အတၱမ်ားႏွင့္ လူသား

 အတၱမ်ားႏွင့္ လူသား 
ဖိုးပါ (ေဒလီ) 
ၾသဂုတ္၊ ၂၊ ၂၀၁၀ 

လူဟူေသာ သတၱဝါသည္ သတၱဝါေျမာက္မ်ားစြာထဲမွ ဖန္တီးႏိုင္စြမ္းရွိဆုံး သတၱဝါျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ ဖန္တီးႏိုင္စြမ္းရွိေသာ သတၱဝါတိုင္းသည္ လူမဟုတ္ေပ။ တရားႏွင့္ယွဥ္၍ လိုလားအပ္ေသာ၊ ေတာင့္တအပ္ေသာအရာႏွင့္ အေတြးအေခၚတို႔ကို ဖန္တီးႏိုင္စြမ္းရွိသူမွသာ လူဟုမည္အပ္သည္။ ဦးေခါင္းတလုံး၊ မ်က္စိႏွစ္ကြင္း၊ ပါးစပ္တေပါက္၊ လက္ႏွစ္ေခ်ာင္း၊ ေျခတစုံရွိ႐ုံမွ် ႏွင့္ လူမဟုတ္။ ဖန္တီးသည္ဟု ဆိုရာ၌လည္း ေခတ္အလိုက္မဟုတ္ပဲ မလိုအပ္သည္မ်ားကို အဖ်က္သေဘာေဆာင္ေသာ (ပ်က္စီးေစအပ္ေသာ) အရာဝတၳဳ၊ အေတြးအေခၚ၊ ဒႆနမ်ားကို ဖန္တီးျခင္းသည္ ဖန္တီးျခင္းမမည္။ ထိုအရာကိုဖန္တီးသူသည္ ဖ်က္ဆီးသူ သို႔မဟုတ္ လူမိုက္ဟု မွတ္ရမည္။ စစ္မွန္ေသာ လူမဟုတ္၊ အဂၤါစုံလင္ေသာလူမဟုတ္။ စိတ္ေကာင္းႏွင့္ယွဥ္ေသာ လူမဟုတ္ေသာေၾကာင့္ပင္ျဖစ္သည္။

ထို႔အတူပင္ ဖန္တီးႏိုင္စြမ္းမရွိေသာ သတၱဝါမွာလည္း လူမမည္ေပ။ ေမ်ာက္သတၱဝါသည္ မိုးဝါလတို႔၌ မိုးေအးျခင္းအမႈကို ကင္းပေအာင္ အေဆာက္အဦး၊ အသုံအၿမဳံတခုကိုပင္ ေဆာက္လုပ္ရန္ မစြမ္းႏိုင္သကဲ့သုိ႔တည္း။ ႐ုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာအားျဖင့္ လူဟုသမုတ္ရန္ ကိုယ္လက္အဂၤါ စုံျငားေသာ္လည္း မိမိေနထိုင္ရန္ အေဆာက္အဦး၊ အသိုက္အၿမဳံတခုကိုပင္ ေဆာက္လုပ္၊ တီထြင္၊ ဖန္တီးႏုိင္စြမ္းမရွိေသာ ထိုပုဂၢိဳလ္သည္ လူမမည္။ ထိုသုိ႔မွ် ေသးငယ္ေသာအရာတို႔၌ပင္ မစြမ္းေဆာင္ႏိုင္လွ်င္ မိမိ မိသားစု၊ မိမိ အသိုင္းအဝိုင္း၊ မိမိ ပတ္ဝန္းက်င္၊ မိမိ ရပ္ရြာ၊ မိမိ တိုင္းႏုိင္ငံတို႔ ပတ္သက္ေသာ အမႈမ်ားကို လုပ္ေဆာင္စြမ္း လွ်ဥ္းမွ် ရွိမည္မဟုတ္ေပ။ ထိုထိုပုဂၢဳိလ္သည္ လူ႔ျပည္၌မရွိအပ္၊ လူမျဖစ္သင့္ေပ။

လူဟူသည္မွာ အတၱလည္းရွိ၊ မာနလည္းရွိ၊ ေလာဘ, ေဒါသလည္း ရွိသည္သာ။ ထို အတၱ၊ မာန၊ ေလာဘ၊ ေဒါသတို႔သည္ ျဖစ္ရန္လြယ္၏၊ အားထုတ္ရန္ပင္မလိုပါ။ အခ်ိန္တိုင္း၊ ေနရာတိုင္းတြင္ ျဖစ္ႏိုင္၏။ ထိုအတၱ၊ မာန၊ ေလာဘ၊ ေဒါသတို႔ကို ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္ဖို႔ရာမွာကား လြယ္ကူလွသည္မဟုတ္ေပ။ သို႔ေသာ္ မလြယ္ကူဟု ဆိုေသာ္လည္း ထိန္းခ်ဳပ္ေကာင္းသည္သာ၊ ထိန္းခ်ဳပ္အပ္သည္သာ။ ထိန္းခ်ဳပ္ရန္ သင့္သာသာ။ လူ႔က်င့္ဝတ္ပင္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အထူးပင္ထိန္းခ်ဳပ္ရန္လိုအပ္သည္။ ထိုထိန္းခ်ဳပ္ရန္ မလြယ္ကူေသာ အတၱ၊ မာန၊ ေလာဘ၊ ေဒါသတို႔ကို မထိန္းခ်ဳပ္ေသာ ပုဂၢဳိလ္သည္ လူမမည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ထိုလူမမည္ေသာ ပုဂၢဳိလ္၏ က်င့္စဥ္ အမႈလုပ္ငန္းတို႔သည္ လူ႔က်င့္ဝတ္ႏွင့္ ညီမည္မဟုတ္ေပ၊ လူတို႔၏ အမႈလုပ္ငန္းလည္း ျဖစ္ေတာ့မည္မဟုတ္။ အဟိတ္တိရိစၦာန္တို႔၏ အျပဳအမူမ်ဳိးသာ ျဖစ္ခ်ိမ့္မည္။

လူဟူသည္မွာ ကိုယ္က်င့္တရားသတၱဝါ၊ လူမႈေရးသတၱဝါ၊ ႏိုင္ငံေရးသတၱဝါဟု အရစၥတိုတယ္ေျပာခဲ့ေသာ စကားတို႔သည္ အေတြးအေခၚယဥ္ေက်းမႈ ရွိေနၿပီျဖစ္ေသာ ေခတ္မွ အေတြးအေခၚတို႔ပင္ျဖစ္သည္။ ဒါေၾကာင့္လည္း သူ၏အေတြးအေခၚတို႔သည္ ယဥ္ေက်းလွ်က္ရွိ၏။ ထိုစကားတို႔သည္ အတၱကင္း၍ အျပစ္ကင္းေန၏။ ထိုသုိ႔ဆိုလွ်င္ အရစၥတိုတယ္သည္ အတၱရွိသည့္လူသားျဖစ္ေစကာမူ အတၱကို ထိန္းေက်ာင္းေနေသာ လူသား (အမ်ဳိးေကာင္းသား)ဟု မွတ္ယူႏိုင္ေတာ့သည္။ ထိုကိုယ္က်င့္တရား၊ လူမႈေရး၊ ႏုိင္ငံေရး အမႈကိစၥတို႔၌ အတၱႀကီးမား လြန္ကဲလာလွ်င္ ကိုယ္က်င့္တရားခ်ဳိ႕တဲ့လာျခင္းေၾကာင့္ လူမႈေရး၌ ဆင္မေျပႏုိင္ေတာ့၊ လူမႈေရး၌ ဆင္မေျပျဖစ္ေနေသာ ထိုပုဂၢိဳလ္သည္ အမ်ားတကာႏွင့္ ဆက္ဆံရေသာ၊ ျပည္သူလူထုႏွင့္ အၿမဲအေစထိေတြ႕လွ်က္ရွိေသာ ႏိုင္ငံေရးအမႈ၌ ထိုလူမႈေရးဆင္မေျပေသာ ပုဂၢဳိလ္သည္ မည္သုိ႔ႏုိင္ငံ့အေရးကို လုပ္မည္နည္း။ လုပ္ရန္မသင့္၊ မလုပ္အပ္၊ လုပ္လွ်င္ပ်က္မည္သာ။ ထိုေၾကာင့္ လူမႈေရး၊ ႏုိင္ငံေရး လုပ္လိုေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ အတၱကင္းမွ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ ကိုယ္က်င့္တရားေကာင္းမြန္မွ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။

ယေန႔ ကမၻာႀကီးဟာ နာဖ်ားေနတဲ့အတြက္ ကမၻာႀကီးကို မွီခိုေနရေသာ လူသားတို႔သည္လည္း ေဝဒနာကိုယ္စီျဖင့္ ညီးညဴလွ်က္ရွိ၏။ ကမၻာႀကီးနာဖ်ားရျခင္းမွာလည္း ယေန႔လူသားတို႔၏ ကိုယ္က်င့္တရားခ်ဳိ႕တဲ့ကာ အတၱႀကီးမားလြန္ကဲမႈပင္ ျဖစ္ေခ်သည္။ ထိုေလာဘ၊ ေဒါသႏွင့္ ယွဥ္စပ္ေနတဲ့ အတၱဟာ အတၱျခင္းတူေစကာမူ အရင္းရွင္တို႔၏ ေလာဘတို႔သည္ ပို၍ ကမၻာႀကီးကို နာက်င္ေစေတာ့သည္။ မည္သုိ႔ပင္ဆိုေစ အတၱဟူသည္မွာ ေကာင္းေသာအရာမဟုတ္။ ေသးသည္လည္းမေကာင္း၊ ႀကီးလွ်င္ ပို၍မေကာင္းတတ္ေပ။ ထိုသုိ႔ကမၻာႀကီး အနာမက်န္းျဖစ္မႈေၾကာင့္ တိုက္႐ိုက္ မွီခိုထိေတြ႕ေနရေသာ လူသားတို႔သည္လည္း ေဝဒနာကိုယ္စီျဖင့္ ညဥ္းညဴလာရေတာ့သည္။ အထူးသျဖင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးဆဲႏိုင္ငံမ်ားမွ လူသားတို႔သည္ ပို၍ ေရာဂါျပင္းေလသည္။ အခ်ဳပ္အားျဖင့္ အတၱႀကီးျခင္းေၾကာင့္ပင္ျဖစ္သည္။

ထိုအတၱသည္ ငါသူတပါး အစရွိေသာ သတၱဝါတို႔အေပၚ၌ စဥ္းလဲမႈ၊ ေကာက္က်စ္မႈတို႔သာျဖစ္ေစရာ ထိုအတၱႀကီးမား ေဖာက္ျပားေသာသူသည္လည္း လူစင္စစ္မျဖစ္တန္ရာ။ ပညတ္၏ သေဘာျဖစ္ေသာ လူဟူသည့္ အမည္နာမေၾကာင့္ လူဟုေခၚခံရသူတိုင္းသည္ လူမဟုတ္ႏိုင္။ လူတေယာက္ အေျခခံအားျဖင့္ က်င့္ရမည္က်င့္စဥ္၊ လုပ္ရမည့္ အလုပ္၊ ျပဳသင့္သည့္အမႈတို႔ ရွိမွသာလွ်င္ လူဟူသည့္ သန္႔စင္သည့္ အမည္နာမကို မွည့္ေကာင္းသည္။ သုိ႔တည္းမဟုတ္ ေကာက္က်စ္စဥ္းလဲ ယုတ္မာေသာ့သြမ္းေသာသူတို႔သည္ လူဟူသည့္ အမည္နာမ၏ ေနာက္တြင္ ဂုဏ္ပုဒ္ဝိေသျဖင့္ လူဆိုး၊ လူဖ်င္း၊ လူျပင္း၊ လူညံ့ဟူ၍ ထည့္ကာ မွည့္ရာ၏။ သို႔ပါမွ ကြဲျပားျခားပါမည္။ လူဟူသည့္ အမည္နာမ ဂုဏ္ပုဒ္သည္လည္း ျမင့္ျမတ္သန္႔စင္လာမည္ျဖစ္သည္။

ယေန႔ေဖာက္ျပန္ႏိုင္လြန္းေသာ ရာသီဥတုဆိုင္ရာ အာကာမိုးေျမတို႔သည္ လူတို႔အတၱပေယာဂေၾကာင့္ ရာခိုင္ႏႈန္းနီးပါး ပ်က္စီးၾကရသည္ျဖစ္ရာ လူသားတို႔အား ဝါးလုံးသိမ္း႐ိုက္ၿပီး ျဖစ္ဖို႔ျခင္းလည္းျဖစ္သည္။ ကမၻာႀကီးအားဖ်က္ဆီးေနသည့္လူတို႔ထဲမွ အေနာက္ႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ အေမရိကန္ႏိုင္ငံတို႔မွ ဦးစြာဖ်က္ဆီးခဲ့ၾက၏။ ထိုေနာက္ ေျမာက္အေမရိကႏွင့္ အာရွေဒသတို႔က ႏိုင္ငံတခ်ဳိ႕ကဖ်က္ဆီးလွ်က္ရွိၾကသည္။ အခုေႏွာင္းပိုင္းကာလတြင္ အိႏၵိယႏိုင္ငံသည္ ကမၻာႀကီးအား မသိက်ဳိးကြ်ံလွ်က္ ဖြံ႕ၿဖိဳးလတၱံ႕ေသာ စက္မႈအရာတို႔၌ ဦးစားေပးလွ်က္ရွိသည္။ ထို႔ေနာက္ အိႏၵိယလူအမ်ားစုျဖစ္သည့္ ဟိႏၵဴဘာသာဝင္တို႔၏ ယုံၾကည္ကိုးကြယ္မႈသည္လည္း သဘာဝေတာေတာင္ေရေျမတို႔အား မ်ားစြာပ်က္စီးေစလွ်က္ရွိသည္။ ေနရၪၨရာျမစ္ႀကီး ေရလုံးဝခမ္းေျမာက္ ေကာသြားၿပီး ယမုံနာျမစ္သည္လည္း ေရပုပ္ေျမာင္းပမာ မည္းညစ္ပုပ္သုိးလွ်က္ရွိေျခၿပီ။ ဂဂၤါျမစ္သည္လည္း မ်ားမၾကာမွီပ်က္စီးျခင္းလမ္းေၾကာင္းသို႔ ဦးတည္လွ်က္ရွိေျခသည္။ ဤမွာ ၾကြယ္ဝခ်မ္းသာသည့္ အိႏၵိယႏိုင္ငံမွ ေရအရင္းျမစ္မ်ား၏ ပ်က္စီးျခင္း တစိတ္တပိုင္းပင္ျဖစ္သည္။

လူတခ်ဳိ႕သည္ အတၱကိုႀကီးမားေစလွ်က္ စိတ္ပင္ပန္းမႈကို အေျဖရွာလွ်က္ရွိၾကသည္။ တခ်ဳိ႕ဘာသာမ်ား အတၱကို အားနည္းေအာင္ျပဳၿပီး စိတ္ပင္ပန္းမႈကို အေျဖရွာလွ်က္ရွိၾကသည္။ အမွန္တကယ္တြင္ စိတ္ပင္ပန္း ဖ်ားနာမႈသည္ အတၱႀကီးမားမႈေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္သည္ကို ကမၻာ့ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္မ်ားမွ ေဖာ္ထုတ္ႀကီးၿပီး ျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္လည္း မ်က္ကန္းအစြန္းေရာက္ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္တို႔က အတၱကိုႀကီးမားေအာင္ ေစ့ေဆာ္လွ်က္ရွိၾကသည္မွာ ယေန႔ေဖာက္ျပန္လွ်က္ရွိေသာ ကမၻာႀကီးအတြက္ ရတက္မေအးျဖစ္ၾကရသည္။

အခ်ဳပ္အားျဖင့္ ထိုအတၱေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေရး၊ လူမႈေရး၊ ကိုယ္က်င့္တရားအေရးတို႔မွာ ကေမာက္ကမ ျဖစ္ၾကရသည္။ ထိုအတၱေၾကာင့္ လူတန္းစားကြာဟမႈႀကီးမားရသည္။ ထိုအတၱေၾကာင့္ ကမၻာႀကီးသည္ ႐ုတ္ခ်ည္းေဖာက္ျပန္လာခဲ့သည္။ အတၱဟူသည္မွာ အဖ်က္သေဘာသာျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ထိုအတၱအား ေမြးျမဴႀကီးထြားေစေသာ သူတို႔သည္ လူမဟုတ္ေတာ့ေပ။ ထိုအတၱဝါဒမ်ား ႀကီးစိုးေနသမွ်ကာလပတ္လုံး ကမၻာႀကီးသည္ ဖ်ားနာျခင္းမွ မလြတ္ကင္းေတာ့။ ထို႔အတူ ကမၻာႀကီးအား မွီခိုအားျပဳလွ်က္ ရွင္သန္ၾကရေသာ သတၱဝါတို႔မွာ ႐ုပ္ပိုင္းဆိုင္ ဖ်ားနာမႈ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ မက်န္းမာမႈတို႔သည္ ပို၍တိုးလာဖြယ္ရွိေတာ့သည္။ ထိုအတၱဝါဒ၊ ထိုအတၱမ်ားကို ဖ်က္ဆီးပစ္ႏိုင္မွ ကမၻာႏွင့္ သတၱဝါတို႔သည္ ဖ်ားနာမႈကင္းပါမည္။ အမွန္တကယ္တြင္ လူမဟုတ္ေသာ လူမ်ားကို သုတ္သင္ျခင္းလည္းမည္သည္။ အားလုံးကို လူပီသေစခ်င္ျခင္သည္။

ဖိုးပါ (ေဒလီ) 
ၾသဂုတ္၊ ၂၊ ၂၀၁၀ 


No comments: