ၾကယ္ေႂကြခ်ိန္ တဒဂၤ

ၾကယ္ေႂကြခ်ိန္ တဒဂၤ

ျပတင္းေပါက္မွ ျဖာက်ေနေသာ လေရာင္သည္ ေအးျမလြန္းစြ။ ေကာင္းကင္ကို ေမာ့ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ၾကယ္ေလးမ်ားက သူ႔ထက္ငါ အၿပိဳင္အဆိုင္ လင္းလက္ ေနၾက၏။

လသာသာမွာ ဘြားဘြားေပါင္ေပၚ ေခါင္းအံုးၿပီး ပံုျပင္ နားေထာင္ခဲ့ရသည့္ အတိတ္ည တခ်ဳိ႔အေၾကာင္း အေတြးထဲ ၀င္လာေတာ့ ပူေႏြးေသာ မ်က္ရည္ စီးေၾကာင္းသည္ ပါးျပင္ေပၚ ျဖတ္သန္းသြားခဲ့ၿပီ။

“ေမေမ ဘာျဖစ္လို႔ ငိုေနတာလဲ။ ေခါင္းကိုက္လိမ့္မယ္။ မငိုနဲ႔ေတာ့ေနာ္။ မီးမီး ဘာလုပ္ေပးရမလဲ ဟင္။ ေမေမ့ကို ႏွိပ္ေပးရမလား”။ အလိုက္ သိလြန္းေသာ ခ်စ္စဖြယ္ သမီးငယ္ေလး၏ အသံစာစာေလးကို ၾကားလိုက္ရေတာ့ ရင္နင့္ သြားမိ၏။ လူ႔ေလာကအလယ္ ဥမမည္ စာမေျမာက္ ဒီအရြယ္ေလးႏွင့္ တစ္ေယာက္တည္း က်န္္ခဲ့ရမွာကို ေတြးမိျပန္ေတာ့ ကၽြန္မ ေသမင္းကို ေတာင္းပန္ လိုက္ခ်င္၏။

ကၽြန္မ ၀ဋ္လည္ ေနၿပီလား။ သမီး လုပ္သူကို တစ္ခ်က္ မ်က္ႏွာအညႇိဳး မခံရေအာင္ ျဖည့္စြမ္းေပးခဲ့ ေသာ ဘြားဘြား၊ မိခင္၊ ဖခင္တို႔၏ ရင္ကို အရွင္လတ္လတ္ ခြဲခဲ့ေသာေၾကာင့္ ကံတရားက ဒဏ္ခတ္ သင့္သည္။ အျပစ္ မရွိေသာ ကၽြန္မ သမီးေလးကိုမွ ဘာေၾကာင့္မ်ား ေျမစာပင္ ျဖစ္ေစေရာ့သနည္း။ ကၽြန္မ မေတြးခ်င္ေသာ အတိတ္သည္ ကၽြန္မ စိတ္၀ိညာဥ္ကို တိုး၀င္လာျပန္ေတာ့...


၁။
“မီးေလး၊ ေက်ာင္းသြားရေတာ့မယ္။ ထ ေတာ့ေလ”

ညင္သာ ႏူးညံ့ေသာ အသံခ်ဳိခ်ဳိေလးႏွင့္ ကၽြန္မ ပါးျပင္ကို ထိခတ္လာေသာ ဘြားဘြား၏ မနက္ခင္း အနမ္းေလးသည္ ကၽြန္မ၏ နံနက္တိုင္းကို သက္၀င္ေစသည့္ အခ်ိန္မွန္ ႏိႈးစက္သံေလး ပင္။
“ဟာ ဘြားကလည္း၊ အခုမွ အေစာႀကီးရွိ ေသးတယ္။ မီးအိပ္ခ်င္ေသးတယ္”

“ရွစ္နာရီ ထိုးေတာ့မယ္ မီးေလးရဲ႕။ မေစာေတာ့ဘူး။ ေရခ်ဳိးမွာနဲ႔၊ မနက္စာ စားမွာနဲ႔ဆို ကိုးနာရီမတ္ တင္း၊ ေက်ာင္းတက္မွာနဲ႔ အေတာ္ပဲ ထေတာ့ေနာ္”

“ဟင့္အင္း၊ မီး အိပ္ေရး မ၀ေသးဘူး။ မီး ဒီေန႔ ေက်ာင္းမသြားခ်င္ဘူး။ ေနမေကာင္းလို႔ ဆိုၿပီး ေဖ့ကို ခြင့္သြား တိုင္ခိုင္းလိုက္ေနာ္”

“ညက ၀တၳဳေတြ ညဥ့္နက္တဲ့ အထိ ဖတ္တယ္ထင္တယ္။ ေက်ာင္းပိတ္ရက္မွ ဖတ္ပါလို႔ ေျပာထားရဲ႕ နဲ႔ကြယ္။ ကဲ ကဲ ဒီေန႔ေတာ့ ထားလိုက္ေတာ့။ ေနာက္ေန႔ဆိုရင္ေတာ့ မရဘူးေနာ္”

“ဟုတ္ကဲ့ပါ ဘြားရဲ႕။ အဲဒါေလးေတြေၾကာင့္ ဘြားကို မီးေလးက ခ်စ္ေနရတာ”

အိပ္ခ်င္မူးတူးျဖင့္ ဘြားကို ေမႊးေမႊးေပး လိုက္ေတာ့ ဘြားတစ္ေယာက္ ေက်နပ္သြားသည္။
“လိုတရ”ဆိုေသာ နာမည္ႏွင့္ လိုက္ဖက္စြာ ကၽြန္မ ဘ၀သည္ အဘက္ဘက္မွ ျပည့္စံုလြန္းသည္။ တကယ္ေတာ့ လိုခ်င္သည့္ အရာဆိုလွ်င္ “တ” စရာပင္ မလိုေအာင္ ကၽြန္မ၏ မ်က္ႏွာရိပ္ မ်က္ႏွာကဲ ကို ၾကည့္၍ ျဖည့္ဆည္းေပးတတ္ျမဲ။ ဘိုးဘြားစဥ္ဆက္ ခ်မ္းသာခဲ့ေသာ ကၽြန္မ တို႔သည္ ေက်ာက္မ်က္ ရတနာကုမၸဏီတစ္ခုႏွင့္ ေရႊခ်ည္ထိုးပစၥည္းမ်ား၊ ႐ုပ္ေသး႐ုပ္မ်ား စသည့္ ျမန္မာ့လက္မႈပစၥည္းမ်ားကို ႏိုင္ငံျခားသို႔တင္ပို႔ ေသာလုပ္ငန္းတစ္ခုကို ပိုင္ဆိုင္ထားသည္။

ၿမိဳ႕သစ္ ၆၂လမ္းေပၚရွိ နန္းေတာ္ႀကီးတမွ် ခမ္းနား ထည္၀ါလြန္းေသာ စံအိမ္ႀကီးတြင္ ဘြားဘြား၊ ေဖေဖ ၊ ေမေမ၊ ေျမာက္ျမားစြာေသာ ေႁခြရံသင္းပင္းတို႔ႏွင့္ အတူျဖတ္သန္း လာခဲ့သည္မွာ ကၽြန္မ အသက္ ၁၆ ႏွစ္ပင္တိုင္ခဲ့ၿပီ။ အရာရာတြင္ ထိပ္ဆံုး၊ အေကာင္းဆံုး အၫြန္႔အဖူးမ်ားကိုသာ ပိုင္ဆိုင္ခြင့္ ရခဲ့ေသာ္ လည္း ပညာေရးႏွင့္ ပတ္သက္လွ်င္ေတာ့ အလယ္အလတ္ ေလာက္ႏွင့္သာ ေက်နပ္ ႏွစ္သိမ့္ရျမဲ။ ကၽြန္မကိုယ္တိုင္ကလည္း ထိုမွ်ေလာက္ႏွင့္ပင္ တင္းတိမ္ေရာင့္ရဲေနမိသည္။ ၪဏ္ေကာင္းေသာ္လည္း အပ်င္းႀကီးလြန္း၍ ထိုမွ်ေလာက္ အဆင့္ရွိေနသည္ကိုပင္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ မဆိုးလွဟုအထင္ ေရာက္ မိသည္။

ကၽြန္မ ဘာလုပ္လုပ္ အေကာင္း ျမင္လြန္းသည့္ မိဘမ်ားကလည္း...
“ဘာလုပ္ရမွာလဲကြာ၊ အခ်ိန္တန္ရင္ တစ္သက္ စားမကုန္တဲ့ ဒီစည္းစိမ္ေတြနဲ႔ ဒီလုပ္ငန္းေတြကို မီးေလးပဲ ဦးစီး ပိုင္ဆိုင္ရမွာ။ စာအရမ္း ေတာ္လြန္းၿပီး ေဆးေက်ာင္းတက္ရလည္း ဘာျဖစ္မွာလဲ။ အလြန္ဆံုး ဆရာ၀န္ေပါ့။ ရမယ့္ လစာက ငါ့သမီးေလး တစ္ေန႔ မုန္႔ဖုိးေလာက္ေတာင္ ရွိမွာ မဟုတ္ ဘူး” ဆိုေသာ ဖခင္၏ စကားမ်ားကို အျပည့္အ၀ ေထာက္ခံခဲ့သည္က ဘြားဘြားႏွင့္ ေမေမ။

ကၽြန္မကိုယ္တိုင္ကေရာ၊ ငယ္ငယ္ေလးက တည္းက စိတ္ကူးထဲတြင္ ကိန္းေအာင္းေနသည့္ အိပ္မက္ ေလးတစ္ခု ရွိခဲ့သည္။ သူတစ္ပါးကို ျပဳျပင္ေျပာင္္းလဲ ေပးႏိုင္သည့္ “ဆ”ဆရာမေလး ဘ၀ပင္။ “ကၽြန္မ ၏ ရည္မွန္းခ်က္” ဟူေသာ ေခါင္းစဥ္ျဖင့္ ေရးသားထားသည့္ စာစီစာကံုးကို  ဘြားဘြား ဖတ္မိစဥ္က တစ္အိမ္လံုးကၽြက္ကၽြက္ ႐ုိက္သြားခဲ့ဖူးသည္။

“မီးေလးရယ္၊ ေရးစရာ ရွားလို႔ ေက်ာင္း ဆရာမ ျဖစ္ခ်င္တယ္လို႔မွ ေရးရသလားဟင္။ ေရးပါေတာ့လား၊ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ႀကီး ျဖစ္ခ်င္တယ္တို႔၊ အမ်ဳိးသမီး စြမ္းေဆာင္ရွင္ႀကီး ျဖစ္ခ်င္တယ္တို႔။ ေရးမွ ေရးတတ္ပေလတယ္ေအ။ ဘာတဲ့၊ ဥယ်ာဥ္မွဴး၊ ဟုတ္လား။ စိတ္ကူးမယဥ္ ခ်င္စမ္းပါနဲ႔ မီးေလးရယ္” စေသာ ဘြားဘြား စကားမွ မဆံုးခင္ ေမေမကလည္း...

“ဟုတ္တယ္ မီးေလး။ ဘြားေျပာတာ မွန္တယ္။ ေက်ာင္းဆရာမ ဆိုတာ ၾကားရတာသာ ေကာင္းတာ။ တကယ္တမ္း မီးေလး လုပ္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူး။ တကၠသိုလ္က သ႐ုပ္ျပ ဆရာမ တစ္ေယာက္ျဖစ္ ဖို႔ဆိုရင္ မဟာတန္းေတြ ဘာေတြ ၀င္ေအာင္ မီးေလး စာေတြ အမ်ားႀကီး လုပ္ရမယ္။ မီးေလးပံုစံနဲ႔ ဆို ရင္ လုပ္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူး။ ႐ိုး႐ိုး ေက်ာင္းဆရာမေလးဆိုရင္ေကာ မီးေလး လုပ္ႏိုင္ မယ္ထင္လား။ ေျမႀကီးေပၚေတာင္  ေျခဘယ္ႏွ ခါမ်ား ခ်ဖူးလို႔လဲ”

ေျပာမယ္ဆိုလည္း ေျပာေလာက္ေပသည္။ ကၽြန္မကလည္း အိမ္ေပၚမွ ဆင္းလွ်င္ပင္ ေျခဖ၀ါး ေတာ္ႏုႏု က ေသြးျခည္ဥမတတ္။ ထိုသုိ႔ေသာ ကၽြန္မ မိသားစု အသိုင္းအ၀ိုင္း၏ ခ်ီးမြမ္းေထာ မနာေပးခ်က္မ်ား အရ ကၽြန္မ၏ ၀ါသနာရည္မွန္း ခ်က္ေလးသည္ ႏွလံုးသား တစ္ေထာင့္မွာသာ ေမွးမိွန္သြားခဲ့ၿပီ။

သို႔ေသာ္ လံုး၀ ေပ်ာက္ကြယ္သြားျခင္းေတာ့ မဟုတ္ခဲ့။ အိမ္မွ အေႁခြအရံမ်ားေပၚတြင္ ဆရာ လုပ္ရင္း၊ သူငယ္ခ်င္း အေပါင္းအသင္းမ်ားေပၚတြင္ သူတို႔၏ အမွားမ်ားကို ျပင္ေပးရင္းျဖင့္ ကၽြန္မ၏ အထက္ တန္းေက်ာင္းသူ ဘ၀ေလးသည္ ကုန္ဆံုးသြားခဲ့သည္။

၂။
ၿမီးေကာင္ေပါက္ အရြယ္ဆိုတာ သစ္ရြက္ကေလး လႈပ္သည္ကိုပင္ ရင္ခုန္တတ္သည္ဟု ကၽြန္မၾကား ဖူးခဲ့သည္။ ကၽြန္မ အတြက္ေတာ့ ရင္ခုန္ျခင္း ဆိုေသာ အရာသည္ ေနာက္က်စြာ ေရာက္ရွိလာခဲ့ သည္။ အေ၀းသင္ တကၠသိုလ္ ပထမႏွစ္ ေျဖဆိုရန္ အနီးကပ္ က်ဴရွင္တက္ရာမွ အစ ပ်ဳိးခဲ့သည္။ မိန္းနားတြင္ တက္ရေသာ ထုိက်ဴရွင္ကို အသြား သိပၸံလမ္း တစ္ေနရာတြင္ ကၽြန္မ စီးနင္းလာသည့္ ကားဘီးေပါက္ သြား သည္။ မႏၲေလး ေႏြေနပူပူတြင္ မဟာၿမိဳင္ လမ္းမ တစ္၀ိုက္ႏွင့္ သိပၸံလမ္း တစ္၀ုိက္တြင္ ေက်ာင္း သူ၊ ေက်ာင္းသား ဆိုင္ကယ္မ်ားျဖင့္ စည္ကားေနသည္။ တကယ္ဆိုလွ်င္ ကၽြန္မ အိမ္ကို ဖုန္းဆက္ၿပီး ေနာက္ကားတစ္စီးကို လွမ္းေခၚလွ်င္ ရပါလ်က္ႏွင့္ အတတ္ဆန္းကာ လမ္းေလွ်ာက္သြားဖို႔ စဥ္းစားမိ သည္က ကၽြန္မဘ၀ ေခ်ာက္ကမ္းပါး တြင္းသို႔ သက္ဆင္းရန္ ပထမဆံုးေျခလွမ္းျဖစ္ခဲ့ သည္။

“ဦးမ်ဳိး၊ မီးေလး လမ္းေလွ်ာက္ သြားလိုက္ေတာ့မယ္။ ညေနက်ဴရွင္ ဆင္းခ်ိန္က်မွ လာႀကိဳ ေတာ့ေနာ္”

“မီးေလး ေနပူတယ္ေနာ္၊ ျဖစ္ပါ့မလား။ ခဏပဲ ေစာင့္ေန။ ဦးမ်ဳိး စပယ္ယာဘီး ျမန္ျမန္ လဲလိုက္မယ္”

“ရတယ္ ရတယ္။ မီးေလး လမ္းေလွ်ာက္ သြားခ်င္လို႔ပါ။ ဟိုမွာ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားေတြ အမ်ား ႀကီးပဲ။ ေပ်ာ္စရာႀကီး”

“မီးေလး... မီးေလး”

ေနာက္မွ ဦးမ်ဳိး ေခၚသံကို လ်စ္လ်ဴ႐ႈကာ ကၽြန္မ အေျပးတစ္ပိုင္း ၆၈လမ္းဘက္ကို ေကြ႕၀င္လိုက္၏။ ႏွစ္ျပ မရွိတရွိ လမ္းေလွ်ာက္ၿပီး ေနာက္ မွာေတာ့ ေလးလက္မ ေဒါက္ဖိနပ္ အခၽြန္ေၾကာင့္ ကၽြန္မ ေျခ ေထာက္ နာလာသည္။ ျပင္းရွရွ ေနေရာင္ေၾကာင့္လည္း ကၽြန္မ အသားေတြ စပ္လာသည္။ ေနာက္ ျပန္လွည့္ၿပီး ဦးမ်ဳိးကို ျပန္ေခၚဖို႔လည္း မျဖစ္ႏိုင္၊ ေရွ႕ဆက္ သြားဖို႔လည္း ေတာ္ေတာ္ေလး လိုေသး ေသာေၾကာင့္ ကၽြန္မလမ္းေဘးတြင္ ေယာင္ေတာင္ ေတာင္ျဖင့္ ရပ္ေနရင္း ခဏ အေမာေျဖေနမိသည္။ ထိုစဥ္ အရွိန္ျပင္းျပင္း ေမာင္းႏွင္လာေသာ ဒီတီဆိုင္ကယ္ တစ္စီးသည္ ကၽြန္မေဘးမွ ပြတ္ဆြဲ သြား သျဖင့္ ဟန္ခ်က္ပ်က္ကာ ပစ္လဲသြားသည္။

“အေမ့”

ဆိုင္ကယ္သမားသည္ ခပ္လွမ္းလွမ္းတြင္ အရွိန္ေလွ်ာ့ကာ ကၽြန္မဘက္ ျပန္လွည့္လာသည္။
“ဘာျဖစ္သြားေသးလဲ”

ကၽြန္မ ႐ုတ္တရက္ ဘာျပန္ေျဖရမလဲ မသိ ျဖစ္သြားသည္။ သူက ဆိုင္ကယ္ေပၚမွ ခပ္သြက္သြက္ ဆင္း ကာ ကၽြန္မလက္ကို ပိုင္စိုးပိုင္နင္းျဖင့္ ဆြဲယူလိုက္သည္။ လမ္းမေပၚ လက္ေထာက္လိုက္၍ ပြန္းသြား ေသာ ကၽြန္မလက္ဖ၀ါးေလးမ်ားသည္ သူ႔လက္ထဲတြင္ တဆတ္ဆတ္ တုန္ယင္ေန၏။ နာက်င္မႈ တစ္ခု တည္းေၾကာင့္ေတာ့ မျဖစ္ႏုိင္။

“ရ ရပါတယ္”

တုန္တုန္ယင္ယင္ျဖင့္ ျပန္ေျဖလိုက္ေတာ့ သူက သြားစြယ္ေဖြးေဖြးမ်ား ေပၚေအာင္ ျပံဳးလိုက္သည္။ နဖူး ေပၚတြင္ တစ္ျခမ္းေစာင္း ၀ဲက်ေနေသာ အီမိုေကေလးကို အသာ သပ္တင္လိုက္ရင္း...

“လမ္းေကာ ေလွ်ာက္ႏိုင္ရဲ႕လား။ ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္ပို႔ေပးရမလဲ”

“ေဆာင္းႏွင္းျဖဴ က်ဴရွင္ကို သြားမလို႔ပါ”

“ဟာ ဒါဆို ေတာ္ေတာ္လိုေသးတာပဲ။ လမ္းေလွ်ာက္သြားမလို႔လား”

ကၽြန္မ ဘာေျဖရမွန္း မသိစဥ္ အိမ္မွကားသည္ ကၽြန္မေဘးသို႔ ေရာက္လာခဲ့သည္။ မ်က္စိ လ်င္လြန္း ေသာ ဦးမ်ဳိးသည္ ေသြးစို႔ေနေသာ ကၽြန္မ လက္ဖ၀ါး မ်ားကို ေတြ႔သြား၍ ပ်ာပ်ာသလဲ ကားေပၚမွ ဆင္း လာသည္။

“မီးေလး ဘာျဖစ္တာလဲ။ ဒီေကာင္ ဆိုင္ကယ္နဲ႔ ၀င္တိုက္လိုက္လို႔လား”

“မဟုတ္ မဟုတ္ပါဘူး ဦးမ်ဳိးရယ္။ မီးေလး ဘာသာ ပစ္လဲတာကို သူက လာထူေပးတာပါ”

ျပႆနာ မျဖစ္ေအာင္ ကၽြန္မ အလ်င္အျမန္ ေျဖရွင္းလိုက္ရသည္။ သူကေတာ့ ကၽြန္မကို ဦးမ်ဳိး မျမင္ ေအာင္ မ်က္စိ တစ္ဖက္မွိတ္ျပကာ ဆုိင္ကယ္ကို ခပ္ၾကမ္းၾကမ္း ေမာင္းထြက္သြားသည္။ ကၽြန္မ ရင္ထဲ မွ ႏွလံုးသားေလးကို လည္း သူက ခပ္ၾကမ္းၾကမ္းေလး လႈပ္ခတ္သြားခဲ့သည္။

၃။
မီးေလး၊ ကိုယ္တို႔ ဘယ္လို လုပ္ၾကမလဲ။ မီးေလး ဆံုးျဖတ္။ ကိုယ့္ ေနာက္ကို တစ္ခါတည္း လိုက္ မလား၊ ဒါမွမဟုတ္ မီးေလးမိဘေတြ ပို႔တဲ့ ႏိုင္ငံျခားကိုပဲ သြားမလား”

ကၽြန္မႏွင့္ “၀ဏၰေသြး”ဆိုေသာသူ ခ်စ္သူေတြ ျဖစ္ၿပီး ႏွစ္လေက်ာ္တြင္ ကၽြန္မ မိသားစု သိသြားရာမွ ထိုျပႆနာမီး စတင္ခဲ့၏။ ဆယ္တန္းေတာင္ မေအာင္ေသးသည့္  သူ႔ကို ကၽြန္မ မိသားစုက မည္သည့္ နည္းႏွင့္မွ် လက္မခံႏိုင္ခဲ့။ ထို႔ျပင္ သူ၏ မိခင္မွာ ကာရာအိုေက ေခတ္ဦးကာလက စားေသာက္ဆိုင္ မ်ားတြင္ ေဖ်ာ္ေျဖရသည့္ မိန္းမ တစ္ေယာက္ ျဖစ္ေနျခင္းႏွင့္ သူသည္ ဖခင္ မေပၚဘဲ ေမြးလာရ သည့္ သားတစ္ေယာက္ ျဖစ္ေနျခင္း သည္လည္း ကၽြန္မမိသားစုကို အႀကီးအက်ယ္ တုန္လႈပ္ သြားေစ ေသာ အေၾကာင္းအရင္းမ်ား ျဖစ္ခဲ့သည္။

“မီးေလးရယ္၊ ဒီလို ေကာင္မ်ဳိးကိုမွ ႀကိဳက္ရသတဲ့လား။ အဲဒီ ေကာင္ေလးက ေဆးလည္းစြဲ ဖူးတယ္။ မိန္းမလည္း ေပြတယ္တဲ့”

ရင္ဘတ္ကို ဖိကာ မခ်ိတင္ကဲ ေရ႐ြတ္ရင္း ငို႐ႈိက္ေနေသာ ဘြားဘြား။ “မီးေလးရယ္၊ ေမ့ကို သနားရင္ ဒီေကာင္ေလးနဲ႔ အဆက္ ျဖတ္လိုက္ ပါေနာ္” တဖြဖြ ေတာင္းပန္ေနေသာ မိခင္။

“ဒီလိုေတာ့ လႊတ္ထားလို႔ မျဖစ္ေတာ့ဘူး။ မီးေလးကို ေဆြ႔ညီမေတြ ရွိတဲ့ အဂၤလန္ကိုပို႔မွျဖစ္ေတာ့ မယ္”ဆိုေသာ ဖခင္၏ စကားမ်ားသည္ ကၽြန္မႏွင့္သူ၏ အခ်စ္ႀကိဳးကိုျဖတ္ေတာက္မည့္ ဓားထက္ ထက္မ်ား ျဖစ္လာ၏။ ကၽြန္မ မိသားစု သည္ ကၽြန္မကို မခဲြႏုိင္ ၾကေသာ္လည္း ဒီမွာဆက္ ထားလွ်င္ ဆိုးရြား လာႏိုင္ေသာ အေျခအေန တစ္ရပ္ေၾကာင့္ ခက္ခက္ခဲခဲ ဆံုးျဖတ္လိုက္ၾကဟန္ တူသည္။

တစ္သက္တြင္ တစ္ခါသာ ဖူးပြင့္ခဲ့ေသာ ကၽြန္မ၏ အခ်စ္ပန္းေလးကို ဒီလိုႏွင့္ေတာ့ အေႂကြမခံႏိုင္ပါ။
“မီးေလး ကို႔ေနာက္ကိုပဲ လိုက္မယ္။ ဘယ္ေလာက္ တိုးတက္ေနတဲ့ ႏိုင္ငံျဖစ္ပါေစ၊ ကုိ မရွိတဲ့ ေနရာမွာ မီးေလး ေနေပ်ာ္မွာ မဟုတ္ဘူး”

သူ႔လက္ကို ဆြဲကာ အ၀တ္တစ္ထည္ ကိုယ္ တစ္ခုျဖင့္ သူ႔ေနာက္ကို ကၽြန္မ လိုက္ခဲ့သည္။ အသက္ ၁၈ ႏွစ္ေက်ာ္သာ ရွိေသးေသာ ကၽြန္မ သည္ ထိုစဥ္ကေတာ့“ဒုကၡ”ဆိုေသာ အရာကို ခ်ဳိႏွင့္လားဟုပင္ ေမးလိုက္ခ်င္ေသးေတာ့သည္။ ကၽြန္မ လက္ထဲတြင္ ေငြသား ႏွစ္သိန္းေက်ာ္၊ လက္၀တ္လက္စား သိန္း ဆယ္ ဂဏန္းေက်ာ္သည္ ကၽြန္မတို႔ တစ္ဘ၀စာကို ေကာင္းေကာင္း ဖူလံုေလာက္သည္ဟု ကေလး သာသာ ေတြးမိ သည္။ ထုိေငြပမာဏႏွင့္ သူ႔ဆိုင္ကယ္ ေရာင္းရ ေငြေလးကို ေပါင္းကာ သူ႔သူငယ္ ခ်င္း တစ္ေယာက္ ရွိရာ ႀကိဳ႕ပင္ေကာက္ၿမိဳ႕သို႔ ထြက္ေျပးခဲ့ၾက၏။

ကၽြန္မတို႔ ထြက္ေျပးၿပီး တစ္ပတ္ အၾကာမွာ ေတာ့ သတင္းစာထဲတြင္ ဘြားဘြား၏ နာေရး သတင္းႏွင့္ အတူ ကၽြန္မကို အေမြျဖတ္ စြန္႔လႊတ္ ေၾကာင္း ေၾကာ္ျငာမ်ား တစ္ၿပိဳင္နက္ပါလာသည္။ ၀မ္းနည္းမႈ ေၾကာင့္ က်မိေသာ ကၽြန္မ၏ မ်က္ရည္ တို႔သည္ သူ၏ ႏွစ္သိမ့္ေပးမႈေၾကာင့္ ခဏတာႏွင့္ ေသြ႔ေျခာက္ သြားခဲ့သည္။

ေနာက္အိမ္ေထာင္ႏွင့္ တျခားတြင္ အေျခခ် ေနသည့္ သူ႔မိခင္ေၾကာင့္ ငယ္စဥ္ကတည္းက မိခင္ေမတၱာ ငတ္ခဲ့သည့္အတြက္ မိခင္လို တစ္သြယ္၊ အတူေန ေမြးခ်င္းေမာင္ႏွမ မရွိ၍ အထီးက်န္ေန ေသာသူ႔ကို ညီမလို တစ္မ်ဳိး၊ လူဆုိးတစ္ေယာက္ အျဖစ္ အမ်ားက ၀ိုင္းၾကဥ္ထားေသာေၾကာင့္ အျမဲတေစ အား ငယ္ေနသည့္ သူ႔အတြက္ သူငယ္ခ်င္း လို တစ္နည္း ကၽြန္မ ျဖည့္ဆည္းေပးခဲ့ပါသည္။

ကၽြန္မကုိ စိတ္နာသြားၾကေသာ မိဘမ်ားကေတာ့ ရွိသမွ် ပိုင္ဆိုင္မႈမ်ားထဲမွ တခ်ဳိ႕တစ္၀က္ကို ေရာင္း တန္ေရာင္း၊ အဘြားအတြက္ ရည္စူးၿပီး လွဴတန္လွဴျဖင့္ ရွင္းလင္းခဲ့ၾကသည္။ ထုိ႔ေနာက္မွာေတာ့ ေမေမ့ညီမ ရွိရာ အဂၤလန္သို႔ အၿပီး ေျပာင္းသြားၾကေၾကာင္း ေနာက္ဆံုးအႀကိမ္ သတင္းၾကားလိုက္ ရ သည္။

ကၽြန္မတို႔လည္း အေျခအေန အနည္းငယ္ တည္ၿငိမ္စ ျပဳလာခ်ိန္မွာ မႏၲေလးသို႔ တစ္ဖန္ ျပန္လည္ ေျခ ခ်ျဖစ္္ခဲ့သည္။ ၿမိဳ႕မွ ထြက္သြားစဥ္ ကၽြန္မတို႔ ႏွစ္ေယာက္တည္းသာ ျဖစ္ခဲ့ေသာ္လည္း ျပန္လာခ်ိန္မွာ ေတာ့ ကၽြန္မ ၀မ္းဗိုက္ထဲတြင္ ရင္ေသြးေလး သေႏၶ တည္ခဲ့ေလၿပီ။

တစ္ခ်ိန္က ၿမိဳ႕သစ္တြင္ နန္းေတာ္ႀကီးတမွ် ခမ္းနားမႈျဖင့္ စံျမန္းခဲ့ေသာ ကၽြန္မသည္ ယခုအခါမွာ ေတာ့ ျမရည္နႏၵာထဲရွိ အိမ္ေလး တစ္လံုးတြင္ အငွားျဖင့္ ေနခဲ့ရသည္။ သူကေတာ့ အခုအခ်ိန္ထိ ဟို အလုပ္ လုပ္ရေကာင္းႏိုးႏိုး၊ ဒီအလုပ္ လုပ္ရေကာင္း ႏိုးႏိုးျဖင့္ ေယာင္ေျခာက္ဆယ္ ဘ၀ကမတက္ ေသး။

သမီးေလး “ေရႊရည္ေသြး”အခါလည္ မရွိ တရွိအခ်ိန္မွာေတာ့ ကံေကာင္းသည္ဟု ဆိုရမ လား၊ ကံဆိုး ျခင္း၏ နိဒါန္းဟု ဆိုရေလမည္လား မသိ။ မႏၲေလး -မူဆယ္ကူးေသာ ကုန္ကားတြင္ ယာဥ္ေမာင္း ေနရာ တစ္ေနရာကို သူ အလုပ္ရလာသည္။ ကၽြန္မ လက္ထဲတြင္လည္း လက္က်န္ေငြ မရွိသေလာက္ နည္းသြားခ်ိန္တြင္ ရလာေသာ ထိုအလုပ္ကို ကၽြန္မတုိ႔ ႏွစ္ေယာက္စလံုး ၀မ္းသာ အားရ လက္ခံ လိုက္ၾကသည္။

အစပိုင္း ကာလမ်ားတြင္ သူ ျပန္လာတိုင္း တ႐ုတ္ပစၥည္း အဆန္းမ်ား ပါလာတတ္သည္။ ကၽြန္မတို႔ လည္း အိမ္နီးနားခ်င္း အသိမ်ားထံတြင္ ျပန္ေရာင္းရင္း ေခၽြေခၽြတာတာ သံုးစြဲကာ ေပ်ာ္ရႊင္ ၾကည္ႏူးစြာ ျဖတ္ေက်ာ္ခဲ့ၾကသည္။ သမီးေလး သံုးႏွစ္ေက်ာ္၊ ေလးႏွစ္ထဲ ၀င္လာခ်ိန္မွာေတာ့ အေျပာင္းအလဲ တခ်ဳိ႕ႏွင့္ ၾကံဳေတြ႔ ခဲ့ရသည္။ သူ မၾကာခဏ ဖ်ားတတ္သလို၊ တျဖည္းျဖည္းႏွင့္ ပိန္ လည္းလာသည္။ ကၽြန္မကေတာ့ အလုပ္ပင္ပန္း ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္မွာပါလို႔ေတြးရင္း တတ္သ ေလာက္ မွတ္သေလာက ္ျဖင့္ ျပဳစုခဲ့သည္။  ကၽြန္မလည္း သူ႔ကို ျပဳစုရ၍လား မသိ၊ သူ႔လိုပင္ ပိန္လာသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ သူ ျပန္္သြားလွ်င္ ကၽြန္မကိုယ္တိုင္ ဖ်ားလာသည္။

တစ္ခါသားကေတာ့ သူလည္း ဖ်ားၿပီး ျပန္လာ၊ ကၽြန္မလည္း အိမ္မွာဖ်ားေနေသာေၾကာင့္ ကၽြန္မတို႔ ႏွစ္ေယာက္စလံုး ေဆးခန္းသြားျပျဖစ္ သည္။  ရပ္ကြက္ေဆးခန္းမွ ဆရာ၀န္မ်က္ႏွာေပၚ တြင္ နားလည္ ရခက္ေသာ အရိပ္ေငြ႕တခ်ဳိ႕ျဖတ္ သန္းသြားၿပီးေနာက္ ကၽြန္မတို႔ကို သစၥာဓာတ္မွန္ တြင္သြား၍ေသြး စစ္ရန္ စာေရးေပးလိုက္သည္။

ကၽြန္မတို႔လည္း ေနာက္ေန႔တြင္ ေသြးသြား စစ္လိုက္သည္။ ေသြးအေျဖကို ခဏထုိင္ေစာင့္ ေနစဥ္ သမီးေလးက အနားမွ ျဖတ္သြားေသာ ကုိယ္၀န္ေဆာင္ အမ်ဳိးသမီးကို လက္ညႇဳိးထိုးျပကာ ကၽြန္မကို ခ်စ္စဖြယ္ ပူဆာ၏။
“ေမေမ ေနေကာင္းရင္ေလ မီးမီးအတြက္ ေမာင္ေလးျဖစ္ျဖစ္၊ ညီမေလးျဖစ္ျဖစ္တစ္ေယာက္ ေလာက္ ေမြးေပးပါေနာ္”

သမီးေလး၏ ေခါင္းကို အသာပြတ္ေပးရင္း  ကၽြန္မ ႏွစ္သိမ့္လိုက္သည္။

“ေအးပါ မီးမီးရယ္”

ခဏေနေတာ့ နပ္(စ)တစ္ေယာက္ ထြက္လာကာ ကၽြန္မတို႔ ႏွစ္ေယာက္လည္း ဘုမသိ ဘမသိျဖင့္ ဆရာ၀န္ႀကီး အခန္းထဲ သမီးေလး လက္ဆြဲကာ ၀င္သြားေတာ့...။

၄။
အခန္းထဲတြင္ တိတ္ဆိတ္ျခင္းကသာ ႀကီး စိုးေနသည္။ ဘာမွ မသိေသာ သမီးေလးကေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္ းစြာ အိပ္ေမာက်ေနသည္။ ေအးစက္စက္ လက္တစ္စံုက ကၽြန္မပခံုးကို လာေရာက္ ထိ ေတြ႕ခ်ိန္မွာ ေတာ့ ႐ိႈက္သံတစ္စကို ကၽြန္မ ထိန္းသိမ္းျခင္းငွာ မစြမ္းေဆာင္ႏိုင္ေတာ့ပါ။

“ကို ကိုသိပ္မွားသြားတယ္ မီးေလးရယ္”
အရာရာ ေႏွာင္းသြားခ်ိန္မွ ထြက္ေပၚလာေသာ  ထိုေနာင္တ နတ္ဆိုးကို ကၽြန္မ လက္မခံ လိုပါ။

“မီးေလး၊ မီးေလးတို႔ ဘယ္ေလာက္ၾကာ ၾကာ အသက္႐ွဴခြင့္ ရၾကဦးမွာလဲဟင္”

တုန္လႈပ္စြာ ေမးလိုက္ေသာ ကၽြန္မ၏ ေမးခြန္းအတြက္ အေျဖစကား သူ႔မွာ အဆင္သင့္ ရွိေနဟန္ မတူ ပါ။

ျဖစ္ၿပီးသမွ် ကိစၥတိုင္းတြင္ လံုးလံုး တာ၀န္ ရွိသူ တစ္ေယာက္သည္ သူသာျဖစ္ေသာ္ျငား

“ဒီေလာက္ပညာေပးေနတဲ့ ေခတ္ႀကီးထဲမွာ ေတာင္ ရွင္ ဒီေလာက္ အ ရသလား။ ညံ့ဖ်င္း လွေခ် လား”လို႔ေတာ့ ကၽြန္မ သူ႔ကို အျပစ္ မတင္ခ်င္ေတာ့ပါ။ ျပန္ျပင္ဆင္ခြင့္ကင္းမဲ့ေသာ အရာသည္ ကၽြန္မ တို႔ ႏွစ္ေယာက္ထံသို႔ ဆိုက္ ဆုိက္ၿမိဳက္ၿမိဳက္ႀကီး ေရာက္ရွိလာခဲ့ေလၿပီ။

ဖံုးဖိထားေသာ အရာတစ္ခုသည္ လ်င္ျမန္ စြာ ပ်ံ႕ႏွံ႔လြယ္ေသာေၾကာင့္ ကၽြန္မတို႔ႏွစ္ေယာက္ သတင္း သည္ ရပ္ကြက္ထဲတြင္ အထူးသတင္းတစ္ရပ္ ျဖစ္သြားခဲ့သည္။ တစ္ေန႔ သမီးေလးက ကၽြန္မကို ထူးဆန္းေသာ ေမးခြန္းတစ္ခုေမး၏။
“ေမေမ၊ ေအကိုက္တယ္ဆိုတာ ဘာလဲဟင္”

“မီးမီး၊ ဘာေတြေလွ်ာက္ေမးေနတာလဲ။ ဘယ္က ၾကားလာတာလဲ”

“ေျခရင္းအိမ္က ေဒၚႀကီးတို႔ ေျပာေနတာ ၾကားလို႔။ ေဖေဖနဲ႔ ေမေမက ေအကိုက္ေနတာဆို”

ကၽြန္မ ဆက္လက္ နားေထာင္ႏိုင္စြမ္း မရွိေတာ့ပါ။ ေန႔ရက္တိုင္းလိုလိုလည္း ကၽြန္မတို႔ ႏွစ္ေယာက္ကုိ လူအမ်ားက ၀ိုင္းေစာင့္ၾကည့္ေန သည္ဟု ခံစားေနရသည္။ တစ္ရက္ေတာ့ သူသည္ သတင္းဆိုး တစ္ခုကို ပိုက္ရင္း ျပန္လာသည္။
“မီးေလး၊ ကိုယ္တို႔တစ္ေနရာ ေျပာင္းၾကရေအာင္”

“ကို႔ အလုပ္ကေရာ”

“က်န္းမာေရး မေကာင္းလို႔ ကိုယ့္အလုပ္ ရွင္က နားခိုင္းလိုက္ၿပီ”

ငို႐ႈိက္႐ံုမွ တစ္ပါး ဘာမွ မတတ္ႏိုင္ေတာ့ ပါ။ အဆိုးထဲမွ အေကာင္းဟု ဆိုႏိုင္သည္မွာေတာ့ ကၽြန္မတို႔ သမီးေလးမွာ HIV ေရာဂါပိုး ကင္းစင္ ေနျခင္းပင္။ Negative ဆိုေသာ ေသြးအေျဖစာ ရြက္ကေလး ကိုကိုင္ရင္း ကၽြန္မတို႔ ႏွစ္ေယာက္ ၀မ္းသာမႈ၏ ျပယုဂ္ မ်က္ရည္ေပါက္ေပါက္ က်ခဲ့ ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္မတို႔ မရွိေတာ့ရင္ ဆိုေသာ အေတြး ၀င္ေရာက္လာျပန္ေတာ့လည္း ရင္ကြဲ မတတ္ ခံစားရျပန္ သည္။

“မီးေလး၊ ကိုယ့္အသိဆရာ၀န္ တစ္ေယာက္ ကေျပာတယ္။ HIV ကို ထိန္းထားႏိုင္တဲ့ ART ဆိုတဲ့ ကုထံုးတစ္မ်ဳိး ေပၚေနၿပီတဲ့”

ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေလးျဖင့္ ေျပာလာေသာ သူ႔ကို မေမးခ်င္ပါဘဲႏွင့္ ကၽြန္မ ေမးလိုက္ရသည္။
“လံုး၀ေတာ့ မေပ်ာက္ႏိုင္ဘူး ဟုတ္လား ဟင္။ ေတာ္ပါေတာ့ ကိုရယ္။ မီးေလးတို႔ ဘယ္သူမွ မသိတဲ့ ေနရာေလးမွာပဲ ေနာက္ဆံုး အခ်ိန္ေလးကို ဇာတ္ျမႇဳပ္ ေနလိုက္ၾကရေအာင္ပါေနာ္”

“သမီးေလးအတြက္ မစဥ္းစားေပးေတာ့ဘူး လား”

ေလာေလာဆယ္ေတာ့ သူ႔ေမးခြန္းအတြက္ ကၽြန္မမွာ အေျဖ မရွိေသး။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ကၽြန္မတို႔ ႏွစ္ေယာက္စလံုး သေဘာတူညီခ်က္ျဖင့္ ကၽြန္မတို႔ ခိုးေျပးခဲ့ဖူးသည့္ ႀကိဳ႕ပင္ေကာက္က သူ႔ သူငယ္ ခ်င္းဆီကိုပင္ ေျပာင္းဖို႔ သေဘာတူခဲ့ၾက သည္။

ႀကိဳ႕ပင္ေကာက္ၿမိဳ႕ေလးသည္ ၅ ႏွစ္ ဆို ေသာ အခ်ိန္အတိုင္းအတာေလး အတြင္းမွာပင္ ႀကိဳဆိုပံု မတူညီေတာ့ပါ။ ပထမအႀကိမ္ ေရာက္ဖူးစဥ္က ကၽြန္မသည္ လက္၀တ္ရတနာ အျပည့္အစံု ျဖင့္ အခ်စ္ ကိုကိုးကြယ္ကာ ႐ူး႐ူးမိုက္မိုက္ ဆံုး ျဖတ္ခဲ့ေသာ သူေဌးသမီးေလး “လိုတရ”၊ အခုေတာ့ လက္ထဲမွာ အနည္းငယ္မွ်ေသာ ေငြပမာဏေလးကို က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ရင္း ပိန္ခ်ဳံးခ်ည့္ နဲ႔ေနသည့္ေရာဂါ သည္ေလး “လိုတရ”။ ကၽြန္မတို႔ တတ္ႏိုင္သည့္ အတိုင္းအတာေလးသည္ ႀကိဳ႕ပင္ ေကာက္ ဆိုေသာ ရန္ကုန္-ျပည္လမ္းေပၚရွိ ၿမိဳ႕ေလးတြင္ အေျခခ်ႏိုင္ျခင္းငွာ မစြမ္း။ ထို႔ေၾကာင့္ တစ္ခုခုဆိုလွ်င္ သူ႔ သူငယ္ခ်င္းႏွင့္လည္း မေ၀းေသာ ခုႏွစ္ရြာ ဆိုသည့္ ေက်းရြာကေလးကို ေရြး ခ်ယ္ခဲ့ၾကသည္။

တစ္ခ်ိန္က “လိုတရ”သည္ ဒီလို ရြာကေလး တစ္ရြာတြင္ ဘ၀ကို နိဂံုးခ်ဳပ္ရလိမ့္မည္ဟု ဘယ္သူမွ ေတြးထင္ခဲ့လိမ့္မည္ မဟုတ္။ သမီးေလးသည္ ေနာက္ႏွစ္ဆိုလွ်င္ ေက်ာင္းေနရေတာ့မည္။ သမီးေလး ဘြဲ႕ယူလွ်င္ဆိုေသာ အေတြးမ်ဳိး ကိုေတာ့ ကၽြန္မတို႔ ႏွစ္ေယာက္စလံုး မေတြးမိေအာင္ ႀကိဳးစားၾကရ သည္။ သူ႕သူငယ္ခ်င္း လင္မယားက သားသမီး မရွိေသာေၾကာင့္ သမီးေလးကို တာ၀န္ ယူမည္ဟု ေတာင္းဆိုေသာ္ျငား ကၽြန္မ တို႔ကေတာ့ ေနာက္ဆံုး အခ်ိန္အထိ သမီးေလး မ်က္ႏွာကို ျမင္ခြင့္ရ ေနခ်င္ေသးသည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း ကၽြန္မတို႔ မ်က္စိမွိတ္မွ သမီးေလးကို ေခၚ ပါရန္ ေတာင္းပန္ထား ရသည္။
တစ္ရက္ေတာ့ ကၽြန္မတို႔တစ္ေတြ ေရာက္ တတ္ရာရာ စိတ္ေျပလက္ေပ်ာက ေျပာၾကရင္း သမီးေလး ကို ေမးမိသည္။
“မီးမီး ႀကီးလာရင္ ဘာလုပ္မွာလဲ”

သမီးေလးက ေမးေစ့လံုးလံုးေလးကုိ လက္ ညႇိဳးေလးေထာက္ကာ ေခတၱမွ် စဥ္းစားရင္း ေျဖ သည္။
“ေက်ာင္းဆရာမႀကီးလုပ္မယ္။ လူဆိုး ကေလးေလးေတြကို လိမၼာေအာင္ သင္ေပးမယ္”

“ေတာ္စမ္း ေရႊရည္ေသြး။ ေနာက္တစ္ခါ ဆရာမ လုပ္မယ္လို႔ ေျပာရဲေျပာၾကည့္၊ နင့္လွ်ာကို ျဖတ္ပစ္ မယ္”
ေဒါသတႀကီး ေအာ္ဟစ္လိုက္ေသာ ကၽြန္မကို သမီးေလးက မ်က္ရည္အ၀ိုင္းသားျဖင့္ နားမလည္သလုိ ၾကည့္ေနသည္။ တစ္ခ်ိန္က ဆရာမႀကီးလုပ္ကာ လူဆိုးေလး သူ႔ကို ျပဳျပင္ႏိုင္မည္ အထင္ႏွင့္ ေရြးခ်ယ္ ခဲ့သည့္ အတြက္ ကၽြန္မ ဒီလိုဘ၀ ေရာက္ခဲ့ရေၾကာင္း သမီးေလးကို ဘယ္လိုမ်ား ရွင္းျပရပါ့မလဲ။ ဗဟုသုတရဖြယ္ စာအုပ္စာေပမ်ဳိးကို မေရြးခ်ယ္တတ္ဘဲ အေပ်ာ္ ဖတ္ အခ်စ္လံုးခ်င္း ၀တၳဳမ်ားကိုသာ ဖတ္ရင္း တန္ဖိုးရွိေသာအခ်ိန္မ်ားကို အလဟႆ ျဖဳန္း တီးမိခဲ့သည္။ ကၽြန္မ လြန္စြာစြဲလမ္းခဲ့ေသာ နာ မည္လွလွေလးႏွင့္ Bestseller စာေရး ဆရာမေလး ၏ ၀တၳဳတစ္ပုဒ္တြင္ ဆိုးသြမ္းေသာ ဇာတ္လုိက္ မင္းသားကို မင္းသမီးက သူမ၏ အခ်စ္ျဖင့္ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲေပးခဲ့သည္။ အမ်ားက ေဆးသမား၊ လူ႐ႈပ္ လူေပြဟု ဆိုေသာ သူ႔ကို ေတြ႔ခ်ိန္မွာေတာ့ ကၽြန္မသည္ ထို၀တၳဳထဲမွ မင္းသမီး ေနရာကို ၀င္ယူလိုက္ မိသည္။ သို႔ေသာ္ ထို၀တၳဳထဲကလို ေတာ့ ေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ ဇာတ္သိမ္းတစ္ခု ျဖစ္မလာေတာ့ပါ။

ဒီရက္ပိုင္းအတြင္း သူ ဖ်ားသည္။ ကၽြန္မလည္း ေန႔မနား ညမနား ျပဳစုလိုက္ရေသာေၾကာင့္ သူနည္း နည္း ထူထူေထာင္ေထာင္ ျဖစ္လာခ်ိန္တြင္ အိပ္ရာထဲ ဗုန္းဗုန္း လဲသြားသူမွာ ကၽြန္မ ျဖစ္ခဲ့ေလ၏။ မိုင္ကုန္ က်ဆင္းသြားေသာ စိတ္ဓာတ္၊ မျပည့္၀ေသာ အာဟာရတို႔ေၾကာင့္ ေသမင္းကို အေလွ်ာ့ေပး ရန္ လြန္စြာ နီးကပ္လာေလၿပီ။

မွကၡ႐ုမ်ားႏွင့္ အနာမ်ားေၾကာင့္ သမီးေလးကို ကူးစက္မည္ စိုးသျဖင့္ ႀကိဳ႕ပင္ေကာက္သို႔ သြားေနရန္ ေျပာခ်င္ေသာ္လည္း တကယ္တမ္းက် မခြဲႏိုင္။ အိပ္ရာေပၚ လွဲေနရခ်ိန္ မ်ားလာေတာ့ အေတြးမ်ား ကလည္း ေယာက္ယက္ ခတ္လာသည္။ ကၽြန္မေတာင္ ေလးႏွစ္မွ် အတူ ေနခဲ့ရေသာ သမီးေလးကို ဒီေလာက္ ခ်စ္ေနလွ်င္ ၁၈ ႏွစ္ေတာင္ အရိပ္တၾကည့္ၾကည့္ အတူ ေနခဲ့ေသာ ကၽြန္မမိခင္သည္ ကၽြန္မ ႏွင့္ ခြဲရတုန္းကဆိုလွ်င္ မည္မွ်ေတာင္ ရင္ကြဲနာက် လိမ့္မလဲ။ ဘြားဘြားဆိုလွ်င္ ကၽြန္မသတင္း ၾကား ၾကားခ်င္းကတည္းက ဦးေႏွာက္ေသြးေၾကာ ျပတ္ၿပီး အိပ္ရာေပၚ လဲသြားလိုက္သည္မွာ ဆံုးသည္အထိ လံုး၀ ျပန္မလည္လာေတာ့တဲ့။

“မီးေလးကို ခြင့္လႊတ္ပါ ဘြား၊ ေဖနဲ႔ ေမရယ္။ မီးေလး အခု ဘြားတို႔ ၀ဋ္လည္ေနပါၿပီ”

၅။
လက္ေသးေသးေလး မ်ားျဖင့္ ႏွိပ္ေပးေနေသာ ကၽြန္မ၏ သမီးေလးကို မ်က္ရည္မ်ားၾ ကားမွ ၀ိုးတ၀ါး ျမင္ေနရ၏။ ကၽြန္မကေတာ့ ကၽြန္မ မိသားစု အတြက္ ႀကီးမားေသာ မီးေတာက္ႀကီး ျဖစ္ခဲ့ရေသာ္လည္း ကၽြန္မ သမီးေလး ကေတာ့ ကၽြန္မတို႔အတြက္ ထီးတစ္ေခ်ာင္းပင္။

”မီး၊ မီး ေဖေဖေရာ”

“ေဖေဖ စိတ္ညစ္လို႔ ဦးဦးတို႔နဲ႔ အရက္ သြားေသာက္တယ္”

ေရာဂါ ျဖစ္တာခ်င္း အတူတူ သူကေတာ့ စိတ္ညစ္လွ်င္ အရက္ သြားေသာက္ၿပီး ေျဖႏိုင္သည္တဲ့လား။ ဒီေန႔က်မွ ကၽြန္မ ပိုေမာလာသလို ခံစား ေနရသည္။ အသက္ ႐ွဴေနရသည္ပင္ ခက္ခဲလြန္းစြ၊ တစ္ခ်က္ ခ်က္ ေလဟာနယ္ထဲ လြင့္လြင့္ သြားသလိုလည္း ျဖစ္ျဖစ္သြား၏။

သူ ဘယ္အခ်ိန္က်မွ ျပန္လာမွာပါလိမ့္။ ဟုိတစ္ေန႔ကေတာ့ ကၽြန္မကို ဖက္ရင္း သူ ငိုသည္။
“ကိုယ့္ေၾကာင့္ မီးေလး ဒီလိုျဖစ္ရတာ။ ကိုယ့္ကို ခြင့္မလႊတ္ပါနဲ႔ကြာ။ မီးေလး အရင္သြားရရင္လည္း မေၾကာက္နဲ႔ေနာ္။ ကိုယ္ေနာက္က လိုက္လာခဲ့ပါ့မယ္”

ကၽြန္မ၏ အဖိုးတန္ ဘ၀ တစ္ခုလံုးကို ထိုစကားေလးႏွင့္ပဲ ေက်နပ္လိုက္မည္ ဆိုလွ်င္ေတာ့ ကံတရား သည္ မတရား။ ေတြးရင္းေတြးရင္းႏွင့္ ပင္ ကၽြန္မ ရင္ဘတ္ တစ္ခုလံုး က်ပ္သိပ္လာသည္။

“ေမေမ ေမေမ၊ ဟိုမွာ ၾကယ္ေလးတစ္ပြင့္ ေႂကြသြားၿပီ။ ေမေမ ေနျမန္ျမန္ ျပန္ေကာင္းပါေစလို႔ မီးမီး ဆုေတာင္းလုိက္မယ္ေနာ္”
ကၽြန္မ မသြားခ်င္ေသးပါ။ သမီးေလးကို စကားေလး တစ္ခြန္းေလာက္ေတာ့ မွာခြင့္ေလး ရခ်င္ပါေသး သည္။
“မီး မီး... ေမေမ့လို မမိုက္... မိုက္နဲ႔ ေနာ္”

ေရႊလက္်ာျမင့္
(Teen မဂၢဇင္း၊မတ္လ ၂၀၁၁)

No comments: