ္အသိဆံုးပါ၊ ကၽြန္ေတာ္ စြန္႔လြတ္ခဲ့တဲ့ ဒီအေသြးအသား၊ ကၽြန္ေတာ္ ဆံုး႐ႈံးခဲ့တဲ့ ဒီခြန္အား၊ ကၽြန္ေတာ္ေပးဆပ္ခဲ့ရတဲ့ ဒီဘ၀ အစိတ္အပိုင္း ေတြကို ေထာက္ထားၿပီး ဒီေလာက္မွ ေျပာဖို႔အခြင့္အေရး ကၽြန္ေတာ့္ကို မေပးႏိုင္ေတာ့ဘူးလား”တဲ့။

           တျခားသူေတြအားလံုး ၿငိမ္ၾကည့္ေနၾကတယ္။ သူတို႔အားလံုးရဲ႕ မ်က္ရည္ေတြဟာ ဦးေလးကို ေလးစားစြာ၊ ၿပီးေတာ့ ၀မ္းနည္းစြာ။ ေပါင္းေလာင္း ျမစ္ေရစီးသံ တ႐ွဲ႐ွဲအၾကားမွာ ကၽြန္ေတာ့္ေဘးက လူေတြရဲ႕ ပင့္သက္ခ်သံကို ကၽြန္ေတာ္ၾကားေနရတယ္။

          ကၽြန္ေတာ္ ဆက္မေျပာေတာ့ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ အံတခ်က္ႀကိတ္ၿပီး စိတ္ထဲက ဦးေလးကို ျပန္ေျပာ လိုက္တယ္။ ‘ကၽြန္ေတာ္အမွန္ကို ေျပာတာဘဲေလ’လို႔။

           ၁၉၇၈ ခုႏွစ္၊ ဆိတ္ဖလူးနံ႔သင္းတဲ့ အခန္းေလးတစ္ခုအတြင္းမွာ...။
          ကၽြန္ေတာ္ ႐ုတ္တရက္ လန္႔ႏိုးလာတယ္။ ဒီဇင္ဘာရဲ႕ အေအးရွိန္ထဲမွာေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ့္ တကိုယ္လံုး ေခၽြးေတြ႐ႊဲလို႔။ အျပင္မွာေတာ့ ေပတံေတြ တေခ်ာင္းၿပီးတစ္ေခ်ာင္း က်ဳိးသံၾကားရဲ႕။ အေ႐ွ႕အရပ္က တစ္ခုခုၿပိဳ လဲက်သံ။ ေနာက္- အေနာက္ဘက္ ေလဟုန္ ျပင္းျပင္း တိုက္ခတ္စ ျပဳေနတာကိုလဲ အသံအရေရာ---

          ကၽြန္ေတာ္ ႐ုတ္တရက္ ထထိုင္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ေအာ္ေခၚလိုက္တယ္။
              “ဦးေလး.... ဦးေလး ဦးတင္ေအာင္”လို႔။

         ေပါင္းေလာင္း ျမစ္ကမ္းတေနရာမွာ ကၽြန္ေတာ္ အမွားႀကီးတစ္ခုကို က်ဴးလြန္ခဲ့မိၿပီ။ ျပန္လည္႐ုပ္သိမ္းလို႔ မရႏိုင္တဲ့ ႏႈတ္လြန္မႈႀကီးကို ကၽြန္ေတာ္ က်ဴးလြန္ခဲ့မိၿပီ။ အခ်က္အလက္ အမွန္ တခ်ိဳ႕တေလအေပၚ အေျခခံၿပီး ေကာက္ခ်က္ အမွားႀကီးေတြကို ကၽြန္ေတာ္ဆြဲခဲ့မိၿပီ။ ဦးေလးေရ ကၽြန္ေတာ္ကို ခြင့္လြတ္ပါ။

        အလြန္ၾကမ္းတမ္းတဲ့ ဘ၀ထဲကို အလြန္ အသက္ငယ္႐ြယ္စြာ ေရာက္႐ွိခဲ့တဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ကို ဦးေလးတို႔၀ိုင္းၿပီး ေဖးမကူညီခဲ့ၾကတယ္။ လမ္းေၾကာင္း တည့္မတ္ေပးခဲ့ၾကတယ္။ ၀မ္းစာ ျဖည့္တင္း ေပးခဲ့ၾကတယ္။ ေနရာတကာမွာလဲ ‘အဲဒီတုန္းက ကၽြန္ေတာ္တို႔ထဲမွာေတာ့ သူက အငယ္ဆံုးေလ’ဆိုၿပီး ေ႐ွ႕တန္းတင္ ေပးခဲ့ၾကတယ္။ ဦးေလးကို ျပန္ေျခာက္ခဲ့ၿပီ။

    စကားတတ္စ ကေလးငယ္က သူတတ္လာတဲ့ အဆဲစကားနဲ႔ ဆဲျပတာကို မနာႏိုင္ၾကဘဲ ‘ဟဲ.... ဒီလူကေလး ဆဲေတာင္ ဆဲတတ္ေနၿပီဟဲ့’ လို႔ ခ်စ္စိတ္ကို အရင္းခံၿပီး ခြင့္လႊတ္ခဲ့တဲ့ လူႀကီးမိဘေတြလို အတူ ေနရစဥ္ ဘ၀ၾကမ္းက (စကားလံုးအႀကီးႀကီးေတြနဲ႔) ကၽြန္ေတာ္သင္ဆဲ ဆဲခဲ့တာမွန္သမွ် မနာႏိုင္ၾကတာကို အခြင့္ေကာင္း ယူၿပီး လူပုံလယ္မွာ ဦးေလးကို ကၽြန္ေတာ္ေစာ္ကားမိခဲ့ၿပီ။ အက်င့္ စာရိတၱအရ မႏိႈင္းယွဥ္သာေအာင္ ျဖဴစင္သန္႔ ႐ွင္းတဲ့၊ ႐ိုးသားမႈမွာ စံနမူနာျဖစ္တဲ့၊ ဆင္းရဲပင္ပန္းခံရာ စြန္႔လြတ္ရာမွာ သူမတူတဲ့၊ ၿပီးေတာ့ ယံုၾကည္ရာကို တည္ၿငိမ္စြာ စူးတစိုက္ရွိခဲ့တဲ့ ဦးေလးကို ကၽြန္ေတာ္က... ကၽြန္ေတာ္လို ေကာင္က လက္ညိဳးေငါက္ေငါက္ထိုးၿပီး ျပစ္တင္ရႈတ္ခ်မိခဲ့ၿပီ။

        ကၽြန္ေတာ္ ကၽြန္ေတာ္ယံုၾကည္ရာ မွန္သမွ်ကို တိုင္တည္ၿပီး အေလးအနက္ ဆံုးျဖတ္ လိုက္မိတယ္။
            “ဥိးေလးနဲ႔ ျပန္ေတြ႔ေတြ႕ခ်င္း ဦးေလးကို ငါေတာင္းပန္မယ္” လို႔။

       ဒါေပမယ့္ အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ ဦးေလးမရွိေတာ့ၿပီဆိုတာ၊ ဦးေလးကို ဘယ္ေတာ့မွ ျပန္မေတြ႔ႏိုင္ ေတာ့ဘူး ဆိုတာ၊ ဦးေလးကို ဘယ္ေတာ့မွ ေတာင္းပန္လို႔ မရႏိုင္ေတာ့ဘူးဆိုတာ အဲဒီတုန္းက ကၽြန္ေတာ္မသိခဲ့ဘူး။
                                                                                                                                          ေဇာ္၀င္းကို
ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္......
 ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္
တိုင္းျပဳျပည္ျပဳ စာေရးဆရာ သတင္းစာဆရာ  
ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ ကြယ္လြန္တဲ့အႏွစ္ (၂၀) ျပည့္ အေလးအျမတ္ျပဳ ထုတ္ေ၀လိုက္ေသာ စာအုပ္တြင္းမွ ႐ိုက္ႏွိပ္ထားပါသည္။

1 comment:

Unknown said...

တတ္သစ္စလူငယ္ေတြ အတြက္ နမူနာတစ္ခုပါပဲ။