ထမင္းနပ္မွန္ေနေသးလို႔


ထမင္းနပ္မွန္ေနေသးလို႔

ျမန္မာ့လူမႈနယ္ပယ္မွာ ႏႈတ္နဲ႔ ကတိကဝတ္စကားဆိုခဲ့ၿပီး အလုပ္လုပ္ခဲ့တာဟာ ပေဝသဏီကစျပဳလုိ႔ ႏွစ္ေထာင္ခုႏွစ္ပိုင္းေလာက္အထိ ယုံယုံၾကည္ၾကည္ အသုံးျပဳလာ ခဲ့ၾကတာကို စစ္တမ္းအရ သိရပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ႏႈတ္ကတိကဝတ္စကားေတြကို ခ်ဳိးေဖာက္တဲ့ အမႈေတြနဲ႔ စာ႐ြတ္စာတမ္းနဲ႔ ယုံၾကည္မႈကို ယူရတဲ့ အေနအထားဟာ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း သုံးဆယ္ေလာက္ကတည္းက တြင္က်ယ္လာခဲ့တာပါ။ ဒီလို ႏႈတ္ျဖင့္ ကတိကဝတ္ ျပဳမႈအေပၚ ဘာေၾကာင့္ ယုံၾကည္မႈ အားနည္းသြားရသလဲဆိုတဲ့ ေမြးခြန္းရဲ႕ တိက်တဲ့ အေျဖတခုကေတာ့ စာရိတၱပိုင္းဆိုင္ရာနဲ႔ ပတ္သက္တယ္လို႔ပဲ ျမင္မိပါတယ္။

ျမန္မာျပည္ဟာ စီးပြားေရး၊ ပညာေရး၊ လူမႈေရး၊ ဘာသာေရး အစစအရာရာ အားနည္း ခြ်တ္ယြင္းခ်က္ေတြ မ်ားလာတာနဲ႔အမွ် ႏိုင္ငံသားတို႔ရဲ႕ စာရိတၱပိုင္းဆိုင္ရာမွာလဲ ခြ်တ္ၿခဳံက် မႈေတြဟာ အျမန္ႏႈန္းနဲ႔ တုိးပြားလာပါတယ္။ အထက္ပါ အေရးကိစၥေတြမွာ ခြ်တ္ၿခဳံက်မႈနဲ႔ ရင္ဆိုင္ရတဲ့ ႏုိင္ငံတိုင္း၊ လူမ်ဳိးတုိင္းမွာ စာရိတၱပိုင္းခြ်တ္ယြင္း ပ်က္စီးလာတာပါပဲ။ အဲဒီအေရး ကိစၥေတြက လွည္းဘီးလို လည္ပတ္ေနေလေတာ့ စာရိတၱပိုင္းဆိုင္ရာနဲ႔လည္း လုံးဝဆက္စပ္ ေနတယ္ဆိုတာ သိသာေစပါတယ္။ ႐ိုးရွင္းတဲ့ အေျဖတခုကေတာ့ ဆင္းရဲလို႔ပါပဲ။

လြန္ခဲ့တဲ့ ဆယ္စုႏွစ္မ်ားက ျမန္မာ့ႏိုင္ငံပညာေရးဟာ အတန္သင့္ အရည္အခ်င္းရွိၿပီး စီးပြားေရးမွာလည္း ခြ်တ္ၿခဳံက်မႈ သိပ္ၿပီး ဆိုးဝါးမႈ မရွိေသးတာေၾကာင့္ ပညာေရး၊ စီးပြားေရးနဲ႔ အက်င့္စာရိတၱပိုင္းဆိုင္ရာမွာ ဘက္ႏွစ္ဘက္ဟာ ညီမွ်မႈ ရွိေနပါေသးတယ္။ ႏွစ္ေထာင္ျပည့္ႏွစ္ ေနာက္ပိုင္းကာလေတြမွာေတာ့ ပညာေရး၊ စီးပြားေရးဟာ သိသိသာသာ ဆိုးရြားခြ်တ္ၿခဳံ က်လာတာနဲ႔ အမွ် စာရိတၱပိုင္းဆိုင္ရာမွာလဲ သိသိသာသာ ခြ်တ္ယြင္းလာပါတယ္။ ပညာေရး မွာဆိုရင္ ျမန္မာစာကိုေတာင္မွ ေရးတတ္ဖတ္တတ္႐ုံမွ် အဆင့္မွာသာရွိခဲ့ၿပီး၊ ကမၻာ့သုံး အဂၤလိပ္စာမွာေတာ့ ရစရာမရွိေအာင္ ညံ့ဖ်င္းသြားပါတယ္။ တကၠသိုလ္ေနာက္ဆုံးႏွစ္သမားက ဝါစဂၤ ဘယ္ႏွစ္ပါးရွိတယ္ဆိုတာကိုေတာင္ မသိတဲ့အျဖစ္မ်ုဳိးကို ေရာက္သြားပါတယ္။ ဒီကေန႔ အထိပါပဲ။ စီးပြားေရးမႈမွာလည္း သူမ်ားနဲ႔ ရင္ေဘာင္တန္းဘို႔ မဆိုထားဘိ ရွိရင္းစြဲ စီးပြားေရးကို မက်ေအာင္ ဘယ္လိုမွ ထိန္းလို႔မရေအာင္ကိုပဲ က်ဆင္းခဲ့ၾကပါတယ္။ တေန႔တျခား လူဆင္းရဲ နင္းျပားေတြ မ်ားသထက္မ်ားလာပါတယ္။ ေခတ္သစ္အရင္းရွင္စံနစ္လို႔ပဲ ဆိုရမလား တခ်ဳိ႕ မ်ားမွာေတာ့ ကို္ယ္ပိုင္ ေလယဥ္လိုင္းကိုေတာင္ ထူေထာင္ႏိုင္ေအာင္ ခ်မ္းသာသြားၾက တာလည္းရွိပါတယ္။ အမ်ားဆင္းရဲေနခ်ိန္မွာ ဒီလူေတြ ဒီေလာက္ခ်မ္းသာေနတာဟာ သံသယဝင္စရာပါပဲ။

စာရိတၱပိုင္းဆိုင္ရာမွာက်ေတာ့လည္း ႐ုတ္ခ်ည္းကို ခြ်တ္ယြင္းေျပာင္းလဲသြားပါတယ္။ သားသမီးနဲ႔ အေဖအေမဆက္ဆံေရး၊ တပည့္နဲ႔ ဆရာဆက္ဆံေရး၊ လုပ္ငန္းရွင္နဲ႔ အလုပ္ သမားဆက္ဆံေရး၊ အစိုးရနဲ႔ ျပည္သူဆက္ဆံေရး ဘယ္အေရးကမွ တည္တည္တံ့တံ့ မရွိေတာ့ပါဘူး။ ေျမေရာင္း၊ အိမ္ေရာင္း၊ ေျမငွား၊ အိမ္ငွားကစျပဳလို႔ ဘယ္အေရးကိစၥမဆို စာရြက္စာတမ္းမပါရင္ အလုပ္မျဖစ္ေတာ့ေလာက္ေအာင္ တေယာက္နဲ႔ တေယာက္ ယုံၾကည္မႈ နယ္ပယ္မွာ စိတ္မေကာင္းစြာပဲ ယုတ္ခ်ည္းေျပာင္းလဲ က်ဆင္းသြားပါတယ္။ သူေရာ ကိုယ္ပါ စာရိတၱမွ မေကာင္းၾကတာကိုး။ ရွက္ဖြယ္၊ ရွက္ဖြယ္။

လႈမႈေရး၊ ဆက္ဆံေရး ယဥ္ေက်းမႈနယ္ပယ္နဲ႔တကြ က်န္တဲ့အေရးကိစၥအားလုံး ဒီလို မ်က္ႏွာပ်က္စရာေကာင္းေလာက္ေအာင္ က်ဆင္းသြားတာဟာ ျမန္မာေတြမဟုတ္တဲ့ အတိုင္း ပါပဲ။ ဒါဟာ ျမန္မာေတြပါလို႔ မေျပာရဲေအာင္အထိပါပဲ။ အေရးကိစၥအားလုံးဟာ ဒီလို ဘာေၾကာင့္ ႐ုတ္ခ်ည္းေျပာင္းလဲသြားရလဲဆိုတာကေတာ့ အိမ္မိုးယုိတာဟာ ဘာေၾကာင့္ ဆိုတာ လူတိုင္းအသိပါတယ္။ ေခါင္မလုံရင္ တအိမ္လုံးပ်က္မွာပါပဲ။ သစ္လြင္ေနဆဲ သမုိ္င္း ေတြကလဲ အထင္အရွားပါ။ အုိးမလုံ အုံပြင့္ဆိုတဲ့ စကားဟာ ဒီကိစၥအားလုံးရဲ႕ အေျဖကို ေျခရာ ခံႏုိင္တဲ့စကားပါပဲ။ ဒီကိစၥကို ျမင္ရဖို႔အတြက္ သီအိုရီေတြကို ေဝးေဝးလံလံ ေတြးေတာစရာကို မလိုပါဘူး။

လူေတြဟာ လူစိတ္မေပ်ာက္ေသးတဲ့ေတြက္ မွန္ကန္တဲ့အျမင္ကိုလဲ ျမင္ရေအာင္ လုပ္ယူရပါေသးတယ္၊ သင့္ျမတ္တဲ့ အလုပ္ကိုလဲ လုပ္လို႔ ရႏုိင္ပါေသးတယ္။ ေကာင္းျမတ္တဲ့ စကားကိုလဲ ေျပာလို႔ ရႏိုင္ေသးတယ္။ လုပ္လို႔မရေတာ့ဘူးဆိုရင္ေတာ့ သင့္ကိုယ္သင္ ေမးခြန္း ျပန္ထုတ္ပါ။ ငါဟာ လူေရာဟုတ္ရဲ႕လားလို႔ပါ။

အရင္ကလို ေ႐ႊေခတ္ကို ျပန္ေရာက္ဖုိ႔အတြက္ စိတ္ေကာင္းရွိၾကေသးရင္ ကယ္တင္လို႔ ရပါေသးတယ္။ ေစတနာမွန္ဖို႔လိုပါတယ္။ ဥပမာ ဒီကေန႔ ျမန္မာျပည္မွာ ၂၀၁၀ ေရြးူေကာက္ပြဲ ဟာ ဒီျပႆမ်ားရဲ႕ အေျဖမဟုတ္တာ ထင္ရွားပါတယ္။ ဒီယုန္ကိုျမင္လုိ႔ ဒီၿခဳံကိုထြင္းထားတဲ့ လံၾကဳတ္ အတင္းအဖ်င္း ဇာတ္ပ်က္ရဲ႕ ဇာတ္ကြက္တခုမွ်သာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကို လႊတ္ေတာ္ အေလာင္းလို႔ အၿမီးတႂကြႂကြျဖစ္ေနၾကတဲ့ ပုဂၢဳိလ္ေတြက အတၱကုိေရွ႕တန္းတင္ၿပီး ေခြးတိုး ေပါက္မွာ စုံၿပဳံေနၾကပါတယ္။ ဒီအလႊတ္ေတာ္အေလာင္းေတြကလဲ ဒါကမွမွန္တာပါ၊ ဒီလိုပဲ လုပ္သင့္တယ္လို႔ ျပန္ၿပီး ဇြတ္မွိတ္ေျပာၾကမွာပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ တရားဆိုတာ ရွိပါတယ္။ အဲဒီအမွန္ဟာ တရားနဲ႔ မွတ္ေက်ာက္တင္ၾကည့္တဲ့အခါ ေပၚလာပါလိမ့္မယ္။ အႏုံအဖ်င္းလား၊ အဆြံ႕အအလား၊ အစစ္လား၊ အတုလားဆိုတာ ဘြားဘြားႀကီး လယ္ျပင္မွာ ဆင္သြားသလို ထင္ရွားလာမွာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဒီေရြးေကာက္ပြဲကို လုပ္သူေရာ၊ ေထာက္ခံသူေရာ၊ ဝင္ၿပိဳင္ သူေရာ ဘယ္သူမွ တိုင္းျပည္အေပၚ ေစတနာမမွန္ဘူးလုိ႔ စြပ္စြဲပါတယ္၊ အထက္က သာဓက ဟာလည္း ေစတနာမရွိဘူးဆိုတာကို ထင္ရွားေစတဲ့ ဥပမာ သာဓကတခုပါ။ ဒါေၾကာင့္ ေ႐ႊေခတ္ေရာက္ဖုိ႔ ေဝးေနပါအုံးမယ္။ ေစတနာမွန္သူေတြ သူတို႔ရဲ႕ ေစတနာကို ျပခြင့္မရ ေသးလို႔ပါ။

စီးပြားေရးက်ဆင္းမႈ လြန္ကဲလို႔ အမ်ဳိးေကာင္းသမီးေတြ ျပည့္တန္ဆာ ျဖစ္ေနၾကဦး မွာပါ။ ပညာေရးက်ဆင္းမႈ လြန္ကဲလို႔ တိုင္းတပါးမွာ သြားၿပီး ကြ်န္သြားခံၾကရဦးမွာပါ။ စာရိတၱပိုင္း က်ဆင္းလြန္းလို႔ ငတက္ျပားေလးေတြ ျဖစ္ေနဦးမွာပါ။ သူေတာင္းစားခြက္စုတ္ အဆင့္ေလာက္မွ မတင့္တယ္တဲ့ ဖာသည္တိုင္းျပည္ႀကီး ျဖစ္ေနဦးမွာပါ။ အျမန္ဆုံးကယ္တင္ ျခင္ယင္ေတာ့ ေစတနာမွန္ကန္သူေတြကို လမ္းေပၚေရာက္ေအာင္ တာဝန္သိသူေတြ ဝိုင္းဝန္းၿပီး လုပ္ၾကရမွာပါ။

“ငါ့မွာ တာဝန္ရွိတယ္လို႔ေတာ့ ဘယ္သူမွ ေျပာၾကမွာမဟုတ္ပါဘူး။ ထမင္းနပ္မွန္တဲ့ ေန႔ကမ်ားေနေသးတာကိုး။



ဓမၼ

No comments: